Швейцария празнично откри най-дългия жп тунел в света

Най-дългият жп тунел на света беше открит официално днес. 57-километровият „Готард“ под Швейцарските Алпи ще улесни пътя през сърцето на Европа, предаде AFP.

Обратно в новината

Коментари - Швейцария празнично откри най-дългия жп тунел в света | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

много сирийци и тунизийци ще се радват да пътуват бързо през сърцето на европа (посока Италия - Германия )

20 милиарда само да спестят 40 минути! Не ми се вижда много целесъобразно.

Ейй какво прехлсване по Мека на ЛИхварите и банко обирджиите.Ами имат и повече имат и не ги сравнявайте с България.

Ами, като не могат и не искат да правят най-. .. изтребител, или най - ... танк, да строят тунели! :-)

В България живеят русофили, който избират други русофили, които поддържат кочина. Не си мечтайте за никакви железници. Формално сте в ЕС и НАТО, реално сте в Русия. И стига мучали. Това сте си надробили и сами сте си виновни. Швейцария никога не е била проруска държава. Затова е и нормално място за живот. Вие си останахте текезесарски говеда напълно заслужено. Всяка простотия се плаща. Сега вие си плащате. Когато спрете да бъдете дърти, грозни, плешиви, дебели и неуки колхозници може би ще направите някакъв прогрес. До тогава ще си стоите в кочината, която сами си построихте, ще четете и преповтаряте опорни точки от Кремъл и ще си стоите същите цървули, каквито бяхте.

бг ще пусне 300 товарни влака дневно от турската до сръбската граница където на платформи ще се извозват тирове за по 250 евро бройката,хем и трафика и катастрофите по магистрала тракия ще бъдат значително намалени.

Нямаме нито една жп линия с капацитет 300 влака дневно. Та това са на около 5 минути влак при положение, че в България закъснение от 15 минути се счита за нормално!

Само, дето, няма 300 локомотива в БДЖ - Товарни превози. А, с какво ще пълят контейнерите и тировете, не се знае.:-)

Много важни точки са това. Цитирам ги специално за "развития социализъм" на демократичната анархия, както и специално до другаря Плевенлиев с неговия к.с.: "В този факт ДПА вижда припомняне за демократичната природа на проекта. Защото решението за тунела е взето в края на 1998 г. на референдум, в който близо 64% от гласоподавателите подкрепиха строителството." Специален Поздрав до социалистите, икономисти в Берлин: "- инженерите извършиха подвига си година по-рано от графика и без съществено надхвърляне на бюджета, добавя ДПА,". Какво нещо, каква разлика между водачеството на референдумите и всеможещите/всезнаещите вечни властелини..самите богове"- А неграмотници с купените дипломи? :-))) "Високоскоростни пътнически влакове ще профучават само за 17 минути през съоръжението." - има - нема три цигари време :-)))

Не не са го направили швейцарците. Сигурно са им помогнали руснаците с тяхна първокласна техника.

Хората кво правят , а ние ликвидираме железниците. Не е ли смешно :))))))))

gorodjan

На мен лично ми е тъжно. За нас.

Щерев да си сложи ябълката на кратуната!

Няма нужда от ябълка ! В десятката !

Гледайте в YouTube клик със заглавие: ''Opening Worlds longest tunnel near CERN in Gotthard massif or a crazy demonic ceremony"' Това е спектакъла, който е част от откриването на тунела.

I4NU0Tok1T4

Почва към 3:27:00

Не е много скъп този тунел!Ние толкова пари взехме назаем за една година,не знам само дали вече не ги потрошихме.Швицарците са ги харчили 17 години.

ПОЗДРАВЯВАМ БЪЛГАРСКИЯ НАРОД С НОВАТА ПРИДОБИВКА ! ЧЕСТИТО БЪЛГАРИ !!!

В Швейцария, тунелите, си имат изградени Хъбове! Може да поседне, всеки, искащ своят гз да подари? На хора, най-заслужили!

не щем вече, че не остана с кво да серем. Да се еват в собствените г..ове с т. н. вертикални хъбове Дядо Пешо с Голямото Пръцкало

В Раша има по-дълги тунели от тоя. Рашките живеят като червеи и са прокопали тунели под границите със съседните държави да влизат и крадат храна, че с тия санкции им пайжнясаха задниците

Сега като тунела е пуснат в експлоатация,руския инж.екип нает от Швейцария за проекта и изпълнението ще се прибере в страната на развитото славянство,православие и завършеното благоденствие-РУСИЯ:-))). И ще за захванат здраво с моста до Крим.Още 1.5 години им остава до пусковия срок.Така обеща В.В.Пу:-))

През ВСВ за няколко месеца е направен същия този мост на около 30 см под водата за да могат войските и техниката да преминат от брега до брега на полуострова и да смачкат за дни немските групировки! Ако се замислиш... какво ли би казал за себе си!

Канадските мечки преплуват Берингово море с кратунки, за да правят свирки, на Сибирските мечоци за две златни рубли !!

Това е Европа днес. А Путин не може един дървен мост да направи до Крим и хората седят на газови лампи без ток..ха.ха

Едно време Янко Правешки и Брежнев кви мостове на дружбата градиха само !!! Ама Рейгън като "мина" по тях и се разглобиха нещо

А страхотната група Готхардт, чийто вокал загина трагично в Щатите беше ли на откриването?

Ако познаваше географията, нямаше да ти се налага да пишеш подобни глупости! Защо им е на руснаците тунел и къде им се налага да има такъв! Пробвай да сравниш московското метро с някое в Германия например!

Прави ли Ви впечатление на снимките какви сатанински неща се показват по време на "празничния спектакъл''?

а някои искат да ходят на Луната.

Ние тука, натъпкани в автобусите, търчим по нужда, в царевичака, покрай магистралите! баба Тодорка

Ми това си е от София до Правец!

Вече е затворен тунела "Шмунде тимайне", веднага слет пръкването на некакво "Клепоухо теле"?

Много тъмно в този тунел...направо самоубийствено е да шофираш 58км след като си влязъл от светло

Gal

ЖП тунел...какво шофиране???

Ние, дори да го направиме не можеме така тържествено, да го откриеме! Началник-влака едва ли ще допусне Лили да накланя вагона, по завоите? Точна така стават белите в тунелите! Тя пък няма да иска да реже лентите? Хората ще се наблъскат във вагоните! Тя и Бойко с Кугера, горе над Алпите !! Боже боже, ще се прекръстят бабите, и дядо Йоцо гледащ някъде от скалите!

Грешен пост. Няма такова нещо . Лъжа е . Щом катила боко не е рязал лента какъв тунел. Да се издирят лъжците и у багажника

А ние три тунела под Стара Планина ги борим столетие: при шипка /само шосеен към 3,5 км/, един , който се мъдрува от 120 години Троян -Кърнаре и един недостроен ,с дължина някъде към 4,8 км от ,които са пробити някъде към 3,5км в Източна Стара Планина ,явява се продължение на линията до Старо Оряхово.Той съкращава разстоянието Варна -Бургас на половина.Единия му вход е не далече от село Кошарица

ИСКАМ ДА ПИТАМ УПРАВНИЦИТЕ ОТ ГЕРБ,КОГА И ПРЕЗ КОЯ ПЕТИЛЕТКА,ЩЕ ЗАПОЧНЕ СТРОЕЖА НА ТУНЕЛ ПОД ВР. "ШИПКА"???КОГА,КОГА,САМО ЛЪЖИ И ОБЕЩАНИЯ КОГАТО НАБЛИЖАТ ИЗБОРИ ПАК ЛИ,ЩЕ ОБЕЩАВАТЕ И ЛЪЖИТЕ???

Събираш едно 20 милиарда и го почваме. Ама в Швейцария тунелите се плащат отделно от винвтката. Готов ли си да плащаш едни 10 лева за преминаване през тунела? Ако не си, какъв е смисъла?

Що да не плащам вместо да се дундуркам по серпентините на Шипка? Ти , оттам минавал ли си?

Спокойно, сега руснаците с гордостще се похвалят някое ново оръжие! Така е - едни правят неща за човека, други за унищожението му...

Напоследък се хвалят с луксозни варианти на лада квабешетам. Вариант с подсилена дръжка. И путин не може да я строши.

А преди комунизма България не е била далче от Швейцария по индустриално развитие... Коунизмът осра региона и ще мирише задушливо още дълго.

Че не е било така, не е било. Ако беше така и карл маркс, и ленин щяха да си пишат книгите в България, а не в Швейцария.

В общи лини некоректно сравнение."Сейкан" е под дъното на океана /към 200 м воден стълб/ и e значително по-труден за прокопаване от техническа гледна точка от тунели прокопавани на сушата. Особенно ако се запознаете как е осъществен....

Че е така , така е , но цифрата е впечатляваща..

Е, все пак и ний сме дали нещо на света - тунела под Шипка вече се "строи" цели 120 години!!!

Кога се е строял тунел под Шипка?

На думи и с огромни желания , за още по-огромни кражби ,пардон усвоявания на фондове.Та ОЛАФ ,затова нещо ни ръчка

Влизам в заглавие - Падна японски световен рекорд (снимки) Ииии влизам тука в най-дългия тунел и то в Швейцария, а не поне в Япония! Тия от ДИР-а ептен на мезе ни взеха с "ОбразУванието" и "ПроФФФФесионализъма" си!

Гледам, пише ЖЕНИ. Влизам, вътре тоалетна.

..да не се яде този бетон, че му се радват толкова? Шашави хора - за 40 минути по-бързо, потрошили пари като за 200000 сбирки на Бузлуджа с разпявки, безплатни кебапчета и сказки за бъдещата социална държава..

кебабчетата и бирата заедно с една партийна сбирка цена нямат, а сега във великата демокрация вие си правите "партита''. А бе вие бългаския забравяте вече. Ай стига.

К'ви баБчета?

Дългият 57,1 км тунел, който е и най-дълбокият в света, бе строен в продължение на 17 години и е В България , сигурно времето за строеж, ще бъде по-голямо, отколкото неговата гаранция за експлоатация от 1 век.

България ако имаше 23милиарда за харчлък, щяхме да се оженим.

Е точно така де.Тунела щяхме да го гледаме през крив макарон, а нашите политици щяха да бъдат "сватбари".

Не споменавай за строителство, че кой знае колко ще струват тогава билетите!

Браво на специалистите и работниците!

Тези дни пътувах с влак до Бургас и обратно. Част от разстоянието те возят с автобус, който се налага да минава по невероятно тесни и разбити междуселски пътища. Влакът голяма част от разстоянието се тътри с не повече от 40 км/ч. Между Септември и Пловдив има ремонт, течащ от 2012г. На билбордове пишеше, че струва над 600 млн., от който европейски - към 130 някъде. За един не много дълъг равен участък и дори и там не виждах как биха се движили особено бързо влаковете някога. А тук през тунела с каква скорост ще минават!

Айдеее.. и тази опорна точка ни замина! "Най-скъпият тунел в Европа, дето е пет пъти по-скъп от този в Швейцария" изведнъж се оказа пет пъти по евтин.. Карай, фактите никога не са пречили на пропагандата.

Явно са си направили метро :)))

Познавам, както района на прохода Сан Готард ,така и швейцарските железници/SBB-Schweizerische Bundesbahnen/.Преди 15 години съм минавал прохода с лека кола отгоре ,покрай върховете и езерата и това е поне 2 пъти по-трудно ,отколкото е нашия проход Шипка.А що се касае до швейцарските влакове ,то какво да кажа - при три пъти по-малка територия от България тази държава има три пъти по гъста жп.мрежа.Без значение е,че това са само планини/на поне 80 % от територията й/.Тунелите там отдавна не правят впечатление , тъй като са безчислени.Другото интересно е ,че електрификацията на тяхната жп.мрежа е направена преди 100 години ,по времето на Първата световна война/това го казва като очевидец проф.К.Кацаров в книгата си "60 години живяна история"/.Докато почти целият свят е воювал в Първата световна война, швейцарците са си електрифицирали железниците, по време когато тук-там още са пуфтяли парните локомотиви.Оттогава досега движението на влаковете там е безшумно.Шумът от движението на бг влаковете през 2016 г. е тропане , тракане и характерния звук "Ту-дуп,ту-дуп", който при пътуване над 2-3 часа буквално ти се набива в мозъка.Дори в едни сръбски железници ,нещата се променят към по-безшумен звук на влаковете. Така е когато не искаш да видиш каква е посоката , която следват другите и отдавна са те задминали.

Все пак кажи и колко струва едно билетче на швейцарските железници. А тук скотовете се лющят за 1.60 за рейс.

ШВЕЙЦАРИЯ ОТКРИВА ... ми като нямат санирани блокове ще се задоволят с най-дългия тунел.

санирането беше хит в Швейцария в началото на деветдесетте, когато у нас победилата демокрация беше заета с ликвидация на икономиката.

Е, само едни 30 години сме назад във времето ;))

Можеш ли да ликвидираш нещо, което се е самоликвидирало? Имам пред вид икономиката от преди 10-ти. Онова наричал нещо за ликвидиране? Да, бих се съгласил, ако го наречеш проблем за ликвидиране онова, което ти се изплъзна да наречеш икономика. Освен всичко съм й бил сидетел и съм се чудил и маял до кога тази държава може да издържи при такова уродливо бездарно управление тогава. Е, издържа кратко време, след като си задавах въпорса вече. Бях малък, но осъзнат, което говори, че на малко гоини съм имал повече багаж в горния етаж от тебе.

Проблема на 90% от пишещите "капацитети" тук е, че коментират неща които не разбират, освен това са прочели новината по диагоналната система, както явно и са учили вишуто си. Явно пресмятащите милиони евро на километър не са прочели че тунела е ЧАСТ от инфраструктурен проект на стойност 20 млрд евро...

350 262 697,02 евро на километър. ето с какво пеевски и доган ще мотивират следващата обществена п(о)ръчка у нас: от първоначална оферта 2 милиона за три месеца ще я вдигнат на 350 милиона и ще кажат "ми така е по света, айде сваляйте гащите и се нагъзвайте, гяури"

И ти не можеш да смяташ!

20 милиарда евро - само за някакви си 40 минути??? Аз ли нещо изпускам...

дребни хора - дребни размисли ...

Всички е въпрос на пари, мислене у населението, плащане на данъци и т.н. Докато тука разни дърти комунисти си чекнат клавиатурите кое било хубаво, кое лошо и кое да е без пари - хората си ползват ЖП и държавата им е ОК.Само че швейцарските влакове са скъпи, ама много скъпи и там безплатен транспорт няма- НЯМА и никога не са чакали комунизъм!Най-добрия жп транспорт в света доказано е в Швейцария!

Евала за коментара!

Ей, все тия комунисти виновни... къде го сънувате тоя комунизъм като от над 25 години все сме в "демокрацията"? Да, много е скъп влаковият транспорт там, да, много е бърз и много удобен, но да не би тук БДЖ да вози без пари? Процентното съотношение м/у заплата и билет/карта е почти същото, а в качеството е на светлинни години. Комунист, не комунист - всеки иска да зне защо си дава парите

Проблемът е, че в нашето БДЖ много пътуват гратис. Също така не знам защо масово хората мислят, че влакът трябва да е евтин и т.н. От друга страна процентното съотношение заплата/цена на билет може да е еднакво, но закупуването и поддръжката на вагоните, релси, машини и т.н. е на една и съща цена без значение дали Швейцария или Зимбабве ги купува. При нас най-много от заплати може да се спести, останалите разходи би трябвало да са сходни с тези на швейцарците.

Не даваме 1.60лв за билетче.

"ДДС и акцизи на горива, от пътни такси" ДДС=4% Акциз на горива = най ниския в западна европа Винетка = 40 франка (80 лева)

Кой откъде докопал някоя пара си ги държи на тайно в швейцария.

Ей на тия километъра им излиза 350262.67 Да ги наемем да ни оправят инфраструктурата,даже и с тунел под шипка и да приберем разликата от парите :)

По 35 087 719 EUR. Как сметна 350 262.67 EUR?

Масата са хора като тебе. Не могат две числа да сметнат. Затова ни въртят на пръста си. На километър излизат 364 273 204,9 евро. Това са 364 милиона и т.н. хиляди евра! Инак им завиждам за средната скорост от 201 км/ч. При нас такава скорост е утопия, подходяща само за политическа пропаганда.

Тези влакове досега не са плащали, и няма да плащат. Това не са тирове и автомобили. Всичко отива за сметка на държавния бюджет. Да, швейцарците имат излишни пари, но не се знае докога, особено с падането на банковата тайна. Както знаеш, скоро вече ще трябва да свалят банковата тайна за данъчните администрации на ЕС, предполагам за USA вече не е проблем. Дали ще има вече толкова инвестиции в Швейцария ще видим?

Колкото истината за КТБ излезе наяве, толкова ще падне и банковата тайна за сметките в Швейцария. Нали тези дето си крият парите там трябва да го решат това.

По-лоша инвестиция не бях чувал досега. За 40 мин. разлика, 20 млрд. и 17 години загубено време. Съоръжение 57 км, което никога няма да може да покрие разходите си по поддръжка, а да не говорим колко е опасен толкова дълъг тунел при инцидент. Стига сте ги възхвалявали швейцарците! Защо смятате, че те не правят глупости?! Да не казваме, че ако султанът беше стигнал Централна Европа преди няколко века, сега щеше да е интересно, кой е по-развит. Добре, че е бил нашият хан Тервел. Който иска да прочете историята. Стига с това чуждопоклонничество!

А по-глупаво и малоумно изказване не бях чувал. Не си струва да ти обяснявам колко си зле - няма да разбереш.

Обори ме! Не само да пишеш нещо безмислено!

Ами при 325 влака на ден, някак инвестициата за почва да изглежда разумна. Просто мащаба е друг. А колко са 325 влака на ден - ами долу горе колкото са трамваите по булевард "Христо Ботев" в София на ден. Ако са рапределени равномерно през деня, това са по влак на няма 5 минути.

Нали и до днес продължават проблемите ни от десетилетия простотия на късоумни комунисти?! Защо се чудиш, че тоя е по-умен от швейцарците, според него? Ако имаха акъл, щяха ли да са социалисти изобщо? Ти искаш от полу животно - полу човек да има педстава от мащаби и Return On Investment?! Това са скотове, човеко!

Е то простото какво да очакваш от него, веднага ще се обади. Булгар! Булгар! 3 кила пироксилин в темеля му е майката. Щом не ти се връзва, си задай първо въпроса дали аз не съм твърде тъп, за да го разбера. Щом си писал, явно този въпрос не си си го задал, а отговорът е - ДА, твърде тъп си. Няма смисъл и да ти се обяснява, както правят колегите, то на такива ганьовци и трен не им требе, а Тервел щом го спомена, сигурно се върти като вентилатор

леле кога ще стане в наща татковина ??? *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.