Коментари - Стигат ли 45 години лятно часово време у нас? | dnes.dir.bg
назад

Стигат ли 45 години лятно часово време у нас?

На 26 януари 1979 г. се приема решението за първата смяна на часовниците в България

Обратно в новината
| Автор: Христо Кьосев, БТА

Коментари - Стигат ли 45 години лятно часово време у нас? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

преминаване към т.н. лятно време е мн.добра идея и е за нормални хора здрави хора а не за недоклатени кифли, флегми и мънкащи гейтаци.

Времето на прощава.

Истинското, нормалното часово време е така нареченото зимно време и то трябва да си остане .България не е в северното полукълбо за да прави тези промени. Може би за северните държави това да е оправдано.

А в кое полукълбо е? :)

Някъде около Екваториална Гвинея сме. Поне като ниво на държавата, ако не географски. За тва нема нужда да има смяна на времето. Ние сме 45 години назад и 30 години встрани от другите. Така че един час повече или по-малко все тая.

Ко речи?

Съгласен съм за зимното/астрономическото време и смяната трябва да бъде прекратена. Но да знаете, че България се намира в северното полукълбо.

Много отрано сте я подкарали тая статия, изчакайте поне началото на март па тогава ;))

Не нестигат, ако може още.

• Попитали стар и мъдър индиански вожд, какво мисли за лятното часово време и той отговорил: - Само един политик може да отреже една педя от горната част на одеялото, да я зашие за долната и да ви каже, че го е удължил...

Пак повтарям, че смяната трябва да остане завинаги. Нещо, което сигурно ще се случи. Ако трябва да остава някое време то естествено това е лятното. Аз искам да ми е светло до 21 ч. през лятото! Защо трябва да се съмва в 6.00? Аз спя до 9.30-10 ч. Какво ми пука, че на някой ще му е тъмно в 8.00 ч. през зимата?!

Ами като искаш да ти е светло до по късно лятото, премести си стрелките на часовника с часа напред и ще ти е по светло до 23 часа.

Защо никога тази дискусия никога не се води юни месец например?! През юни слънцето изгрява в 5,30 (по лятното) - как ви се струва при "истинското / оригиналното/ природното / астрономическото" и т.н. време изгрев в 4,30, а ти да се събуждаш 2-3 часа след това!!!!!! А септември в 18:30 ще е вече тъмно.... Мислете малко, не живеем като прабабите си, тези доводи не вървят сега - тогава да не мислите, че са имали часовници - стават по изгрев (с кокошките) и лягат след залез (пак с тях)... Много му е дремело на прадядо ми колко показва часовника....

Твърдо за смяна или оставане за постоянно на лятното. Един час повече светлина през лятото след работа е благословия - ще излезеш и ще се разходиш или ще играеш с детето навън. Иначе като мръкне в 20:00, какво правиш? Сядаш да пиеш и/или да затъпяваш пред телевизора. Те затова и ще оставят зимното де.

Като вреди на здравето на хората,защо го променят,що за уроди вземат решения,да ни убият по бързо

Вредите за здравето от смяната са толкова изсмукани от пръстите, че повече не може да бъде! Забравили са само да кажат, че и язвите са повече около смените на времето, както и че, откакто се сменя времето са намалели популациите на камилите и магаретата. Повече били ПТП-тата! Ами всяка година има ръст в продажбите на автомобили, от 4 милиарда станахме 8, главанаци всякакви, едни се блъскат, други превърнат, трети си изпускат часовете за преглед, със или без смяна на времето. Като вземе да се съмва в 4 часа лятото бая народ ще изперка.

Потърсете "solar noon Sofia" или "solar noon Varna" и ще видите, че ако трябва астрономическото време да съответства на АДМИНИСТРАТИВНО УСТАНОВЕНОТО, трябва да ВЪРНЕМ часовниците още назад! С 20 (за Варна) до 40 минути за София! Т.е. София е по-правино да бъде с административното часово време като в Белград! Тогава неточността ще е само 20 минути. А сега е 40!

аз обичам светлината топлината дългия ден и си искам лятното

А какво ще правиш зимата с лятното? нАпъни се малко и помисли!

Същото, което правиш и сега - прибираш се на топло. Зимата дневната светлина е 9 часа, лятото е 15. Зимата повечето време е облачно, лятото повечето е слънчево. Кое предпочиташ - един час дневна светлина повече на студено или на топло?

Какво толкова ще стане зимата на лятното време? Ще е тъмно в 8 сутринта? и какво?

Зимата ще е тъмно и при тръгване за работа и при прибиране, за повечето работещи, както и да го въртим. Не е добре обаче, пролет и есен в пиковите часове надвечер да е сумрак в големите градове.

Дължината да деня се променя в хода на годината и това е проблем откак свят светува и откак се опитваме да правим неща навреме. Проблема е по-голям за държавите по близо до екватора и по несъществен за тези към полюсите. Вариантите за решение са 2: 1. Кардиналния със смяната на часовника за всички в съответната държава. Това дава възможност примерно целогодишно да правим горе долу едни и същи неща в един и същи час от деня. 2. Часовника не се сменя всеки се спасява както намери за добре. Няма значение дали ще запазите лятното или зимното време, ефекта в крайна сметка е същия. А какво значи това? Ако работодателя ви бездейства оказва се, че от разсъмване до момента в който отиваш на работа минават часове в които нищо не правиш, а понякога вече се е мръкнало часове преди да се прибереш вкъщи. Или ако работодателя ви е загрижен за вас въвежда лятно и зимно различно работно време. Демек прави корекцията в т.1, но само за себе си. . Вариант 1 предполага унифициране на решението на национално ниво, макар и да ви създава неудобството от самия преход към новото време. Вариант 2 пълен хаос, едни сменят работно време други не, ако работодателя ви смени работното време на практика ви причинява същото неудобство като във Вариант 1. Демек в голяма степен в крайна сметка двата варианта се превръщат във Вариант 1, но разликата е че ако се прави на национално ниво то всички правят изместването в един и същи момент, докато избралите Вариант 2 ами уж времето не се сменя, но на практика дневната програма на човека се сменя, 8 часа си остава 8 часа обаче изведнъж работодателя ти казва от утре идваш в 7 часа, пак трябва да ставаш час по-рано и тн. . Лично според мен и от наблюденията ми в множество държави в които не сменят времето ... Вариант 1 е много по-добър. Дори бих казал че за нас изместването само с 1 час не е достатъчно, но съм чувал доктори да коментират, че по-голямо изместване би било многократно по-зле за човека. Пак трябва да подчертая, че държавите по-към полюсите това не важи по същия начин, там ефекта не е толкова значителен. Примерно ако сте в Канада или Русия действително разликата не е особено съществена и нужда от смяна на времето честно казано наистина няма. Обаче, ние сме в България доста по на юг и тук определено си има нужда!

ИМа нужда, да. За това южните държави натискат за лятно време, а северните да остане стандартното. :-) На северните не им пука. За тях няма особена разлика с тези бели нощи през лятото. :-)

Най-после смислен коментар! Поздравления! Смяната има смисъл, и това че някой не го разбира, не значи, че всички трябва да страдаме и да се отказваме. Както се отказахме например от АЕЦ, щото на някой тъпан не му било достатъчно зелено.

нищо общо няма с АЕЦ-а и смяната по 2 пъти в годината е страхотна тъпотия . на мен ми трябваше почти месец за да НЕ се будя 1 час по-рано . ако не ходиш на работа и гледаш гала с панелистите не го усещаш

никакъв проблем няма ако не се сменя . само е благодатна тема за няй-големите тъпанари в парламента, които хептен от НИЩО не разбират

Оставете сегашното време - то е най-близо до астрономическото за географското положение на България. В 12:00 е приблизително средата на светлата част от денонощието.

И ти държиш лятно време да е светлото един час повече докато СПИШ? И да си прибираш лятото децата по-рано с един час, защото се мръква по-рано? Това ли са "ползите"?

Как ще се мръква по-рано?! Денят се удължава ЕДНАКВО около астрономическото "пладне", което в София например е в 12:02 Ако не знаеш как да го сметнеш или премериш - има си сайтове с данни, графики и симулации за всеки ден от годината.

Добра идея е ти да посетиш такива сайтове!!! Лятото залязва в 21, по астрономическото е 20. Губиш час по време на хубаво време, топло и приятно, да си на дневна светлина. Лятото изгрява в 5:0 по астрономическо е 4, спиш докато навън е светло. Това си го пише точно в сайтовете където ме пращаш. Хайде да го прочетеш!

Ами недей да спиш бе, стани, домакинствай, спортувай, прочети нещо. А какво да правят учениците, особено пътуващите повече - зимата.

Е и какво като в 12 час слънцето е в най-високата си точка? Със същия успех може да е в 13 часа и няма да има никаква разлика. :-) Стандартното време е избирано във времена без електричество. Жиовтът е бил съвсем друг. Хората са ставали рано и са лягали рано. Сега животъ е изместен поне с 2 часа. Хората стават много по-късно и лягат много по-късно.

А какво пречи да е в 10 или 11?! И изобщо какво значение има какво показва часовникът щом така разсъждаваш?!

Значение има, защото по него се движи цялто общество. За природата няма значение дали показва 12 или 13. :-) Значение има за хората и институциите.

Изместването доказано влияе негативно на човешкия организъм и психика

Да, ако се прави постоянно, но ако се приеме веднъж и не се мести, няма никакъв проблем.

За непросветените , България е с -40 минути спрямо Астрономичесто време. И като се сложи 1 час лятно . Ставаме близо 2 часа по рано .!!

София е на 23 градуса. Варна на 27. Средното е 25 градуса. Сметката е проста: 7.5 + N * 15. Отклонението е 2.5 градуса или 10 минути!

Защо тогава Сърбия е 1 час след нас като Са на 40 км . От София.

Глупави хора! Мислете малко, бе! Ако остане само зимното време то тогава Април, Май, Юни, Юли, Август и Септември ще се съмва сутрин между 4 и 5 часа. Тогава ли ще започва денят ни ? Или викате ще спим на пуснати щори ... Малоумна работа

Всяка година спорим кое е по-добро и накрая нищо. Така поне от 15 години. Идеята еда се СПРЕ СМЯНАТА на времето!

При запазено астрономическо време, през юни и юли ще е светло още в 4.30, 5.00, но около 20.00 ще тъмно.....Ако се остави лятното часово време, през зимата 8.30 още ще тъмно.....

Зимата ще са 2-3 месеца когато ще е тъмно или мрачно в 8:00 Лятото ще са поне 4-5 когато ще е светло, а спиш и ще е тъмно а ти се разхожда на хубаво време или искаш децата да играят навън...

Изводът е, че са имали причина като са въвеждали смяната на времето. Причината още я има. Много по-лесно е да настроиш часовника 2 пъти годишно, отколкото да променяш 2 пъти работното си време.

Важният първи въпрос трябва да е най-накрая да се спре със смяната на времето!! Това много отдавна е напълно излишно и е оставено, за да стресира и разболява и без това болното човечество... От години се дискутира, всеки път е "за последна година" и краят не се вижда! :(

Обосновете се - защо е този минус? Какви са ползите от смяната? Искате повечко стрес може би...

Ако от едно местене получаваш стрес, представям си от колко други неща изпадаш в амок!

значи, не алкохол, цигари, храна те разболяват, ами смяната на времето? :-)

Не ползвам изброените. Стресът е най-големият убиец. Т.е., идеята Ви е да нямаме позиция, да прекланяме глава и да приветстваме поредния стрес да продължава? Успех Ви желая с това мислене!

Стресът е постоянното хленчене и мрънкане. Местенето е винаги събота срещу неделя. В понеделник вече си забравил, че е местен часовника Ако такава елементарна дейност те стресира, то представям си, че си в постоянен стрес от много по-важни неща. Потърси психологическа понощ!

Човечеството не е болно от смяната на времето, като има притеснения за човешката психика и здраве (извън психичното) нека първо спрем: 1. Автомобилите- всички на велосипеди! 2. Електричеството- електромагнитни полета от уреди и техника са доказано увреждащи. 2а. Мобилните телефони 3. Пластмасата от всякакъв вид. 4. Индустриално произведени хранителни продукти- хляб, мляко, масло, олио, зърно, месо, яйца, кафе, шоколад, какао и т.н. 5. Алкохола и цигарите. 6. Вносните, извън нашите географски ширини, плодове и зеленчуци- стрес за организма! 7. Газираните напитки, нерафинираната захар Забранете първо тези макрофактори и тогава се занимавайте с вредата от смяна на времето! А, и за малко да пропусна: Да се забрани затлъстяването!

Аз пък си мислех, че лятното часово време са го измислили комунистите, за да ни тормозят повече, а то се оказа, че са го измислили капиталистите да им работим повече и да пестят от свещи.

Те хората са пестели от свещи вечер. :-)

НА ВНИМАНИЕТО НА ВСИЧКИ "УМНИЦИ ". ОТДАВНА ПИША НА ВСЯКЪДЕ И МС, ЕС, ЕК ТВ ПРЕДАВАНИЯ. ИСТИНАТА Е, ЧЕ НИКОЙ НЕ ГО ИНТЕРЕСУВА. ЕТО КАКВО ПРЕДЛАГАМ, ПОМИСЛЕТЕ И ПОСЛЕ ПИШЕТЕ!!! Променя се астрономическото часово време в лятно в последната седмица на април и се връщат стрелките към астрономическо време в първата седмица на септември. Така ще се пести енергия, дните са дълги и по топли, учениците половината от този период са във ваканция. Надявам се, че идеята за оставане на постоянно лятно часово време няма да се приеме, няма никаква полза през март, септември, да не говори за октомври да е лятно часово време. Сутрин е тъмно, вечер е тъмно, а и ако времето е дъждовно, мъгливо, просто на всеки е неприятно! А зимните месеци особено е много трудно за децата, които трябва да стават по тъмна доба, студ, заледени пътища. Недоспиването води до стрес( вирусите чакат само това) и впоследствие агресивност. Освен това инфарктите са свързани със смяна на астрономическо време в лятно време, а не обратното.

Инфарктите са свързани с поне 10 други фактора, но не и с този!

Стререте този терор с лятното часово време ! Юли още е светло но трансторта спира защото е било късно ! Който иска да става по рано никой не му пречи !

Преди години се е казвало - "по първи петли", "по пладне", "по заник слънце", съответно за изгрев, обяд и залез. И не случайно. Хората са използвали светлата част. Ако трябва да се избира, то лятното носи повече светлина. А на-добре е универсалното - бързо се свиква, че в 10 изгрява слънцето, в 15 е обяд и в 01 залязва (в друга географска ширина ще е различно)

Защо трябва да остава зимното време!? "Астрономическо" време е тотална глупост. Лятното време е за предпочитане.

подкрепям. Предпочитам вечер да се стъмва по-късно!

Задължително трябва да остане лятното часово време. Иначе ще си лягате лятото с кокошките в 19,00ч. Не стига, че зимата се стъмва в 17,00ч, ами сега и летото да се стъмва рано. Аман от комунизам в тая държава. Вместо да сме навън до 21,30ч ще сме навън до 19,00ч. И после по креватите.

и в САЩ и в Русия се ползва само лятно часово време! ЗАЩО ЛИ?!?

но в САЩ, не.

И САЩ и Русия са големи дъужави и заемат няколко меридиана. България е малка държава и е достатъчно естественото астрономическо време т.н. истанбулско време. Койт иска нека да спи половин час повече или по малко. Боко Тиквата е привърженик на лятното време и провали референдума.

САЩ сменят, в грешка сте!

Ако искате да спре местенето на стрелките ми гласувайте с +, ако искате да продължи местенето ми поставете - .

Както "Няма значение" предложи - да се въведе унифицирано време! Навсякъде по света. Така ще се махнат часовите зони. Ще има месец за привикване, но после всеки ще забрави за часови разлики.

Явно доста не разбират идеята или си мислят, че Земята е плоска! След като няма значение колко показва часовника, е най-добре да се въведе "универсално време"! Навсякъде часовнице показват еднакво, независимо на коя точка на планетата се намират. Избира се, че по Гринуич, когато Слънцето е най-високо е 12:00 по обед и от там всички часовници показват 12:00. Така у нас обед ще е в 9:00, Слънцето ще се пада най-високо (защото ще е около 3 часа разликата), ще ставаме в 4:00 (по сегашно 07:00, но дневната светлина ще е същата, нормалното за лягане ще е в 19:00, което ще съответства на 22:00 по сегашното. В други държави и географски ширини ще е различно, но универсалното време ще е еднакво. Дори на компютърните системи ще им е по-лесно с универсално, както на спедиторски дейности. Само е въпрос на привикване. Вместо да казваш "по 12 на обед", да казваш "по 9 на обед"!

Като ни е гаден животът и не искаме да ставаме от леглото, как и да го местим, все ще ни е гадно.

Добре е измислено, добре е предложено и добре работи смяната на часовото време. Лудите овце в ЕС се чудят какво да променят за да отчитат дейност. На магарето чуш викат.

Чета коментарите и се чудя защо се вълнуваме толкова. Пак захранваме разни махала с нашата енергия. Нас никой не ни пита какво точно искаме, а и да са ни питали, пак няма да ни послушат. Пак едни чичковци или лелки ще вземат решение и при всички случаи поне половината от нас ще са недоволни. Има ли изобщо изход от тази ситуация? Ние не можем да постигнем единомислие по нищо - нито по политика, нито за спорт, дори за времето, за НИЩО. Как очаквате изобщо да правим нещо смислено и да вървим напред? Народопсихология ли, инат ли или постотия? Вие кажете?

И какво РЕШЕНИЕ предложи? Никакво! Само мрън-мрън. Туй не можем, онова не можем, не става, не може... Преложи решение, а не причина!

Само педалите говорят, но не казват нищо.

Четиридесет и пет години стигат, стигат, вре-ме-то е наше, наше..... ХаХАХАХАХХАХАААА

Искам на пладне в 12 часа слънцето да е в най-високата си точка, а това означава само едно - нормалното астрономическо време, неправилно наричано зимно!

ползата от това?!?

дайте истински аргументи

ама къде? В София, или във Варна? :-)

Защо никога тази дискусия никога не се води юни месец например?! През юни слънцето изгрява в 5,30 (по лятното) - как ви се струва при "истинското / оригиналното/ природното / астрономическото" и т.н. време изгрев в 4,30, а ти да се събуждаш 2-3 часа след това!!!!!! А септември в 18:30 ще е вече тъмно.... Мислете малко, не живеем като прабабите си, тези доводи не вървят сега - тогава да не мислите, че са имали часовници - стават по изгрев (с кокошките) и лягат след залез (пак с тях)... Много му е дремело на прадядо ми колко показва часовника....

В миналото хората са имали почти еднакъв режим на живот. Сега обаче, не е така. И затова всеки има собствени предпочитания, което е нормално. Лично аз предпочитам лятното, но нищо няма да ми стане, ако сложат зимното. Въпрос на навик и организация на ежедневието.

Лятното часове време е по удобно от зимното! Ако ще се остава само на едно време , нека да е ЛЯТНОТО!

Удобсвото е съмнително и вероятно касае относително малка част от хората. За мен по-важното е, че ако остане лятното време, ще живеем в лъжа. Поне времето да ни е както трябва, защото нищо друго не е.

и в каква лъжа ще живеем?!? Че пладне няма да е 12 часа а в 13? Ми то и сега във Варна и в София пладне на практика е по различно време, ама времето на часовника е едно.

Явно си сляп по рождение щом не виждаш удобството , сори ако е така!

През юни слънцето изгрява в 5,30 (по лятното) - как ви се струва при "истинското / оригиналното/ природното / астрономическото" и т.н. време изгрев в 4,30, а ти да се събуждаш 2-3 часа след това!!!!!! А септември в 18:30 ще е вече тъмно.... Мислете малко, не живеем като прабабите си, тези доводи не вървят сега - тогава да не мислите, че са имали часовници - стават по изгрев (с кокошките) и лягат след залез (пак с тях)... Много му е дремело на прадядо ми колко показва часовника....

Обърнете внимание от няколко години Русия е така само на лятно часово време.

Както доста хора забелязват, няма никакво значение какво именно показва часовникът. Тормозеща е смяната, а не показанията на стрелките. В Мадрид в момента часовниците показват същото, каквото и часовниците в Белград. А астрономическата разлика е близо два часа (24 ъглови градуса, което са 1 час и 36 минути астрономическо време)! Най-практично би било всички часовници да показват едно и също, а всеки сам си определя в колко да става, в колко да си ляга и кога да работи.

Крайно време е да се премахне изкуственото лятно часово време!

Трябва да се премахне изкуственото зимно часово време и да се мине към много по-подходящото за съвременните условия на живот, лятно часово време. Зимното е избирано във времена, когато е нямало електричество и всички са ставали с изгрева и са си лягали със залеза. :-) Сега никой не прави така!

Зимното време не е избирано, то е естественото време.

да, фолеми глупости пишеш.. Колко да е естествено зимното , като е измислено със създаването на часовника?!?

бе вие чувате ли се какви ги плещите?!? Сигурно естествено и Гринуич е нулевия меридиан. Много ясно, че измерването на времето е решено от хората. Няма "естествено време", има "стандартно време" и "лятно часово време".

Земята е плоска нали….

"Зимното време не е избирано, то е естественото време" Какво значи естествено време??? Часовите пояси са определени ИЗКУСТВЕНО от някого. Някой е определил, че БГ попада в зона +2 спрямо GMT. Помисли малко: На Калотина, лятото, 22 часа БГ време - все още небето е светло, но вече в полумрак. Само 10 метра отвъд, в Сърбия е 21 часа, и пак е същият полусветъл полумрак. КОе е естественото в случая - БГ времето 22 часа или Сръбското време 21 часа???? Демек в 22 часа сръбско време, ще е пълен мрак, а не нашенският полумрак. И за сърбите това ще е е естествено, докато за теб не. Просто пишеш тъпотии.

Никой не е избирал зимното време - то е астрономическото и като такова естественото време за съответния регион. Ако вместо да се върти часовника се промени работното време, например вместо от 08:30-17:00 стане от 07:30-16:00 ще има същия ефект, като лятното време, но без стреса от въртенето на часовниците.

Да ве да, никой не го бил избирал. То само се е пръкнало. хахах. Сигурно Гиспод е спуснал и Гринуич, да е нулевия меридиан. Айде, мислете малко. :-)

Ами така казва слъчевия часовник г-н Професоре! Пладне, когато слънцето е в зенита си е 12:00! А при Централно Европейското време, обхващащо регион от Сърбия до Португалия пладне е 11:00 при едните и 13:00 при другите! И това без да броим смяната на лятно и зимно време! :)

Продължавате да пишете глупости. :-) Времето е избрано от хора, слънчевите часовници са подредени от хора. Целта е всички да се движат по един график. Със същия узпех, можеха да сложат пладне да е в 13 часа и нямаше да има разлика за природата. Всичко е свързано с графика на хората и е избрано и решено от хората.

Ако часовника се застопори на астрономическото време, напълно те подкрепям за сезонната промяна на работното време! Това е една много добра идея! 100+

И ква е разликата дали ще променяш времето изцяло или само работното време ммм!?

Ставаш час по рано по лятното време...вместо в 7 в 6.... ще ставаш пак така и при промяната на работното време!?

До: "Хе" Ами промяната е че, няма да има негативни последици от смяната на часовото време върху автоматичните системи за обмен на информация между държавите (точно поради това напират да се спре смяната на часовника), като в същото време ще се запази полезната опция хората да са активни през светлата част на денонощието, което е полезно за организма!

автоматичните системи за обмен на информация между държавите Опс...аз с мислех че си се загрижил за здравето на човека....а то автоматични системи!? Не бери грижа...автоматичните системи също не ги е грижа за тебе...

Да, особено след като 80% от времето ни будни преминава на работното място?

Идеята на избраното време е ВСИЧКИ да се вдижат по него, за да няма разминаване в обществото. ТИ ако искаш ставай в 4 сутринта. Важното е, как се движат всички институции, обществени или частни.

До: "Хе" Ти въобще четеш ли какво пиша или само тролиш за пари!? Аз СЪМ загрижен за човека, затова казвам, че е полезно за организма да е активен през светлата част на денонощието и следователно е хубаво да има някакво изместване! А тези които не им пука за хората, а само за системите искат да спиш през деня, когато съня е неспокоен и да работиш по тъмно! Неслучайно преди време хората са ставали когато пеят петлите! Замислете се защо - защото петлите пеят винаги на развиделяване, независимо дали е през зимата или лятото, т.е. пеят по различно часово време и хората съответно стават по различно време за работа! Елементарно е, но трябва малко да се мисли, а не само да се повтарят заучеени фрази, като папагал!

И ква е разликата дали ще променяш времето изцяло или само работното време ммм!? Прочети си пак постовете и ми отговори на въпроса трол папагал..

По вероятно сам не си разбираш мисълта..ма карай... и без това от тебе нищо не зависи

До: "Хе" Обяснис съм го малко по-горе! Обаче ти "Чукча" си явно само писател, а не читател! Виж тук: - 2024-01-26 11:02:32 Картофчо (нерегистриран) До: "Хе" -

Елементарно е. Учени глави са го измислили- по пладне демек слънцето е в зенита си са решили да е 12:00 часа.

Е сега други учени може да решат, че в зенита си ще е 13 часа и толкова. Нищо няма да се промени освен графика на хората. :-)

това да си по средата на светлата част от денонощието няма почти нищо общо с биологичните цикли на човека и с усещанията и работоспособността му сутрин и вечер... Това тези учени не са го знаели, понеже, по времето, когато са го измислили, са гледали доста опростенчески на нещата... Ти, например, сутрин ли си по-активен, когато не можеш да се събуди и да "отлèпиш", или вечер, когато си набрал скорост през деня, купонясва ти се и т.н.? Значи - да обявиш средата на светлата част от денонощието за средата на своя ден е меко казано нецелесъобразно...

Според проучванията, хората в Европа с голямо мнозинство предпочитат лятното време, така че ако го сменят, ще остане лятното. В България има огромен брой пенсионери (над 30%) - най големият процент пенсионери в цяла Европа и това обяснява защо има много хора, които са за зимното време.

Времето е едно- астрономическо. Няма лятно, зимно. Стига сте го дъвкали, няма ли по- важни неща за вършене?

Измерването на времето е избрано от хората. Времето е едно, но можем да го мерим по различен от сега избрания начин. :-)

В самата статия са ти написали какво "проучване" са направили! Сред 13 000 души попитани из цяла Европа! Това се казва представително проучване :))))))

В никакъв случай не пречи. Даже напротив. Естествено е зимното време. Ако то остане и през лятото - юни и юли ще съмва в 4.00 ч., а ще се стъмва в 20.00. С местенето на стрелките през лятото дори след работа ти остава време да излезеш навън, да се разходиш. Ако имаш малки деца това е времето те да се изведат на разходка в парка, да си свършиш някаква допълнителна работа на дневна светлина, особено пък ако имаш къща с двор - да свършиш нещо там.

"Естествено е зимното време." Нищо естесвено няма в "зимното време". Преди 200 години са събрали едни хора и са го определили да е такова. Със същия успех можеха да го пределят и за друго. Нищо неестствено няма в лятното часово реме. :-)

"Естественото" време е 0 часа в ПОЛУНОЩ, и 12 часа ТОЧНО в момента, в който Слънцето е най-високо над хоризонта - в зенита си. Това е ЕСТЕСТВЕНОТО време. А в колко ви е казал шефа да ходите на работа е съвсем друг въпрос!

Това НЕ Е естественото време, а "стандартното време" избрано от хората преди 200 години. :-) Няма нищо естествено в него, освен че е стандарта за всички.

Не е баш тъй. Естествено е зимното време. Ако то остане и през лятото - юни и юли ще съмва в 6.00 ч, а не в 4:00, както ти си мислиш.

Всъщност решението е много по-просто - през лятото да се работи от по-рано до по-късно, а през зимата обратно. На годишна база ще се работи същият брой часове, но човек ще има възможността да спи като мармот зиме :)

Ама всяка сряда ли ще работим (до късно)?!

Те простото решение са го намерили като са избрали показване на време, с което съобраяват всички. :-) Сега въпросът е, какво точно ще показват часовниците, с които всички се съобразяват.

Щом е измислено и е прието от толкова много народи по света значи е имало причина и то основателна. Бих казал че не ми пречи смяната на времето. Даже виждам и ползите от това, особено когато през лятото имам повече дневна светлина след работно време.

И какво ти пречи да започваш работа по-рано през лятото? Може дори и три часа по-рано да започнеш. Едно време работният ден беше от 8 до 17 с един час обедна почивка.И в събота се работеше до обяд. И на училище ходехме в събота.

Т.е., като е грешно, понеже много хора го приемали с годините, дай да си продължава? Овче мислене, стадно мислене...

Трябва да остане лятното. То е много по-съобразено със съвеременния начин на живот. Когато са въвеждали зимното, дори не е имало електричество. Животът е бил съвсем друг, Сега всички стават много по-късно и лягат много по-късно от онова време. Лятното е много, много по-подходящо.

Съгласен съм напълно. Всякакви подскачания там че трудно се свиквало със самата смяна са лигавщини. Въпрос на два дни е и всичко си идва на място

Не, не стигат!

Самата смяна на времето е досадна, а не е толкова съществено колко точно показват часовниците. Има хора, които искат да обядват точно "по пладне" - т.е. когато слънцето е в зенита си. Лошо няма. Хората във Варна да обядват с 20 минути по-рано от тези в София :) А не всички да включват печките си в един и същи момент и да претоварват електрическата мрежа :)

ама ако оставят зимното часово време за постоянно, лятото в колко часа ще се съмва? в 4,20? Това за какво ми е? а вечер вместо да е светло почти до 22.00 ще се стъмва в 21,00. не виждам смисъл.

Точно така е! За съвременния начин на живот няма смисъл. За онова време, когато всички са ставали рано и са лягали рано, защото е нямало електроенергия е избраното зимно време е било идеално. Вече обаче НЕ Е.

През лятото работете от 7:00 до 15:00 вместо от 9 до 17. Правите си събрание в офиса и се разбирате как да бъде. Кой ви пречи?!

Добре, кажи на всички търговци. Ще има да чакат клиент в 7 сутринта.

Докато има ротационно правителство ще има и ротация на времето!

А как е в Русия ?

Супер е! Тръгвай!

Спряха да го мястят и малко след това нападнаха съседна държава!

Нападнаха изненадващо, заради часовата разлика.

Да се маха лятното часово време. Абсолютно безмислено е. Да остане зимното, за да е по-светло и по-меко сутрин. лятото ти е все тая дали ще станеш в 7 или 8 и дали ще се стъмни вечерта в 21 или в 22

Именно! Не ги рзбирам тези за лятното. Няма нищо по тъпо да наблюдаваш залез на слънцето в 22:00.

А за какво ти е в 4:30 да изгрява лятото, по астрономическото?

Що така? Ти си фен на посрещането на изгревите ли? Всяка сутрин си на прозореца и го чакаш да изгрее, това ли да разбирам?

Грешиш! Лятото слънцето ще изгрява в 6:30 ч., ако си останем на астрономическото време, а не в 5:30 ч., ако сме на "лятното време".

Ти грешиш. Погледни отново - в 4:30 ще изгрява, защото лятното мести час напред, следователно по астрономическото ще е 4:30 когато лвтното е 5:30. За "?" и за какво ми е да проспивам един час дневна светлина повече?

си смених часовника, все не съм доволен от новия.