Шофьори с 300-400 акта и глоби за 40 000 лв. са на пътя
Няма сила, която да ги накара да бъдат по-внимателни, заяви експерт
Обратно в новинатаКоментари - Шофьори с 300-400 акта и глоби за 40 000 лв. са на пътя | Днес.dir.bg
Коментари
Анджък де, да си гледат статистиката. Според нея под 1% от жертвите са в ПТП поради превишена скорост. Близо 50% от жертвите са в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост в рамките на ограничението. По алея "Яворов" или "Цариградско" в зависимост от обстановката може да се движиш безопасно и със 120 км/ч. По вътрешноквартална уличка е далеч по-опасно да се движиш в рамките на ограничението от 50 км/ч.
Въведете нов член в Закона за движение по пътищата, който да гласи: ЛИЦЕ което бъде хванато да кара моторно прев. средство с над 20 акта,фиша или постановления или сумарни глоби за над 2000 лв, независимо от това дали кара свое или чуждо МПС (с изключение на откраднато и предварително заявено за това) дава право на органите на МВР и Правосъдието да конфискуват МПС-то на собственика.
Аз ли нещо не разбирам, какво значи няма сила. Прибират ги, докато не си платят сметката, ако трябва с лихви, ако трябва +100 лева на ден за "хотел", пък да видим. Сега знам, всички ще скочат, ама то няма такова законово право, ок, но начин да се въведе - има...
НАП да се задейства и да събере средствата от длъжниците. Има начини: запориране на сметки, съдия-изъплнители за имущество и т.н. Не може всяка институция в тази държава да е сама за себе си, има си контролни органи за събиране на задължения, да сътрудничат с МВР.
Такава квалификация ""несъобразена скорост" има само в родните закони. В нормалните държави има адекватно поставени знаци по пътищата и хиляди камери за превишена скорост. И не - по "Цариградско" не може да се кара със 120, защото наоколо има жилища и тези хора са подложени на постоянен шум, който ще стане още по-силен ако всички карат със 120. Иди в Австрия или Германия да видиш какви ограничения има. И хората са написали съвсем ясно на съответните места - ограничението е с цел да не се вдига шум, а не защото е опасно за движението. Когато ограничението е с цел пътна безопасност също си е обозначено както трябва - например при дъжд е 70, а при сухо време 100 на даден участък от пътя.
да де ама това лице кара така в известна степен именно защото МВР и правосъдието не си върши работата
ДИР защо мислите че е извън темата да се каже че проблемът е в липсата на желание у кАТ да работят?
Ей го поредния самонабедил се за "експерт". С лопата да ги ринеш. И не е прав, че няма сила, дето да ги озапти тези, явно не е внимавал по физика навремето. Инерционната сила много добре ги озаптява такива като се плеснат челно в тира или в дървото.
Отнемането на свидетелство за управление на МПС няма никакъв ефект, от КАТ не го ли разбраха?! Единственият начин е да се промени системата за прибиране на задълженията. Толкова години едно и също тия или са т..и ли са или какво?!
Важното е обаче да карат с пуснати фарове на 35С жега лятото! Малоумници! Катастрофите не намаляват, ОТМЕНЕТЕ ТОЗИ АБСУРД!
Проблема не е в законите, а в липсата на възпитание и ценности в хората. Същите тези хора, които управляват държавата, пишат законите, гласуват на избори, шофират по пътищата. Това е и една от причините много хора да емигрират, а не само ниските доходи. Как всичко това не е по темата?
Няма сила която да ги накара да бъдат по-внимателни ?!? Сила има, но има корупция и престъпност сред тези които би трябвало да озаптят примитивните примати зад волана.
Колко пъти сте виждали коли на институциите, които се движат със специален режим, да извършват нарушения без налична нужда за това, която да се покрива от закона? И това според вас проблем на закона ли е? Как нов закон ще промени това? Колко пъти сте чели за служебни лица, замесени в нечисти игри. Това проблем на законите ли е или на самите хора?
"Няма сила, която да ги накара да бъдат по-внимателни" Нима?Нима не може да ги дадеш под съд за начислените актове и глоби(които не са плащани)?Все пак това са престъпления щом те глобяват,тъй че би трябвало и да търпят и сурови наказания(като затвор) за тях! "Едно от предложенията е при три нарушения шофьорът да се явява отново на изпит." И като не се яви за изпита,а продължи да кара какво става тогава,поредният акт?Имаше един които цели 9 години караше без книжка преди да го заловят чрез видео от гражданин за каране на зиг заг в насрещното! А да не говорим че количеството купени книжки ще се увеличи значително чрез тази идея!
Служителите на реда по презумпция трябва да са хора с много висок морал. Колко случки по пътищата имаше с такива, които извършват редица нарушения, а накрая сплашват и със службените си атрибути? Ами спомняте ли си такива от академията, които стреляха от автомобил?
Защо ми триете коментара, бе дирове? Казвам какво трябва да направи държавата, за да вземе парите от неплатените актове - това е спам....
Някога при байТошо имаше практика наречена"Неделно училище".Като ти вземат книжката от Кат ходиш три месеца на ул.Буда Пеща всяка неделя сутрин да учиш тази част от закона или правилника която си нарушил.Ако нямаш заверени часове/присъствал/ не се явяваш и на изпит и респективно нямаш книжка.Вярно,че София беше нормален град и шофьорите ,а и колите не бяха толкова много.Но все пак "Неделното" си беше почти винаги пълно.Тоталитаризъм!!!Сега Либерална демокрация.
Може и да му е топло на човека като му светят с фаровете. А иначе карането на фарове е абсурд от който печелят производителите на крушки и горива. На камионите комплект круши кара 6 месеца вместо 3 години както беше преди. А иначе е много идейно да внимаваш за пешеходци и велосипедисти докато са ти об;лещили чифт фарове в очите.
Единствената сила, която може да накара шофьорите да бъдат внимателни: Roadmadnessbulgaria! Гражданският контрол!
Ами проблема се решава елементарно с инкриминирането на карането с отнета книжка. Ама не им изнася да го направят така. Вкарайте в Наказателният кодекс една годинка за каране с отнета книжка или повторно каране без книжка и нещата ще си дойдат на място.
Хората при катастрофата на магистралата не искаха да спират за оказване на помощ, а камо ли да контролират. Разбира се има и различни - снимат, пращат снимки с нарушения, но предпочитат анонимността.
Единственото лечение на рецидив е конфискация на МПС. Без оглед кой е собственик. Ако нарушителя не е собственик, дължи на собственика сума на база пазарна оценка на конфискуваното МПС. Само така променени законите ще изкоренят идиотизма
Основният проблем е, че тези които правят законите и тези, които ги прилагат са самонабедили се експерти, но за съжаление са пълни идиоти.... е идиоти ще имаме и по пътищата.
Какво значение има всичко това, след като няма никакъв контрол!? Господа милиционерите трябва да започнат да работят?
Щом държавата ги пуска и не и трябват парите от глобите, тогава тази анархия е ясна. В други държави длъжниците на държавата, ги изпращат да лежат и да си изработят дълговите!
На магистрала не се спира, освен ако имаш авария. Законът е ясен в това отношение. Ако видиш катастрофа, трябва да информираш 112 веднага, нищо повече. Аман от специалисти...
Не разбирам защо има хора с безброй актове за хиляди левове, неправоспособни и изключително опасни (дори убийци - не само потенциални), а продължават да са на пътя, докато мерките "удрят" по всички шофьори и да не кажа, че удрят предимно по коректните такива? Няма ли най-накрая да започнат да мислят и да направят нещо по-адекватно от това да вдигат глобите? Да намалят корупцията, да няма "наши и ваши хора", да затегнат контрола на служителите си, да подобрят условията и заплащането им, да се подобри пътната инфраструктура - на места няма никаква маркировка по пътищата, дупки, объркани знаци, липсващи мантинели и безброй други. Да, важно е и обучението на шофьорите да е на ниво, но това пак е свързано с корупцията в системата на МВР, техническите прегледи и те все още се манипулират - разходват се милиони за камери уж и разни технологии, а ефекта е минимален ... абе безброй проблеми за повечето има вероятно прости решения, но тук само измисляме нови глоби и ограничения и вдигаме старите и това е ... И чакаме намаляване на броя на загиналите по пътищата - е как да стане?! Искат шофьорите да са разумни, а мерките, които се взимат са безумни!
Не пипайте нашите хора. Те имат право да нарушават закона колкото си искат. Стига да не влезнат в медиите. Тогава ще трябва да плащат на прокурорите солидни суми.
какво ги чакате ?????? вкарайте ги в Бобов дол да почукат камичета!!!!! как не можете да се оправите?????тъпанари!!!!!тия избиват невинни хора
Защото има хора, които регистрират на свое име десетки автомобили и после ги предоставят за ползване с пълномощни.
За мен едно е ясно, безопасността с включени фарове не е по-ниска от тази без включени фарове. Един човешки живот да бъде опазен годишно, това си струва цената на всички крушки...
Ако държавата няма капацитет да се съберат парите, да се дадат длъжниците на частни събирачи. Как за топлофикация, ВЕИк, ЧЕЗ може? После всички се оправдават, че това за 'пари за инфраструктура'.
Това са пълни дивотии. Не е взъможно щото вземат книжката много бързо, а ако фанат некой без книжка си го арестуват.
То все повече карат изобщо без книжка. Работата е там, че трябва да се криминализира управлението на МПС без книжка. Да се класифицира като опит за предумишлено убийство примерно. Да, ама държавата гледа само да взима пари и нищо друго не я интересува. Макар, че и парите очевидно не може да си вземе...
медийни измишльотини и фатасмагори от фалшиви експерти . Единствената цел на тия ;закони; е пътен грабеж , всякакви такива ;презумпции; като превантивни наказания са изсмукани от пръстите на крадливи властници . Няма мерна единица за безопасност , а още по малко е валидна предценката на субект който ползва служебно положение за да си пълни джоба