Коментари - Стоян Братоев пред Dir.bg: Симулация доказа, че без метро София ще колабира | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Заради безумното сгъчкване на повърхността метрото трябва да има списрки на всеки километър. По-ефективно е да се използва като бърза връзка с отделни райони, да пътува без спирки.

Ще колабира защото организацията на движението е колабирала в празните глави на общинарите, по глупаво организиране на движението като в софето на дали има по света, защото в основата е заложено не ефективност ами мега проекти и прибиране на готови пари.

Прав е - ще се сдухаме без метро. При последната авария закаснях за работа с 1 час! Прав е дядката, защото една дребна женица и нейната провинциална клика унищожиха нормалната мрежа на наземния градски транспорт. ТОТАЛНО разредиха интервала на движение на автобусите, закриха или разместиха трамвайните линии. Къде са трамваите с номера 2, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21? По какви безумни маршрути се движат останалите трамваи? Екология, чист въздух - само в Самоковската околия или на езерата.

Да, щото София е магаполис разпожена на миларди квадратни километра площ. София като площ е супер малък град, за 3-4 часа пеша спокойно стигаш от Овча Купел до Дружба, много ясно, че ще спира често.

Баце с'а яз съм на възраст дето още помни как зимъска шофьора от време на време слизаше от Икаруса с един горящ вестник и се завираше под автобуса, докато пътниците се кефиме, че сме много сгушени и се надяваме да не ни накара пак да хващаме пътя, че студ..... Не че Фъндъкова е основенвиновник за това, но София доста се промени за последните 20 години и то за добро....

Аз пък твърдя, че като се пресели още половината България в София и метрото няма да помогне. Нека професорът да направи една симулация при 4 милиона живещи в София дали ще издържи метрото?. Между другото на симулации сме доста силни, а стигне ли се до реални действия - йок , пълен провал. Надеждата ми в кметицата - "чрез ремонти към по-добър живот" и дано хората, които имат алтернатива, да им писне от тях и да избягат от София.

Знаех, си списвачите-журналисти са хвани единия удари другия, ама и те вече да вече да имат проблем с "Й", тая държава е вече за закриване.

и как точно "дребната женица" е унищожила наземния градски транспорт? С какво е виновна тя, че София се задръсти с автомобили, всеки селянин хванал по една таратайка и хода на кафе и за хляб с нея? Аман от дървени философи. Трябва да се вдигнат драстично всички пътни данъци, застраховки, цени на горива и т.н., за да слязат хората от тия счупени трошки и да повървят малко - хем здравословно, хем няма да има такива тапи и колапс на транспорта..

И аз съм от времето на Икарусите, но те никога не са били по този начин загрявани. Дори и препълнени си се движеха без проблем. Относно времето - нормално е един град да се развива напред. Да, ама София като град се развива назад. Транспорта на нашия град - също. Женицата си е дребна, тя просто толкова си може. Просто като нея.

Хич не е малък вече ;)

Честно казано каквото и да пеавят материалът е лош. Сега направиха бусл

Ма

Ма

В това несигурно време няма нито една станция оборудвана по европейските изисквания за безопасност. Просто има по два тумбака сврени в някой ъгъл да дремат да им мине смяната. Тоя чук ондур братоев да замълчи и да се поинтересува как може само за 5 мин 2 неуки циганета могат да парализират метрото! ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ!

Според теб, написаното по-горе не е ли така в момента? Дали разредиха интервала на движение на автобусите, закриха или разместиха трамвайните линии. Къде са трамваите с номера 2, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21? По какви безумни маршрути се движат останалите трамваи?

Свалям шапка на хората, които работят и създават нещата. Великани.

много прехвалено това метро бе. Някой хора като говорят за метрото, чак мед им капе от устата. Ама професора не казва, че да пътуваш в метрото въобще не е комфортно в час пик - тъпканица. Мен лично това ме отказва. Братоев ползва ли метрото или си ходи до в къщи със служебната кола?

бас ловя, че колата е дизеляк.

Такава си е каквато беше по площ!По населеност си прав! Презастрояването е проблем ама нищо по тоя въпрос!

Е, той откри топлата вода. Това е ясно. Според мен обаче, София у доста над 1,5 млн. Както и да е. Не виждам причина да се обсъжда необходимостта от метро, тя е очеизвадна. Въпросът е защо толкова бавно става всичко и аз не видях отговор на това, дори и на директния такъв въпрос, не видях смислен отговор.

познайте като открият линия 3 колко ще стане картата за метрото? ;)

Бих се возил с ацкия транспорт, но това лято един път не попаднах на 604 ( гордост за Фандъка ) с включен климатик. И това се случва в 18.30, когато автобуса е напечен като фурна. Е ще ме извиняваш ама няма как да стане. Лично съм снимал модерния дисплей, който показва външна температура 26 и вътрешна 29 градуса. А зимата пак греда. Вънка -10 , вътре 27. Е айде яке сваляш, но пак жега и не се диша.

Естествено, че е виновна! Да, не може да свали никой от колата. Но може да вдигне местните данъци за автомобили! Може да ограничи влизането на автомобили в определени зони, или направо в цяла София (напр. да сложи такса за влизане на не-софийски автомобили в града). Можеше да не закрива 20 км релсов път за трамваи, а да построи толкова нови. Можеше да направи велоалеи, вместо имитиращи велоленти - познавам много хора, които биха пътували с колело до работа, но просто ги е страх. И по-глобално - принципно няма как да спре инвестиционния интерес към нови кооперации във вече развитите южни райони, но можеше да им подготви по-добра улична среда. Можеше да стимулира разрастването на София на север, по същия начин. И много, много други неща.

ВЪПРОС към господина: Имате ли все пак план да свържете директно летище София с Централна гара и Централна автогара? Изключително трудно е от тези две обществени места да се прекачваме на спирка "Сердика", за да се "дотътрим" с метрото, пътувайки със сакове и куфари. С метрото в Лондон се справих много добре, но когато трябваше да пътувам от летище София до Централна автогара /хайде, да не говорим за такситата, щото там се знае какъв е батака/, казвам ви - мотането, т.е ориентацията ми беше НУЛА и трябваше да изпусна транспорта си до Пловдив. Те това ми е въпроса. във всички по-големи европейски градове, гара, автогара и летище имат директни връзки.

Ами селяните да си тръгнат и няма да трябва метро, сега в час пика става надпревара кой Ганьо ще влезне пръв в мутрисата ... С такъв акъл и манталитет си заслужаваме съдбата.

слизаш на гара Искър и чакаш влака за Пловдив.

метрото в София, е платено с еврофондове предоставени на България (не на София) и с финансиране от държавния бюджет. Значи не е само на софиянци.

Този старец (уж професор) какво се жали като вдовица? Трудно се работело - резците се износвали, водолази ги сменяли. Под Темза или под Нева копаете, ле Шошо? Организацията на строителството е на елементарно ниво - само какви огромни площадки са отцепени на повърхността и блокират движението. По колко часа се работи в денонощието? Ами експлоатацията на вече уж работещото? От 155 години в Лондон има метро, но всичките му подемни съоръжения работят, навсякъде има достъп за колички, станциите не се наводняват при всеки дъждец за разлика от Софийското.

И поздравления за усилията и за резултата. Един въпрос обаче не ми дава мира - КОЙ е планирал станцията на Сердика, за Линия 1 ? Какъв пътникопоток е смятан, та нито стълбищата са достатъчни, нито ескалаторите .... И въобще може ли да се направи нещо на този етап?!

Никакви тоалетни няма на метроспирките. Недопустимо е!

софиянец ли си, неграмотник ли си, идиот ли си... да

че в кое метро в час пик не е тъпканица, бе цървул

Не искам да анализирам казаното от г-н проф. Братоев, но ми се искаше да чуя като софиянец, че направеното е без алтернатива и е помислено в достатъчно дългосрочен период. Например, какво би показала симулацията ако се увеличи пътнико потока например два или три пъти, което да отговаря на население в столицата около 4-4,5 млн. Как ще се увеличи тогава превозването на пътниците, като метро станциите в момента, без първоначално изградените 7-8, са с дължината на влака, т.е., решението на проблема с допълнително прикачени вагони не може да се осъществи. ( Симулацията е направена само за спиране на метрото - защо?? ) Второ. Действащата метро-схема няма почти нищо общо със намеренията, проучванията и предложенията на специалистите, работили по въпроса преди 1990 г. - намаляване трафика по "Цариградско шосе", освобождаване на трамвая по ул. "Граф Игнатиев", като тя остава пешеходна зона и т.н. и т.н. - много практични и хубави идеи са погребани..... С това съвсем не казвам, че съм недоволен от изграденото, но очевидно можеше много повече и много по-добре!

Ех, ако бяха направили поне едно кръстовище на две нива.

Ако потокът от пътници се увеличи два пъти, ще бъде намален двойно интервалът между влаковете. Виждаш ли колко е просто?

Народа асфалт и влакове не яде

тогава имаш избор в кое метро да се тъпчеш.

Нали за това направиха нова гара, която е на две станции от летището и всички влакове спират на нея?

Недоволни много. Има някои, които мса недоволни от всичко. Има други, които са недоволни от управленеито на ББ. Но нека да помислим дали една столица на държава от ЕС може без метро. И що за столица ще е това? Ясно е за всички че без метро в София е пълна мизерия. няколкото спирания на метрото го показаха ясно. Въпросът е по-скоро друг. Защо трябваше да се чака 40-50 години за да го започнат. нали ония дришльовци от БКП-то твърдяха че работели били за интересите на народа. И защо по първа и втора линия се движат руско-съветски боклучарници. ако беше до 1989, разбирам, но 30 години след това..... Или не ние достатъчно отрицателен търговския баланс с Русия....

Кметицата е виновна. Ние асфалт не ядем и колелета на метро мутреси не ядем. Да се спре метрото и да се извадят паветата от Дондуков. Искаме оставка и да се спре метрото.

Ами просто няма да слизаш на Сердика. Продължаваш през Люлин, Обеля и Надежда и пак си на гарата. Само пътуването се удължава с 15-20 минути.

Писах ти "плюс" , защото май наистина си мушморок. Знаеш ли сега интервалът в пикови часове какъв е? И освен това, при такава висока интензивност на трафик даваш ли си сметка за амортизацията на подвижния състав? Няма нужда от други аргументи....

4 милиона няма къде да живеят на такава площ. В такъв случай ще се строят още квартали в околностите. Максималният капацитет на текущото метро е поне двоен. А ако все пак населението стигне 4 милиона, ще има нови линии. Например една кръгова би се отразила много добре.

Докато от нас до работата със стария ми дизеляк за 1000 лева е по-евтино от всяка друга алтернатива, няма как да ме принудят да ползвам градски транспорт!

ами ако селяците се завърнат по родните си села, ква симулация ще правите и ки резултати ще покажете, не е истина и не е за вярване, столичаните станали европейци (но само у нас са такива,иначе са си селчук и сие..) и имат големи претенции и само с метрото да се извозват...трагикомична ситуация, искам да я изиграете пробно, ей тъй един път,айде давайте да видим кон боб яде ли...

ами ако селяците се завърнат по родните си села, ква симулация ще правите и ки резултати ще покажете, не е истина и не е за вярване, столичаните станали европейци (но само у нас са такива,иначе са си селчук и сие..) и имат големи претенции и само с метрото да се извозват...трагикомична ситуация, искам да я изиграете пробно, ей тъй един път,айде давайте да видим кон боб яде ли...

Ходи на изхода на София откъм Люлин до Бриколажа. Ще видиш кръстовище на 3 нива.

И след него Т образно кръстовище с безумно регулиран светофар. МИналата седмциа опашката беше чак до метро. Друг е въпроса че когато направят магистралата към Сърбия това кръстовище ще се обесмисли

Специално в Лондон в час пик пускат допълнителни мотриси и интервала им на преминаване се съкращава. Пак е тъпканица, но поне хората се опитват да компенсират. У нашето няма значение колко е часа мотрисите си се движат през един и същи интервал.

Като сравнява с Прага, няма да е зле да види в Прага как е вързано метрото с трамваи. А тук спирките са посредата на нищото и метрото може да е бързо, но ако не си баш до спирката си фира.