Счупени релси са довели до дерайлирането на влака София-Варна
Нетипично е счупването на релсите, ще бъде направена химическа експертиза, която да отговори на въпроса защо се е стигнало до инцидента
Обратно в новинатаКоментари - Счупени релси са довели до дерайлирането на влака София-Варна | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
ДоХтора (нерегистриран)
дори и на снимката е видно че траверса е пропаднал, а счупваео под ъгълговори за осово претоварване...т.е. релсата се "гънела", "улабена" което е проява на "нетипчна" мърлявщина - типична за "територията". ти лакърдии за химичен анализ с а за замазване на мърлявщината.... БДЖ - Боже Докарай ни Живи!
някой си (нерегистриран)
в жп тунел през 5о м има ниша (там където бяла непрекъсната линия успоредна на ос коловоз е в най-високата си точка,а където е в най-ниската си такава е срещуположната ниша) да се скрие човек или остави шанц,дано ревизиращия персонал да е с читави студо&влагоустойчиви дрехи&обувки,&фенерче,живи&здрави
ViktorTsonkov (нерегистриран)
И Суот анализ щели да направят! Смешници!
М7 (нерегистриран)
Щом и релсите взеха да се чупят в Тикволандия, смятай! Всичко вече е менте! Менте пътища, релси, храна, управляващи, лекарства, алкохол, футбол....
Муджахидин (нерегистриран)
Проверките на едно и също трасе се правят по веднъж месечно!!! Този измислен министър да не бръщолеви глупости. Проверката се извършва с уред наречен дефектоскоп, а работниците занимаващи се с тази дейност са дефектоскописти. В началото на месеца им се задават трасетата и километрите. Те могат да замерят всичко за 5 дена и после да си седят у дома. Могат и всеки ден по малко да мерят (трудно е да ги хванеш кога какво правят). Уреда се слага на релсите и се бута. При шупла или пукнатина пищи в слушалките, които са на ушите. М/у две релси също пищи и е важно да знаеш защо пищи дали е от дефект или е междурелсие. Интересно е, че дори при липсващо парче релса (от едната само страна) с размери 40-50см е много трудно влак да дерайлира, дори това да е на завой. Звучи странно, но е така. Нужно е скоростта да е доста голяма, за да се случи.
ru (нерегистриран)
Такива работи стават понякога от студа. Релсата се свива от студа и се обтяга. В един момент се къса или даже експлодира (обикновено като влака отгоре я натисне). Но това е голяма рядкост, трябва доста условия да се съчетаят за да стане, инак при всеки студ релсите щяха да се късат.
Бат Серго (нерегистриран)
В "На всеки километър комунистите" така ги чупеха ката ги мажеха с "калъп сапун" Велински ги хващаше обаче.
112 (нерегистриран)
Я, пак?! Я изгледай филма още един път, говедо!!!
Ха-ха-ха! (нерегистриран)
Трудно помниш! Сапуна беше заловен от твоя ,,бат Серго" и оня другия. А ако не знаеш отразяваше истински случаи, когато горяни и наши англо-американски са организирали диверсии в България, защото вместо в трета национална катастрофа комунистите изкараха България по пътя на просперитета. А англо-американците мразят когато в България на българите им е добре!
гост (нерегистриран)
Каквито пътищата, такива и релсите.
ВС (нерегистриран)
45 - години стигат, ама колко ни остават....То бива крадене, ама то вече и на незнание и простотия избива.
Ник (нерегистриран)
Тия кратуни от БДЖ да са чували за износване на метала особено като отдолу няма здрава основа. Ясно си личи изгнилите дървени плоскости под релсите и изкривените и на места липсващи болтове на релсите. От 30 години под релсите се слагат бетонни плочи, а не дървени греди. Значи тези релси не са ремонтирани откакто са сложени преди 50 години. Престъпно нехайство на ръководството на БДЖ и на държавата която си затваря очите, когато някое дружество се източва преди да бъде приватизирано. За съжаление от тази игра зависят човешки животи.
Кон (нерегистриран)
Абсолютно вярно! Престъпно бездействие от страна на властта - при това от различни органи - и директорите в БДЖ, и Мин фина, и, разбира се ББ. Тези хора са неграмотни, глупави, но упорити и се радват, че грабят държвата - а за повече нямат нито способности, нито сили, нито желание. А че са бандити си личи във всеки един случай, както и този - групово покриване на престъплението - и от непосредствените виновници (БДЖ) и от свързаните с тях, горепосочени лица. Плюс журналистите, които дори поне наивно любопитство не изразяват - как е възможно да се счупи релса, няма ли някой отговорен това да не става, не е ли стратегическо съоръжение релсовия път? Разбира се прокуратурата услужливо бездейства.
Локо Сф (нерегистриран)
Плочи имаше баба ти на село. Това са бетонни траверси и са по здрави и от тъпата ти кратуна !
някой си (нерегистриран)
& в софия на места трамвайно трасе е с улеи в бетона за релсите,живи&здрави
Всъщност (нерегистриран)
За цялоста на релсите, траверсите (така наречените от теб ПЛОСКОСТИ, ГРЕДИ, ПЛОЧИ) и скреплението отговаря не БДЖ, а НК "Железопътна инфраструктура". Нейни служители са и КАНТОНЕРИТЕ, имащи задължение да правят ежедневен обход на определеният им участък от железния път. Освен това в кривите с малки радиуси се използват дървени траверси, а не бетонови. Немислимо е да не е правен ремонт през последните години, защото релсите в кривите са подложени на много голямо износване (в зависимост от преминалия товар, скороста и т.н.) и се налага периодично да се подменят. Сменят се и изгнилите траверси, притяга се скреплението. Освен това се извършва ЕЖЕДНЕВНО текущо поддържане, минава пътеизмерител, дефектоскоп и т.н. Не е добре да се правиш на много умен, щом не си достатъчно запознат с материята.
някой си (нерегистриран)
цитирайте моля благодаря в жп нормативен документ пише че ката календарен или делничен ден минува от точка а до точка б на железния път дефектоскопен уред или такъв за мерене на междурелсие&параметри верт.+хоризонтални криви,живи&здрави
някой си (нерегистриран)
в последните години в искърско дефиле бяха подменени бетонните траверси с нови по-масивни но може би само извън тунели & метални мостове,живи&здрави
ДоХтора (нерегистриран)
БДЖ - Боже Докарай ни Живи.
Късмет (нерегистриран)
Добре, че не е станало на някой от мостовете над Искъра
Наблюдател 1 (нерегистриран)
Лошо качество ни залива навсякъде. Като почнете от храната, дрехите, строителните материали...и стигнете и до релсите. Такова счупване е характерно за чугун или прекалено закалена стомана. Релсите би било нормално да се изкривят, но не и да се строши така. Ужас и безумие-купуваш и се тровиш или го хвърляш.
3M (нерегистриран)
Ще се задавиш от плюене! Ти си лошо качество
фердинанд - хасан (нерегистриран)
ДОБРЕ, ЧЕ Е КАРАЛ БАВНО - ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ ПРИ 80 КМ/ЧАС. СЛАВА БОГУ!
112 (нерегистриран)
"Добрият ром" на МОН взел само едно малко парченце от релсата!!!
Кайо (нерегистриран)
Берачи на джилязу има ли в района?
НАЙ
Родилка и бебето ѝ починаха в Самоков, здравният министър разпореди незабавна проверка
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Израел нанесе въздушен удар по Газа, откраднаха 66 млн. евро от "Банката на Палестина"
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Москва се готви за парада на 9 май, в 25 руски градове се отказаха от военната манифестация
Благодатният огън слезе в храма над Божи гроб в Йерусалим (снимки)