Променят изцяло гимназиалното обучение

Законът за училищното образование, който се подготвя в момента, предвижда въвеждането на новата образователна структура, съобщи зам.-министърът на образованието, младежта и науката Милка Коджабашиева.

Обратно в новината

Коментари - Променят изцяло гимназиалното обучение | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Поредната глупост

Kato po-umen ot teb toi ti pravi pat da se izmetesh parvo ti :)

KREMENA ST ZAG rulez!!!!

Не съм учител.Син съм на учителка и трето поколение софиянец от даскалски род.Не можеш да ми затвориш устата защото не съм нито простак,нито сляп за пълното обезличаване на учителската професия и дезартирането на училището от изграждането на децата в личности.На практика днешните учители са в по голямата си част бездушни чиновници които са оставили ограмотяването на децата предимно на родителите им.

Ти сигурно си учител,щом си така добре запознат с житието и битието на затритите даскалки.Ако не си, си затваряй мръсната уста да не ти я затворя аз.

OOOO da tiq sa SUPER NEKADARNI... po GLUPAVA OBRAZOVATELNA SISTEMA DOSEGA v BG e NQMALO... SUPER PALQCITE sa tiq... male male KVI IDIOTI ni UPRAVLQVAT - UJAS :X

ВЕЧЕ СЪМ НА 40 ГОДИНИ И ОТКАК СЕ ПОМНЯ ПОСТОЯННО СЕ ПРАВЯТ РЕФОРМИ В ОБРАЗОВАНИЕТО. ПО МОЕ ВРЕМЕ БЯХА НОВА И СТАРА ОБРАЗОВАТЕЛНИ СИСТЕМИ.... АМИ НАЛИ И ОНЯ ОЛИГОФРЕН ДАНИЕЛ ВЪЛЧЕВ ПРАВИ РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО. КЪДЕ СА РЕЗУЛТАТИТЕ??? АКО НЯМА РЕЗУЛТАТИ ТРЯБВА ДА ВЪРНЕ ПАРИТЕ КОИТО Е ПОЛУЧИЛ ОТ ДЪРЖАВАТА ЗАЩОТО ЯВНО НЕ СИ Е СВЪРШИЛ РАБОТАТА, А КОЙ ДАВА ПАРИ ЗА НИЩО? ЩО ЗА ЧУДО Е ДА ИМА 10 РАЗЛИЧНИ УЧЕБНИКА ПО ДАДЕН ПРЕДМЕТ? И ТОЛКОВА ЛИ Е ВАЖНО КАК ЩЕ БЪДЕ НАРЕЧЕН ДАДЕН ЕТАП ОТ ОБРАЗОВАНИЕТО??? ПИСНАЛО МИ Е ОТ ГЛУПОСТИТЕ ИМ...ЗАТОВА ДЪЩЕРЯ МИ НЯМА ДА УЧИ В БЪЛГАРИЯ И НЯМАМ АМБИЦИИТЕ ДА Я ИЗУЧА ЗА ПРОФЕСОР. НЕ ИСКАМ ДА СЕ СТРЕСИРА ДЕТЕТО С ПОСТОЯННИТЕ ИМ НЕОРИЕНТИРАНИ, СЛУЧАЙНИ, ХАОТИЧНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРОМЕНИ. КАТО ДОБАВИМ И МАСОВИЯ МАНТАЛИТЕТ И АРОГАНТНОСТ НА РОДИТЕЛИ И ДЕЦА, ТОВА ВЕЧЕ Е ТВЪРДЕ МНОГО ЗА ЕДНО ДЕТЕ. ЗАТОВА ПРЕДПОЧИТАМ ДА ЗАПИША ДЕТЕТО СИ ДА УЧИ В ДЪРЖАВА КЪДЕТО НЯМА ДА СЕ РЕФОРМИРАТ НА ВСЕКИ 2 ГОДИНИ.

олигофрен от ПУЦ НБУ трябва да бъде измете час по - скоро

Почти всички министри в това правителство са нахални, невъзпитани и некомпетентни, но Дянков и Игнатов оглавяват класацията. Ниското заплащане и непрекъснатите реформи в образованието съсипаха отличното ни някога образование.

Побърках се от експерименти вече

Направо да се раздават дипломи кой квато иска така ще е най-добре

Баща ми /лека му пръст/ е завършил първа мъжка класическа гимназия.Разказвал ми е че половината му учиттели са били професори от университета.По обща култура беше всепризнат корифей в рода и нямаше ребус който да му се опре.Като гледам днешните затрити даскалки как учат децата направо ми става жал.Повърхностна подготовка,бедна култура,никаква педагогия,нулева амбиция,интерес или любов към професията.Авторитет господи.Още преди да са запомнили имената на децата вече прилежно са си записали в тефтерчетата кой родител какъв е.Ето това са господин министре проблемите на образованието, резултата от които ти в университета където откриваш че твоите студенти не могат да пишат граматически правилно,че са образователно ограничени и културно осакатени.С това трбва да се бориш и ако милееш за бъдещето и запазването на нацията да не жалиш нито сили нито време.

на мен ми трябват хора с занаят кви са тия щуротии, децата да имат повече практика, пък и не виждам как може по история примерно да има 5 учебника, че датите и събитията са едни и същи или 3 учебника по математика

ми то така или иначе само чалга певици и борци илизат..и с реформа и без реформа..все тая...нали и премиерът ни такъв...положителен пример никъде в това общество няма.

истината е ,че от неграмотни родители се раждат неграмотни деца.Като чета как се пише във форума все повече се отчайвам.И Господ да е министър-тъпото си остава тъпо.

umstvinia tui bagash e safsem na pusretvino NIVO,,,Overina sam 4i si poluvo i sexualnu NImoshtin-uttam i BEZzabata ti Frudena zloba...dearest PETER43...usven tva si viruiatnu NIidnokratnu Nasilvan katu dite ot po gulemi mom4eta ,da im pravish...svirki...o

Да учат за милионери и няма да има бедни вече!

Някой може ли да изчисли колко реорганизации,промен и нововъведения са направени в това министерство за последните 20 години.Що народ се извървя през него.И всеки се пъне да се доказва върху клетите деца.Как пък един не изчака да се види някакъв резултат на предшественика му.Още със сядането на стола и започват да се вихрят.Явно ги тресе комплекс и бързат да се покажат по-умни от колкото са.

На всеки 4-5 години се сменя образователния план. Той гальба се изготвя според вятъра дето духа, а не според последната мода в науката. Важното е нещо да мърда там, а дали е ефективно, другия мандат ще го установи това. Май не.

ave idioti bre, golemi idioti... za tova decata mi sledvreme 6te imat doma6no u4ili6te, a ne tiq idiot6tini.... nqma si pratq decata da se podgotvqt v takiva u4ili6ta..

компетенциите-са като я чуя тази измислена поредица от букви и ми настръхва косата! Министерств и разни измислени институти като например Институт за повишаване квалификацията на учители към СУ творят псевдо наука и усвояват средства, а в резултат произвеждат безсмислени бъртвежи и високопарни понятия....Чудя се как здравомислещ човек може да се занимава с подобна работа....Комп - да бе,да.... Създадени още през социализма,за да може жените на министрите нещо да работят.... Изкорен ги....и ето ви спестени пари за........ здравеопазване например.От тук 3, от там 5 и ето ти 200 милиона:)

От некадърници не искам промени!

ЕДИНСТВЕНОТО , КОЕТО ТРЯБВА ДА НАПРАВЯТ В МИНИСТЕРСТВОТО Е ДА МАХНАТ МАТУРИТЕ. ТЕ СА НАПЪЛНО НЕНУЖНИ И ИЗЛИШНИ. НА ВРЕМЕТО И АЗ БЯХ ОТ ОПИТНИТЕ ЗАЙЧЕТА С РЕФОРМАТА - ОБУЧЕНИЕ ДО 10 КЛАС , СЛЕД ТОВА УПК И МАТУРА ПО ЛИТЕРАТУРА. ТОВА НЕ МЕ НАПРАВИ ПО-УМНА , НИТО ПО- ЗНАЕЩА.МАТУРИТЕ СА НАЧИН ДА СЕ БРЪКНЕ СЕРИОЗНО В ДЖОБА НА РОДИТЕЛИТЕ ЗА ЧАСТНИ УРОЦИ. ТЕ НЕ ОТРАЗЯВАТ РЕАЛНО ЗНАНИЯТА НА УЧЕНИЦИТЕ. НАПРОТИВ - СЪЗДАВАТ У ТЯХ НАПРЕЖЕНИЕ И НАПЪЛНО ИЗЛИШЕН СТРЕС . НЕ МОЖЕ С ЛЕКА РЪКА ДА СЕ ОБЕЗЛИЧИ ТРУДА НА УЧЕНИЦИ И УЧИТЕЛИ ЗА 12 ГОДИШЕН ПЕРИОД И ДА Е ОПРЕДЕЛЯЩА НЕ ЦЯЛОСТНАТА ОЦЕНКА , А НЯКАКВО МОМЕНТНО СЪСТОЯНИЕ , КОГАТО ДАЖЕ МОЖЕ И ДА НЕ СИ В КОНДИЦИЯ И ДА НЕ МОЖЕШ ДА ПОКАЖЕШ РЕАЛНИТЕ ЗНАНИЯ И ВЪЗМОЖНОСТИ. А В ТОВА НАПРЕГНАТО ЕЖЕДНЕВИЕ ТОВА Е ТВЪРДЕ ВЕРОЯТНО.ЗА СВЕДЕНИЕ - ДЪРЖАХ МАТУРА ПО БЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА , ПРЕЗ ДАЛЕЧНАТА 1984 ГОДИНА. НО ТЯ - МАТУРАТА - С НИЩО НЕ МИ ПОМОГНА НИТО В КАНДИДАТСТВАНЕТО - МЕДИЦИНА - НИТО В ПРАКТИКАТА МИ НА ЛЕКАР. АКО ИЗОБЩО ИМА МАТУРИ - РЕШЕНИЕТО Е ЕДНО - ДА НЕ ПОВЛИЯВАТ ДИПЛОМАТА НА ДЕЦАТА , А ДА СА САМО ВХОДНА ВРАТА ДА УНИВЕРСИТЕТИТЕ.

Предлагам също така курс по индивидуално предприемачество за подрастващи проститутки със засилено изучаване на маркетинг и дизайн. За младежите - сутеньорство на малък и голям бардак.

Пак недоучени чиновници ще се гаврят с бъдещето на България, с живота и здравето на децата. Стига реформи. Една реформа в образованието се прави, когато 25 години най малко няма да се променя. Не може да се прави реформа с образование за деца, които вече са родени без съгласието на родителите. Не че са измислили нещо ново. И в България до 1963 година се е получавало основно образование след седми клас. Известна е и съветската десетилетка, която е нещо като средно образование. Имаше и един професор Сендов, който искаше да вкарва децата на 6 години в училище. Правеше и едни реформи във висшето образование, за които известен наш математик зададе въпроса математици с полувисше образование или полуматематици с висше образование ще се обучават. А сега всякакви реформатори се навъдиха, разни фелдфебели искат униформи и денонощно обучение в училищата, намаляват се часовете по математика и други фундаментални науки, въвеждат се измислени дисциплини. Така че да зададем въпроса ВИСОКООБРАЗОВАНИ СВОБОДОМИСЛЕЩИ ГРАЖДАНИ НА РЕПУБЛИКАТА ЩЕ СЕ ОБУЧАВАТ И ВЪЗПИТАВАТ ИЛИ ПОЛУОБРАЗОВАНИ УНИФОРМЕНИ ГОВЕДА?

и по-честичко да набиват канчетата на копеленцата, дето са се разпасали до невъзможност.

Стига вече с експерименти. Направихте по някой предмети по 10 учебници, а по други няма нищо. С реформи направихте учителите на луди калинки да не знаят от къде да се подготвят, а нивото на учениците от година на година спада. Направете програма, обезпечете я с учебно съдържание, подгответе учители, защото и качествените вече свършват и тогава правете реформа. Сега само правите работа на чиновниците

Докога ! Докога ще се опитваме да копираме системи, които са гене(р)тично неприлагаеми у нас (не само в тази област) ; Докога ще викаме Годо, след като доказано някои добре печално-известни наши кръгове (и техни съподчинени мъглявинности) го изгониха/унищожиха от/у нас ! ! ! .... и докога ще позволяваме това да се прави с наши на данъкоплатците, пари !!!!!

Точно тази промяна ще направи децата ни по умни и мислещи, да знаете!!!!!! В това министерство на какви хапчета сте, бе хора? Обрзолателнат система е напълно провалена като цяло, вие я пудрите с някакви козметики. Осъзнайт се!!!!!

Палячовциии, специалисти и трябват на тази държава, а не само предприемачи и директори, то не остана кой да работи от шефове бре.

няма лошо. лошото е в това, че завършилите т.н. техникуми млади хора остават без работа,защото специалностите, които учат са без реализация. напр. хладилен техник, дърводелец, шлосер и т.н. да не говорим за тия, дето се самопреквалифицират в келнери и продавачи.професии, заети и от тия, дето съвсем не са учили и ден.

Сега чета Тодор Влайков.В статии писани 1929 г. се третират тези въпроси.Странно е, че писано през 1929 г. звучи актуално.Статии за закриване на училища, за заплати на учители, за получаване на средно образование, което не дава практически умения.Дами и господа от министерството, прочетете старите книги.

като не искате - изтегляте си документите от училище и ставате овчари, копачи, носачи по гарите и по строежите. Образованието не е за всички. Ако мама и тате могат да ви хранят, седете си у дома и си четете философия или се запишете във философския факултет. Там ще ви научат на много полезни неща, без които не можете да си намерите работа в съвременния свят. И, най-важното - В НИКАКЪВ случай не приемайте някой да ви учи на математика или статистика, това е така обременяващо и стресиращо.

Да учат предприемачество- това означава предмета от 13 клас да се свали и преподава в 9.Пълни абсурди.Побъркаха се ученици,учители и родители.Учи за стругар-етика и право,психология и логика,философия,ист на знайни и незнайни страни,икономика, предприемачество и дребен бизнес и чижди езици.Всякакви глупости-само не и за стругарство.Ако намерите УП на учениците да видите какви глупости учат странични а по специалността някакви 60-70 часа.И искаме после специалисти.Той струга не иска философия,той иска работа.Ама като му дръпнеш една лекция на чужд език ще вземе да тругне и сам ще работи.Спрете да сътворявате глупости и направете учениците специалисти по професия

В училищата поне 60% от учителите трябва да са мъже - докато това не стане всички рИформи са безмислени. Шменти капели!

Ех, казанлъшка кремоно, не се прави на интересна, пиши си на диалект, ама поне да е на български :)

абе хора , едно нещо имахме кат света и него съспиахте... сега децата на 20 завършват средно .... поните ли вие на 20 какво правихте??? някой на 22 завършвахме висше......

Да дойде Даниел Вълчев.....

Учете ги за бармани ,сервитьори и камериерки, предвид бъдещатата им реализация.Може и берачи на ягоди,домати и др. подобни.

Милка Коджабашиева :) Смяяях :)

Кримено,защо не си седиш в кучия г..з и не спреш да пишеш?Дразниш всички с вродената си тъпота!

бе,хора!К'во предприемачество?Ми, хубаво,първо имаме ли някаква стратегия за развитие в иконномически план?На какво ще акцентираме,в кои отрасли,за да можем да си подредим и останалите елементи от пъзелчето-някакво сносно бъдеще за нас и децата ни!Пак впрягат коня след каруцата- не мога да проумея тоз подход?

Да вземат да учат за овчари, кравари и копачи, щотооо.....голем глад ши ни дръсти.

ГЛУПОСТИ НА ТЪРКАЛЕТА! За предприемач НЕ СЕ УЧИ!!! Ходи се на стаж, където да вземеш пример от ИСТИНСКИ ПРЕДПРИЕМАЧИ. На какво предприемачество ще те научи г-жа Едикояси, дето цял живот е в даскалото...??!!!

време е да се направят проучвания от какви спецалисти реално се нуждае държавата

Да учат за мутри - примерно борба. Те са предприемачите в БГ. Истинските предприемачи отдавна са изгонени от ДС.

Не искаме да учим финанси, икономика и предприемачество, а професия - конкретна която се цени и от която има нуждар за да имаме в последствие и работа и у нас и в чужбина. А който иска да учи више - да си учи за кандидат-студентскит изпити и да не се занимава с ненужни глупости като предприемачество и други подобне. По добре да учим философия повече, което е много по-полезно и практично от загубеното предприемачество. Защото както всички добре знаем икономистите са хора които нищо не произвеждат и некви услуги не извършват. Те местят от пусто в празно и надхитрявайки се един-друг печелят пари.

интересно е как си представят реформите, които трябва да се случат в реалната сфера, тези кабинетни чиновници, които ги предлагат??? как така до 10-ти клас децата, пардон учениците НЯМА да се учат да мислят и да разсъждават, а после изведнъж ще БЪДАТ НАУЧЕНИ да са предприемачи??? предприемачеството не е само УПК (в каквото ни обучаваха), където се очакваше да се ИЗПЪЛНЯВАТ елементарни дейности, рефлекси или команди; предприемачеството има за цел ИНИЦИАВИТНОСТ! ЗАТОВА ПИТАМ ГОСПОЖАТА МИЛКА: КАК ЩЕ СЕ СЛУЧИ ТОВА???

Че е стар, стар е, ама дали е добър? Това е въпроса!

Kremena ,ugasno ste NEgramotna-Boli me za VAS-varnete se v 2 klas-bi bylo tcudesno-6te izutcyte perFektno bulg.izik