Коментари - Спор в НС за парите за образование и наука: Вдигат заплатите на учителите, а на учените? | dnes.dir.bg
назад

Спор в НС за парите за образование и наука: Вдигат заплатите на учителите, а на учените?

"Трябва да поливаме цялата градина, защото тези разходи са с най-голяма възвръщаемост", посочиха метафорично от опозицията

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Спор в НС за парите за образование и наука: Вдигат заплатите на учителите, а на учените? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Като са обидени да заповядат в училище. Ще си разменим местата та да видим колко време ще издържат.

Като как ще си смените местата, ония могат да смятат до 100, вие едва до десет...

лекарите и сестрите. В държавните болници. Спешните центрове. Там поне 5 пъти увеличание. При учителите-ами спорно заради качеството им в момента. В БАН е суперстранно, но заради вътрешни неуредици. А те са, че хората са далеч от цивилизацията като манталитет. Механичната памет и манипулативно съзнание не значат нищо.

Асистентите трябва да вземат колкото вземат и новоназначените учители, няма как един асистент да обучава студенти, които на следващата година завършвайки да вземат по-голяма заплата от него, това е абсурдно. В БАН предполагам, че заплатите трябва да се вдигнат, но и да се види дали реално са такива заплатите или от проекти и изследвания си докарват доста повече. За лекарите не ми говорете, далеч са им заплатите от 1000 лева, знам за такива с по над 10 000. Мед.сестри са с ниски заплати, това е факт и трябва да им се вдигнат. На кадровите войници съм чувал че им дават купони, за дрехи и т.н, във вузовете им дават по 20 лева на месец за храна, на мед. сестри предполагам и толкова няма.

Напоследък тенденцията е, да се вдигат заплатите на учителите, а учениците да затъпяват. Да обвържат заплатата с резултати от изпитите по предметите. Основна заплата и другото - бонус! Да взимат големи заплати, като научат децата.

Ниските заплати на учените в БАН отдаван разгониха огромната част от учени през 30-те години преход. Останаха само академици и апаратура, която вече няма кой да я ползва. Няма приемственост, поколението на 40-50 годишните е в голяма си част от хора с титли, които са ги получили поради оголването на научния състав преди тях. Факт е, че в университетите, включително и Софийския, ситуацията е същата. Много от относително младите доценти в БАН работят като учители. С такива едни "учени" и в БАН и в университетите, България щяла да прави технологичен прогрес, твърди министъ-председателят Петков. Да се смееш ли, да плачеш ли?! Ама БАН направи Н. Денков академик, а той се оказа неблагодарен. Ами спирате високите пожизнени заплати на академиците, вземате им членски внос, като единствени членове на академията и плащате на научно-техническия състав по-високи заплати, примерно. Но и петорни да станат сега заплатите на учените в БАН, резултатът за българската наука ще е все същият. Трябваше да се вдигнат рязко заплатите още около 2000 година. Сега вече е късно, освен ако не си внесете и учени от Украйна, Молдова, и незнам си коя бедна държава. За сведение Алжир има по-високи научни постижения от България за 2020-2021 година.

Много важно е продуктът, който получаваме като резултат. А продуктът, който дават учителите е под всяка критика. В това се убеждаваме всеки божи ден. А да не говорим за частните уроци, които едва ли някой даскал декларира.

7% от учените в Б-я са от БАН и дават над 50% от научната продукция на страната. От 57 учени в топ 2% - 41 са от БАН. И боговете мълчат.

Преподават ли някъде банаджиите? Ходят ли въобще някъде на работа. Преподавателите в университета са като даскалите, лекции, лекции и накрая трябва да дадат и научна продукция като банаджиите, дали имат време от лекции, подготовка за лекции, други административни да напишат два реда, а банаджии си седян цял ден в къщи и реват, че парите били малко, а проектите дето ги ---

Ей многознайкоwci, я ми посочete някой частен университет който е напред в науката особено в технологиите. Всички водещи университети всвета са на държавно финансиране. Часните най-ги бива в изкуствата и икономическите науки.

Харно, повишавате заплатите на даскалите, ама да си ги земват кога са в школото и там си учат децата, а не кога са онлайн и тая работа им я вършата пенсионирате баби и дедовци на учениците. Нагледахме се на даскалските умения по време на онлайн обучението на децата! Некои от даскалите наистина са си даскали и децата ги слушат, а самите те умеят и през електрониката да владеят и да учат децата, факт! Ама има и таквия дека да ти е кеф не само да ги напсуваш, а и да идеш наместо и да ги фанеш за гушата, че само гледат на две на три да претупат и без това намалените часове и дяа ставарат на децата и тия що ги учат у дома цела камара "домашни" с които сами да си учат уроците, х.а па и това що са ми го преподали така са го направили че децата ни ги слушат ни ги разбират каво им думат! Дигайте им заплатите, ама и за това си мислете как да го оправите та разните некадърници да си намерат местото и да останата само истинските даскали, а не чиновниците с даскалски заплати!

Ами да покажат някакви резултати, а те нищо.Нямаме никакво що годе читаво научно постижение от десетилетия,никаква реална дейност.Само баби и дядовци , които за 40 години не са мръднали и йота напред и едно си знаят , едно си баят,основно старчески глупости.,Това е все едно да инвестираш в гробищен парк.

Зевзек, на какъв език да ти напиша, че РЕВИЗИРАНИТЕ данни за ОБЩАТА СМЪРТНОСТ за 2019 и 2020 г. НЕ СА ПРОМЕНЕНИ, а РЕВИЗИРАНИТЕ ДАННИ за КОВИД смъртността към края на 2020 г. СА УВЕЛИЧЕНИ от 7515 на 7 575. Данните НЕ СА РЕВИЗИРАНИ на 01.01.2021, А СЕ ОТНАСЯТ за КОВИД смъртността към 01.01.2021г.

Сори, телефонът ми изигра шега. :)

Имам позната - секретарка на катедра в един университет. Останаха ѝ някакви изпити за вземане, хвана се на тази работа временно - докато завърши, но така и не завърши, а на тази работа е вече към 18-20 години. В началото заплатата ѝ беше малка, което си е нормално предвид квалификацията, която се изисква, натоварването ѝ и 4-часовия работен ден. Периодично с повишаване на заплатите на преподавателите, се увеличаваше и нейната. В един момент обаче минималната заплата се качи на няколко пъти с доста повече (като процент) от другите заплати, а тези на университетските преподаватели чувствително изоставаха спрямо заплатите в много други сектори. И така моята позната в един момент се оказа със заплата, която хем е минимална, хем е много близка до заплатите на асистентите. И ръководството измисли решение на този проблем! Решиха да назначат секретарките на по половин работен ден, само че по две, т.е. половин ден е секретарка на една катедра, половин ден е на друга, заплата им стана по-голяма от минималната, предвид двойното натоварване. Ще кажете "ама какво решение е това" ...? Ами такова, че на асистентите им се обяснява как секретарките имат по-високи заплати, защото са на пълен работен ден. Секретарките в същото време са си на половин работен ден, защото всяка катедра си има секретарка, която така или иначе си е на работа ... да не си помислите, че щатът е съкратен наполовина? Неее! А секретарките с натрупания стаж започнаха да получават доста над един млад, че и от някои главни асистенти. Ходи и учи, обучавай и се образовай ако си нямаш работа ... Иначе моята позната не е лош човек.

БАН и всякакви ВУЗове трябва да се самоиздържат. Така ще има стимул за конкуренция, за реални разработки и наистина ще останат само качествените. Разбира се, трябва и сериозен контрол, както и да се махнат много скоро-назначени пенсионери, крадливи професори, всякакви хрантутници и други тарикати.

Ей многознайко, я ми посочи някой частен университет който е напред в науката особено в технологиите. Всички водещи университети всвета са на държавно финансиране. Часните най-ги бива в изкуствата и икономическите науки.

Ами тогава таксите за образование на студентите ща са като в Англия и САЩ -десетки хиляди лева на година.

МРЗ през 2021 г.: ВУЗ - 1300 лв.; БАН - 946 лв. / 72% от заплатата във ВУЗ/; Основната заплата на ПРОФЕСОР в БАН е ПО-НИСКА от основната заплата за АСИСТЕНТ във ВУЗ. БЕЗ ДУМИ! .... При заплатите в образованието и науката трябва да има ПРОПОРЦИИ както при заплатите на САНИТАРИТЕ/ МЕДИЦИНСКИТЕ СЕСТРИ и ЛЕКАРИТЕ.

Явно ги оценяват по качеството на труда им.

А защо не сравнявате със заплатата на даскалицата, която си тръгва в 15 часа от работа и ще взема по 1450 лева. Асистентите водят по същия брой часове във вузовете, разработват дисертации и са натоварени с какви ли не още задължения.

А на медицинските сестри, а на лекарите? Кога някой ще се сети и за тях? Може ли млад лекар да започва работа на под 1000 лв., а медицинска сестра с 30 години стаж да взима минимална заплата. Министър Сербезова няма ли да се вземе в ръце най-после...

Единственият шанс да се спаси БАН е да се уволнят абсолютно всички, включително чистачките и да се назначат хора, които доказано нямат роднини до трета права и съребрена линия, работили някога там. Това впрочем важи и за БНТ, БНР, БТА и доста други.

Не звучи като достатъчно условие....

значи аз оставам. Но има още много видове аморални изпълнения в БАН. Отношенията са робовладелски, родовообщинни, мафиото-мутренски, сиво-икономически, махленско-клюкарски и още някои неща.

Банските старци някакво полезно откритие направили ли са? Да са продали някой патент, да са открили нов материал, да са подобрили батерии, нещо полезно, което да има реална стойност?

Миналата година откриха натриевойонната батерия.

Мхм, имат!

математически модели и симулации на процеси. Научното лоби в света ги подкрепя. И затова имат много статии. Но няма нищо, което да е в полза на развитието на цивилизацията в благоприятна посока. Това си е наука заради самата наука. Бутикова. Плащат им, играйкат си. НЕ присъстват хуманизъм и полезност за хората и (природата) във научната им "продукция". Нищо, че лицемерно обличат безумните си идеи с такива понятия.

Отчета който БАН-яджийдките научни проститути , които би следвало любезно да наричам "колеги", но не са заслужили това, пращат всяка година в НС е пълен с лъжи в наукометричната част и пълни тъпни и вицове в частта за научните приноси. Чета го редовно в последните 5 години и се смея 3 дена след това. За 20 години съм работил в 4 института на БАН, навсякъде са почти едни и същи простаци, тарикати, лицемери и лъжци.

За да сте работили в четири институции на БАН, трябва да предполага, че имате определено ниво на коефициент на интелигентност по начина, по който пишете "грамотно" като ви чета поста.... Следователно, буди недоумение вашият изказ, който се доближава до този на един селянин, пасещ овцете на полето... Съжалявам, малко е спорно доколко сте в правотата си и дали не поукрасявате нещата, че сте работил/а там.

Според мен господинът е някакъв вундеркинд, щом е бил "учен" в 4 различни института на БАН. За тая работа се изискват сериозни знания и умения в 4 различни области на науката. Нормално е невежите, произвеждащи международно признат научен продукт само в една област да будят смях в богоподния му мозък.

Пише се и се изговаря "пасЯщ"!

Е, ти явно си от БАН-скат измет, която трябва да наричам "колеги". Обяснимо е, че истината не ти харесва. Работя в БАН от края на 90-те и съм преминал нивата от обикновен тукощо завършил специалист с висше образование до степен доктор + хабилитация за доцент. Мразя ви тъпите БАН-ски мижитурски просяци и в червата, щото се налага да ви виждам всеки работен ден. А ти се съмнявай в каквото си искаш, твое право си е. Зарекъл съм се преди да напусна БАН, да избия зъбите поне на един като тебе.

А, аз останах с впечатлението, че вече сте напуснал отвратен, а Вие още озарявате БАН с уникалното си присъствие. Много жертвоготовно от Ваша страна. И смело! Единствено не съм сигурен дали имате моралното право да наричате някого "мижитурка"...

Otgovori kak e vuzmojno da si tolko vesht v 4 razlichni obloasti?

За всеки ден ОРЕС (т.нар. дистанционно обучение) да се намалява с определен процент заплатата на учителите, защото: 1. Учебните часове са по-кратки. 2. Качеството на образованието чувствително страда. 3. Изпитванията се провеждат чрез електронни тестове с автоматична проверка - учителят само превръща точките в оценки. 4. Не се правят разходи за пътуване, хранене навън, дори и за нови дрехи, ако щете. 5. Учителят не носи отговорност за живота и здравето на децата, както е в реална среда. Образованието е единствената сфера, където ежегодно се вдигат заплатите, а резултатите са все по- плачевни. И накрая, за да успеят децата им на изпитите, родителите дават луди пари за частни уроци....

Точно тия управляващи няма да се отзоват понеже смучат здраво, вкл'чително от парите за наука и образование и за другите не им дреме. Заплатата на гл. ас. е нормално да е поне като на старши учител и отук за другите другите длъжности според натовареност, отговорности, опит и стаж. Всякакви хонорари, ренти дмс-та за титли и др. отживелици отпреди френската революция да отпаднат.

И с какво науката в БАН е полезна на обществото ни, ако смея да попитам? Мисля, че тотално с нищо!

"За най-ниската академична длъжност "асистент" в държавните висши училища беше определена минимална месечна работна заплата от 1300 лв. За сравнение, минималната заплата на асистент в БАН през 2021 г. е 946 лв." Много е просто, но от БАН отказват да го разберат - във всички висши училища едновременно се обучават студенти и се прави наука. Докато в БАН само се прави наука. Поради тази причина: а) те не са асистенти, доценти и професори, а приравнените на тях научен и старши научен сътрудник; б) не получават финансиране за обучение на студенти.

Всъщност, преподаватели от няколко факултета на само СУ правят международно видима наука. Другото в останалите 40 и кусур е пълен боклук. За кадрите които "произвеждате" нямам думи, само смях.

Аз продължавам да не знам защо се повишават заплатите на когото и да било в сфрите образование и наука в България!!!! Учителите ни правят всичко възможно поколението ни да е максимално неграмотно и тъпо!!! Учените ни, ако изобщо може да се говори за такива, нищо не става от тях и това е доказано вече цял свят ни знае! Никакви заплати за такива, още по-малко увеличения!

Ако се изпълни твоят план ще стане по-зле. За да се привличат качествени кадри, професията трябва да е по-привлекателна и да осигурява някакъв що-годе достоен статус в обществото.

То и сега са едно учителско място са по 15,16души.Я Хасковско,рекорд-70души за учител по математика.И над 50%не са педагози,идват от правото,инжинери,лекари,администратори,привлечени от заплата,свободно време,ваканция,бонуси.

Мой човек, аз като асистент до миналата година вземах чисто 600 лева заплата, близко до чистачката в университета. Парите за наука в нашата страна са толкова малко, че като си правех дисертацията се налагаше да давам пари от себе си за да си купувам проби за изследване. За това че по полека с коментарите. И въпреки това имам 40 статии, 20 от които са в двете международно признати бази ( с какви усилия са постигнати си знам аз). Много ви се иска чистачката в съда да взема 1500 лева а ние да си стоим на по 600, само че в един момент си казваш защо по дяволите се занимавам с това да работя по 10-12 часа на ден и да се чудя как да свържа двата края. И тъй като както разбра заплатите до миналата година бяха направо смешни никой не искаше да става асистент, а заради това в момента натоварването ми е 800 часа за година, при норма която е определена от 360 часа. Питай една учителка колко часа има за година- също около 700-800 само че не пише статии, не участва в конференции, не дава консултации преди изпитите и т.н За това чужбина става привлекателна, защото като бях в Португалия никой не разсъждава като теб, а си ценят асистентите и доцентите.