Тол системата вече е технически готова да засича средна скорост
На тестовете е засечен автомобил със средна скорост от 203 км/час, обявиха от МРРБ
Обратно в новинатаКоментари - Тол системата вече е технически готова да засича средна скорост | Днес.dir.bg
Коментари
Карайте в рамките на ограниченията и тези камер и последстващи санкции няма да ви бъркат.
Смъртността по българските пътища се дължи основно на некачествени и неравни пътища, а не толкова на неразумно шофиране. Според лични наблюдения румънците са още по-рискови шофьори от българите, та дори и от Турците, но смъртността при тях не е толкова висока, защото пътищата им са много по-добри. Вярно е че има някои джигити, които от време на време се изчистват чрез естествен подбор, но това въобще не е масовата причина за брой катастрофи и висока смъртност.
Из форумите на популярно приложение за навигиране в среда изпълнена с камери: "Здравейте, функционалността за средна скорост е налична в картата от години. Как е реализирана в приложението и доколко полезна информация се визуализира за шофьорите, е друг въпрос. На този етап плановете са в сферата на желанията и обещанията, но ние ще имаме готовност да маркираме съответните участъци в картата, ако са известни и след като това стане реалност."
Да се направят 2-3 последователни снимки на автомобила, през точно определен времеви интервал - това е висше постижение, достойно само за най-мощните ИИ днес! Т'ва требе го патентоваме и България да печели от него! Никой друг не го може това!
на безумен труд, който не кореспондира ни на йота с онова, което води до пътен травматизъм най-много. Неремонтирани пътища, необследвани опасни участъци, за капак и едни магистрали, дето се строят от десетилетия, като в последното отмъкнаха и парите за Хемус, дето уж стигаха за построяването й. Смях, е да се смята, че най-често писаното по подразбиране от пътните ченгета - несъобразена скорост, поради невъзможността за логична мисъл при мнозина от тях, е превалидирано и от практиката.
Поредното дранЬе на говедата е вече в ход! Вместо да се оправят пътищата, те се чудят как 101 кожи от гърба на пасмината да смъкнат. Но така трЕбе да бъде, докато никой не протестира!
"За отчитане на средна скорост се използва снимков материал от устройствата, разположени в началото и в края на даден пътен участък (сегмент) които засичат номерата на автомобилите. Системата отчита дали те са леки или тежкотоварни и ограниченията на скоростта за всеки вид превозни средства." Питам се, ей тъй, кое убива - средната скорост или моментната... (оставям настрана задкормилното устройстео, което в дъното на всяка катастрафа)
Една добра новина и дано час по-бързо я пуснат тази ситема, и глобите за превишена средна скорост да бъдат пет пъти по-високи от тези за моментна скорост. Писна ми като тръгвам на път, постоянно да ме задминават изнервени шофьори, които не спазват ограничението. Когато ограничението е 90, караш с 89. Когато ограничението е 60, караш с 59!
И как ще мериш средна скорост на 10 км участък с междинни входове и изходи? Или така по овчи само си блеете?
Камерите си имат синхронизирано време ако не знаеш, дават ти скорост на входа, с времеви маркер, скорост на изхода с времеви маркер, път върху разликата от двата маркера е точно средната скорост, а е по-голяма от разрешената значи си направил нарушение в участъка, хахаха
Хвърчиш с 200, спираш да източиш кранчето ,пушиш 1 цигарка - айде 5 минутки минали. те ти средна скорост 140.
И кво похарчиха едни 100 милиона за средна скорост, а не намериха 100 милиона да оправят критични участъци?!? И къФ е смисълът освен да лапат клатибюрниците и статистиците от КАТ?!?
Полицията и тол системата се използват за репресия над населението и трябва да се изгради защита срещу тях ! Бойкот на системата която ни убива ! Всеки акт да се обжалва и покупка нан антирадари и колективни искаве срещу тола ! НИКОЙ НЯМА ПРАВО ДА НИ СНИМА БЕЗ НАШЕ СЪГЛАСИЕ !
Това са някакви пълни глупости. На тангентата разрешената скорост е 120 км/ч. А трафикът е винаги интензивен
Законите служат за мачкане на обикновения човек.Застрахователите не искат да плащат обезщетения и се прокарват нови правила с лобистки закони.Ех колко чакахме пустата демокрация а тя стана по ограничаваща от комунизма .
Караш като луд, преди следващата камера спираш да пиеш половин час кафе и готово, средната скорост ти е в мярка.
Ще има ли летящи с 500 (петстотин) км/ч!? Голф 1.3 от края на 80-те например... /Който схванал, схванал/
Пътищата са пълна скръб, държавата и чиновниците също, но за камери и тормоз на населението винаги умат и желание и средства. Лично аз нарушавам скоростта постовнно - когато пътят, времето и трафика го позволяват. Но всъщност като средна скорост съм в нормите. Има много участъци, където просто е невъзможно да достигнеш разрешената скорост. Тъй че в началото ефективността ще е нулева. Като поставят камери "на всеки километър" вече никой няма да може да мръдне.
Нещо референдум ? От както дойде уж "демокрацията" всяка година има все по-затегнати ограничения за каквото се сетите. Никога не сме ви упълномощавали да ни тормозите, боклуци !
Как не сме - милиони гласуват всяка година за сглобката, и то по няколко пъти. Тъй че ги упълномощаваме, за съжаление.
Сега заради алчността на властите да монетизира и лапат кинти от глоби вместо да има работеща тол система ще минават хората с флексояете и ще падат стълбове с камери като круши :) Това нее начина за пзаптяване на джигитите има много подходи но за властите целта е само лапане на кинти!
Инженер по телекомуникации съм. Занимавам се със системи за сигурност и видеонаблюдение. Пътните камери също са в обхвата на професионалните ми интереси. Относно камерите за средна скорост имам преки наблюдения от доста държави, говорил съм и с доста колеги, които са проектирали и изграждали подобни системи. В общи линии-колкото по-къси са отсечките за засичане на средна скорост, толкова по-ефективна е системата. На отсечки от десетки километри, при които има по няколко отбивки и включвания, не може да се очаква голяма успеваемост в откриване на нарушители. Защото излизаш от даден град/село и на изхода те чака камера на ТОЛ-системата, караш няколко километра по път с ограничение 90км/ч (караш със 110-120), после се включваш в магистралата и караш със 150-160, но следващата камера е след доста километри ... десетки. Оказва се, че средната ти скорост е 138км/ч, но нарушител ли си? Реално-да. Но де юре не си. Или пък караш по магистрала, минаваш под камера, но до следващата има десетки километри, в тях има няколко отбивки, през които част от колите ще напуснат, други пък ще спрат за зареждане или за по кафе ... и успеваемостта е никаква. Как го правят в чужбина? Правят наблюдение за дълъг период от време, за да извлекат статистически данни. Без да се набиват на очи и без да налагат наказания, за да не изкривяват данните. После по информацията за средната скорост и според данните за концентрация на ПТП, се подбират местата за монтаж и разстоянията между камерите. Може да са през няколкостотин метра, може и да са през 2-3кт. Идеята е да те принудят да спазваш ограничението, а не да спираш за кафе, за да компенсираш малкото време на пътя. Да напишеш софтуер, който смята средната скорост, след като вече разполагаш със софтуер и хардуер за разпознаване, е елементарна работа. Да го накараш да предава данните на разни други системи е малко по-сложно, но не е висш пилотаж. Камерите на АПИ имат техническата възможност за тази функция, но не са разположени на правилните места.
Много, много, много ефективно ще е. Не казвам, че ще хване всички на 100%, но минимум 80% ще бъдат хванати. Идеята да караш с 200 на магистралата е да стигнеш от София до Бургас за 2 часа, а не да караш 1 час, да почиваш половин, после пак да караш 1 час и точно преди камерата в Бургас да отбиеш за половин час. Считам, че с това на магистралата хората ще карат що-годе нормално - до 150 км/ч. Интересно е до колко км/ч ще се глобяват шофьорите с ограничение на магистралата. Освен това, купуването на камери и слагането им на всеки изход на магистралата, ще е нещо доста лесно за постигане, стига резултатите да са задоволителни. Нямам търпение да го въведат :) После ще трябва да помислят и за наказанията. Задължително трябва да комбинират парична глоба и обществено полезен труд. За хората, които глобата са жълти стотинки, ще им проблем да работят до някой смрадлив, мургав човечец, а за тези, на които не им пречи да чистят улици, ще им е проблем паричната глоба - всички печелят. В началото ще ни е тъпо - особено тези, които обичаме да "летим" по магистралата, после ще се оплакваме, че уж нищо не се случва освен да стигаме по-бавно. Накрая като резултат след 3 години ще ни се промени самосъзнанието, когато и самата статистика за брой катастрофи, смъртни случаи и ранени спадне драстично. Ще достигнем английското или швейцарското мислене, че в крайна сметка било хубаво да се спазват правилата.
Всичките тея нищо-правещи отрепки по държавните учреждения имат имения със слугини, градинари и др. Трябват кинтиии ... много много кинтиии
Глобите май започваха от 100 лв. нагоре ? А един ъглошлайф на батерии струва 75 лв. ... Бах мааа ууу и Камерите
Пичове, предлагам: В отговор на държавата да предприемем следните мерки - заснемане на всички участъци от пътя, които са грешно регулирани, кръстовища, липсващи маркировки, липсващи знаци, грешно постави знаци, лошо качество на пътната настилка, дупки, камъни и прочие предмети на пътната настилка. Все пак, всичко това се прави от нашият джоб. След като те искат да ни накарат да спазваме закона, да ги накараме и ние да го спазват. Обещавам 100 000 лева, ако някой ми покаже текст в ЗДП и неговия правилник колко дупки, липсваща маркировка и камъни се позволява на 1 км. първокласна, второкласна и третокласна пътна мрежа. И ако няма такъв текст, тогава ДЪРЖАВАТА ДА НИ ПЛАЩА РЕМОНТИТЕ. Тогава аз ще си плащам глобите.
Айде на хранилката ... Нищо, че по официалната статистика на КАТ за 2022-ра ПТП-тата с причина превишена скорост са 4 за цялата година.
Глоби и пак глоби. Пътища нанай!!!! Намалете позволената скорост, така ще събирате повече, тези ще ви са малко. И накрая излизат и казват, ще намалим пътния травматизъм и ние им пляскаме. На извънградски път, кръстовище без лента за пристроява и трябва всички да спрат от 90 до 0, за по малко от 100м, ленти за вливане по 30 м, ако си с ферари не е проблем и т. н. Лъжи и пак лъжи!!!
Това е поредната измишльотина, за да се пълни бюджета от глоби!!! Нищо сериозно няма да се случи с намаляване на катастрофите!!! Те не са толкова от превишена скорост, колкото от опасните рискови изпреварвания в завои и от недостатъчно разстояние при изпреварване до идващите в насрещното автомобили, както и откачените "винаги карали с 50-60 км/час моторите!!! Как ги засичат полицаите, като не им се виждат номерата?! И хилядите места касички за пплицау с намалена скорост без да има нужда от тях, кога ще бъдат премахнати знаците, за да не бавят без причина?! А бавните шофьори каращи с 50-60 км/час при разрешена 90 км/час?! Или с 90 км/час! Те са за глоба отвсякъде!!! И накрая ненормалните уж професионални шофьори на камиони каращи с над 90 км/час, и в населени места с 60, 70, 80 км/час без нито един полицай да ги глобява и спира. Как ще спрат в село при излязло внезапно дете?! В Стожер всички камиони карат с 70-80 км/час!!! Полицаите никога не ги засичат!!! Те си манипулират тахографите. А и ДАИ за скорост не ги глобява. Виждал съм камиони и автобуси да карат с 120 км/час. За турските автобуси да не говорим! В Прохода на републиката турските автобуси изпреварват наред и автомобили, и камиони, дори през двойна непрекъсната. Не можах да го стигна!!! Един от вариантите е КАТ да влизат в колоните по пътищата от време на време, и да укротяват смешниците да изпреварват опасно!!!
Българинът много харесва идеята да прави каквото си иска и да кара както си иска. Ако веднага му се бръкне в мизерния джоб, друга песен ще запее.
Скоро като въведат и истинско ГТП и половината бръкми отидат за скрап всичко ще се оправи.
Поне в едно нещо станем бяла държава, но едва ли... НО на 1 място трябва да се направят пътища. Все пак сме в 21 век.. Затова бийте шута на "подготвената" тиква.
Средна 203 км/ч. Тоя е директно за формула 1 и ще е шампион! Някой май не знае какво е средна скорост.
българите са идиоти, света качва скоростта тук гледат да я убият. Когато направите софия Варна с влак 2.5 часа тогава ми търсете средна НЕЩАСТНИЦИ!!!!
Ей педали маика ви мръсна кожодери долни. Средна скорост ли бе то пътища няма ма глобите на мах. Гладувайте протие тея европедалски партии
да се махат тия тол системи и всякакви видове камери и всеки да си кара с колкото иска и тва е
Бас ловя, че това дори и да го приемат ще отпадне до няколко месеца. Да, първоначално ще им а скок на глобите, но след като хората свикнат ще приключи хранилката и после какво правим, когато няма парички за нови баварци? И нали не си мислите, че се прави заради катастрофите ?! Да не говорим, че очаквам да има безброй некоректно глобени, че като знам кой им е правил софтуера страх ме хваща!
Като чета статията ми се прииска една ядренна бонба и у нас. ЕМР ще изпържи всичката електроника и пак ще заживеем нормално. Кой ще праща милиони глоби ежедневно? Евро 6,данък туй данък онуй и да си купуваме коне и каруци и да се връщаме във феодализма. Коня пасе,не пуши,дава тор и е екологичен. Държавата ще е чиста и бедна защото няма да плащаме данък автомобил и глоби. С коня не може да превишиш скороста...
Това със средна скорост между две точки е мнооого стара идея........която не работи :) Просто трябва да спреш да пикаеш някъде.
Мега интелигентно. Бързаш и караш , като гламав ама после висиш на бензиностанцията да компенсираш. И накрая резултата-пак наравно с нормално каращите.
Най-вероятно ти ще "висиш" на бензиностанцията също.....я кафе, я сандвич, така че пак ще стигна преди теб.
Ние сме с най лошите магистрали и най скапан автопарк, на които обаче е позволена най висока скорост - 140 км/ч. Изключвам Германия, навсякъде другаде максималната скорост е 120 или 130.
Пускайте, че има едни 5 процента дразнещи по магистралата. Не може да карам с 130 в дясна /за тях средна/ лента и ме занимават в ляво и в дясно (през аварийната лента) с минимум 180...
Страхотно ще има контрол, но който е пътувал из Европа и света, знае че целта не е да се намят инцидентите, а да се събират пари. Пътища без маркировка, нелепо поставени пътни знаци, магистрала цялата на вълни... Републиканската пътна мрежа трагедия... Ако някой мисли за живота и здравето на хората, трябяа да започне точно от тез проблеми, а не да мисли как чрез санкции да реши проблема.
Напълно съм съгласен. Помиярите гледат само как да оскубят народа. Безопасността е само предлог.
Защо пишат глупости. Излиза, че за 24 часа били минали 4000 превозни средства през този участък.
Няма ли някой вече да напише че понеже пътищата са скапани, не трябва да се следи за превишена скорост?
в действие. Че заради разни шосейни талибани, народа се изпотрепа. Лошото е, че не навсякъде ги има.
Шосейните талибани това няма да ги спре. Те пари си имат, ще си плащат. И свои хора имат и ще се отърват. Да му мисли лошият мат4риал.