Тол камерите засякоха 500 шофьори да се движат с над 120 км/ч по Северната тангента в София
Тестовото заснемане показа, че софтуерът работи добре, предстои сертифицирането му
Обратно в новинатаКоментари - Тол камерите засякоха 500 шофьори да се движат с над 120 км/ч по Северната тангента в София | Днес.dir.bg
Коментари
Вече сме го измислили. Отразително фолио на табелата, лсд дисплей във формата на регистрационен номер на който можеш да въведеш произволна регистрация ( на съседа например ) или така любимото на всички магнитно листо от дърво, което скрива две от цифрите в номера. Имаме потребност да си даваме газ на мощните коли. Докато не направите повече от 1 псевдо писта ще си сърбате попатата.
Има по важни мерки които могат да се вземат и които реално да ограничат джигитите, но властите предпочитат да инвестират в система за доене на шофьорите, а джигитите и тарикатите с пари пак ще си карат така и ще застрашават живота на невинни граждани! Факта е че властта иска да печели парички от проблема а не да го решава!
трайкат и не искат да обяснят за часовника. за да изчислиш средна скорост ти трябва скорост в един момент и скорост в друг момент. две отделни камери, два отделни часовника...кой и как гарантира за тяхната идеална синхронизация? в случая не са 2 часовника, а са стотици часовници - електронни. това и друг въпрос - снимката се прави локално в паметта на камерата - как се прехвърлят данните на сървъра? колко точно трафик е това, колко струва и кой го плаща? говорим за стотици снимки в час с висока резолюция. засичането на скоростта е най-незначителния детайл.
Системата е добра, в други страни работи и дисциплинира шофьорите, на които им липсват първите 17 години възпитание. Поддръжката и трафика на данни се плаща от данъците на всички граждани, понеже спазването на скоростта е от полза за всички.
демократичната общност бяга от Тръм с 200 по северната тангента
Да ти кажа от опит, че в Швейцария подобна система няма почти никъде. Но за сметка на това праскат освен стационарните и мобилни снимачки наляво и надясно , и от време на време куките снимат. Или в храстите като наште ( много рядко) или си паркират патрулката някъде а на задният прозорец е камерата , която снима автоматично. Сег изпробват нова система , обектива на камерата е във вратата на колата, демек паркират на някоя улица в ред с други паркирали автомобили и снимат.
Дрън- дрън ! Средна скорост !? Никой не може да дефинира това понятие ! Да направим проста сметка : разстоянието между двете камери да е примерно 20 км. Ако се движиш със скорост 120 км/ч, разстоянието ще изминеш за 10 минути и камерите няма да реагират . Ако обаче 10 км караш със скорост 300 км/ч, което разстояние ще изминеш за 2 минути, а останалите 10 км - с 60 км/ч и изминеш това разстояние за 10 минути, то излиза, че времето за цялото разстояние от 20 км ще изминеш за по-дълго време ! Ха !
Какъв е проблема с това? В полза на джигитите е. Хората не казват, че ако не те хванат, не си нарушител - минал си метър просто. Но въпроса е ако минеш по-бързо, че дори и да си спирал да пикаеш, значи в даден момент си бил със скорост над ограничението и тогава вече няма никакво значение колко максимално си карал, защото ще имаш глоба (вероятно по-малка от това, което заслужаваш). И още нещо - идеята не е точно да те снимат на входа и изхода на магистралата за Бургас т.е. на огромни разстояния, а в доста по-кратки отсечки.
Не мога да разбера, защо наричат този път тангента. Тангента е допирателна до някаква крива - в случая Околовръстното, само че този път пресича последното от вътрешната страна. Значи по - правилно е да наречем този път Северната хорда.
Ако с такова усърдие закупуват и техника за запълване на дупките цена няма да имат. Ама там пари не се изкарват, нали?
Това си е примитивно племе с мислене като на крепостните селяни през средновековието! То не заслужава нищо, а само упадък! Има и такива, които са се продали за 30 лв на ден! Примитивизъм до ента степен
То пък една тангента, също като автомагистралите ни..Сърбия вече разполага с къде по хубави пътища..а нашите пари отиват за избори
Кажи за цената в Сърбия? Колко струват 400 км. да минеш там?
И сега въпроса е, ако платите от София до Бургас 54 лв. в посока, ще сте ли доволни от магистралата?
Как разпалено ни обясняваха по всички медии, че тия камери няма да се ползват за засичане на скорост? Клеха се, лъгаха... Ей затова уважавам тая държава!
кога са те излъгали ? До момента не се ползваха , те казваха , че няма да се ползват и си беше така и все още е така. Винаги се е знаело , че я има тази функционалност и е съвсем редно да се ползва ама пак с години забавяне в БГ.
Помня, че и ти си от онея 500 тъпака с превишената скорост по т.нар. „пътища, тангенти, магистрали“. Май се намери начин да ви бръкнат дъъъълллбоко в Ъза, а?? Остава да приемат опитът от Гърция - сваляне на номерата, докато не си платиш глобата/те. Основна причина за тежки катастрофи - превишена скорост.
Първо трябва да се регулират знаците те са пълна скръб. 40/20/30 някой направил бензиностанция сложил 40км. Като на бул. Бруксел 80км и да се отклониш за 1 терминал 40км ами тези отзад скачат на спирачките, а няма включващ се път. Така не става, само напрежение ще се заражда.
Участвал съм в монтаж на Тол камери. Купуват такива уж на известни марки, но правени в Китай и с лошо качество. Още докато са в гаранция почват да пропускат вода вътре, а като ги отвориш да ги почистиш вътре пълно с оси. Как са влезли тия оси и тая дъждовна вода, като камерите ги водят херметически затворени? Купуват се евтини баклуци, после народа плаща цената с хиляди некоректни фишове и глоби. Нямат наяждане тия политици и полицаи. Ядат, повръщат и пак продължават да ядат. Само с далавери, кражби и продажби се занимават, за да не умрат от глад завалиите.
Средна скорост можеш да мериш в участъци до 5 км макс. И то при положение че в тях няма междинни входове и изходи
те могат да си снимат за статистика. Май имаше изискване, че устройство за скорост трябва да се ползва само за скорост , а тук се ползват за Тол . По закон всяка отсечка трябва да се проверява всяка годинса, това значи 300 камери и не знам колко отсечки да се проверяват ежегодно. БИМ и полицаите занимаващи се с това са една шепа хора. Няма как да стане това. Най-много да изберат няколко отсечка и толкова. Отделно тези камери трябва да са типово одобрени, не е ясно дали БИМ може да ги одобри,.
И за какво им бяха ТОЛ системите - да тръгне един милиционер със 120 и да гледа кой го изпреварва...
Аз пък преди четири месеца си купих за 140 долара една машинка, която се слага на огледалото за обратно виждане и когато те снима камера, на мястото на автомобила на снимката се вижда едно голямо бяло петно. Пробвахме я и на тринога - резултата беше същия. За мен драмата с камерите приключи. Да ги слагат ако искат през десет метра.
За затвора си тогава
Твоето мнение е важно за мен. А също така ми е важно да спра да давам грешни пари (три пъти по 100 лева за една година) за някакво смешно превишаване на скоростта на пътища с неадекватно ниски ограничения, поставени, за да стрижат овцете. И понеже ми писна да съм част от стадото, с едно дребно вложение си реших проблема.
И как я пробвахте на триногата само не стана ясно. Полицията ти прати бяла снимка, така ли?
Приятел... само си представи как зад камерата в този момент има полицай и вижда хубавото ясно бяло петно. След секунди си спрян, машинката ти прибрана, и плащаш актовете на всички заснети бели петна през годината досега! Много яко нали?!? Не забравяйте, че освен триноги, и стационарни камери има и такива, които са в колите и от зад стоят полицаи и гледат дисплея. Твоята машинка знае ли кога каква камера ще има на пътя? А като тръгнеш на техниески преглед... Отделно, всеки служител на бензиностанция е потенциален предател.... Как изобщо Ви хрумват подобни мисли??? Ограниченията, дори и на места прекалено рестриктивни, като се случи тарапъната, се оказва, че не са чак толкова безмислени. Теста е правен на северната тангента, там ограничението е 120 км/ч, на хубосника с 200+ км/ч това му се струва бавно.... Засичането на средна скорост е хубаво нещо - следи участък в пълната му цялост, като същевременно е толерантно към локални превишения на скоростта (изпреварване например). Може да се използва и за населни места- има много населени места по протежения на оснвни пътища, които имат камери и на входа и на изхода, и в които се чудя някой път как живеят хората... Същевременно забелязвам друг проблем - разположението на някои стационарни камери. Наскоро например, сложиха камера на изхода на София към Владая. Там има един остър завой, с ограничение 40 км/ч, което почти никой не спазва, и на него редовно стават катастрофи и то сериозни, като дори има и пешеходна пътека на входа/изхода (зависи от посоката) на завоя. Камерата обаче не е сложена там, а е сложена в района Лукойла, който вече се намира в светофарната зона и особенно на влизане в София е крайно неприятно, защото ограничението също е 40 км/ч, а участъка е със стръмен наклон. Реално опасния участък с тежките катастрофи, е безконтролен, въпреки че на 400-500 метра има камера!
Няма законово регламентиране, няма сертификация, няма задача към "ТОЛ системата", нямат правомощия да се занимават с нарушения по Зайона за движени по пътищата по отношение на нарушения - тогава тези хора там работа ли си нямат, че се занимават "със задача, която не е тяхна"? Кат оси нямат работа - моля да бъдат уволнени и да се назначат хора, които изпълняват задачите на това управление. Ако много искат да се занмават с нарушения на пътя - да отиват и да стават пътни полицаи. Ако това, ако онова, ако ...
И хайде държавата да започне да си събира парите от глобите за скорост - няма какво полицията да е виновна, че държавата не знае как или не иска да събора парите от глобите за скорост.
"Няма законово регламентиране, няма сертификация ..." Така е, няма! ЗА МОМЕНТА! Но след сформиране на Парламент и приемане на поправките в ЗДвП всичко това ще го има. Така че карай си спокойно. Засега!