СБУ с остра критика: Защо на "малките матури" няма двойки?

Тенденцията в мини матурите, както и в останалите матури, е избягването на слаби оценки и неглижиране на смисъла от тях, заявяват от Синдикатът на българските учители

Обратно в новината

Коментари - СБУ с остра критика: Защо на "малките матури" няма двойки? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Значи ако не се справяш на работа и получаваш ниска заплата началника ти е лош ! докъде я докарахме ! Все някой друг ние виновен ! Кога ще се научим да отговаряме за собствените действия ?!

Е, когато вече има само 5 и 6, когато ученици от 8 клас преподават на тези от 4-ти поради липса на учители, когато на студентите се плаща за да продължават - тогава реформите ще са довели нещата в едно по-добро русло!

Много често явление сред учителите в днешно време е умишлено да не предават знанията си на учениците, да претупват уроците, а после да викат децата на платени уроци при тях, или при колеги. Затова нашите деца не могат да постигнат добри знания от училище и са принудени да ходят на допълнителни уроци. Как едно време не ходихме на допълнителни уроци и всичко научавахме в час?

Няма двойка, защото повечето училища гледат на родителите като касички които да наливат пари в училището. Послещат те с думите "За децата ...и давай пари нон стоп".

Промянтата на етническия състав е причината, колкото и да го увъртате

Промянтата на етническия състав е причината, колкото и да го увъртате

Много просто - защото когато реалната картина е трагична се използват измамни критерии, изкривени огледала за да се представи. По-същият начин се (само)оценяват правителствата и управкенията ни. Тогава реалните резултати се получават по-точно като към оценката (между 2 и 6) просто се извадят 2 единици.

Забравихте да споменете, че материалът по всички предмети е смъкнат от времето, когато сме учили всички ние, и децата им е трудно да го разберат.

Има логика - не бива да стресираме никого, а и не е хубаво да се налага да мислим. Двойките отпадат, значи най-слабата оценка ще е 3, значи догодина и тройките е добре да отпаднат за да не стресираме хората, след това следват четворките и петиците. Най-късно до 2020-2025 година ще сме най-умната нация на света със 100% пълни отличници. Как никой досега не се сети да планира това светло бъдеще ...

Напред към Неграмотността. Напред и нагоре. Колкото са по-тъпи дечицата, толкова по-добре за Депутатите. Май ние, ще се интегрираме при Ромите, а не обратното

Така мангалчетата спокойно може да стигнат и до висше, при повече желание...

Тръгва влака на числата, качва всеки който смята - единица, после двойка, после тройка и четворка. А петицата къде е? Мъничко ще закъснее.

Занижаването на критериите обезсмисля образованието. Така се дава възможност на всички неграмотници да заемат отговорни места и после един ден да управляват обществото разсипвайки ,колкото може повече.

Аз пиша 6 на Господ, 5 на себе си, а на останалите 3-ка.

Така е!Всичко е нагласено така,че да се получи желания резултат.И кой е излъгания?Много пъти съм писал,че този "закон..." е деструктивен за системата на образованието.Той не стимулира към постижения никой-нито ученици,нито учители.Ще се разбере и ще се поправи,когато ГЕРБ си отиде,рано или късно!

Истината е че не им се занимава на даскалята дето само за пари ревът да образоват децата както трябва.. Освен това няма как да пише двойка та да си отнеме от времето през лятото а и ако се откаже детето се загубват и мангизите от бюджета..Не се чудете как нараства неграмотността а се радвайте че даскалята ''мислят за вашето здраве':))))))да не се стресирате, да не се напънете, да не вземете да се ограмотите че да ги подхванете както трябва за безобразията им

Достатъчно е да се види какви стават министри, особено на културата ни - хора, които дори не могат да пишат и да се изразяват правилно и грамотно, като Стефан Данаилов и Вежди Рашидов (а те се имат и за будители!), да се види акълът, познанията, културата, начинът на изразяване и мислене на лица, назовани професори и доценти, да не говорим за управленци и политици, на законодатели и депутати, за да се разбере защо е така.

"Слабата оценка или "двойката" вече няма почва в българското образование по две основни причини. Първата е, че тя далеч няма стимулиращото и амбициращо въздействие върху ученика за по-добро представяне. Слабата оценка вече действа твърде стресиращо на българския родител, който, вместо да мотивира детето си към по-добра резултатност, се опитва да "мотивира" административно или агресивно учителя и директора да не оценява по този лош начин детето му, се посочва в позицията." Ей тук е ключа от палатката! Заради горното децата излизат от училище все по-отчайващо неграмотни. Как пък аз като учех двойката си беше напълно стимулираща за подобряване на успеха?!!! И за родителите беше стимулираща - като ти отпорят ушите и ти спрат джобните, другия път гледаш да си си научил. Но сега и родителите масово са гола вода, та какво да говорим. Нямат никакви изисквания към златните яйца, които са снесли. Само претенции как околните да се държат с тях. Ми направо им давайте още от първи клас по една готова диплома за завършено средно образование с вписани шестици по всеки предмет и толкова. Що да мОрите децата и на училище да ходят? И.ДИ.О.ТИ!!!

Нещата да взаимно свързани и обусловени - образователната система изисква много прецизен и умен, ОБРАЗОВАН и стратегически подход и визия, ако говорим за добра система, а не да се действа там стихийно и на парче, като слон в стъкларски магазин. И да я управляват самовлюбени простаци.

Браво!Най-после се осмеляваме да кажем една очевадна истина!Но дали тя ще остане като глас в пустиня?

Малките "калинки" един ден ще станат големи бабалюги.

Няма 2-ки, защото електората (бай Мангал) няма да получава помощи. С добро образование, бай Мангал, няма да се продава за 50 лева на всеки 4 години. С добро образование и бай Ганьо няма да се връзва на популистките изказвания на политиците.

Много нагла лъжа е, че двойката няма стимлиращо действие. Само дебил би се задоволил,че има двойка,и не би го било срам,че има двойка. Явно се цели занижаване критерийте,и постиженията на учениците. Ето как ще направят дебилен от бг народ. Сорос трябва да се изрита от бг образование където го вкараха бг продажни,безсрамни и нагли политици.,незабавно.

Фалшива истина,и ти си фалшив коментаро,платен трол.

Като гледам и теб доста тъп даскал се е мъчил да те учи!

Ами с новата система на "дилигиран бюджет" с който всеки ученик носи пари на съответното даскало и Госпожица Учителката избираща си две-три дечица/майките на които им се мазнят и събират пари за разни там подаръци/на които обръща внимание , а останалите са "измет и некадърници" и ако родителите на им се иска детето им да се подобрява, трябва съответно да "кихат" за частни уроци или допълнителна работа за да научат това което трябва да го научат в учебно време..... просто Нямам думи

Да, при Вас критериите са били доста занижени, съдейки по правописа Ви!

Най-неграмотните дават "най-компетентните" мнения. :)))))))))

А поразиите , които направи Кунева , няма да бъдат оправени никога . Авторите на учебниците също се подчиняват на заповеди за "правилно" , според новите "ценности" втълпяване на глупости в главите на децата . Всичко вече е изкривено - и история , и традиции , и морал ! Целта е - глупав народ , който лесно се манипулира !

Още не са измислили нова математика, и физика, и химия, или съм го пропуснал. Не мъчете горките дечица -пишете им само шестици. Ненормална работа.

Всъщност този конкретен въпрос засяга една много по-голяма и важна за българското общество тема - за критериите и ценностната система, за СИСТЕМАТА и збърканите ценности и понятия, от там и оценки и оценяване не само на учениците, а на всички и всичко в държавата, за умишлено култивирания от много години нихилизъм, простотия, липса на истински ценности, оценъчна система и критерии, за объркване на понятията и представите. Така животът става не реалността, а внушените представи за нея и липсата на истински норми и критерии, особено към “отговорните” лица става норма! Така се създава “мърната вода”, която някои създават, за да ловят рибата си в нея. Оруел - вариант 21 век в България.

Типичен сороски трол. Като няма аргументи,се хваща за правописа,големите букви,ника ,пола и т.н.

Това вече го писа през 3 поста. Дай сороските опорки по темата. Какви са?

Щото теб много умен те е учил да обиждаш,без никакви аргументи по темата.

Образователната система произвежда неподготвени за живота завършили средно и висше образование. Готови за борсата. Всичко се купува включително и диплома. Двойки и сега не се пишат. Двойките съсипват бюджета на училището.

Неграмотен си! Особено дразнещо е незнанието на елементарни граматически правила. Кога се пише И и кога Й (критерий и критерии)?! Какъв Сорос, какви пет лева? Фактите са си факти!

Под каквито и различни никове да пишете нищо по тъпо няма как да измислите а сегашния ви ник доказва че поне първата буква сте научили за бая години...

Зелен кон умен даскал - няма. /Доказано е./ а на Янка Такева й личи

ценности. Не разбирам делегираните бюджети, не разбирам правилото "парите вървят след ученика, студента, пациента и т.н." И аз съм бил в пъри, втори и т.н. клас. Носех чанта с учебници и терадки за работа в час, домашни, тетрадки за упражнения. Не ми е тежала. А беше дебела и голяма. Нито аз съм мрънкал, нито майка ми. Баща ми ме "кастреше" редовно, но нито веднъж не е ударил учител, камо ли учителка. Обикновено виновният бях аз. Майка и татако се интересува от моето развитие, помагаха ми за училище, вечер беседваха с мен за доброто и за лошото, даваха ми добри примери. Разхождаха ме по Националните обекти от историческо значение и така ме възпитаха в любов към Род и Родина, към Отечеството. Знаех наизуст "Под игото", "Бай Ганю", поезията на Славейков, Вазов, Смирненски, Вапцаров. И така, докато завърших - от първи клас до завършване на второто си висше образование - с отличен успех. Но не се чувствам ощетен. Мама никога не е казвала на класната "детето е претоварено и няма време да поиграе". Сега бера плодовете от това семейно възпитание и истинско ценностно образование. Чувствам се щастлив в България, където се развих и живях пълноценно, благодарение на моето семейство и обичаните учители, колкото и строги да са били.

Жал ми е само, че измъчиха децата

Не се заяждам, но Под игото наизуст...???? Тлака в Алтъново можеш ли да ми изрецитираш? Иначе сходна съдба. Само дето моите родители нито са ме учили, нито водили някъде. Но с репресивните методи бяха на ти. Не, че не съм бил винаги отличник - просто и двамата бяха селяни с килийно и според тях боят е превантивна мярка. Та ми скъсваха задника от превенция! Въпреки всичко, според мен образованието трябва да се провежда "Со кротце, со благо и со малце кютек!"

Пропуснал съм да се похваля, че съм с три висши, двете от Татово време... Не е от скромност. Не бях ти дочел поста :). ТОва "наизуст" ме изстреля в космоса...

Очевдионо определението, което сега ще употребя е разбираемо за тебе - алегория. Да, и 6 пъти съм чел "Тримата мускетари", 2 пъти "Война и мир", няколко пъти "Принцът и просекът". Истина че се пробвах на "Клетниците", но не ми хареса. А сега децата случайно да са чели поне един стих от Ботевата поезия?

Ако има двойки, децата на циганите ще отпадат още в първи клас. Те не знаят вече български. Бутат ги да изкарат поне до седми клас за да не се водят неграмотни и ЕС да ни сочи с пръст.

Имам пред вид, че това което ти си учил в 7 клас, сега го учат в 5 и не могат да се оправят и разберат. Нямам пред вид нова математика 2+2 всички знаем колко е. Зависи кога и на каква възраст го учиш и осмисляш...

те за измисляне са измислили, но у нас не се преподава поради липса на интерес. Единици ходят и ги учат тези неща в чужбина и след това групово се радваме на личните успехи на шепа хора.

Докато образователната система съществува в услуга на нашите тъмнокожи събратя, така ще бъде. Родител съм на дете в предучилищна възраст, няма такава шизофрения. С цел да вкарат циганчетата в училище направиха предучилищното образование от 5-годишна възраст, сега искат от 4-годишна. Всичко, което по наше време се учеше в първи и втори клас, сега е смъкнато в предучилищната. Синът ми цяла година учи звуков анализ - първи, последен и среден звук, та му пукат ушите. Пишат цифри и ченгелчета, учат геометрични фигури. На 5 той вече е отвратен от ходенето на училище и ежедневно ме пита кога ще идва ваканцията. Не знам кой болен мозък си въобразява, че колкото повече се натоварят децата до 4-ти клас, толкова повече ще се подобри успеваемостта. Това е пълен мит. Докато учебните помагала и програми не започнат да се пишат от действащи учили за съответните възрастови групи, тази идиотщина с българското образование няма да приключи. Имам удоволствието да работя с млади хора, под 25 години, студенти, грамотността е на ниво 2-ри клас. За жалост, статистиката ще се влошава, защото поколенията след това са още по-зле.

СБУ е крайно време да си затворят устите. Те са в основата на всички проблеми в България.

Истината е, че в България от много години се създаде култ към простака-хитрец, който не е, а ПРЕТЕНДИРА да е, който не може и знае, а СЕ ПРЕДСТАВЯ за можещ и знаещ, като за това налагането на това внушение и представи разчита на СИЛОВО “убеждение” - прикрито (по-често), но понякога (при жега) и открито, нагло, арогантно и безкрупулно. Тоест, в условията на “мека” или по-твърда диктатура. А всичко това е единствено възможно в ТОТАЛНО СБЪРКАНА или на практика липсваща оценъчна система, на пошли имитации на такава. Така глупавата бруталност се приема за умност (защото наглостта и хитростта стават еквивалент на ума), а интелигентният и образованият, възпитаният к толерантният - глупак и лузър, ненужен и невъзможен за съществуване в такава открито враждебна за него среда, просперира агресивният, простакът, неграмотният, безскрупулният, моленикът и лъжецът, измамникът - и колкото повече от тези “качества” притежава, толкова Пи-преуспял и “умен” е в България! Така двойките в училище стават шестици в живота, а шестиците изчезват, защото си заминават през Терминал 2 или в гробищата.

Все още се чудя кому са нужни матури в четвърти клас, мисли се за доходите от частни уроци или за кое? Това важи и за тези в седми клас, скъсват се от частни уроци, нали ходят на училище всеки ден, не би ли следвало знанията да се надграждат всеки ден?Защо се сменят учебните програми от време на време, математиката ли се променя, историята, географията или кое? Вече всичко е комерсиално, двойки не се пишат защото учат или не, за дете в училището се плаща!