Коментари - Стоян Братоев пред Dir.bg: Симулация доказа, че без метро София ще колабира | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Интересно аз не колабирам ли вече 4 години докато отида на работа и се върна обикалям София.... Един надлез и подлез и една спиркасе правят за толкова време.... Докога???

В София не винаги е имало метро, как тогава не е колабирала? Метрото е улеснение за жителите на града, но да се каже, че едва ли не ако няма метро града ще потъне в хаос ми се струва крайно. Всеки жител на града може да прецени за себе си доколко му е полезно метрото и до какво би довело неговата липса без някаква симулация, достатъчно е да се огледа около себе си и да се позове на своя опит.

бе направен пълен ремонт на релсите на трамвайните линии с № № 14 и19(до Студентски град). После, по неведоми причини ги спряха, разбиха релсите и започнаха да строят Метрото. Интересно ми е, кой гушна парите от този псевдоремонт?

бе направен пълен ремонт на релсите на трамвайните линии с № № 14 и19(до Студентски град). После, по неведоми причини ги спряха, разбиха релсите и започнаха да строят Метрото. Интересно ми е, кой гушна парите от този псевдоремонт?

МЕТРОТО(до Горна баня) - и от жп гара Горна Баня до жп гара Перник. На Бай Мангал дюшеш ще му дойде - хептен няма да си плаща екскурзията.

и към Пловдив.

София се строи без обмислен план и инфраструктура, защото се сблъскват интересите на много строителни предприемачи и интересите на гражданите да живеят в добра среда. Лошото на метрото тук е, че се строи рекордно бавно, винаги с години закъснение от първоначалния план и възможно най-дивашки. Но какво да се чудим, като знаем какви партизански наследници управляват процеса.

София ще колабира без метро, защото като направихте метрото, унищожихте голям брой удобни надземни линии, за да принудите хората да ползват метрото.

На баба ти ‘фърчилото още ли лети?

София е 3 млн вече, а няма един кенеф достъпен. Не броим пластмасовите смърдели разположени по парковете, които се чистят веднъж на високосна. Метро дълбаят, хубаво, ама чужденците като дойдат и няма къде да се изпикаят, метрото им е последна грижа.

Г-н Братоев , благодарим за инфото. Нека ДА БЛАГОДАРИМ и НА ХОРАТА, КОИТО ГО ИЗГРАЖДАТ. Всичко това е чудесно. Престанете да пишите негативи - по добре мислете как да стане по-бързо и по-красиво С уважение

туй за информация на джихадистите ли го казват?

Имам предложение, много яка симулация. Казва се София без тоалетна за 1 месец. Включва тотален отказ на канализацията. Какъв компютър желае за симулацията другарят?

аз имам въпрос. Колко квартала в София нямат канализация? А колко населени места в България нямат? Защо не се инвестира в канализация?

Ай сиктир с тая канализация бе, селяк...кой те е карал да си купуваш апартамент в разни ливади и баири....

Не вярвам метрото някога да изглежда като на снимката в новината.

Като сравнява с Прага, няма да е зле да види в Прага как е вързано метрото с трамваи. А тук спирките са посредата на нищото и метрото може да е бързо, но ако не си баш до спирката си фира.

ами ако селяците се завърнат по родните си села, ква симулация ще правите и ки резултати ще покажете, не е истина и не е за вярване, столичаните станали европейци (но само у нас са такива,иначе са си селчук и сие..) и имат големи претенции и само с метрото да се извозват...трагикомична ситуация, искам да я изиграете пробно, ей тъй един път,айде давайте да видим кон боб яде ли...

Ако всички селяци се върнат по рдоните места ...дали в София ще останат повече от 20 000 жители?! От коя година нататъка се броят за селяци и от коя назад не се броят за селяци, жители на околните махали и села и въобще придошли от целия Шоплук? Че тука в квартала много ми се правят на кореняци, щото или родени. ама майките и бащите им по околната Провинция. Или родната къща била на 1 час път каруца от центъра на столицата. Голям смях

ами ако селяците се завърнат по родните си села, ква симулация ще правите и ки резултати ще покажете, не е истина и не е за вярване, столичаните станали европейци (но само у нас са такива,иначе са си селчук и сие..) и имат големи претенции и само с метрото да се извозват...трагикомична ситуация, искам да я изиграете пробно, ей тъй един път,айде давайте да видим кон боб яде ли...

Докато от нас до работата със стария ми дизеляк за 1000 лева е по-евтино от всяка друга алтернатива, няма как да ме принудят да ползвам градски транспорт!

Кметицата е виновна. Ние асфалт не ядем и колелета на метро мутреси не ядем. Да се спре метрото и да се извадят паветата от Дондуков. Искаме оставка и да се спре метрото.

Недоволни много. Има някои, които мса недоволни от всичко. Има други, които са недоволни от управленеито на ББ. Но нека да помислим дали една столица на държава от ЕС може без метро. И що за столица ще е това? Ясно е за всички че без метро в София е пълна мизерия. няколкото спирания на метрото го показаха ясно. Въпросът е по-скоро друг. Защо трябваше да се чака 40-50 години за да го започнат. нали ония дришльовци от БКП-то твърдяха че работели били за интересите на народа. И защо по първа и втора линия се движат руско-съветски боклучарници. ако беше до 1989, разбирам, но 30 години след това..... Или не ние достатъчно отрицателен търговския баланс с Русия....

Народа асфалт и влакове не яде

Обаче ходи на работа с тях, за да изкара за ядене.

Ех, ако бяха направили поне едно кръстовище на две нива.

Ходи на изхода на София откъм Люлин до Бриколажа. Ще видиш кръстовище на 3 нива.

И след него Т образно кръстовище с безумно регулиран светофар. МИналата седмциа опашката беше чак до метро. Друг е въпроса че когато направят магистралата към Сърбия това кръстовище ще се обесмисли

това е околовръстното,не е обект на софийска община,моля!

Не искам да анализирам казаното от г-н проф. Братоев, но ми се искаше да чуя като софиянец, че направеното е без алтернатива и е помислено в достатъчно дългосрочен период. Например, какво би показала симулацията ако се увеличи пътнико потока например два или три пъти, което да отговаря на население в столицата около 4-4,5 млн. Как ще се увеличи тогава превозването на пътниците, като метро станциите в момента, без първоначално изградените 7-8, са с дължината на влака, т.е., решението на проблема с допълнително прикачени вагони не може да се осъществи. ( Симулацията е направена само за спиране на метрото - защо?? ) Второ. Действащата метро-схема няма почти нищо общо със намеренията, проучванията и предложенията на специалистите, работили по въпроса преди 1990 г. - намаляване трафика по "Цариградско шосе", освобождаване на трамвая по ул. "Граф Игнатиев", като тя остава пешеходна зона и т.н. и т.н. - много практични и хубави идеи са погребани..... С това съвсем не казвам, че съм недоволен от изграденото, но очевидно можеше много повече и много по-добре!

Ако потокът от пътници се увеличи два пъти, ще бъде намален двойно интервалът между влаковете. Виждаш ли колко е просто?

Писах ти "плюс" , защото май наистина си мушморок. Знаеш ли сега интервалът в пикови часове какъв е? И освен това, при такава висока интензивност на трафик даваш ли си сметка за амортизацията на подвижния състав? Няма нужда от други аргументи....

3евзек

Автоматиката позволява интервал 90 секунди. Много ясно, че амортизацията на два пъти повече влакове ще е два пъти повече. Ако искаш да увеличиш броя им от 50 на 100 и те да продължат да се развалят колкото 50, значи нещо си се объркал.

Никакви тоалетни няма на метроспирките. Недопустимо е!

И поздравления за усилията и за резултата. Един въпрос обаче не ми дава мира - КОЙ е планирал станцията на Сердика, за Линия 1 ? Какъв пътникопоток е смятан, та нито стълбищата са достатъчни, нито ескалаторите .... И въобще може ли да се направи нещо на този етап?!

Този старец (уж професор) какво се жали като вдовица? Трудно се работело - резците се износвали, водолази ги сменяли. Под Темза или под Нева копаете, ле Шошо? Организацията на строителството е на елементарно ниво - само какви огромни площадки са отцепени на повърхността и блокират движението. По колко часа се работи в денонощието? Ами експлоатацията на вече уж работещото? От 155 години в Лондон има метро, но всичките му подемни съоръжения работят, навсякъде има достъп за колички, станциите не се наводняват при всеки дъждец за разлика от Софийското.

Ами селяните да си тръгнат и няма да трябва метро, сега в час пика става надпревара кой Ганьо ще влезне пръв в мутрисата ... С такъв акъл и манталитет си заслужаваме съдбата.

метрото в София, е платено с еврофондове предоставени на България (не на София) и с финансиране от държавния бюджет. Значи не е само на софиянци.

софиянец ли си, неграмотник ли си, идиот ли си... да

Ти " Софиянец" -а , я по-добре се научи на четмо и писмо, пък тогава давай акъл кое как да стане и се изказвай по форумите! Аман от неграмотници в тази държава, иначе отворили уста и само вятър правят!

ВЪПРОС към господина: Имате ли все пак план да свържете директно летище София с Централна гара и Централна автогара? Изключително трудно е от тези две обществени места да се прекачваме на спирка "Сердика", за да се "дотътрим" с метрото, пътувайки със сакове и куфари. С метрото в Лондон се справих много добре, но когато трябваше да пътувам от летище София до Централна автогара /хайде, да не говорим за такситата, щото там се знае какъв е батака/, казвам ви - мотането, т.е ориентацията ми беше НУЛА и трябваше да изпусна транспорта си до Пловдив. Те това ми е въпроса. във всички по-големи европейски градове, гара, автогара и летище имат директни връзки.

слизаш на гара Искър и чакаш влака за Пловдив.

Нали за това направиха нова гара, която е на две станции от летището и всички влакове спират на нея?

Ами просто няма да слизаш на Сердика. Продължаваш през Люлин, Обеля и Надежда и пак си на гарата. Само пътуването се удължава с 15-20 минути.

Едно време слизат на гарата и знаеха само ЦУМ . Сега слизат на гарата и искат най - бързо до летището . 15-20 мин са Ноооого !

Теменужка, зарад теб специално ще побият линия и до родното ти село, да ти е по-удобно.

познайте като открият линия 3 колко ще стане картата за метрото? ;)

Е, той откри топлата вода. Това е ясно. Според мен обаче, София у доста над 1,5 млн. Както и да е. Не виждам причина да се обсъжда необходимостта от метро, тя е очеизвадна. Въпросът е защо толкова бавно става всичко и аз не видях отговор на това, дори и на директния такъв въпрос, не видях смислен отговор.

много прехвалено това метро бе. Някой хора като говорят за метрото, чак мед им капе от устата. Ама професора не казва, че да пътуваш в метрото въобще не е комфортно в час пик - тъпканица. Мен лично това ме отказва. Братоев ползва ли метрото или си ходи до в къщи със служебната кола?

бас ловя, че колата е дизеляк.

че в кое метро в час пик не е тъпканица, бе цървул

Специално в Лондон в час пик пускат допълнителни мотриси и интервала им на преминаване се съкращава. Пак е тъпканица, но поне хората се опитват да компенсират. У нашето няма значение колко е часа мотрисите си се движат през един и същи интервал.

И в софийското метро интервалът на пикове часове е няколко пъти по-малък. По-често от на три минути едва ли можем да го организираме при нашите "способности".

тогава имаш избор в кое метро да се тъпчеш.

Ползва го!

Свалям шапка на хората, които работят и създават нещата. Великани.

В това несигурно време няма нито една станция оборудвана по европейските изисквания за безопасност. Просто има по два тумбака сврени в някой ъгъл да дремат да им мине смяната. Тоя чук ондур братоев да замълчи и да се поинтересува как може само за 5 мин 2 неуки циганета могат да парализират метрото! ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ!

Ма

Ма

Честно казано каквото и да пеавят материалът е лош. Сега направиха бусл

Знаех, си списвачите-журналисти са хвани единия удари другия, ама и те вече да вече да имат проблем с "Й", тая държава е вече за закриване.

Аз пък твърдя, че като се пресели още половината България в София и метрото няма да помогне. Нека професорът да направи една симулация при 4 милиона живещи в София дали ще издържи метрото?. Между другото на симулации сме доста силни, а стигне ли се до реални действия - йок , пълен провал. Надеждата ми в кметицата - "чрез ремонти към по-добър живот" и дано хората, които имат алтернатива, да им писне от тях и да избягат от София.

4 милиона няма къде да живеят на такава площ. В такъв случай ще се строят още квартали в околностите. Максималният капацитет на текущото метро е поне двоен. А ако все пак населението стигне 4 милиона, ще има нови линии. Например една кръгова би се отразила много добре.

Прав е - ще се сдухаме без метро. При последната авария закаснях за работа с 1 час! Прав е дядката, защото една дребна женица и нейната провинциална клика унищожиха нормалната мрежа на наземния градски транспорт. ТОТАЛНО разредиха интервала на движение на автобусите, закриха или разместиха трамвайните линии. Къде са трамваите с номера 2, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21? По какви безумни маршрути се движат останалите трамваи? Екология, чист въздух - само в Самоковската околия или на езерата.

Баце с'а яз съм на възраст дето още помни как зимъска шофьора от време на време слизаше от Икаруса с един горящ вестник и се завираше под автобуса, докато пътниците се кефиме, че сме много сгушени и се надяваме да не ни накара пак да хващаме пътя, че студ..... Не че Фъндъкова е основенвиновник за това, но София доста се промени за последните 20 години и то за добро....

И аз съм от времето на Икарусите, но те никога не са били по този начин загрявани. Дори и препълнени си се движеха без проблем. Относно времето - нормално е един град да се развива напред. Да, ама София като град се развива назад. Транспорта на нашия град - също. Женицата си е дребна, тя просто толкова си може. Просто като нея.

и как точно "дребната женица" е унищожила наземния градски транспорт? С какво е виновна тя, че София се задръсти с автомобили, всеки селянин хванал по една таратайка и хода на кафе и за хляб с нея? Аман от дървени философи. Трябва да се вдигнат драстично всички пътни данъци, застраховки, цени на горива и т.н., за да слязат хората от тия счупени трошки и да повървят малко - хем здравословно, хем няма да има такива тапи и колапс на транспорта..

Според теб, написаното по-горе не е ли така в момента? Дали разредиха интервала на движение на автобусите, закриха или разместиха трамвайните линии. Къде са трамваите с номера 2, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21? По какви безумни маршрути се движат останалите трамваи?

Бих се возил с ацкия транспорт, но това лято един път не попаднах на 604 ( гордост за Фандъка ) с включен климатик. И това се случва в 18.30, когато автобуса е напечен като фурна. Е ще ме извиняваш ама няма как да стане. Лично съм снимал модерния дисплей, който показва външна температура 26 и вътрешна 29 градуса. А зимата пак греда. Вънка -10 , вътре 27. Е айде яке сваляш, но пак жега и не се диша.

Естествено, че е виновна! Да, не може да свали никой от колата. Но може да вдигне местните данъци за автомобили! Може да ограничи влизането на автомобили в определени зони, или направо в цяла София (напр. да сложи такса за влизане на не-софийски автомобили в града). Можеше да не закрива 20 км релсов път за трамваи, а да построи толкова нови. Можеше да направи велоалеи, вместо имитиращи велоленти - познавам много хора, които биха пътували с колело до работа, но просто ги е страх. И по-глобално - принципно няма как да спре инвестиционния интерес към нови кооперации във вече развитите южни райони, но можеше да им подготви по-добра улична среда. Можеше да стимулира разрастването на София на север, по същия начин. И много, много други неща.

Ще колабира защото организацията на движението е колабирала в празните глави на общинарите, по глупаво организиране на движението като в софето на дали има по света, защото в основата е заложено не ефективност ами мега проекти и прибиране на готови пари.

Заради безумното сгъчкване на повърхността метрото трябва да има списрки на всеки километър. По-ефективно е да се използва като бърза връзка с отделни райони, да пътува без спирки.

Да, щото София е магаполис разпожена на миларди квадратни километра площ. София като площ е супер малък град, за 3-4 часа пеша спокойно стигаш от Овча Купел до Дружба, много ясно, че ще спира често.

Хич не е малък вече ;)

Такава си е каквато беше по площ!По населеност си прав! Презастрояването е проблем ама нищо по тоя въпрос!

В париж са на 500 - 800 метра .