Швейцария празнично откри най-дългия жп тунел в света
Най-дългият жп тунел на света беше открит официално днес. 57-километровият „Готард“ под Швейцарските Алпи ще улесни пътя през сърцето на Европа, предаде AFP.
Обратно в новинатаКоментари - Швейцария празнично откри най-дългия жп тунел в света | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
no (нерегистриран)
много сирийци и тунизийци ще се радват да пътуват бързо през сърцето на европа (посока Италия - Германия )
! (нерегистриран)
20 милиарда само да спестят 40 минути! Не ми се вижда много целесъобразно.
(А) (нерегистриран)
Ейй какво прехлсване по Мека на ЛИхварите и банко обирджиите.Ами имат и повече имат и не ги сравнявайте с България.
гешев (нерегистриран)
Ами, като не могат и не искат да правят най-. .. изтребител, или най - ... танк, да строят тунели! :-)
Да ви го! (нерегистриран)
В България живеят русофили, който избират други русофили, които поддържат кочина. Не си мечтайте за никакви железници. Формално сте в ЕС и НАТО, реално сте в Русия. И стига мучали. Това сте си надробили и сами сте си виновни. Швейцария никога не е била проруска държава. Затова е и нормално място за живот. Вие си останахте текезесарски говеда напълно заслужено. Всяка простотия се плаща. Сега вие си плащате. Когато спрете да бъдете дърти, грозни, плешиви, дебели и неуки колхозници може би ще направите някакъв прогрес. До тогава ще си стоите в кочината, която сами си построихте, ще четете и преповтаряте опорни точки от Кремъл и ще си стоите същите цървули, каквито бяхте.
ряпа да ядат зад бг (нерегистриран)
бг ще пусне 300 товарни влака дневно от турската до сръбската граница където на платформи ще се извозват тирове за по 250 евро бройката,хем и трафика и катастрофите по магистрала тракия ще бъдат значително намалени.
Никакъв шанс (нерегистриран)
Нямаме нито една жп линия с капацитет 300 влака дневно. Та това са на около 5 минути влак при положение, че в България закъснение от 15 минути се счита за нормално!
гешев (нерегистриран)
Само, дето, няма 300 локомотива в БДЖ - Товарни превози. А, с какво ще пълят контейнерите и тировете, не се знае.:-)
Голяма Терца (нерегистриран)
Много важни точки са това. Цитирам ги специално за "развития социализъм" на демократичната анархия, както и специално до другаря Плевенлиев с неговия к.с.: "В този факт ДПА вижда припомняне за демократичната природа на проекта. Защото решението за тунела е взето в края на 1998 г. на референдум, в който близо 64% от гласоподавателите подкрепиха строителството." Специален Поздрав до социалистите, икономисти в Берлин: "- инженерите извършиха подвига си година по-рано от графика и без съществено надхвърляне на бюджета, добавя ДПА,". Какво нещо, каква разлика между водачеството на референдумите и всеможещите/всезнаещите вечни властелини..самите богове"- А неграмотници с купените дипломи? :-))) "Високоскоростни пътнически влакове ще профучават само за 17 минути през съоръжението." - има - нема три цигари време :-)))
Така си е (нерегистриран)
Не не са го направили швейцарците. Сигурно са им помогнали руснаците с тяхна първокласна техника.
Dodo (нерегистриран)
Хората кво правят , а ние ликвидираме железниците. Не е ли смешно :))))))))
gorodjan
На мен лично ми е тъжно. За нас.
Вилх.Тел (нерегистриран)
Щерев да си сложи ябълката на кратуната!
ДЕДО КУЗИ (нерегистриран)
Няма нужда от ябълка ! В десятката !
Уникални кадри от спектакъла (нерегистриран)
Гледайте в YouTube клик със заглавие: ''Opening Worlds longest tunnel near CERN in Gotthard massif or a crazy demonic ceremony"' Това е спектакъла, който е част от откриването на тунела.
I4NU0Tok1T4 (нерегистриран)
I4NU0Tok1T4
2043 (нерегистриран)
Почва към 3:27:00
Гочето (нерегистриран)
Не е много скъп този тунел!Ние толкова пари взехме назаем за една година,не знам само дали вече не ги потрошихме.Швицарците са ги харчили 17 години.
ДЕДО КУЗИ (нерегистриран)
ПОЗДРАВЯВАМ БЪЛГАРСКИЯ НАРОД С НОВАТА ПРИДОБИВКА ! ЧЕСТИТО БЪЛГАРИ !!!
В Швейцария, тунелите (нерегистриран)
В Швейцария, тунелите, си имат изградени Хъбове! Може да поседне, всеки, искащ своят гз да подари? На хора, най-заслужили!
Ин Бълхерия (нерегистриран)
не щем вече, че не остана с кво да серем. Да се еват в собствените г..ове с т. н. вертикални хъбове Дядо Пешо с Голямото Пръцкало
thecanadian@sharklasers.com
В Раша има по-дълги тунели от тоя. Рашките живеят като червеи и са прокопали тунели под границите със съседните държави да влизат и крадат храна, че с тия санкции им пайжнясаха задниците
Nigerian (нерегистриран)
Сега като тунела е пуснат в експлоатация,руския инж.екип нает от Швейцария за проекта и изпълнението ще се прибере в страната на развитото славянство,православие и завършеното благоденствие-РУСИЯ:-))). И ще за захванат здраво с моста до Крим.Още 1.5 години им остава до пусковия срок.Така обеща В.В.Пу:-))
Помисли си (нерегистриран)
През ВСВ за няколко месеца е направен същия този мост на около 30 см под водата за да могат войските и техниката да преминат от брега до брега на полуострова и да смачкат за дни немските групировки! Ако се замислиш... какво ли би казал за себе си!
Канадските мечки (нерегистриран)
Канадските мечки преплуват Берингово море с кратунки, за да правят свирки, на Сибирските мечоци за две златни рубли !!
Щерев (нерегистриран)
Това е Европа днес. А Путин не може един дървен мост да направи до Крим и хората седят на газови лампи без ток..ха.ха
thecanadian@sharklasers.com
Едно време Янко Правешки и Брежнев кви мостове на дружбата градиха само !!! Ама Рейгън като "мина" по тях и се разглобиха нещо
Готхардт (нерегистриран)
А страхотната група Готхардт, чийто вокал загина трагично в Щатите беше ли на откриването?
а эоокфщхв
Ако познаваше географията, нямаше да ти се налага да пишеш подобни глупости! Защо им е на руснаците тунел и къде им се налага да има такъв! Пробвай да сравниш московското метро с някое в Германия например!
Хмм (нерегистриран)
Прави ли Ви впечатление на снимките какви сатанински неща се показват по време на "празничния спектакъл''?
da (нерегистриран)
а някои искат да ходят на Луната.
Влакове удобни за бабите (нерегистриран)
Ние тука, натъпкани в автобусите, търчим по нужда, в царевичака, покрай магистралите! баба Тодорка
Тато (нерегистриран)
Ми това си е от София до Правец!
Хано Мутрак (нерегистриран)
Вече е затворен тунела "Шмунде тимайне", веднага слет пръкването на некакво "Клепоухо теле"?
25 (нерегистриран)
Много тъмно в този тунел...направо самоубийствено е да шофираш 58км след като си влязъл от светло
Gal
ЖП тунел...какво шофиране???
Ние дори да го направиме! (нерегистриран)
Ние, дори да го направиме не можеме така тържествено, да го откриеме! Началник-влака едва ли ще допусне Лили да накланя вагона, по завоите? Точна така стават белите в тунелите! Тя пък няма да иска да реже лентите? Хората ще се наблъскат във вагоните! Тя и Бойко с Кугера, горе над Алпите !! Боже боже, ще се прекръстят бабите, и дядо Йоцо гледащ някъде от скалите!
Пурко (нерегистриран)
Грешен пост. Няма такова нещо . Лъжа е . Щом катила боко не е рязал лента какъв тунел. Да се издирят лъжците и у багажника
Waffen SS (нерегистриран)
А ние три тунела под Стара Планина ги борим столетие: при шипка /само шосеен към 3,5 км/, един , който се мъдрува от 120 години Троян -Кърнаре и един недостроен ,с дължина някъде към 4,8 км от ,които са пробити някъде към 3,5км в Източна Стара Планина ,явява се продължение на линията до Старо Оряхово.Той съкращава разстоянието Варна -Бургас на половина.Единия му вход е не далече от село Кошарица
СТЕФАН ОТ К-К (нерегистриран)
ИСКАМ ДА ПИТАМ УПРАВНИЦИТЕ ОТ ГЕРБ,КОГА И ПРЕЗ КОЯ ПЕТИЛЕТКА,ЩЕ ЗАПОЧНЕ СТРОЕЖА НА ТУНЕЛ ПОД ВР. "ШИПКА"???КОГА,КОГА,САМО ЛЪЖИ И ОБЕЩАНИЯ КОГАТО НАБЛИЖАТ ИЗБОРИ ПАК ЛИ,ЩЕ ОБЕЩАВАТЕ И ЛЪЖИТЕ???
елементарно (нерегистриран)
Събираш едно 20 милиарда и го почваме. Ама в Швейцария тунелите се плащат отделно от винвтката. Готов ли си да плащаш едни 10 лева за преминаване през тунела? Ако не си, какъв е смисъла?
Ами бе (нерегистриран)
Що да не плащам вместо да се дундуркам по серпентините на Шипка? Ти , оттам минавал ли си?
Соросоид (нерегистриран)
Спокойно, сега руснаците с гордостще се похвалят някое ново оръжие! Така е - едни правят неща за човека, други за унищожението му...
толиатито (нерегистриран)
Напоследък се хвалят с луксозни варианти на лада квабешетам. Вариант с подсилена дръжка. И путин не може да я строши.
... (нерегистриран)
А преди комунизма България не е била далче от Швейцария по индустриално развитие... Коунизмът осра региона и ще мирише задушливо още дълго.
пролетариат (нерегистриран)
Че не е било така, не е било. Ако беше така и карл маркс, и ленин щяха да си пишат книгите в България, а не в Швейцария.
вв (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Наблюдател (нерегистриран)
В общи лини некоректно сравнение."Сейкан" е под дъното на океана /към 200 м воден стълб/ и e значително по-труден за прокопаване от техническа гледна точка от тунели прокопавани на сушата. Особенно ако се запознаете как е осъществен....
Waffen SS (нерегистриран)
Че е така , така е , но цифрата е впечатляваща..
Лобутов (нерегистриран)
Е, все пак и ний сме дали нещо на света - тунела под Шипка вече се "строи" цели 120 години!!!
1 (нерегистриран)
Кога се е строял тунел под Шипка?
Waffen SS (нерегистриран)
На думи и с огромни желания , за още по-огромни кражби ,пардон усвоявания на фондове.Та ОЛАФ ,затова нещо ни ръчка
интересна работа (нерегистриран)
Влизам в заглавие - Падна японски световен рекорд (снимки) Ииии влизам тука в най-дългия тунел и то в Швейцария, а не поне в Япония! Тия от ДИР-а ептен на мезе ни взеха с "ОбразУванието" и "ПроФФФФесионализъма" си!
още по-интересна (нерегистриран)
Гледам, пише ЖЕНИ. Влизам, вътре тоалетна.
Красная Кухая ЛЕйка
..да не се яде този бетон, че му се радват толкова? Шашави хора - за 40 минути по-бързо, потрошили пари като за 200000 сбирки на Бузлуджа с разпявки, безплатни кебапчета и сказки за бъдещата социална държава..
СССР (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Лейке, лейке (нерегистриран)
кебабчетата и бирата заедно с една партийна сбирка цена нямат, а сега във великата демокрация вие си правите "партита''. А бе вие бългаския забравяте вече. Ай стига.
леля Сийка (нерегистриран)
К'ви баБчета?
Петров (нерегистриран)
Дългият 57,1 км тунел, който е и най-дълбокият в света, бе строен в продължение на 17 години и е В България , сигурно времето за строеж, ще бъде по-голямо, отколкото неговата гаранция за експлоатация от 1 век.
1234 (нерегистриран)
България ако имаше 23милиарда за харчлък, щяхме да се оженим.
Петров (нерегистриран)
Е точно така де.Тунела щяхме да го гледаме през крив макарон, а нашите политици щяха да бъдат "сватбари".
77 (нерегистриран)
Не споменавай за строителство, че кой знае колко ще струват тогава билетите!
Демон (нерегистриран)
Браво на специалистите и работниците!
E (нерегистриран)
Тези дни пътувах с влак до Бургас и обратно. Част от разстоянието те возят с автобус, който се налага да минава по невероятно тесни и разбити междуселски пътища. Влакът голяма част от разстоянието се тътри с не повече от 40 км/ч. Между Септември и Пловдив има ремонт, течащ от 2012г. На билбордове пишеше, че струва над 600 млн., от който европейски - към 130 някъде. За един не много дълъг равен участък и дори и там не виждах как биха се движили особено бързо влаковете някога. А тук през тунела с каква скорост ще минават!
Красная Кухая ЛЕйка
Айдеее.. и тази опорна точка ни замина! "Най-скъпият тунел в Европа, дето е пет пъти по-скъп от този в Швейцария" изведнъж се оказа пет пъти по евтин.. Карай, фактите никога не са пречили на пропагандата.
ай си (нерегистриран)
Явно са си направили метро :)))
Запознат (нерегистриран)
Познавам, както района на прохода Сан Готард ,така и швейцарските железници/SBB-Schweizerische Bundesbahnen/.Преди 15 години съм минавал прохода с лека кола отгоре ,покрай върховете и езерата и това е поне 2 пъти по-трудно ,отколкото е нашия проход Шипка.А що се касае до швейцарските влакове ,то какво да кажа - при три пъти по-малка територия от България тази държава има три пъти по гъста жп.мрежа.Без значение е,че това са само планини/на поне 80 % от територията й/.Тунелите там отдавна не правят впечатление , тъй като са безчислени.Другото интересно е ,че електрификацията на тяхната жп.мрежа е направена преди 100 години ,по времето на Първата световна война/това го казва като очевидец проф.К.Кацаров в книгата си "60 години живяна история"/.Докато почти целият свят е воювал в Първата световна война, швейцарците са си електрифицирали железниците, по време когато тук-там още са пуфтяли парните локомотиви.Оттогава досега движението на влаковете там е безшумно.Шумът от движението на бг влаковете през 2016 г. е тропане , тракане и характерния звук "Ту-дуп,ту-дуп", който при пътуване над 2-3 часа буквално ти се набива в мозъка.Дори в едни сръбски железници ,нещата се променят към по-безшумен звук на влаковете. Така е когато не искаш да видиш каква е посоката , която следват другите и отдавна са те задминали.
БДЖ (нерегистриран)
Все пак кажи и колко струва едно билетче на швейцарските железници. А тук скотовете се лющят за 1.60 за рейс.
х (нерегистриран)
ШВЕЙЦАРИЯ ОТКРИВА ... ми като нямат санирани блокове ще се задоволят с най-дългия тунел.
Вуте (нерегистриран)
санирането беше хит в Швейцария в началото на деветдесетте, когато у нас победилата демокрация беше заета с ликвидация на икономиката.
Красная Кухая ЛЕйка
Е, само едни 30 години сме назад във времето ;))
Истината (нерегистриран)
Можеш ли да ликвидираш нещо, което се е самоликвидирало? Имам пред вид икономиката от преди 10-ти. Онова наричал нещо за ликвидиране? Да, бих се съгласил, ако го наречеш проблем за ликвидиране онова, което ти се изплъзна да наречеш икономика. Освен всичко съм й бил сидетел и съм се чудил и маял до кога тази държава може да издържи при такова уродливо бездарно управление тогава. Е, издържа кратко време, след като си задавах въпорса вече. Бях малък, но осъзнат, което говори, че на малко гоини съм имал повече багаж в горния етаж от тебе.
1 (нерегистриран)
Проблема на 90% от пишещите "капацитети" тук е, че коментират неща които не разбират, освен това са прочели новината по диагоналната система, както явно и са учили вишуто си. Явно пресмятащите милиони евро на километър не са прочели че тунела е ЧАСТ от инфраструктурен проект на стойност 20 млрд евро...
сметка (нерегистриран)
350 262 697,02 евро на километър. ето с какво пеевски и доган ще мотивират следващата обществена п(о)ръчка у нас: от първоначална оферта 2 милиона за три месеца ще я вдигнат на 350 милиона и ще кажат "ми така е по света, айде сваляйте гащите и се нагъзвайте, гяури"
Не (нерегистриран)
И ти не можеш да смяташ!
ъ (нерегистриран)
20 милиарда евро - само за някакви си 40 минути??? Аз ли нещо изпускам...
... (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
дребни хора - дребни размисли .. (нерегистриран)
дребни хора - дребни размисли ...
ползвал швейцарските CCB (името (нерегистриран)
Всички е въпрос на пари, мислене у населението, плащане на данъци и т.н. Докато тука разни дърти комунисти си чекнат клавиатурите кое било хубаво, кое лошо и кое да е без пари - хората си ползват ЖП и държавата им е ОК.Само че швейцарските влакове са скъпи, ама много скъпи и там безплатен транспорт няма- НЯМА и никога не са чакали комунизъм!Най-добрия жп транспорт в света доказано е в Швейцария!
14 (нерегистриран)
Евала за коментара!
мхм (нерегистриран)
Ей, все тия комунисти виновни... къде го сънувате тоя комунизъм като от над 25 години все сме в "демокрацията"? Да, много е скъп влаковият транспорт там, да, много е бърз и много удобен, но да не би тук БДЖ да вози без пари? Процентното съотношение м/у заплата и билет/карта е почти същото, а в качеството е на светлинни години. Комунист, не комунист - всеки иска да зне защо си дава парите
хмм (нерегистриран)
Проблемът е, че в нашето БДЖ много пътуват гратис. Също така не знам защо масово хората мислят, че влакът трябва да е евтин и т.н. От друга страна процентното съотношение заплата/цена на билет може да е еднакво, но закупуването и поддръжката на вагоните, релси, машини и т.н. е на една и съща цена без значение дали Швейцария или Зимбабве ги купува. При нас най-много от заплати може да се спести, останалите разходи би трябвало да са сходни с тези на швейцарците.
уууу (нерегистриран)
Не даваме 1.60лв за билетче.
как го правят швейцарците (нерегистриран)
"ДДС и акцизи на горива, от пътни такси" ДДС=4% Акциз на горива = най ниския в западна европа Винетка = 40 франка (80 лева)
офшорен (нерегистриран)
Кой откъде докопал някоя пара си ги държи на тайно в швейцария.
Боко (нерегистриран)
Ей на тия километъра им излиза 350262.67 Да ги наемем да ни оправят инфраструктурата,даже и с тунел под шипка и да приберем разликата от парите :)
zzz (нерегистриран)
По 35 087 719 EUR. Как сметна 350 262.67 EUR?
тиквеник (нерегистриран)
Масата са хора като тебе. Не могат две числа да сметнат. Затова ни въртят на пръста си. На километър излизат 364 273 204,9 евро. Това са 364 милиона и т.н. хиляди евра! Инак им завиждам за средната скорост от 201 км/ч. При нас такава скорост е утопия, подходяща само за политическа пропаганда.
zzz (нерегистриран)
Тези влакове досега не са плащали, и няма да плащат. Това не са тирове и автомобили. Всичко отива за сметка на държавния бюджет. Да, швейцарците имат излишни пари, но не се знае докога, особено с падането на банковата тайна. Както знаеш, скоро вече ще трябва да свалят банковата тайна за данъчните администрации на ЕС, предполагам за USA вече не е проблем. Дали ще има вече толкова инвестиции в Швейцария ще видим?
Аз (нерегистриран)
Колкото истината за КТБ излезе наяве, толкова ще падне и банковата тайна за сметките в Швейцария. Нали тези дето си крият парите там трябва да го решат това.
zzz (нерегистриран)
По-лоша инвестиция не бях чувал досега. За 40 мин. разлика, 20 млрд. и 17 години загубено време. Съоръжение 57 км, което никога няма да може да покрие разходите си по поддръжка, а да не говорим колко е опасен толкова дълъг тунел при инцидент. Стига сте ги възхвалявали швейцарците! Защо смятате, че те не правят глупости?! Да не казваме, че ако султанът беше стигнал Централна Европа преди няколко века, сега щеше да е интересно, кой е по-развит. Добре, че е бил нашият хан Тервел. Който иска да прочете историята. Стига с това чуждопоклонничество!
до zzz (нерегистриран)
А по-глупаво и малоумно изказване не бях чувал. Не си струва да ти обяснявам колко си зле - няма да разбереш.
zzz (нерегистриран)
Обори ме! Не само да пишеш нещо безмислено!
Алекс (нерегистриран)
Ами при 325 влака на ден, някак инвестициата за почва да изглежда разумна. Просто мащаба е друг. А колко са 325 влака на ден - ами долу горе колкото са трамваите по булевард "Христо Ботев" в София на ден. Ако са рапределени равномерно през деня, това са по влак на няма 5 минути.
Истината (нерегистриран)
Нали и до днес продължават проблемите ни от десетилетия простотия на късоумни комунисти?! Защо се чудиш, че тоя е по-умен от швейцарците, според него? Ако имаха акъл, щяха ли да са социалисти изобщо? Ти искаш от полу животно - полу човек да има педстава от мащаби и Return On Investment?! Това са скотове, човеко!
СС (нерегистриран)
Е то простото какво да очакваш от него, веднага ще се обади. Булгар! Булгар! 3 кила пироксилин в темеля му е майката. Щом не ти се връзва, си задай първо въпроса дали аз не съм твърде тъп, за да го разбера. Щом си писал, явно този въпрос не си си го задал, а отговорът е - ДА, твърде тъп си. Няма смисъл и да ти се обяснява, както правят колегите, то на такива ганьовци и трен не им требе, а Тервел щом го спомена, сигурно се върти като вентилатор
09 (нерегистриран)
леле кога ще стане в наща татковина ??? *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
НАЙ
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Родилка и бебето ѝ починаха в Самоков, здравният министър разпореди незабавна проверка
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Израел нанесе въздушен удар по Газа, откраднаха 66 млн. евро от "Банката на Палестина"
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Москва се готви за парада на 9 май, в 25 руски градове се отказаха от военната манифестация
Благодатният огън слезе в храма над Божи гроб в Йерусалим (снимки)