Шишков обяви проект за разширяване на "Тракия" от София до "Марица"
Проектът за изграждане на каскада „Доспат - Въча“ става национален
Обратно в новинатаКоментари - Шишков обяви проект за разширяване на "Тракия" от София до "Марица" | Днес.dir.bg
Коментари
По стар обичай от началото на демокрацията плановете за бъдещето са свързани само със южна България... на север - нищо... приказки като "да облекчим трафика към Турция на тирове и гастърбайтери"... "да стигаме до Гърция за 2 часа" и т.н., и какво излиза от всичко това, че Турци и Гърци пътуват комфортно в България, а ние "на север" цял живот чакаме да дойде и нашия ред да живеем относително нормално... и май няма да дочакаме...
Уж българите сме с най-високо АйКю в света с евреите, но няма статия, било с политическа, икономическа, гражданска или с битова тематика, да не се удариш по челото от малоумни, уклончиви, с нищо несвързани коментари със съдържанието на статията. От патриотизъм се опитвам да разбера и все ги четя и гледам от психологическа, от историческа гледна точка, ама както и да ги виждам - все са неадекватни коментарите. Въпросът е : от незапомняне на прочетеното и от неразбиране ли е, от злобата ли е, исторически наслагала се и даже обявена от народопсихолозите като спасителна за българинът, оцелял във вековете с индивидуалност ? Или е от балкански бай-ганьовски инат да говориш все наопаки - нещо като на македонски? Или е от антибожествено себелюбие и нарцисизъм, отричащи другия, знанията му, специалността му с много опит и битки? От болезнено себелюбие, отричащо личността, достойнството, но не само, отричащо знанието, предложението за Доброто, за Истината, и то с унищожително ироничен, човеконенавистнически и иронично-саркастичен тон, нямащ нищо общо с християнското ? Последното го няма тук като коментар, но под всяка статия ще го прочетеш, не само от платените тролове. Е, Българи ? Как може да се работи за благото ви, да се даде професионално експертно предложение, мнение, пък било от кариеризъм, от професионализъм, от патриотизъм, от дълг и отговорност, от човечност ???? Като всичко ще опръскате, окаляте, засипете с неистини, с критики към неказано - това е всеки път! Патриот, националист до шовинизъм съм, ноооо...вече се питам : нация от ла-новози-пръскачки ли сме, пръскаща всяко експертно мнение, което значи правилно, че и добронамерено? ???? Пък било и мнение от която и партия да сме или клан ???? Все пак трябва да оставим нещо на децата си, щото тук сме за малко. Магистралите ще ни надживеят, и пътищата, и водоизточниците, но последните може и да ни удавят, или уморят от жажда или болести. ХАЙДЕ по-мъдро, по-християнски го давайте, като още не сте си изяли Великденските яйца !!!! ПЪРВО: Човекът никъде не е казал да се спрат другите магистрали, да се развива Южна, вместо Северна България. Арх. Шишков предлага много далновидно да се извърви дългия път на проектиране за разширение на магистрала Тракия до магистрала Марица и се обяви като НАЦИОНАЛЕН ПРОЕКТ, което ще ни даде право да бъде финансиран проекта от ЕС. Ако бяхте малко по-грамотни или помнехте прочетеното или чутото по медии, щяхте да знаете, че с десетилетия се планират, проучват, консултират, проектират, че накрая и финансират магистрали. Мой близък казва, че бил в 10-ти клас - на 16-17 г, когато учили, че магистрала Хемус ще е готова другата петилетка, а сега той е на 63 години. РЕДНО Е ДА ЗНАЕТЕ и помните от всички новини от 20 г, поне : 1. Днес тези проекти трябвя дя се съгласуват със "зелените" - НПО-та, с еколозите, ботаниците, биолозите, орнитолозите....., археолозите - все според ЕС, освен с геодезистите.... години, години.... 2. След връщането на земите след 1990 г, нивите до национални пътища са върнати със заложен сервитут, т. е. метри навътре в нивите, не принадлежат на частника, заради възможност за банкети, за разширение на пътища, за ивици, опасни при катастрофи, за паркинги, мотели, бензиностанции, отбивки. 3. Всеки нов път или разширение на улица в града, заради трамваи, заради вело-алеи, заради тротоари или просто заради новия трафик на коли, при който всяко семейство вече притежава поне два автомобила, макар и таралясници за по 3-5 хил. лв., се налага нова ширина на улици и булеварди за разминаване. Но в Софиянапример има пълни недоносчета основни булеварди, свързващи Центъра с кварталите във Витоша, тъй наречените богаташки - Драгалевци и Симеоново. И двата булеварда са широки колкото улица и са вечно задръстени. Богатите пътуват по Симеоновско и Черни връх с часове за 2 км. Защото разширението означава десетилетни дела със собствениците на земя, която Общината ще плати за да я одържави . На безценица или не - това е извън темата тук. Същото се отнася за нови магистрали, а магистрала Тракия вече има сервитут и не са нужни десетилетия за съд с всяка 5,10,20-метрова нива. ВТОРО : Магистрала Тракия е най-натоварената магистрала. С две платна в посока. С много ТИР-ове. С много катастрофи. Оттам и с много спирания на потока с часове. 1. Магистрала Тракия свързва Пристанище Бургас със столицата. Всички стоки пътуват денонощно от Бургас през най-живите икономически градове до най-големия пазар - София. 2. Магистрала Тракия осигурява транспортирането на стоки и произведени храни в добре развити икономически градове до най-големия пазар - Соифия. Магистрала Тракия осигурява транспорта на бързооборотни и малотрайни стоки от Бургас до София - хляб, млечни и месни стоки, както и малотрайните плодове и зеленчуци от най-богатата и слънчева равнина на Балканите - Тракия. СЪЩОТО СЕ ОТНАСЯ И ЗА СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ и връзката Варна -София. От бързия и лесен транспорт на тези стоки за реализаци, България и българинът печели, вместо да яде гръцки и турски стоки с неконтролирани химикали ! Е-та и ГМО ! 3. Магистрала Тракия поема целия интензивен търговски трафик на Турция, която не е в ЕС, но е със специален статут и не плаща мита за европейския пазар. Освен, че Турция е икономически създадена, напомпана с инвестиции от Германия, която изнесе производствата си там за евтина работна ръка - нещо, което САЩ направи с Китай. А като военна сила и най-въоръжена държава след САЩ в НАТО беше пък напомпана от САЩ чисто геополитически, поради географската й близост със СССР и водените войни в историята й над 17 на брой с Имперска Русия Православна. Както и заради разликата й в религията със съседите й. Произведените стоки в германски заводи с високо качество трябва да се върнат на европейския пазар през магистрала Тракия. Заради международния път през Сърбия - Хърватия - Словения... Дай Боже скоро и през Северна България- Румъния. РУМЪНИЯ ИЗПРЕВАРВА по показатели вече Унгария. Да бързаме с пътищата и мостовете над Дунав ! 4. Магистрала Тракия поема ежегодно поне веднъж завръщането в Турция на над 5-милионна турска диаспора, живееща в Германия. Но и още толкова от Австрия, Швейцария, Белгия... ДЕНОНОЩНО!!!! В ДВУЛЕНТОВ ПЪТ ???!!!!! 5. Магистрала Тракия поема трафика на българите, работещи, гостуващи, на студентите, на туристите от София до Бургас. До Черно море. 5. Поема трафика на туристите с автомобили. ТРЕТО: Магистрала Тракия и проблемите й нямат нищо общо със свързването през Ихтиман с магистрала Струма ! Това е прекрасно и още повече натоварващо трафика й. А магистрала Струма вече има много важна задача да пренася гръцките стоки към Европа и за съжаление към България /вместо сами да си ги произвеждаме/ . Освен това осигурява важен трафик за Банско целогодишно, особено в ски-сезона от София и за чуждестранните туристи. Както и трафика на българите за гръцкото море ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ! И всички магистрали имат своето ограмно значение. На месец от катастрофи загиват толкова българи, колкото не загиват в нито един район на света с военни действия, преди войната в Украйна ! Това не е ли достатъчно, за да се мисли за разширение на магистралата, поне до отклонението на международния път ??? Нормално ли е да погребваме годишно по един неголям град от хора в работеща възраст и младежи - около 30 000 ??? На фона на демографския ни срив ???? Нормално ли е за черноморието или до родния дом да се пътува заедно с турските и българските ТИР-ове, камиони, бусове, 5-8 милиона турци, прибиращи се лятото или за Рамазан ? Засега ТОВА Е международния път ! Не по-малко важни са другите магистрали, междуградски и междуселски пътища, ограничаващи реализация на стоки, на трудова заетост, на достъп до образование и здравеопазване. Липсата им доведе до оскотяване, до безработица, до създаване на милионна София, до затваряне на училища и болници. НО НИЩО ТАКОВА НЕ Е КАЗАЛ ШИШКОВ. ДЪРЖА НА ИСТИНАТА. В ИМЕТО НА БЪЛГАРИЯ. Стига вече с негативни коментари, но повърхностни, елементарни, оцветени от партийност или от бездарие. Все пак зубрачи може да сте били в следването си. Но вече Животът Ви е сблъскал с толкова инстанции, администрации, закони, закончета, казуси, хора.... Не видях нормални коментари както винаги, но поне този път ги оценявам, че са от над средно ниво хора. И е отчайващо да са винаги извън казаното, против казаното... АРЕ, СТИГА ВЕЧЕ ! НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА кой от кой цвят е. ИСКАМ ЕКСПЕРТИ, ЕКСПЕРТНО МНЕНИЕ ! ЗА ДОБРУВАНЕТО НА БЪЛГАРИЯ. Шишков е министър, но специалист в един отиващ си кабинет. Нито ще управлява, нито ще служи на лобисти, нито ще финансира това правителство нещо, нито ще краде, та пак подозирате. Нямате пипето да различите експертното мнение без ползи , нямате силата да приемете.... стига завист... СТИГА ОТРИЧАНЕ.... СТИГА КАЛЯНЕ....ПРЪСКАНЕ...СТИГА !!! ПИСНА МИ от елементарни мозъци, които не се срамуват да пишат под всяка, под всяка, всяка статия от 10-20 реда без да са я разбрали, без да са осмислили, пишат...пишат....да се изпразнят духовно. Все пак,БЪЛГАРИ, имайте уважението на можещите, или поне на опитните! Това ни е НАЙ-ГОЛЕМИЯТ дефект ! И ВСЕЗНАЙКОВЩИНАТА ! НЕ МОЖЕ да знаете всичко на този свят - от чалга, мода, през военно дело, икономика, финанси, дипломация, акции....до политика.... и закони.... Арх. Шишков е бил главен архитект на Банкя, на Центъра на София. Сигурно му се е налагало да взима и лобистки решения в тия мътни десетилетия, но ежечасно е работил със закона и алинеята. Послушайте опита му, когато си отива едно временно служебно правителство и той няма никакви дивиденти от това предложение! Все пак е от най-грамотните и опитни хора у нас. Помня, беше спряган за Главен архитект на София, но нюанси в цвета явно не му достигнаха. Срещу греха да плюеш и клеветиш, срещу всезнайковщината, препоръчвам Великденски да изгледате /и аз го изгледах по празниците/ чисто по християнски : "Предсказания от Учителя Петър Дънов за България, Европа и света (филм)"
Но по-голяма нужда има от Хемус, Европа, Струма, Черно море, Видин, Велико Търново - Русе. Дете да бяхме сложили преди 30 години за министър и на всеки 4 години да го бяхме сменяли с ново дете щяхме да имаме инфраструктура.
Що само около софия бе лайнар дебилен а? По на север хорс не живеят ли бе. Тук пътищста кст лунен пеизаж бе дтепм майчина
Изключително неотложно е да се наложат драконовски мерки относно водачите по спазване на закона за движението по пътищата. Шишков и още две платна да направиш катастрофите няма да намалят, защото идиотите зад волана се увеличават
Някой вярва ли на този?
На вълни ще е защото използваха за основа пепел от тецовете . Това по челния опит на комсомолския секретар Плевнелиев, учил за магистрали в Германия. По телевизията даже тогава направи изявление, че така било даже по-добре, гоцеделчевския шмекер.
Разширяване на съществуващия участък на магистрала Тракия до магистрала Марица ще глътне повече пари отколкото построяване на нова магистрала с дължина 160 км. Отделно стои въпроса с рисковете от подобно разширение между нещо старо и улегнало вече и новопостроено. Както по-долу един от коментиращите написа връзка между Струма и Тракия - 60 км би отпушила донякъде трафика към София и обратно. А аз също бих предложил изграждане на Подбалканска Магистрала - Магистрала на Розите, със съответните връзки към магистрала Тракия и Марица, но първо да завършат Хемус, участъка до Видин, Русе - Хемус, а също и участъка Европа до сръбската граница, който мисля че е в напреднала фаза.
Шишков ! Вместо да гониш Михаля 170 км ново и излишно платно, по-добре да се изгради връзка на " Струма - Тракия" между Дупница и Ихтиман - само 60 км и отпада нуждата от разширение.
Значи - няма да има път до Видин, няма да има Хемус, няма да има Шипка, а за малко повече пари ще разширим с 5 метра път през равното поле. И по готиното. Няма да се финансира с евро средства, което означава крадене без контрол.
Доколкото знам каскадата е изградена много отдавна по времето на социализма от язовир Доспат -Тешел -Батак и завършва на ВЕЦ Пещера . От язовирната стена на яз Доспат излизат 2 огромни тръби които отиват в Тешел ......и така нататък ......... След язовира река Доспат я има само на географската карта........ Министъра сигурно е прекалил с твърдото гориво ............
Браво! Най-накрая някой с мисъл за народа през последните 12год само чекмеджета се пълниха
Значи - няма да има път до Видин, няма да има Хемус, а за малко повече пари ще разширим с 5 метра път през равното поле. Еbax таз мисъл за народа
За 12год Баце и толкова не неаправи, а напълни сумати чекмеджета и чували, ае у лево 12год имаше време да строи, така че видяхме достатъчно
Е по-важно е за турците да е удобно, отколкото да има път до Варна. Все пак ни гласят за вилает...
И аз не разбирам какъв е тоя зор да се развива само един район в Бг-то? От Тиквата насам почна това нещо. Нещо за Северна България?
За нас в Северна България по-дебелия. Плащаме и ние данъци, и ние ходим да гласуваме обаче накрая парите отиват в София и Пловдив. Доскоро и в Бургас ама вече не. И когато се говори за Северна срещу Южна БЪлгария пак не е правилно, защото в Южна България парите отново отиват в определени населени места, а не навсякъде. Вижте на какво приличат Кюстендил, Перник, Смолян, Благоевград, Пазарджик. В никакъв случай не бих ги приравнил към някакви страхотни областни центрове. За сметка на това набутаха всички големи заводи в индустриална зона Тракия, а всички правителствени служби, администрации и корпоративни централи са завряни в София. Пловдив уверено и с бързи темпове върви по пътя на София към задръстване, пренаселване и презастрояване. Всяка година ходя поне 2-3 пъти понеже имаме роднини там и с всеки изминал път става все по-непоносимо да се разходиш на спокойствие, да намериш къде да паркираш или да се насладиш на града без да се налага да се блъскаш с тълпите. Няма нищо лошо в икономическото и инфраструктурно развитие на тези градове, но децентрализацията и развитието трябва да бъдат повсеместни, а не само на определени райони. Ето благодарение на подобна политика Подбалкана е почти превзет от турчеещи се кафяви получовеци. От София до Стара Загора като тръгнеш по Подбалканския път голям част от селата са масово сиганизирани особено в района на Казанлък. Масово малдите бягат към Пловдив и София, чат-пат към Стара Загора.