Светият синод: Преговорите с Македонската църква продължават
Синодалната архиерейска комисия за преговори с Македонската църква не е разпусната
Обратно в новинатаКоментари - Светият синод: Преговорите с Македонската църква продължават | Днес.dir.bg
Коментари
за какво протестирате бе "някакви" протестирате да дадем на измислен народ, на измислена държава и църква име и да ги отделим от себе си!? Я помислете какво ще кажат всички четници, бунтовници и хора помагали в борбата за обединяване на България? Офцете си избират такива като Бойко!
Половината от протестиращите са кукли на Джордж Сорос , а втората купени от куклите на Сорос ! Нищо няма вярно в този протест и стига обвинение че играят за този или онзи ,защото не сме излезли ние които не сме деца на комунисти и чакаме БПЦ да реши сама , то ще има …..!
Съвсем случайно БПЦ по заповед на руснаците не отидоха и на църковния събор. ДОРИ СЪРБИТЕ ОТИДОХА!!!
Защо да се срамуваме от факта, че сме българи - ако сме свикнали да се кланяме - винаги ще объркаме посоката на наклона. Думата "българин" винаги значи горд народ и трябва да се гордее с името и историята си. Няма по-голяма сила от истината - историческата истина ни е едно от малкото което ни съхранява, а и какъв пример ще дадем на децата и внуците си ако постоянно търсим чуждо одобрение, позволение или милостиня.
Защо трябва да признаем вселенския Патриарх турчин със секретар съсед в Ню Йорк на Джордж Сорос ! Когато не знаете мълчете ,правилно постъпи БПЦ ! Такива купени като теб и БНТ още не е изгонила Горан Благоев ,писна ни да го гледаме този лъжец и Марионетка на Сорос !
БПЦ си знае работата, Вчера който е гледал Канал 3 Б.Димитров обясни, като историк, точно как стоят нещата. Синода е взел правилно решение. В интерес на историческата истина. Руснаците нямат отношение, намесата на името им в случая е спекулация . България, ще чества Българска Охридска Архиескопия, редно е македонците да честват, заедно с нас, щом декларират, че БПЦ е тяхна Майка. Това е и историческата истина. Който не знае, нека научи, БПЦ е най-старата автокефална национална църква в Европа. (971 г.) - в Средец (дн. София), който става столица на Западната българска държава, възглавена от Самуил (997-1014 г.). Понеже по стратегически причини столицата се мести последователно навътре в югозападните български земи, заедно с нея се премества и българският патриаршески престол, докато в края на 10 в. се установява в град Охрид. Тук български патриарси са Филип и Давид. След като покорява България през 1018г., византийският император Василий II Българоубиец запазва независимостта на Българската църква под името Охридска архиепископия. Нейният предстоятел получава титлата “Архиепископ на цяла България”. Подчинените му епархии са изброени в специално издадените от Василий II грамоти (съответно през 1019, 1020 и 1025г.) и обхващат дотогавашната тема (област във Византийската империя - б. а.) Македония (без Солунско и югоизточния й дял), районите на Морава, Тимок, Нишава, Срем, Белград, Средец, Кюстендил, Видин, Южна и Средна Албания, Епир (без южните му части), цяла Сърбия и Северна Тесалия. По-късно, при приемниците на Василий II, настъпват редица промени в диоцеза й, като той намалява в полза на Константинополската патриаршия. Същевременно Охридската архиепископия е подложена на елинизация (погърчване) - висшият клир се попълва предимно от гръцкоезични византийски духовници, а за литургически и канцеларски език е въведен гръцкият. Търновска архиепископия и патриаршия През 1186г. при възстановяването на българската държава братята Асен и Петър отхвърлят духовната власт на Охридската архиепископия и Константинополската патриаршия и учредяват нов църковен център в столицата Търново. Това е автокефалната Търновска архиепископия начело с архиепископ Василий. В резултат на преговорите между цар Калоян (1197-1207) и Римската курия през есента на 1204г. на българския владетел е призната титлата “крал” и правото да сече монети; а на Василий е дадена титлата “архиепископ на Търново и примас на цяла България и Влахия”. Според папата титлата “примас” е равнозначна на патриарх. В началото на ноември 1204г. е извършена тържествената коронация на Калоян за крал и на Василий за примас. Макар да признава върховенството на папата, на практика Българската църква запазва независимостта си. Сключването на унията е голям дипломатически успех за цар Калоян, защото така България получава международно признание. Официалното и каноничното признаване на патриаршеското достойнство на БПЦ става през 1235г. при царуването на Иван Асен II на голям църковен събор в град Лампсак на Дарданелите, Мала Азия, със съгласието на Никейския патриарх Герман II и останалите четирима източни патриарси.
Руснаците, гърците и сърбите са против независима македонска църква с майка българка. Решетников е наредил.
Ходи ги разправяй тези работи на сегашните македонски свещеници! МАКЕДОНИЯ В НАСТОЯЩИЯ МОМЕНТ ИМА ЦЪРКВА! До скоро са били част от СРЪБСКАТА ЦЪРКВА!!!! НАМЕРИХА СЕ ДОСТОЙНИ СВЕЩЕНИЦИ ТАМ, КОИТО КАЗАХА: ПРОИЗЛИЗАМЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА И ИСКАМЕ ТЯ ДА НИ Е МАЙКА! БЪЛГАРСКИТЕ ПОПОВЕ С ТОВА СИ РЕШЕНИЕ Е.... ХА МЙКАТА НА ТЕЗИ СВЕЩЕНИЦИ!
Щом БПЦ е тяхна Майка, (което е и историческата истина) нека се нарекат Българска македонска православна църква.
Нищо не разправям, в църковната история, датите и титлите са важни и документирани, разбира се има и много липсващи поради бурната ни история на Балканите, но така или иначе БПЦ се поставя на 5-6 място според тези кондики.
На тия нещасници македонците никакви фандъци ! И каква обща история имами с тях та се създават някакви измислени групи от капацитети?Ясно е ,че те нямат история!
Историята не може да се промени, тя трябва да се чете по документи и да се признава, такава, каквато е: В края на 10 век. Българският Патриаршески престол се мести в Югозападните български земи. в град Охрид български патриарси са Филип и Давид. След като покорява България през 1018г., византийският император Василий II Българоубиец запазва независимостта на Българската църква под името Охридска архиепископия. Нейният предстоятел получава титлата “Архиепископ на цяла България”. Подчинените му епархии са изброени в специално издадените от Василий II грамоти (съответно през 1019, 1020 и 1025г.) и обхващат дотогавашната тема (област във Византийската империя - б. а.) Македония (без Солунско и югоизточния й дял), районите на Морава, Тимок, Нишава, Срем, Белград, Средец, Кюстендил, Видин, Южна и Средна Албания, Епир (без южните му части), цяла Сърбия и Северна Тесалия. По-късно, при приемниците на Василий II, настъпват редица промени в диоцеза й, като той намалява в полза на Константинополската патриаршия. Същевременно Охридската архиепископия е подложена на елинизация (погърчване) - висшият клир се попълва предимно от гръцкоезични византийски духовници, а за литургически и канцеларски език е въведен гръцкият. Търновска архиепископия и патриаршия През 1186г. при възстановяването на българската държава братята Асен и Петър отхвърлят духовната власт на Охридската архиепископия и Константинополската патриаршия и учредяват нов църковен център в столицата Търново. Това е автокефалната Търновска архиепископия начело с архиепископ Василий. В резултат на преговорите между цар Калоян (1197-1207) и Римската курия през есента на 1204г. на българския владетел е призната титлата “крал” и правото да сече монети; а на Василий е дадена титлата “архиепископ на Търново и примас на цяла България и Влахия”. Според папата титлата “примас” е равнозначна на патриарх. В началото на ноември 1204г. е извършена тържествената коронация на Калоян за крал и на Василий за примас.