Собственикът на фирмата-превозвач шофирал лично фаталния автобус
Григор Григоров е в ИСУЛ с травма на главата
Обратно в новинатаКоментари - Собственикът на фирмата-превозвач шофирал лично фаталния автобус | Днес.dir.bg
Коментари
Трябва всички превозвачи да бъдат оборудвани с видеорегистратори.
четох, че автобусът е бил без годишен технически преглед, не знам дали е вярно, но ако е вярно, не е трябвало да прави екскурзии и да вози хора през планините с този автобус, пътуване през планина винаги е опасно, особено нощем и в буря
Бях станал точно на 50. И спрях да карам. Имах раздвоение в гледането. Няма оправия.Реших, че не трябва да съм Самоубиец или Убиец.
Специално за недоучения водач по-долу: на лош инструктор си попаднал. Трябвало е да ти покаже какво значи безопасна скорост за навлизане, взимане и излизане от различните видове завои. Някога го показваха. Сега не знам как е, макар че какво друго да показват, ако не това? И тази точно скорост е основния начин да не се допуска поднасяне. Няма начин навлизайки със скорост за поднасяне да не го допуснеш. И натам следват едни локуми за екстремно шофиране и пр... абсолютно ненужни и опасни маневри.
Много бързате с обвиненията. 59 години за шофьор не е много. Нормална практика е на няколко курса собственика да се качва, най-малкото да провери техническото състояние на возилото. Автобусът е 2001 година. До скоро в градския транспорт в София се движеха Икаруси от 80те. Сигурно в Своге още има Чавдари от комунизма. Експертите ще кажат какво се е случило и кой е виновен. Жалко за хората, трагедията е огромна
Много хора си мислят, че шофьорската професия е проста работа, HO,... не е за прости хора!!! Обаче, изкефи ме, написаното в статията :"Машината, преминала през няколко автомобила"????? Браво, на "Hа-писалия"!!!;))
Винаги съм казвал че водачите трябва да бъдат обучавани да овладяват поднасянето на транспортното средство. На курсовете това не се разглежда даже теоретично, и в резултат при най-елементарно поднасяне водача инстинктивно разклаща колата повече и излита от пътя. Така стана и с автобуса на магистралата, закачи го леко някаква колица, шофьора се панира, врътва кормилито рязко и айде у канавката. Аз като млад съм излитал по завоите 3-4 пъти и няколко пъти съм се въртял без да изляза от пътя и просто имах късмет че останах жив. Но си е факт че обучението ни е е формално, курсистите ги учат с нелепи листовки и никой не обяснява какво са се прави ако нещо тръгне накриво.
В случая става дума за мъж на 59. Вероятно цял живот шофьор... Нека не бързаме с философията
обясняваха рисковите ситуации и най-вече какво НЕ трябва да правим. Чакахме сумалък време да се "вредим" за шофьорския курс. Имаше и психоизпит даже и за любители. Курсът беше няколко месеца. Сега който не е поискал, той не е станал шофьор. За 1 месец толкова. Шофьорът на автобуса може и да е бил опитен, но е възможно да има и безотговорен съпричинител. Нищо не казват какво и как е станало. Още утре слагам 2 видеорегистратора и не ми дреме дали ги признават в съда.
Тъпънари, а вие поръчайте автобус еvro6 за тоя скапан курс на томагочитата....хахааа Седите и джавкате глупости...беден ли си, прайш всякакви компромиси в името да изкараш нещо
на 59 години си, 6 автобуса имаш, да беше си седял при бабата, а някой млад да кара, ама не - лаком гъз глава затрива
Да ядещ - лакомия ли е
Ей от залъка си отделя нали... Толкова е на кантар проход/разход, че може да плаща на 5 шофьора, но не и на 6. Или ако са по двама на автобус на 10, но не и на 12. Че то ако е толкова зле направо да затваря сергията и ако стават автобусите за каране да ги продава на друг. Ако пък не са годни да ги дава за скрап - при 10 тона на автобус можеш да си го сметнеш, ще има и да яде и да пие.
надценяване на собствените умения - това според мен са най-вероятните причини за трагедията.Шофъорът-собственик на фирмата вероятно е професионалист и трябва да е наясно че на 59 години не може да шофира като 29-годишен.Зрението отслабва,бързината и точността на реакциите не са същите и т.н. Най-разумно е било да отбие вдясно и да спре,поне докато бурята се поуспокои.
Какво чудно има да си шофира САМ,СОБСТВЕНИЯ автобус....достатъчно му е квалификация.... Аз,още от годините,когато пуснаха първите ,,частни таксита" по Указ 56 САМ СИ РАБОТЕХ СЪС СОБСТВЕНАТА КОЛА....По-късно си бях и ЕТ и САМ си работех и с камиона. Никога под аренда или с наемен труд.... Е,остарях и не забогатяха...с честен труд и две ръце....колкото....толкова....
каква мантинела бе тоя автобус е 12 тона,може би ако има бетонна стена там на завоя и пак не е сигурно че ще го удържи,,
Чета тук еднотпипни коментари. Никой ли не се сети, че този автобус, който е набор на шофьора и най-вероятно е със гуми също набори, няма как да предложи безопасност на пътниците. Поне нови гуми да купуват фирмите на 2-3 години, но и от там се пестят средства.
И с новите гуми,кога ще им изкараш парите с тези мижави курсчета с ,,пенсионерски клубове" дето се пазарят за стотинките.... Трябва само шведски,германски баби да возиш...
Ott Godech sum blizo do Svoge.Nas u marshrutkite ni vozat do Sofia po 15 PRAvostoiashti.Kude li pa I kolani.A shofioro e na 72 gogini.Nekuv komentar
Управителя е длъжен на инсталира Колани а шофьора е длъжен да провери дали са сложени преди потегляне на таралясника които така или иначе неможеше да О Т К И Н Е ако всички мерки бяха спазени .
Мантинелата може да спре само автомобил. Няма как да спре толкова голям и тежък автобус. Същото важи и тировете. Бог да ги прости!
Някой дава ли си сметка, че най-вероятно Григор е карал като олигофрен, както апропо 50% от всички шофьори по републиканските пътища??? Не мога да преценя що за идиот трябва да си след всички черни новини всеки божи ден да продължаваш да управляваш като малоумен. Стигам до извода, че българина(50%) е много просто същество.
Така е като собствениците на такива фирми са шофьори с основно или средно образование! Да живее простотията в нашата татковина! Жалко!
На такива опасни завои трябва да се слагат двойни непрекъснати мантинели с височина 2 метра. Като гледам тази мантинела са я сложили само за украса колкото да се каже, че има такава. В Германия се правят краш-тестове с автобуси в мантинела и са направени така, че да удържат силата на удара и едновременно да изтласкват обратно автобуса към пътя без да се късат.
Неработещи институции - жънем реколтата!
Картинката, макар и мътна леко започва да се изяснява. Шофьор е шефът на фирмата. Кара хора около и над своята възраст. Въпрос: Защо лично? Въпрос: Кара ли постоянно автобус или това е изключение? Подозирам отговорите, защото не е единствен действащ по този начин, но нека разследващите стигнат до тях.
Не съм минавал по този път,но гледайки репортажите по телевизиите,не видях да има мантинела от страна на пропастта ?! Така ли е ?
В един от репортажите по тв-то се видя че има мантинела която е нагъната. Не е лошо да се провери как е монтирана мантинелата, защото съм виждал да я побиват в земята съвсем малко, колкотожда стои изправена
Все пак това е голям автобус. Мантинела не може да издържи толкова голям товар, ако не е само ужулване.
Абе шофьорът като се оправи ще си купи друг автобус и готово. Проблемът се решава.
абе като е лош пътя и времето също, СЕ КАРА ПО-БАВНО БЕ, ИДИОТИИИИ! ??? ЗА КЪДЕ БЪРЗАТЕ, ТЪПИ БАЙ ГАНЬОВЦИ!?
В Българя всеки се занимава с несвойствени неща. Къде от зор заман, къде от пинтилък...днес някой е общак, утре реди павета, на третия ден шофира такси, на четвъртия нещо друго
Каква е тази карма на народа ми, колко още страдания и мъка трябва да понесе. Вярно е, че някои от нещата сам си причинява, но каквото и да е сторил, не заслужава тази тъжна участ да се топи ежедневно и ежечасно. Мир на праха на починалите мои сънародници, боли ме....
Бог да прости и да упокои в селенията си погиналите! А Искърският пролом е и ще си остане опасен - и за леки автомобили, и за автобуси.
Като се обърне каруцата пътища много. Причини има то е ясно... Кой е виновен не се знае! Лека им пръст на загиналите и съболезнования на близките им.
Участъка го влачиха ТРЕЙС. Цели три години. Колко пари потънаха, само те си знаят. А фактите - те са видими.
Оня ден минах от там точно, добър е асфалта ама на завоите е под ъгъл и дърпа към насрещното.
Значи хем е добър пътя хем те дърпа към нарещното. Освен ако не си карал много бързо. За да е сигурен един път не трябва само мазен асфалт. За олимпик боко каза хората да внимават къде си правят застраховките, сега може би ще каже пътниците да внимават какъв билет си купуват и по какъв маршрут ше минат.
Лека им пръст на загиналите,но вече тази тема е ежедневие.Изпъква само когато бройката е повече.Ние изчезваме като нация бавно,едни емигрират,други се самоубиват и т.н
Току що казаха по нова че имало доклад за дефекти по пътя след ремонт от 2016 год. Нещо боцкк, АПИ, гербаджийските строители да кажат нещо по въпроса. Нещо за отговорности преди часове говореше боко, сега ми е интересно какво ще каже
Няма спор, че пътишата са зле, но не може да има и спор, че по пътишата карат идиоти. Особено тези, с едрогабаритните. В буря си мислят, че са много стабилни, защото с тежки. Случвало ми се е по магистрала Тракия в зверска буря и нулева видимост да карам със 100 а отзад да ме натиска тир и да ми дава зор и да ме изпреварва. И като мине през дупка на "магистралата" после що тир се обърнал в канавката или през виадукта
Зверска буря? Със 100? По българска магистрала, със острите завои, и с обратните виражи? Някой лъже, или е от 80% безсмъртни?
А каква работа има дупка на магистралата??? Нали затова е магистрала-високоскоростен път с перфектна поддръжка..., но не и в България на дебелия от Банкя, нито пък на дебелата от една столетна и отгоре партия!
имало ограничител ама явно работи само по нагорнище нали се сещаш че магистраката София Пловдив има и наклонени по посока на движение участъци и то доста дълги е покарай малко там и виж дали тировете не карат със 120 поне
точно тва беше тогава проблемъх - че карах и със 100 по принуда заради такива малоумници които ми се лепеха на 5 метра в такова време (сравнително комфортно се караше с 70 най-много) предпочитам да дам малко газ и да съм с половин крак в гроба вместо да има 20 тонен тир зад мен на 5 метра и ако се наложи да спра по-рязко да стана на сандвич бургер - т.е. няколко пъти давах малко газ за да се отдалеча на 500 метра и тъпака след малко пак ми се лепи по същото време отляво минаваха с поне 140-150 други малоумници с мерцедеси с номера "У" и "РВ" явно селска конкуренция, каращи също на 5 метра един от друг (без да преувеличавам - 1 кола разстояние ако не и по-малко), явно тоя отзад е с по-малката пи*ка и изобщо се нагледах на олигофрения и се убедих че по тези земи е пълно с тъпунгери без мозък после що била такава статистиката
Абе каквито и са говорим виновните са ясни -тройната кослиция Орешарски и служебния кабинет. Ние сме безгрешни.
Земите в раиона на летище Божурище струват МИЛИОНИ лева ,да ли пьк някоя жертви не са искали да продават на правилните сик мутри
Като са лоши атмосферните условия ще карате както трябва. Ако трябва ще пъплите. С пъплене и до Цариград се стига
и понеже пъплиме до никъде не стигаме. Аз не искам да пъпля!!! Искам да карам бързо, защото съм внимателен. Обаче има една друга страна на нещата. и това е лошото изпълнение на пътищата. В конкретния случай моста който го ремонтираха преди 3-4 години има коварно влизане от южната му част. Е не можаха да го изправят малко. ама така е с много пътни съоражения в БГ.
Пътищата и мостовете са ТАКИВА, КАКВИТО СА. Шофьорите имат глави, мозъци, ум - да СЪОБРАЗЯВАТ как и с каква скорост да карат конкретното возило при конкретните пътни и метеорологични условия.
и да слагате минуси файда няма. никой от управляващите няма изгода от това нещата да се правят в удобство на хората. ежедневно по този път минават тирове, които бързо ще развалят настилката. Този път е опасен от София до Своге, защото е тесен и не е пригоден за този трафик. На повечето населени места няма дори тротоари. Става за леки коли, мотори и малки бусове. Идеален е за тренировка на рали състезатели. След валежи обикновено има паднали камъни.
Мушмул, то е ясно, че не си внимателен, ако беше, нямаше да говориш глупости. Ти не си сам на пътя, и при бързо шофиране, няма как да знаеш, какво мислят другите бързаци около теб... Точно такива самонадеяни идиоти изтрепаха хората.
Абе тъпако,кара се според условията. Пък ти като не искаш да “пъплиш” се трепи. Лошото е,че невинни хора страдат,заради такива като теб!
До Абе еи Напълно прав си с пътищата във БГ! Ето четете какви тъпи коментари и колко плюсове имат,после чакаите да се оправи БГ,всичко е наопаки!! От една страна диви шофьори от друга диви пътища с малоумна маркировка.
Когато времето е много лошо, силен дъжд, силен сняг, силен вятър, в Германия, всички пъплим по магистралата. с 20, с 40, със 60, в колона. Дори има случаи, когато хората отбиват в аварийната и спират, да изчакат. Тирове, коли, всякакви. Иначе няма ограничения, на повечето места, но някой типичен българин ще се пребие, понеже не му се пъпли, и ще трябва да правим rettungsgasse заради него. Когато спираме много рязко, поради задръстване например, сигнализираме с аварийни. Което в България не забелязах някой да го прави. Когато ограничението някъде е 80, всички караме с 90. Защото до толкова няма глоба, и бързаме за работа. Това се нарича толерантност от страна на полицаите. И това липсва в България.