Симулация на хлъзгав терен и обратен вираж: Какви ще са полигоните за кандидат-шофьорите
Идеята била площадките за подготовка на водачите да симулират различни метеорологични условия, а не да са като тези, съществували в миналото, обясни Георги Гвоздейков
Обучението на младите шофьори да бъде надградено с полигони с елементи на безопасно шофиране, а не тези, съществували в миналото. Това обясни в Сливен транспортният министър Георги Гвоздейков в отговор на журналистически въпрос възможно ли е полигоните отново да станат част от подготовката на водачите.
Министърът добави, че това предложение той споделил на среща с родители на загинали при транспортни произшествия. Гвоздейков поясни, че има предвид елементи, които симулират различни метеорологични условия - хлъзгав терен, ниско сцепление, обратен вираж.
Целта е водачът на автомобила да се запознае с подобни ситуации и да изгради първоначални инстинкти и да реагира адекватно при нужда.
"Тези полигони са много популярни в Европа. Като начало е добре да се работи върху четири полигона в четирите краища на страната, за да могат да бъдат достъпни за всеки, който трябва да надгражда своето обучение", посочи министърът.
"Наложително е това да се случи в България, това е елемент от превенцията на безопасност на движение", категоричен е той.
Министър Гвоздейков бе на посещение на летище "Бършен", където ще бъде изградена една от шестте бази за спешна медицинска помощ по въздух (HEMS). Очаква се тя да е изградена до края на годината.
Кметът на Сливен Стефан Радев (л) и министър Георги Гвоздейков
Снимка: Пресцентър Министерство на транспорта и съобщениятаИменно на бившето летище "Бършен" ще се намира временната, а в последствие - и третата от шестте постоянни бази на HEMS. Държавата ще осигури средства за ремонта и козметичните подобрения. Теренът, в който попада и "Бършен", е част от индустриалния парк на Сливен, за чието финансиране Общината кандидатства пред Плана за възстановяване и устойчивост.
"Обществената поръчка за създаването на постоянните бази ще бъде обявена другата седмица. Процедурата ще продължи година и половина. А първите три хеликоптера ще пристигнат до края на тази година и ние трябва да сме готови за оказване на спешна медицинска помощ по въздух", обясни Гвоздейков, цитиран от БТА.
Базата на спешната медицинска помощ по въздух в Сливен ще обслужва Югоизточна България от Свиленград, през Стара Загора и Бургас и вероятно - до Шумен. Сливен е предпочетен заради еднаквото разстояние да тези градове и ще може да обслужва и магистрала "Тракия", която поема трафика от Южното Черноморие до София и обратно. В базата ще работи квалифициран екип от пилот, лекар, парамедик, механик за хеликоптера и служители по обслужването.