Изграждат 199 зарядни станции за електромобили в цялата страна с европейски пари
Най-новите ще бъдат в Южна България
Обратно в новинатаКоментари - Изграждат 199 зарядни станции за електромобили в цялата страна с европейски пари | Днес.dir.bg
Коментари
В Пловдив Милара са първия в България производител на масови електрически ванове. Искат да построят и завод за батерии. Та има логика повечето станции да са на юг, но защо няма бързо зареждащи - може би ел. мрежата не е готова?!
Която не замърсява,да сте видели някакви преференции или данъчни отстъпки.Този който може да си купи нова електричка за сто бона,не го мислете.
два часа да висиш на станцията за да заредиш. Аре бегай с тия електромобили. стават за кратки градски пътувания. За друго не. Няма как д станат популярни докат не се измисли бързо зареждане. Карам такава кола служебно и казвам, че са много несигурни. А зимата ако искаш да си на топло пробегът става наполовина. Несибгурни коли, не си струват парите като цяло....
6.4млн за 200 станции прави по 32,000 лв на станция. Добра печалба! За справка, една такава станция струва реално от порядъка на 1500-2000лв. Даже има и родно производство.
Електричките може ли да се зареждат от контакта в домашни условия.?
Тези станции са направени само за усвояване на европейски средства, а не за да улеснят прехова в България към елоктроавтомобили! Първо са смеш малко, второ няма станции за бързо зареждане и трето няма изградени станции по основните магистрали в страната! Също така е интересен въпроса кой е доставчик на ел. енергията за тези станции и как е избран? Вместо да инвеститрат стотици милиони в държавната петролна компания, можеха да инвестират тези пари в изграждане на инфраструктура за електрически автомибили!
Мутрите, дето си пълнят гушките от горивата ще направят тия станции и ще гушнат некой лев, но ел.автомобили няма да има. Толкова ли сте кьорави?
В България има няколкостотин европейци, добре платени - разни мениджъри, наказани за по 1-2 години да управляват местния филиал, дипломати, представители на разни фирми, добре платени колаборационисти. Те могат да си позволят и тесла, и мотика, ако трябва. Та за тях са тези станции. Да се правят на екологични. За нас остава закриването на Мини Марица-Изток, 25 хиляди безработни миньори и смърт за Старо-загорския регион. Пример - Северозапада. До какво доведе затварянето на 4-те реактора и забраната за строеж на АЕЦ Белене ?? Та хич не е за радост тази "новина". Ами димна завеса за убийството на България.
Пак както с магистралите - само за южна България! Там на севера да го ду..... нали сме второ качество българи!
супер новина, макар че това е капка в морето! Гледам все повече баничарки-електрички се появяват, явно се светкат (за София поне), че дори и 80-100км пробег са достатъчни за градски условия през деня. Не се плаща синя/зелена зона, а има и няколко безплатни зареждачки все още...
Значи 199 коли едновременно ще могат да зареждат. Ми че те толкова минават само през една бензиностанция петък вечер
по скоро 400, обикновено са двойни. ама тия станции не са единствените, това е някаква си ържавна програма. Има вече частни бая, особено покрай големите пътища. Даже и в Шабла има :)
Когато станат на нормални цени и аз ще си купя. Все още са скандално скъпи
на "мобиле бг" има 67 тесли за продан с доста високи цени.
със 77 KW акумулатор струва в БГ около 94 000 кинта. Има мизерен пробег...........
Идеално значи идвам с Жигулата натъпкана по седалките, багажника и ремаркето с копачки за биткойни.
можеш, ама няма да ти излезе сметката, щото тока се плаща. Те тия с фермите, за кво мислиш крадат ток (и ги хващат един по един) - иначе не излизат сметките - тока и компютрите струват много повече отколкото може да изкопаеш с тях.
Тия станции дали няма да ги монтират в къщите за гости.
Първо - Вси”наште” крадяха от смеските за размразяване, та си ги тургаха по вилите/прогимназиите. ...полека-лека се изпедепсаха Целите прогимназии ДъСъ дефакто Крадени (виа къщите-за-гости) ...та нищо чудно И това което казвате ! ..но в Обратен прочит - КаквоАко (виа НовияНюрнбергски) се Отнеме всичко крадено от Вси”наште” ? ..като Тези къщи и хотели - Се оборудват с парк елмобили, които да Са Включени към пакета за почивка ?
...макар според ИКЕМ (ама и име..хеле абревиация) - имаме над 1100 бр.елмобили у Нас... - цените им обаче са Втрещяващи !
Излиза - цена на парче около 32К лв. ...докато Днес в онея “лошите” Държави - Е около 700 щд, и то с Пълен спектър режими. ...+ НЕ виждам Нищо отн. Цена зареждане за Краен потребител. ..+ НЕ виждам данни Как ще плаща Крайният потребител. ...+ Кой Е Собственикът ? ..и как Ще оперира ?
Тръгвам аз в Северна Европа при -20* на 800-1000км път .... със скорост 120 км/ч Сега някой ЕКО-талибан ще ми каже ли: ЗНАЕ ЛИ ТОЙ КОЛКО ЕНЕРГИЯ ТРЯБВА В ТЕЗИ УСЛОВИЯ ЗА ОТОПЛЕНИЕ и колко време ще трябва да пътувам с електрокара, а с дизела?
Мъката е лятото трябва им климатик. Зимата батериите загряват охлаждат ги или с вентилатор или с антифриз 20 литра обаче вместо 8.
За лаиците ЕКО-талибани ... отоплението при колите с ДВГ е "безплатно" понеже преобразуването до кинетична енергия е около 30%, останалото като топлинна енергия и от тук "безплатното" отопление през зимата! При електромобилите, за отопление е необходим допълнителен разход на енергия от батериите понеже КПД-то им е около 95% а останалата част отделена като топлина не може да бъде отведена за отопление. Така че зимата, на север, тези с електрокарите .... ДГД!
и това ли е най важното - че отоплението е безплатно? ама то не е точно безплатно, а си го плащаш от нафтата или бензина :) то у нас зима няма вече, ти за парно ми говориш
отворо ютубата има 1,132,542,750 клипчета по темата, някои датират вече от 5 или 10 години.. кое, какво защо. В Норвегия, дето водят по електрички на глава от населението, и за 2020та над 50% от новите регистрирани коли са такива, мислиш ли че не са виждали сняг? или студ? хай стегни се, в България зима вече няма и без това - 2 седмици годишно е. Тогава и дизела трудно пали - аз съм уж 2015та година най модерна кола, ама като стане -10 и ми подгрява по 30 секунди и после звуци все едно се пали трактор.
Ако си тръгнал за забавление, ти си отиваш, защото ти харесва, ама ако си тръгнал по работа - завалийката!
Средно 10% от капацитета на батерията се изразходва за отопление/охлаждане. На бърза зарядна станция се зарежда до 80-85 % от капацитета на батерията в рамките на 30 - 40 минути. В Западна Европа, където масово хората разполагат със собствен гараж, електромобилът става все по-удачен вариант, особено ако се ползва предимно в градски условия...
Направете по един голям паркинг във всеки град и към всяко от местата там - станция за зареждане. Смъкнете цените на електромобилите двойно, пак ще сте на голяма печалба, и ще бъде друго. Ама нов бардак не ви се прави, нали?
С обществени пари, частни интереси. Спрете дизелите де!
Тъпо е,че просто някой печели като лъжат обществото,че електромобилите били екологични! Нито производството им е такова, нито "тока" им е "зелен", нито след експлоатация са разградими, да не говорим за екобомбата "батерии".
всъщност и трите ви твърдения са абсолютно неверни, плод на слухове и манипулации в стил антиваксина/5Г и прочее. - електричеството в България над 40% се произвежда от АЕЦ- Козлодуй - т.е. относително чисто за околната среда. Около 30% идва от ТЕЦ на въглища, останалите ТЕЦ са на газ от много години насам. Останалото е ВЕЦ, био, соларни, вятърни и прочее. т.е. дори у нас електричествтото е относително чисто Ето тук може да видите актуалните данни от първоизточника: http://www.eso.bg/?did=124 - що се отнася до производството на ел. автомобилите, редица истински изследвания вече показаха и доказаха, че то е сравнимо с това на конвенционалните автомобили с ДВГ. Няма никакви "скрити" допълнителни замърсители или супер енергоемки процеси. Просто няма. Дори историите за "децата в мините в африка " не са особено верни (не, че няма такива, но всъщност те са някакъв нищожен процент, в точно определени държави и т.н). - рециклирането. Ами и това е тъп мит. Например обикновените оловни-цинкови акумулатори във колите днес, са пълни с много повече отрова от една LiIon батерия - вътре има олово и разредена киселина. Обаче, по целия свят, от Зимбабве до Ню Йорк, тия акумулатори се рециклират - изкупуват, преработват и прочее. Защото в тях има ценен материал. Е как мислите, че това няма да стане с другите батерии? Всъщност в ЕС като част от т.нар "зелена сделка" вече се заделят милиони евро за това, да се организират съответните производства за преработка, да се напишат законите и всичко. Тоест, до 4-5 години този проблем ще бъде уреден по всякакъв начин, вероятно създавайки нови работни места. мога да пиша още много, но в тоя форум кой чете толкова :)
А до сега не са намерили начин за деструиране на акумулаторите на тези коли. Автомеханниците се смеят на тази глупост наречена електромобил- политически изцепки и нищо повече. На времето и дизелите бяха ах и ох, а сега ги махат.
моля? вие чувате ли се какви смешки говорите :)) Автомеханиците дето се смеят, след 10ина години може и да са без работа. VW, BMW и Даймлер и трите фирми обявиха тази година че спират всякаква развойна дейност по ДВГ и се преориентират изцяло към EV. Тоест, каквото било било... 2025 всички нови модели на BMW ще са електрически Самите фирми си го казват, пък механиците каквото искат да си говорят - да почват да учат бих препоръчал.
няма винаги да е безплатно зареждането
A koga shte se premahnat vsichki dizeli? Vsichki vaglishta, goreneto na gumi i drugi bokluci? Filtri na vsichki mrasni proizvodstva? Koga??? Koga shte stimulirate horata da si kupuvat elektricheski koli? Chrez subsidii i premahvane na danacite prez parvite 5 godini pone.
и аз питам същото :) но полека лека пазарът сам ще го промени това - тази година почти 20% от новозакупените автомобили в западна европа са електрически (BEV+PHEV), та очакваме след 8-10 години същите да идват към БГ втора ръка. лошото е, че преди това ще докарат всички стари дизели тук, ако не се променят малко законите и контрола
Колко глупав трябва да си за да си купиш електромобил?
Ако направите една станция на бензиностанция, а се случат 2 коли? Ко прави втората? Чака час и половина да се зареди първата?
по бензиностанциите обикновено слагат двойни (една колонка - 2 коли зареждат). Скоро чак задръствания в БГ ... надали, но вече има поне 3 отделни фирми които инсталират станции из страната, та същите стават все повече. Проблемът по скоро е, че от тях повечето са на 22 или 50KW, тоест относително бавни. Еденици са мощните, но и те ще дойдат.
Щото жиците от нивата до обекта са тънки. Е там е проблема. Идеята е да има зарядна станция с батерии за 50 автомобила които да се пържат на бавен огън и през нощта. През дена когато има повече автомобили да отдават енергията ударно. Ама няма бензиностанция която иска да закупи батерии на 50 -100 автомобила. Затуй ползват директно розетка от шуко или рядко 3 фазна.
Лапачка!!! пак ще се краде :), станциите ще са рециклирани или препродадени на 3на цена. Реалното Изпълнението ще е със 2-3 години закъснение :) след като някоя тлъста мутра пререже лентите.
Тази "статия" е пълна лъжа. Фастчарджър има до Пловдив и след това в една в Димитровград, и ако пътуваш към Маказа, след това няма къде да заредиш. Има една бавна (22 кв) на Тойота в Хасково, в Кърджали няма (на р-т Ида има отбелязана на картата, реално е монтирана само метална кутия за защита от дъжд, зарядно няма). Ако пътуваш от София за Слънчев бряг - стигаш дотам и край, в Сл. бряг няма къде да заредиш.
А къде е официалното съобщение? Една постоянно набиваща се на очи разлика със западните информационни медии - тук се казва нещо си, а оригиналния източник остава "тайна". Защо? Трудно ли е или прозрачността в БГ по принцип е омразно нещо?
Всичко това е много хубаво, обаче батериите НЕ СТРУВАТ. Скъпи и с кратък живот. Неприложими ! Икономически несъстоятелни.
Това с краткия живот отдавна не е така. Вече има автомобили ТЕСЛА с изминати над 500 000 с оригиналните батерии. Дори най-яките ДВГ рядко стигат подобни цифри. ОСОБЕНО когато се обслужват (или по-скоро необслужват) в България.
Колко струва едно зареждане, и колко време отнема.
много зависи, колега. Станциите са със различна "сила на тока" - 22kw, 50kw, 150kw. ако приемем, че колата е нова, с по-голяма батерия (примерно 64kwh), на 50ква станция се зарежда около час и половина. На 150kw - някъде 50мин. Предполага се, че ако имаш гараж или двор, ще си я зареждаш сам вкъщи, което като цяло ако инвестираш в някакво домашно зарядно (~2000лв), ще ти отнема една нощ (10ина часа). Може и директно от контакта, но това е много бавно и си трябват едно 24 часа. Но може! А цената е различна навсякъде - вкъщи е най-евтино, под 10лв излиза. Край магистралата, може и 50лв да е, защото таксуват различно.
Директно от контакта няма как да може. Батерията се зарежда само с DC, а от контакта идва AC. При всички положения трябва зарядно преобразувател, което освен това да вдига и напрежението. Батерията на Тесла работи на 375 V. Въпросът е колко мощно ще бъде това зарядно - съответно колко ще струва, колко ще тежи и какъв ще му е живота. И въпросът е дали ще ти издържи бушона. 64 kwH за 10 часа прави по 6,4 кв на час. Това значи че зарядното трябва да пуска към батерията 17 ампера на 375 V, a това значи че трябва да черпи от контакта 27 A на 230 V. Успех да вържеш консуматор на 27 А някъде вкъщи.
Зарядни станции трябва да има на всяка бензиностанция. По-умните вериги ще се сетят сами, но трябва и нормативно задължение. Така или иначе те или ще се трансформират в подобни обекти, или ще загинат. Това което може да направи държавата е да накара електричеството за тези станции да е от ВЕИ в някакъв задължителен процент, например - 5% собствено производство от прилежащи в близост соларни панели, 45% от ВЕИ и останалото от общия микс. Отделно в един момент ще се нароят много "частни" колонки за зареждане под път и над път с по-ниски цени. Естествно НАП ще ги фискализира, естествено че някои такива обекти ще крадат ток и т.н.
По добре напишете че се строят в Южна България, а не в България.Дано да дойде време да ви се потърси отговорност.Една магистрала в сев.България я строите вече над 50 гад.,а Лиляна трътката ,я прави ту скоростна отсечка,ту горска пътечка и накрая нищо,за благодарност я пратихте в Брюксел при Кунка Пръмова да си чешат езиците
41 години събира прах в БАН българския електромобил!
Как така ПОВЕЧЕТО ще бъдат в Южна България, след като според списъка ВСИЧКИ ще са там ? Има 123 в Южна България, като още 76 ще бъдат изградени също в Южна България. А в Северна България ще има ли някакви инвестиции ... от Европа ???
А В Северна България поне ЕДНА станция ще има ли ??????? 123 от тях вече са реализирани и функционират. Те са разположени в София, Благоевград, Перник, Гоце Делчев, Дупница, Кюстендил, Петрич, Пловдив, Хасково, Пазарджик, Кърджали, Смолян, Асеновград, Димитровград, Велинград, Карлово, Панагюрище, Бургас, Стара Загора, Сливен, Ямбол и Казанлък. До края на програмния период предстои да се изградят още 76 станции в населени места от Южна България.
Не виждам нито една в Сев.България.Да не би да следвате заръките на Плевнелиев и Лиляна Павлова,които по време на Министерстването си не вложиха и 1 лв. за регионалното развитие на Сев.България.Засрамете се,престъпници нагли.
То хубаво , ама колко електромобила има у нас и от къде ще има ток като не се строят нови мощности , а се планира да се затворят много от старите ?
т.е. всички ще бъдат поставени в Южна България. Серверна да спира да плаща данъци най-добре. Нито пътища нито зарядни.. да се оправя кой както може.