Нов строеж - само с паркинг. Може и небостъргач

Забранява се промяната в предназначението на подземните и надземните паркинги и гаражи в съществуващите сгради.

Обратно в новината

Коментари - Нов строеж - само с паркинг. Може и небостъргач | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Най -малкия проблем в предложената промяна в ЗУТ са паркоместата. Защо никой не споменава че на главния архитект в общината проектите ще бъдат представяни от консултантски фирми които чрез своите специалисти изготвят доклади за съответствие.Опита показва,че съгласуването на проектите в тези фирми протича формално и всъщност основния преглед на проектите по всички части се извършва точно в общините. Изкючение прави част конструктивна която се преглежда основно от независим технически контрол с който проектанта работи в целия процес на проектиране. В предвидените промени на ЗУТ техническия контрол се вкарва в състава на консултантската фирма.Обществена тайна е че голяма част от консултантските фирми са неявно свързани със строителни и проектантски фирми и независимия и персонален технически контрол не отговаря на техните интереси.С тази промяна обаче през консултанта трябва да мине всеки проект от първа до пета категория защото задължително трябва коструктивната част да се прегледа и подпише от технически контрол. Ето това е което отдавна искат от БААИК и на което се израдва в декларация арх. Бакалов. Пълно безумие и безотговорност е да лишиш проктанта от неговия ТК в процеса на проектирането. Вкаран в състава на косултантската фирма последния нито ще има време за качествен преглед на проекта нито ще може да върне проекта за преразглеждане на погрешни постановки в готовия вече проект. Тогава той се превръща от независим специалист в зависим от консултанта.В края на краищата той плаща.Вместо това в ЗУТ трябва да намери място един член като:Възложителя е длъжен едновременно със сключване на договор за проектиране на част Конструктивна , да сключи договор с физическо лице - технически контрол. Не напразно в ЗУТ е записано че участници в процеса на строителство са възложителят, строителят,проектант лице упражняващо технически контрол за част конструктивна , техническия ръководител и доставчикът на машини и технологично оборудване.Вкарванет на техническия контрол в състава на консултантските фирми ще доведе до рязко влошаване на качеството на конструктивните проекти.

През 80-те години на миналият век, имаше изискване за всички апартаменти в един блок да има 50% гаражи и 50% паркоместа. И тогава това не се спазваше, защото ежегодно Григор Стоичков /ако все още някой го помни/ подписваше разрешение блоковете да се приемат в отклонение от това изискване. Понеже сега дебелогъзите цървули са достатъчно тъпи да измислят нещо смислено, си запълват времето с поредната безсмислица. А какво стана с идеята за надземните гаражи, която се лансира от оня, дето се хилише като гювендия, а и доста преди него. И нали има Общ градоустройствен план? Той приет ли е? Някой съобразявали се с него? Или важното е да симулира дейност?

А кой е казал, че задължително трябва да имаш кола. Ако сметнеш разходите (без далечните пътувания) по лесно и евтино е да се използва такси, а за летните почивки - кола под наем. Не бързайте да отричате - просто седнете с келкулатор и нерво-метър.

има не само за 2 коли ама и за много повече една въхру друга

Какви гаражи, какви небостъргачи?!!! Вие в ред ли сте?!!! Цялата българска икономика в момента е under water, както се изразяват американците. Т.е., това, което в миналото е купено или произведено никога няма да може да се продаде за цената си. Пак ще си пишем в началото на лятото... Небостъргач... Ще ме скъсате от смях.

е,сетиха се,направо откриха америка на карта,те това отдавна го знаят ама пак се правиха на луди както и за мн.др.неща,защото не им изнасяше.нали първо трябваше да ни вземат парите,затова строяха без паркинг,а паркинга го правят до кооперацията,за да се принудиш като няма къде да си цакаш.отдавна в европа са го измислили-блок без паркинг няма,или без паркоместа за живеещите,а в големите градове където е тясно и има мн.коли има обществени паркинги на няколко етажа или подземни на нива,а престоя там не ти струва половината от заплатата!

Евала, доживяхме двадесет и поредната поправка на ЗУТ... Навремето се създаде ДНСК да се ограничи корупционната практика по общините, като гледам сега почти всички строителни дейности отново се концентрират в общините...

Ела вкарай кола в подземен паркинг на нова кооперация! /на части не е разрешено/

ИЗЛИЗА, ЧЕ И ДО СЕГА Е ИМАЛО НЯКАКВИ РАЗПОРЕДБИ. ИМАМ МНОГО ПРОСТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ-ДА СЕ ВИДИ КОЙ Е ПОДПИСАЛ ТЕ ДА БЪДАТ НАРУШЕНИ И КАКЪВ МУ Е БИЛ МОТИВА ДА ГО НАПРАВИ. ДАЛИ НЯКОЙ ЩЕ СЕ СЕТИ?

Да така следва да бъде , всеки нов дом с гараж а за коперациите това е задължително , ако бяха архитектите малко по дълновидни сега може би картината щеше да е друга . Но аз искам да Ви предложа господа частично решение за градовете . Нека градинката да си е градинка а защо не под хея подчемен гараж . а и това за има на етажи паркинги обществени е факт , следва да се мисли дълновидно а не да се кара през просото .

Кажи една таква улица с 6 метра тротоари, че нещо не се сещам?

А дано го спазват.

Щом в тъпата Турция в центъра на Истанбул колите не са нагъкани и на половината на нашите значи начини има.Технически решения има. Цели стари неизползвани сгради могат да се превърнат в паркинги, има механични устройства за качване на две коли една върху друга като на автовоз, подземни паркинги, паркинги на покривите на сградите и какво ли не ама то в Булгаристан нищо нестава

Закон винаги си е имало но закон с вратички. Главен архитект в общитините винаги е имало но винаги подкупен и арогантен.

Много на време се сетиха, след като вече нагъчкаха хората като хлебарки, това трябваше да стане години по-рано

В един имот от 300 кв.м надали ще има място и за сграда и за паркинг. Предполага се че ще има подземни или други гаражи. Да ама аз като изляза от една такава сграда сутрин и отида на работа гаража ми стои цял ден празен като и пред гаража ми не може да паркира никой. В същото време ако работя в центъра колата ми стои цял ден на улицата. Връщайки се от работа ми предстои паркиране на колата в подземния гараж което поради размерите му не е от най простите работи и определено изисква майсторски умения по кормуване. Сутрин майсторлък вечер майсторлък накрая ти писва и си я оставяш на улицата. Истина е че последните години въпреки многократното увеличение на автомобилите новосъздадените места за паркиране са символична бройка. Според мене има много улици с необосновано широки тротуари по 6 м по които потока от пешеходци е минимален. Въпросните улици могат да се направят еднопосочни и да се обособят паркоместа като се редуцират размерите на тротуарите. Няма защо да откриваме топлата вода вижте как е по европата

има модерни паркинг системи - заемат малко място, но са високи като небостъргач. вкарваш си колата и нещо като механична ръка я взима и я слага на дадено място. побира стотици коли. Няколко такива на възлови места и трафикът ще се оправи. А тва с гаражите вярно стана много сериозно - всеки гараж стана магазин, а колите на тротоара.

ми че то и сега е така. само че се вади разрешение за строеж а парцела до него е за паркинг. после за паркинга пък се вади ново за строеж е трето място се обявява за паркинг и така. само трябва да се ръсне в общината

Но моля ви, и досега в ЗУТ беше задължително да се осигурят паркоместа в границите на УПИ,но някои не го спазваха.А за гаражите-това решение е от 2години.Сега ли откриха топлата вода-това са действащи закони , а не нови предложения.Или досега това беше незаконно да осигуриш паркоместата/или е било задължително само за някои хара/

Този въпрос е решен в ЗУТ и наредба 7 отдавна. Това е популизъм. Неможеш да задължаваш строителя да строи нещо което хората не го купуват. Хората си купуват апартаменти но гаражи нещат. Има огромен брой подземни гаражи не продадени. Това е прехвърляне от болната на здравата глава. Гаражите и паркоместата е задължение на общените ту трябва да се грижат за тези нужди на гражданите. Трябва да се въведе японския опит а именно-купуването на кола да става само след като получиш документ от общината че, имаш собствено или под наем паркомясто. Трябва да се ограничат търговците на коли а не да се задължават строителите да стоят нещо което никой не купува. И стига тези просташки и не компетентни мнения във форума.

Какъвто народа, такива и управниците и законите и т.н. Кай каквото си е надробил това ще сърба. Като сме толкова умни нямаше сега да пишем по форумите а да си пием сокчета някъде на топло.

вече е късно... паркиранет е кошмар. в центъра на софия всички улици стават синя зона, а нищо не се прави за да има паркоместа, паркинги или неща подобно. къде да идат работещите в центъра, къде да паркират? къде отиват парите от синята зона? а къде отиват парите от репатрираните неправилно спрени автомобили? защо не направят с тях нещо и за хората, вместо само да лапат? ДО КОГА ЩЕ ТЪРПИМ БЕ ХОРА? ДАВАЙТЕ ДА СЕ ВДИГАМЕ!

да, след като всичко е застроено... на това му викам след дъжд - качулка.

То вече не се строи, а преди това проектирахме два проекта за пред общината и реалния....

Чудесно са се сетили...но не може един гараж да струва 14000 Е, а едно паркомясто 8000 Е. Повечето хора за тези пари биха предпочели да си вземат няколко квадрата отгоре за апартамент.

Прецизират се изискванията за разстоянието между жилищните сгради. В момента то трябва да е по-голямо или равно на височината на жилищните сгради през улица. Какво се прецизира? Нищо не се прецизира, а се позволява презастрояване. Изискването за паркоместа в рамките на имота, поне за столицата, е факт от няколко години -- има го в Закона за устройството на столична община.

След дъжд качулка :( Застроиха половин София нагъсто без идея за всеки блок да има паркинг или гаражи, а сега чак измислят закона... :(

Евала, тъкмо кризата спря строежите и те решиха да се сетят. Каквото се построи, беше, ще си стоим без паркинги и ще паркираме в градинките. След дъжд качулка, както и за закона за Черноморието и за всичко останало, след като прибрахте парите за строежите, сега закон за строежите, дето няма да ги има :) Евала!

Най накрая се сетиха.

Тези откриха топлата вода! А какво ще стане с вече съществуващите нарушения от това естетство?

добре,това че всяка нова сграда ще е с инфраструктура е ок,ама защо чак сега,когато вече никой не строи,не трябваше ли преди 3-4- години да го направите това че да не се задръсваме.А това с тия небостъргачи,като знам че в София сигурно ще се почне...нали трябваше да ссе запазва някакъв архитектурен вид и духа на града,или крадците Борисов и Диков пак ще се развихрят.

Много шофьори ще ме ядат...

Novi razporedbi - novi uslovia za korupcia! Koi vika ura?

Липсата на такава наредба,е нещото което ще виси като грях винаги на съвеста на Софиянски и неговите партньори,от тогавашния парламент

Ха ха ха, сетиха се, сред като кризата спря строителството и хоп - ново законче, като отмине и се започне ново строителство и хоп, ще открием вратички в нескопосаното ни ново законче, просто защото е творено от маймуни!

Много големите градове са тези с над 200 хил. жители...А тези с 2 милиона като София са държави ли?