Коментари - Софиянци се страхували от първия трамвай преди 117 г. | dnes.dir.bg
назад

Софиянци се страхували от първия трамвай преди 117 г.

Преди 117 години - на 1 януари (стар стил) или 14 януари (нов стил) 1901 година, в София тръгва първият трамвай.

Обратно в новината

Коментари - Софиянци се страхували от първия трамвай преди 117 г. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дир, няма да е лошо да си подбирате персонала малко по-внимателно. Вазов със сигурност не е пътувал до НДК, защото по негово време то просто не е съществувало.

Като сте почнали с историята защо не кажете цялата истина. Така много преди да се поставят линейте са биле поставени в Русе. Идват софиянци вземат линейте мотрисите и ги закарват в София. Линейте са биле поставени по Борисова от центъра до гарата. Баба ми бог да я прости ми го е разказала. А тя е била съвременника на събитието. Русе по това време е бил над 100 000. Иван Вазов е живеел тук. В едно от стихотворенията той споменава стохилядния град.

PS Забравих да кажа че от тогава Русенци викат на автобусите трамвай.

разбира се преди ватманът да кара трамваи е карал каруца с картофи и разбира се е нямало дървена кабина с прозорци и лесно да се проветрява а дотогава е плющял чесън и разбирате защо софиянци не са се качвали

се страхуват о един кабинков лифт

Не съм много сигурен , но май Иван Вазов е пътувал с трамвай и до телевизионната кула.И е обичал да се разхожда зад мавзолея на Г. Димитров.

Ало, "гражданино" гробницата с мумията на алкохолика-сифилистик е построена доста след, като Патриарха на българската литература се е преселил в един по-добър свят.

Сигурен съм, че половината от коментиралите и сега прескачат трамвайната линия за да не ги "хване ток".

Това за НДК-то ме сгря в този зимен ден. Имало и по-зле от мен, май.

Иначе впечатление прави как за доста кратко време се е изградила мрежата и после само за някакви години и цял завод...а сега?

На втория ден на Метрото пътувах съвсем сама :)...всичко само за мен работеше в 8:20 сутринта!

"Писателят Иван Вазов пък се престрашава чак на 9 февруари 1901 г. да се качи на трамвай. Тогава е открита и линията до НДК, а месец по-късно трамваи тръгват и към Подуяне." Сега разбра ли бе народееееей, че НДК-то е построено преди 1901 година.Не моем поверва,ти ли ме бутна или сам паднах.

в моят град трамваите вървят от 1879, при население от 230 000 . Но както и да е, значи втората трамвайна линия ходела до НДК ?!?! НДК ?!?!?! Наистина ли? през 1901 ?

По онова време Стара Загора е била най-многолюдния град.

Не говори глупости бе ,има една "История на България" от Константин Иречек,но е малко трудно да се намери и не всеки може да я прочете,пък и тя е около 800страници и в нея са описани всички населени места,градове,села и паланки.Брой на населението и неговият народностен и национален състав и много друга информация.Ески-Загра е още името на Стара загора през 1900г. и е с население от 17000човека.

Кой е твоят град бе селтик,нали все се бараш на велик българин,лайняр такъв!Стой си там в твоя град и не припарвай в България!

И кой е твоят град изселнико безроднико? А на дЕдо ти грдо кой е?

vasil

На ония години в гостилница: ручокъ - з0 - з5ст. кило вино-з0 ст. циг.и кибр. - 10ст.(най-луксозните - 1 лв. ракия -10 ст. бобъ и лебъ - 8 ст. Значи по това време 10-15 ст.за трамвай не е било съвсем дребна сума. През тия години щом стигнеш до Руски паметник откъм Княжево,значи си НАБЛИЖИЛ София.

Ма, страшно си е за невиждалите - прилича на бронетранспортьор. А и тези униформените, кацнали връз него.... Creepy!

С ОГРОМНА ГОРДОСТ МОГА ДА КАЖА ЧЕ МОЯТА БАБА И ДЯДО СА СЕ ВОЗИЛИ НА НЕГО ЗАЩОТО СА БИЛИ СОФИЯНЦИ, УЧИЛИ В ЛОЗАНА И ПЕТЕРБУРГ.

браво на баба ти! а ти къде учи ,в Mосква ли

За разлика от теб,дето си гонил говедада вместо да учиш

Естествено, че ще набереш голям брой минуси. Бай Ганю някой сънародник да има по-образовани дядо и баба от неговите овчари. Виж ако им го беше казала на английски или руски - ехааа.

Ко, шопите си присвоили трамваите от белгийска компания ?

A пък пловдивчани завидяли на софиянци, че си имат "фри шоп" и си направили "фри майна" ;)

Много тъпичко звучиш бе майна!

Тъпи смешни шопи. Надявам се да си стоят в софията и да не идват при нас.

Къде при вас,в обора?

Спокойно няма кой да ходи в мръсните ви села ,на мръсното ви море и скапаното Банско ,ходим в Гърция ,Сърбия и Турция .

Значи не сте българи.

е то вие ни налазихте бе селтик. умрял е някой да ти идва в обора.

И сега се страхувам като знам че такива като евгени минчев стават ватмани

Не се страхувай! Той е пасивен. В неговия трамвай не е написано '' Не разговаряй с шофьоря'', а ''Не сядай зад шофьоря! ''.

1901-ва година! Само за справка - Норвегия е станала независима държава през 1907-ма! А тук обсъждаме, че Иван Вазов го е било страх от трамвая и недоволствал. Недоволствал, недоволствал, ама имало трамвай. По-скоро и трамвай, освен друго освен риба за ядене!

Да бе, ама в Норвегия помпят много бенз. Пука им, че им дреме кога са станали независими. Имат си парички и не ги интересува нищо. Така е в живота. Имаш ли парички, всичко ще е наред.

Само за справка - България е станала независима държава през 1908-ма!

Селд розата и киселото мляко България е световно прочута с изключително простия си матриал,които сега гласува за фатмаци,червени лъжкини ,рада дълбоката ,а не за Бойко Велики! Борис 1 ви вкарваше в църквата с брадвата,Стамболов с нагайката в трамвая,Стамболийски в със сопата в трена,А Бойко с тупалки и шутове в метрото и по магистралите !

В кои магистрали ни вкарва твоят "велик" Бойко бе лайнояд?Къде в българия имаме магистрала?Ти виждал ли си истински магистрали или не си излизал от село?Ама и ти си една калъвка за кур!

Какъв е изводът? Още преди 100 години 80% от българите са били пълни идиоти! Този процент се запазва и до днес! Всяко ново нещо се посреща на нож!

се страхували от трамвая,сега от гейове и Истанбулската конвенция,прав си,прост народ от неандерталци,но света си върви напред и с тях и без тях,и след 100 г.ще се смеят на сегашните идиоти,както ние се смеем на теи преди 100 г.

верно.

Какво излиза.... Правили сме си трамваите/1931/ Правехме си вагоните Автобусите Камионите За корабите,ел.имотокарите да не казвам.... Металиобработващите машини/които и до ден днешен си работят още по света/ Ел.двигатели,вкл.т.н.....ъглошлайф,който и до ден днешен повсеместно в цяла Русия разговорно му казват....,,БОЛГАРКА".... ПРАВИЛИ СМЕ.... До момента,когато ОВЦЕТЕ ги накараха ДА СКАЧАТ по площадите преди 28 г. И да блеят ,като отвеени ....,,ВРЕМЕТО Е НАШЕеее..." ДА...ама...НЕ... ВРЕМЕТО не се оказа на добитъка, а на ТЕЗИ,КОИТО ГО ИЗКАРАХА И КАРАХА ДА СКАЧА А ДНЕС ,ВЕЧЕ 28 г. ОГ СТРИЖАТ,ДЕРАТ и...ИЗЯЖДАТ...без дори даго ПАСАТ .... ДНЕС ДОРИ ЧЕСЪН НЕ ПРОИЗВЕЖДАМЕ... ВНАСЯМЕ ГО ОТ....КИТАЙ.... За сметка на това....БАНАНИ ИМА ВСЕКИ ДЕН И НА ВСЕКИ МЕТЪР ! ДА ПЛЮСКАТ....ШЕБЕЦИТЕ....

Помня, помня. В къщи идваха милиционери да ме водят на работа.

как можа да измислиш такава глупост?

Преди социализма сме правили и самолети

Цитат от статията-"....тогава е открита и линията до НДК...."-ще ме разплачете от смях,дирци,какво НДК в тези години,бе хора!?

Стара статийка...

Със сигурност няма да доживеем Столична община да отнеме концесията на "Софийска вода", както са постъпили нашите предци с белгийската компания.

Не само на "Софийска вода" ами и на останалите концесионери-пиявици, впили се в тялото ни и изсмукващи последните блага на Родината ни! Но затова трябва да виним не тях, а тези които им ги дадоха даром за лични облаги и комисионни! Имената им се знаят! Трябва смелост и твърда народна воля!

Аз имам една колежка от Червен Бряг, от няколко години е новософиянка, като види трамвай по улиците инстинктивно чупи парче хляб или от баничката си и тича да му подаде от хлебеца да я " не увапе " както тя се изразява. По-рано и релсите прескачаше да не я хване тока, ама вече се понаучи че там ток не тече. А около джобовете на дрехите и вечно е омазана като с някакъв бял прах, все едно е пудра или талк. Питах я защо е така а тя ми отговори че винаги носела със себе си тебешир и си драскала с него стрелкички по тротоара и по дуварите на сградите където минава за да може после да намери обратния път към квартирата под наем.

Добре,че сте совиянците,че то иначе България нямаше да я има!!!да въ иба в тъпите шопи!!!

Обичам засегнати селяни с комплекси

остроумно. посмях се

много си проста

ти,по-умна ли си като не разбираш иронията

Защо лъжете? Има навигация.

Стринка ми знаеше дето имаше пощенски кутий в трамвайте. Ама не знаеше къде са. Като влезеше в трамвая, пускаше писмото в плафона на лампата.

тя и стринка ти е била тъпа като теб.

Стринка ми знаеше дето имаше пощенски кутий в трамвайте. Ама не знаеше къде са. Като влезеше в трамвая, пускаше писмото в плафона на лампата.

Че то и днес много от тези - новите софиянци, прескачат трмвайните линий.

линиИ,същите неграмотници сте като тези дето ги било страх от трамвая

въпреки скромните ти познания по български език, имаш плюс.

Ебаси глупаците!

"Речеше ли да тръгне от площад Света Неделя, за петдесетте места на вагона воюваха няколкостотин граждани с жените си и децата си, особено в празнични дни. Това вече бе материал и за медицинските служби". и сега не е по-различно , за златните мостове с кола в събота и неделя и малък ад , а пък горе на момина скала като влезнат на поляната с колата и си разположат бирата и софрата и гледат страшно и кървясало са най-готини :))) ... мдааа манталитета е един и същ :)))

"Така през първите месеци трамваите трудно надделявали срещу ползваните от софиянци файтони, конски омнибуси и каруци. " ... :) то и сега има каруци , дип че не ходят по центъра , само по жълтите павета няма иначе си пъплят навсякъде :))) ... нищо не се променило за 100 години.

Те днес ги е страх да научат англиски, вие пишете за неща преди 100 години.

Значи преди един век софиянци били 68 000 души. Пък сега минимум един милион не можеш им запуши устата, как всички в страната извън столицата били "селяндури". Абе, ясно, ясно...

68000 са били по времето на първите трамваи,но по време на освобождението са десетина хилuади.правете сметка колко ;софuянци; са кореняци т.е. шопи

Невероятно! В онези времена за около 4 месеца са построили цялата основна трамвайна мрежа, както я познавахме до скоро.

Ами те софиянци се страхуваха и от метрото когато го пуснаха. Чудех им се на акъла, имат метро - ползват трамвая. Е сега вече се очовечиха

"1 януари (стар стил) или 14 януари (нов стил)" - тотално НЕвярно. Днес е Васильов ден по СТАР стил, а по НОВ стил е на 1-ви януари. Дир-а, лекичко сте поразменили стиловете, но е неделя сутрин, простено Ви е :)

Бая си прост !ама то си е за твоя сметка!!!

хахоо,отвори гуглето и прочети кога се сменя календара по нов стил и си задаи въпроса защо октомврииската революця се чества на 7 ноември,а църковня календар за които плещиш се сменя шесдесетте години.отворко

НДК e открито на 31.03.1981г. по повод 1300 г. България. Главният архитект е арх.Атанас Агура от Софпроект.

Киро,Киро-о, не си наясно с нещата! Архитект Александър (Сашо) Баров е главният архитект на НДК, а арх. Ат. Агура и колектив е проектант на околното пространство на НДК! Дори Вежди Рашидов е бил в колектива му! Но, нейсе, добре, че го построиха тогава, щото днес едва ли щяхме да имаме друга такава представителна сграда! А и такива способни и талантливи творци!

"чак на 9 февруари 1901 г. да се качи на трамвай. Тогава е открита и линията до НДК,..." А, досега си мислех, че НДК го построиха по време на социализма! Явно съм грешал, а!

Така е било и с киното. Нормално.