Симулация на хлъзгав терен и обратен вираж: Какви ще са полигоните за кандидат-шофьорите
Идеята била площадките за подготовка на водачите да симулират различни метеорологични условия, а не да са като тези, съществували в миналото, обясни Георги Гвоздейков
Обратно в новинатаКоментари - Симулация на хлъзгав терен и обратен вираж: Какви ще са полигоните за кандидат-шофьорите | Днес.dir.bg
Коментари
Само не разбрах къде ще ги правите тези полигони? Щото нещо места в градовете не останаха.
Откде ще вземете пари за такива полигони, кздето и във Европа са рядкост. Даже и в изпита за книжка ги няма. Колко пари ще струва книжката тогава?
А обръщане на колата на таван и как да ударим пешеходец с 100 км в час ще се включи ли в обучението? Маллии не лесно да се живее в България? Преди години имах фиш от полицията с формулировка 'неетично поведение на пътя'. А провинението беше че на К.Величков спрях на линията за да изпреваря колите за ляв завой към Люлин и първата кола се оказа ....полицейската !
Хайде първо да ги научим на успореден, а след това и на перпендикулярен гараж, S-ката да вземат да научат на задна предавка! После да ги учим на хлъзгав терен и обратен вираж! Все пак идеята на Полигона е да научи шофьора на умения за управление и паркиране в градска среда! Какви обратни виражи - състезатели ли ще обучаваме?
Проблемът не е в обучението, а в първите 7 години на някои хора. Аз и много мои приятели карахме курсовете, когато бяха по 10 часа правилник и 10 часа курмуване. Паркирането се изразяваше в това инструктурът да хване волана и да ми вика, ся така въртим, ся така гледаме, ся така и сме паркирали успоредно, същото за перпендикулярното. Но за всичките 20 години нямам дори издрана кола на паркинг. Никой от моите приятели не се е похвалил с глоби и докато съществуваха, много от тях имаха червените талони. Имам една позната, която не иска и никога не е карала, защото е достатъчно отговорна да прецени, че няма да се справи, не е за нея или може би просто не й харесва. Без значение какви ще ги направят курсовете, като са пропуснали да научат на отговорност даден човек, той никога няма да стане добър шофьор. Това ми напомня на един час, когато се качи един младеж да кара. Кара си той и псува една майка с бебе и един възрастен господин, които вървяха по платното, но правилно, защото тротоарът беше зает от коли, а инструктурът му хвана волаха, зави го леко, да не ги удари, и му вика - следващият път се цели в дядката, за него ще ти дадат по-малко.
А кога ще пуснат и симулация с пияни и дрогирани шофьори.. не е ли важно да се знае, като пият алкохол или приемат дрога, как се отразява на реакциите на младите шофьори. На полигона трябва да има поне един пиян/дрогиран та да могат останалите млади шофьори да се симулират какво се случва, когато в нарещното ти идва нагърняно прасе... Другото което задължително трябва да се симулира на изхода на полигона да има катаджия, който да пита "ами сега какво ще правим"! А пък на Гвоздейков препоръчвам да спре да симулира мисловна дейност и да остави това на някой с повечко капацитет.
На теб май ти липсват и някои часове по български език. Не, че се заяждам, ама ... грозно е.
На жълтите павета може да се направи един чудесен полигон, особено за симулацията на хлъзгав терен...
За три месеца съм карал курсове за B категория с полигони всичко сага за 20 дена ставам шафьор.
И нека краденето да започне... СЕГА!!! Да питам от цяла България в гр. Сливен ли ще ходим на летището да се учим? В другите градове на кои летища ще изградят полигони? Ето това е истински див капиталистически бизнес! Смучене и лапане. Смяна на статуси на държавни земи и имоти и после кухи търговски центрове, офисни сгради и т.н. Браво! В името на силиконовите каки, лъскавите SUV и лимузини, чалга клубовете, яхтите, самолетите и почивките в чуждестранните курорти. Пък, който иска да балира бали на село ... :-) Бъдете здрави! :-)
е па направете ги като полигона за категория А, където 9 от 10 падат на спиране със заобикаляне на препятствие. Което не е никак лошо разбира се, ама чак рали пилоти едва ли всички искат да стават. Елементарите маневри от ежедневието да се отработят е достатъчно. Няма нужда пак в крайности да залитаме, а и как ще симулират такива условия ми е много чудно....
И аз това си помислих. Сега ща се усвоят едни парички за следващите 20 години и във всеки град да се построи по един такъв полигон. Може просто да върнат полигона както си беше едно време.
Може, не е лошо да има полигони, но първо накарайте инструктурите да научат правилника и да го набият в главите на курсистите, защото знам, че София не е цяла България, но само в София има трамваи и масово водачи с регистрации от други области не само не спират като спре трамвая, ами и се мушкат между хората, които слизат и се казват, че и ги благославят на майка какво търсят пред колата им
хахаха, защо да е просто като може да го направим типично по нашенски безумно сложно. Толкова сложно, че след 6 месеца да кажат - ето въведохме полигона, но никъде няма база, на която да се проведе със всичките му симулации и простотии, следователно по-добре без. Все пак 30 години криво-ляво и така сме се справяли....то поне едни 100-200 кинта отгоре да сложат на курса да си струва хамалогията
Благодаря! Мисля, че е от филологията, която завърших. Имам една правописна грешка, която по-скоро се дължи на недоглеждане. Ако си се хванал за запетаите, праивилни са. И да, грозно е, но да правиш забележки, когато ти самият не можеш да пишеш правилно. Когато пред "че" стои отрицателната частица "не", не се пише запетая.
симулация на шофиране след бело или амфети с алкохол, или за отличните 3-те заедно! Това е често срещана ситуация за ПТП
Да вземете и да научите тия, слезли от къра, че трамвая ВИНАГИ Е С ПРЕДИМСТВО!!!Дори и да не е - ПАК Е С ПРЕДИМСТВО!!!Щото в Долна Оряховица не са виждали такъв метален червей на релси, и си мислят, че могат да го борят...Научете ги също и че тирантите на тролея НЕ СА ЗА УКРАСА!!Бе с две думи - племето от къра е най-дебилното племе!
Целта е водачът на автомобила да се запознае с подобни ситуации и да изгради първоначални инстинкти и да реагира адекватно при нужда Ако си с подходяща скорост за метеорологичните условия, няма да се стига до тази нужда. Друг проблем за Ганьо е, че си тачи 20-годишните немски гробници. Почти всяка кола след 2015г от среден клас разпознава хлъзгавата настилка и оборотите падат до нужната предавка и скорост. Но за Ганьо е важна гробницата с 250 к.с.
Навремето почти всички техникуми по селско стопанство в големите градове имаха полигони за кормуване , със ,,змейки " , скоростни отсечки , кръгови движения ,кръстовища със светофари ,разчертани с колчета за успоредно и перпендикулярно паркиране и даже естакада за потегляне по наклон нагоре с два тона чакъл в газката . Имам категория ,,С " и ,,Т" от 1984 г, а категория ,,А" -от 1989 г. Изпита беше : вътрешен на листовки,после полигон и после градско кормуване .Който ги премине-явява се пред КАТ . А колко обикаляне из селата в колона или на твърд буксир -теглиш и те теглят, вече съм забравил.Въпроса не е в полигоните, а в самосъзнаниети и чувството за отговорност на индивида зад волана . А като гледам какво поколение се пръква- ще става по-зле .