Шестима души са пострадали при верижна катастрофа на АМ "Тракия"
Трима са настанени в реанимацията на УМБАЛ "Проф. д-р Стоян Киркович"
Обратно в новинатаКоментари - Шестима души са пострадали при верижна катастрофа на АМ "Тракия" | Днес.dir.bg
Коментари
Крайно време е, начетени хора, да разберат, че повечето от тези, които шофират са неграмотни. Не разбират какво им казват. Тези поучения са глупости просто. Има аварийна лента за придвиждане на спец. автомобилите. С хеликоптерите не става като на филм, понеже не е като да караш кола. Пак някой иска да открадне пари от доставка на хеликоптери.
Мили хора, вразумете се! Пътищата на България НЕ са писти за изпробване мощността на автомобилите и възможностите ви за шофиране! Спазвайте дистанция, за да има време за реакция и този зад вас!
Франция- четири лентова магистрала. В идеално състояние Макс скорост 110км/ч . допустимо отклонение 4км в час Превишение До 10 км глоба 45 евро.Над 10 км-135евро Над 20- 800 евро
Няма лошо да има хеликоптери - спасяват животи, но всъщност имаме ужасна нужда от поправка в манталитета, без промяна в самите хора и цяла ескадрила хеликоптери е все тая...
хондата здрава излезе. Тоя келеш с бЪвареца бая бързичко се е движил. Ама и тези отпред са си виновни. Кати я видиш тая емблема и веднага трябва да ти светне, че питека с iq на павиан се е забърза за морето и е относително добра идея да помислиш за отстъпление.
Дистанцията .... никой не я спазваа. Миналата седмица верижна катастрофа преди Пловдив посока София. Малко след нея имаше друга. Карат дебили по пътя. Задължителната дистанция на магистралата е 70м, а разни малоумници карат закачени на задната броня, нервни, бързащи. В Германия подобно каране се води агресивно и глобата е около 300 евро. Да въведат и тук такава да видим дали проблема е скоростта само.
На автомагистрала Тракия лесно могат да се подобрят нещата. Намалете ограничението на 120 км/ч, сложете камери през 10 км с разпознаване на номерата (за да може да се изчислява средната скорост) и гледайте какво става. Бойко навремето качи ограничението на 140 км/ч, народът се радва овче, че ще може да стига до морето за половин час по-бързо, пък не се усеща, че така се харчи повече бензин, и рисковете от катастрофи са повече. А пък неговият приятел Златев и собствениците на сервизи/болници потриват ръчичките...
Статистиката не подкрепя твоите "хипотези", иначе казано катаджийски мантри: - Жертвите по магистрали устойчиво са най-малко в сравнение с останалите видове пътища -- по-малко са дори от тези на третокласните пътища. - Когато скоростта по магистралата беше ограничена на 120 км/ч, общият брой на жертвите беше доста по-висок отколкото в последните години. - Жертвите на ПТП поради превишена скорост са около 1% от общия брой жертви.
Има стотици хора, които на магистрала карат с дистанция като на градски светофар. Често оставям такива "амбициозни" дебили да ме задминат, а след 5-10 минути като се разсеят, ги отвявам на макс, за да ги оставя далече назад. Просто като видите такива, не им се връзвайте на номерата.
А като имаме медицински хеликоптер къде ще кацне? Кой ще му разчисти място на пътя, кой и най-важното как ще премести ранените до хеликоптера? При произшествие линейката минава през аварийната лента. Лесно и безплатно. Само трябва малко повече съзнание.
Как да купят хеликоптери, та те и линейки не искаха да купят, помощи за болни деца не се заделят от държавата... На политиците ни изобщо не им пука за народ, ама изобщо!!! Те са горе за да се бият, кой да крадне повече от парите по европрограми, за хората изобщо не им пука... Политиците ни за 34 години съсипаха всичко, което може да се съсипе в една държава пред жалния поглед на овчия прост народ! Съсипа се Здравеопазването, Съдебната система, МВР, закриха и нарязаха за скрап почти всички заводи, като оставиха на улицата десетки хиляди души, изгониха 2 милиона в чужбина, а 1 милион умориха чрез здравеопазването ни, та за какви хеликоптери бълнувате, за какви линейки, събирайте от капачки пари и така ще е до последния българин останал на тази територия...
Като гледам размера на гумите мога да предположа колко мощни и тежки са колите в това ПТП. Комбинацията с неразвитата инфраструктура не предполага натрупването на необходимия опит за овладяване на подобни чудовища на 4 колела в конкретната пътна обстановка. Огромна част от шофьорите карат изключително рядко по магистрали с изключение на отпускарските месеци. България не е малка държава! Шофирането повече от час с постоянна скорост няма нищо общо с това на околовръстното в София. Понякога тези водачи не рядко възприемат градските булеварди за тестови писти. Тук може да се търсят причините за множеството тежки катастрофи през последните месеци. Решението е повече контрол. Според мен наказанията не могат да помогнат за натрупване на необходимия опит и култура по пътищата.
малоумието /лат.-олигофрения/ когато надделее над инстинкта за оцеляване е симптом за унищожаване на нацията.
Катастрофите най-често стават поради липса на дисциплина и състояние на пътна настилка. Да включим и техническа неизправност. Ако се спрат камионите събота и неделя състоянието на настилката ще се подобри ли? Ако качеството на строителство на магистралите се подобри ще намалеят ли инцидентите? Ако при проектирането на магистралите се включи още една лента за камиони това би ли подобрило движението?
Няма да коментирам малоумието около нови хан да има една лента само в авариината посока Пловдив - НАГОРЕ. И камионите не се отбиваха по стария път на Лозен. Имаше 2 прегрели и изтекли коли - познайте кво стана. Пълен блокаж. Щото селтаците трябвало да се прибират към Софето в 2 ленти НАДОЛУ. Оставка на всички в КАТ, в АПИ, в правителството и навсякъде НЕЗАБАВНО.
Е, чакай де, то това правителсвто няма и 5 дена. Вълшебна пръчица да имаха не можеха да оправят и това.
Толкова ли е трудно, спазвайте Ш1бана дистанция зад колата пред вас!!!
Проблемът е, ако този пред вас не я спазва. Това съм го виждал на живо. Може и 50 метра дистанция да спазваш, ама ако предния се забие и спре на място, нямаш време за реакция дори!
Дистанцията е относителна на скоростта. Тоест, 50 метра при 50км/ч е достатъчна дистанция, но при 140км/ч не е. По-важно е времето, което ти трябва при твоята скорост за да стигнеш до предната кола. Опитай - спазвай 3 секунди дистанция до предната кола и гарантирано ще имаш достатъчно време за реакция. Ще се изненадаш като видиш, колко всъщност е правилната дистанция при различните скорости.
Очевидно не ме разбрахте - това, което казвате е точно така. В нормалните държави правилото е следното - "половин тахо" - т.е. трябва да си на половина метра спрямо скоростта, с която се движиш. Т.е. - със 120 трябва да си на 60 метра от предния. Така ... хайде да смятаме - при тази скорост(120 км/ч), и нормална реакция 1 секунда ... делиш на 3,6 - алабала - имаш 33 метра само за реакция. Ако предния се забие в този пред него, и спре внезапно - над половината време ти е изядено за реакция, и то ако спазваш дистанция. Ще успееш да омекотиш удара, но пак ще се удариш. А ако този зад теб блее, тогава става - ами като на снимката.
Затова си спазвай 3-4 секунди и няма да имаш проблеми. С по-дълга дистанция се пътува по-комфортно, караш си с твоята динамика и имаш по-широка видимост. И най-важното - това се преподава в шофьорския курс и нямаш оправдание да не го знаеш.
също съм го виждал, даже участвах. Преди години бях последната кола. Бях на над 30 метра зад този пред мен, но той беше залепен за колата отпред. Като се удариха все едно закова на място :) е..... не успях да спра. Почти успях, но все пак се ударихме. Тогава бях млад и обвинявах спирачките на колата. Пък то просто нямаше достатъчно място. Сега след години вече гледам през един автомобил.
Кой пусна тировете да карат събота и неделя? Кой пусна тировете да карат в дни, когато температурата е над 30 градуса и съответно много по-бързо скапват асфалта в резултат на което десните ленти на магистралите са в много лошо състояние?
Ако камионите прекарват бързо развалящи се продукти , имат право да се движат в почивните дни! Дори в Испания (сестра ми живее там) съм виждал хладилни камиони по магистралите и в събота , и в неделя! Ако асфалта бе направен качествено , дори и при 40 градуса нямаше да се скапва:)))
При тежки нарушения или многократно неспазване на правилата на пътя, в повечето държави се конфискува автомобила, който е управляван от пловинилия се, независимо кой е собственика. Просто и ясно.
А що линейките са се затруднили, като има аварийна лента? КАТ питам.
Защотоооо ... има една ключова думичка - дисциплина! Когато стане подобна катастрофа, и, да речем, двете активни ленти са неизползваеми, куцо и сакато влиза в аварийната, даже правят втора, паралелна, влизат в чакъла отстрани, по-напористите карат до край в крайна лява, по-хрисимите си карат в дясната лента, и накрая става както в песничката БеГе Реге (някой здраво напира отзад, а пък друг ме настъпва небрежно ...) - та - липсва дисциплина. А е доказано, че ако се направи т.нар. спасителен коридор(Rettungsgasse на немски) и крайна лява лента се изнесат до мантинелата, а тази лента до нея(ако са повече от две може и средната да е, примерно), по-вдясно, за да минат патрулки, репатрака и линейки, и час по-скоро да идат до мястото на инцидента - а) може би ще спасят някой, б) по-бързо мястото ще бъде почистено по-бързо и колоната ще тръгне! Но, когато всеки мисли за собствения си гъз, така е!
Десните ленти както на магистрала "Тракия", така и на "Хемус" са в отчаяно състояние. Животът на много хора е заплашен. Виновни има и безхаберието им ще вземе животи!
И никога драйвъра не е виновен. Той е "бърз и яростен" и има 4бензин в кръвта". Виновни са пътищата и КАТ. Преди години един който ме засече мръснишки към Боровец около Панчаревското езеро го намерих извън пътя. Явно изпуснал управлението. Естествено не съм спирал. Да мре копелето в дерето. Щеше да ми затрие детето.
Спрете тировете събота и неделя и катастрофите ще намалеят значително.
Проблема не е в камионите, в цяла Европ пътуват ако са с бързо развалящи се продукти. Проблема е , че всеки се мисли за безсмъртен и , че колата му не се влияе от законите на физиката!