СБУ с остра критика: Защо на "малките матури" няма двойки?

Тенденцията в мини матурите, както и в останалите матури, е избягването на слаби оценки и неглижиране на смисъла от тях, заявяват от Синдикатът на българските учители

Обратно в новината

Коментари - СБУ с остра критика: Защо на "малките матури" няма двойки? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

защото госпожите им ги решават децата които не могат или изпитват трудности им е казано да оставят празно и да не закръглят отг. после учителките ги закръглят!

Образованието беше едно от положителните неща останали от комунизма, затова няма да се откажат докато не го унищожат.

Прекрасна статия! Като учителка с 20 години педагогически стаж до болка съм запозната с идиотщините в българското образование. Важното е не само да си казваме истините, но и да направим радикална промяна.

Поради липсата на ,,единица,, и ,,нула,,...!!!

Пълна пародия, като цялата ни държава! На матурите госпожата на детето беше изгонила слабите ученици, да не се явяват. Силните ученици беше наредила до по-слабите- да се подсказва и ги беше подучила кой жест, на коя подточка отговаря! И това ми било образование! Без думи съм!

Напротив двойките стимулират тези които все пак искат бъдеще колкото и да ги мързи. Всеки би предпочел да седне и да учи пред това да повтаря.

Аз

Ся... Щеше да бъде вярно, само да не беше грешно...

Тоягата трябва да намери място в българското образование. И да възпитава не само говедата - днешни ученици, но и дъртите говеда - техни родители, защото пропуските са вече в три поколения.

''Ас съм прозд , и ие сте прозти''. /от известен Бг-Премиер /

В България образованието е на същото ниво , не е помръднало , И СЕГА АБИТУРИЕНТИТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА БРОЯТ само до 12 !

Кое поколение управлява България от последните 25+ години? Отрочета на комунизма - родените до средата на 70-те. Абсолютно неадекватни хора спрямо съвременния свят. И кой обвинявате в случая? Тези деца, които вие сте "възпитали"?

Аз

... каза един адекватен на съвременния свят... Ти откъде си, бе?! От космоса?!

Мдааа, според някаква световно неизвестна докторка, Мартина Балева, БАТАШКОТО КЛАНЕ Е "ХУДОЖЕСТВЕНА ИЗМИСЛИЦА"?!?!?! По време на Априлското въстание у нас нямало развита колективна памет, картините от въстанието били рисувани десетилетия по-късно по снимки, а самите снимки били режисирани от фотографите. Фотографите пък били изпращани тук от продуценти, които им плащали. Още нещо, по-скандално, самото Априлско въстание било битово скарване между българите и мохамеданите, също така броят на избитите бил много по-малък от твърдяното после от историографите, защото били прибавили към сбора и трупове, които били от битките през 1878 г. ... Според комунягата Иво Инджев, пардон - бившия комуняга, ТУРСКОТО РОБСТВО Е ИЗМИСЛИЦА?!?!?! "Само русофилите в България говорят за турско "робство", защото това е единствения начин да обясняват как Русия ни е "освободила". Това заяви журналистът Иво Инджев. Според него българите през 19 век са били като руските крепостни селяни, а в много случаи и по-добре от тях. "Робство е литературен израз, останал ни от дядо Вазов. Истинско робство в България никога не е имало. Никой не отрича историческите факти, българите не са живели добре, но не са били роби. Защо нито една друга държава не се гордее, че е била под "робство"?" ... А съвременните адекватници не се спират: Алеко ще се учи без фейлетоните.; На Христо Ботев падат „Към брата си”, „Елегия”, „На прощаване”; От Иван Вазов падат „Българският език”, „Отечество любезно”, „Елате ни вижте”, „Линее нашето поколение”, „Опълченците на шипка”; Димитър Димов е представен с романа „Тютюн”, от който ще се изучават две глави ; Падат „Братчетата на Гаврош” и „Бай Ганьо прави избори” и още, и още... И Бай Ганьо ще ни управлява до откат...

Ти ме заби у земята- като прочетох какви са ги надробили тези днешните политици и учени та ми се ще да ги вкарам обратно в килийното училище. Тези идиоти премахват класиката на нашата литература? за да вкарат на нейно място какво- нова американска литература или някаква друга дивотия която да затрие на българите идентичноста? Направо онемявам.

вместо оценки да се дават пчелички или лебедчета :Д

ся що дискриминирате двойката ... тя е последното средство с което учителят може да накара някой гамен да се помъчи поне да си направи царски пищов

"Успешни" ученици; "успешни" студенти; "успешни" премиери; "успешен" ББ. Всичко е 6. Ура! Ура! Ура!

Преди да употребите думата "матури", помислете добре какво означава тя. Матура е синоним на зрелостен изпит и може да се използва единствено и само за изпит при завършване на средно образование. Напълно необосновано, неправилно и недопустимо е използването на термини като "мини матура", "малка матура" и т.н. за изпити при завършване на образователна степен различна от средно образование.

Защо се учудвате на такива познания у тия дето явно не са били ''стресирани'' с двойки:)))))Образованието след толкова ''реформи'' и толкова глътнати милиони е пробило дъното при нещата за които е отговорно да създава...Трябва едни пари да се раздадът на наши хора, трябва едни ''успехи демократични'' да отчетът за тези пари а че неграмотността дори сред онзи наградения за ''журналистика'' студент вади очи от писанието му на никой не му пуика.. Вазжното е да се ''усвояват'' парите...

Аз

Ся... С тоя правопис те съветвам да не правиш забележки за ничий правопис.

Съвършено права, бих казал направо ЕКЗАКТНА забележка - напомняне: идва от mature (person, people, society)) - тоест зрял (човек, народ, общество)

Глупости! Глупости! Глупости! Глупости! Глупости! Глупости! Глупости! Глупости! Глупости! Без двойки има - ДЕБИЛИ!!!

Не може и не бива да има двойки, защото в нашето общество няма провали - всичко е по мед и масло. Влакове се палят през ден - това НЕ Е ПРОВАЛ НА БДЖ, тунели трепят хора - това не е провал на пътни строежи, тъпизмите около АЕЦ Белене не са провал, нищоправенето на прокуратурата за каквото и да е и в частност КТБ аферате - не е провал. Що след всичко това да травмираме малките оскъдни мозъчета, като им оттрещим двойка и по този начин им напомним, че или са търи, или са мързеливи, а най-често и двете?!?

Образованието ни в България е с оценка Слаб 2 ,... тъй като все още няма по-НИСКА ОЦЕНКА от Слаб 2 ! Защо всеки 2-ри в България е НЕГРАМОТЕН ? Кой има интерес , ПОЛИТИЦИТЕ , УПРАВЛЯВАЩИТЕ , ...ИЛИ И ПОЛИТИЦИ И УПРАВЛЯВАЩИ ?

Аз

А имаше, имаше... Еее... Имах един даскал, който ни светна, че Лош(1) не се дава за подсказване, както си мислехме, а си е била съвсем закономерна оценка, с тази разлика, че се дава не просто за незнание, ами и за липса на каквато и да било заинтересованост от знания. Разликата беше, че с Лош(1) директно оставаш да повтаряш, а не отиваш на изпит. Та се наложи на няколко човека да си поправят единиците. Изпитват ги. Те, разбира се, хабер си нямат от матряла, обаче се напинят да дрънкат глупости и да демонстрират заинтересованост, след което си получават двойката и доволни си сядат...

КАКВО ЗНАЧЕНИЕ ИМА ЧЕ НЕ СА ОБРАЗОВАНИ !!! ЗА ВЪЗПИТАНИЕ НЕ ГОВОРИМ. КАКВИ ЩЕ БЪДАТ УТРЕ - НЕ МОЖЕ ДА СЕ КОМЕНТИРА !!! НО СЪС СИГУРНОСТ ЩЕ БЪДАТ НИСКОПЛАТЕНИ, ЯДОСАНИ, ЛУМПЕНИЗИРАНИ, ДЕГРАДАНТИ, НЕДОВОЛНИ ОТ ЖИВОТА, ТАКЪВ КАКЪВТО ЩЕ ИМ СЕ СТРУПА !! ДА ЖИВЕЕ КРАЯТ НА ДВОЙКАТА !!!

Създаването и преразпределянето на благата в обществото става чрез: -пазара -бюджета и УМНИТЕ. И трите са блокирани, като предпазна мярка срещу конкуренцията.

В началото на 90-те години, когато БДЖ означаваше "Боже Доведини ни Живи"-цитат на Рочо Рачев, от статистиката разбраха, че най-много пострадали има в последния вагон. За справяне със ситуацията, БДЖ взе решение да откача последния вагон във всеки влак. Ноу хауто на БДЖ сега и в МОН!

В момента държавната политика в образованието е насочена към количеството , а не качеството. Затова има толкова неграмотници с дипломи!!!

МИНИСТРИ ,ДЕПУТАТИ ,ЦЯЛОТО УПРАВЛЕНИЕ СА ЕДНИ ОТЛИЧНИЦИ::)))ТОЧНО С ТАКИВА ДИПЛОМИ!!!! ТО ЗААТОВА СМЕ НА ТОЯ ХАЛ.

поради която зелник.ру са забранили коментарите под фалшивите им награди за платени статии и манипулация :) па и трият коментери мурзилките :)))

учителите да кажат нещо за грешките в системата на образованието, а не само да искат по-високи заплати. Добро начало нещо да се каже. Дано стигнем и до момента, когато методичните обединения по отделните предмети започнат да изпращат предълги писма с аргументирани възражения по учебните програми по предмети. Едва ли, но не пречи да си помечтаем.

Грешката в образованието е грешка на цялата система в която живеем последните почти 30г. Тази система не създава тя разрушава ,извращава и хората които създава са нормални хора поставени в ненормална среда. За да може да оцелееш в джунглата трябва да се приспособиш. Извратена система в която парите са основната мотивация изгражда извратени хора. И да приемем че аз съм в грешка . Да ама не е само образованието. Таке и в здравеопазването и в икономиката ит........................ Тоест ти имаш деградация във всички системи на обществото....... Тук вече имаш генерален проблем.

в системата не е на 30, а на 74 години. Просто хората малко по-бавно се променят. Соц-ът разполагаше с кадрите на "фашизма" и отчиташе добри резултати, а в последните 30 години на всички нива действат кадрите, създадени изцяло от соц-а. Затова имаме пост соц, а не демокрация.

... имаше още един, който си приписа откриването на топлата вода, след като се изкъпа с топла вода. Добре, че си ти да ги светнеш учителите какво да правят, щото тия некадърници само за заплати мислят. Те затова работят по половин ден, другата половина мислят как да искат пари даже и без да работят. Като че ли нещо зависи от учителите, та лаете все по грешното дърво.

Проблема е комплексен. Ще дам пример от "лошото" комунистическо образование. Държавата преди 10 ноември имаше нужда от образовани кадри ,които да работят за държавата и да има качествени кадри които да вършат работа. Сега държавата не и пука: 1. Тя не е основен работодател а капиталистите... 2. Огромна част от тези хора реално заминават в чужбина и данъците които аз и всички плащаме за обучението на тези хора се губят , а тези хора практикуват знанията си в държави които не са дали и стотинка за тяхното изграждане. 3. Учителите са демотивирани.... 4. Родителите няма да говоря. Те търсят вината навсякъде другаде, но не и в своето отроче и себе си. Проблема е системата в която живеем. Тя е извратена и изгражда извратени индивиди.

светлото комунистическо бъдеще, което отиде в миналото, без да е било някога настояще :) Открай време образованието в България е на гърба на родители и ученици. Като се започне от турското робство - я, да каже колегата, дето знае "Под игото" наизуст, какъв й беше стимулът на Османската империя българите да са образовани? Никакъв. Турската държава изобщо не е създала и поддържала училища за населението. Нашите деди са го направили сами. Аз лично съм на мнение, че бюрократичната администрация съсипа училището. Учителите са прави да се оплакват, че ги товарят с много излишни задължения, но най-голямата беда е, че съсипват децата и това трябва да им е първа грижа, ако искат да ги уважаваме и подкрепяме.

при капитала единственото уважение и подкрепа са парите. а виждам у теб намерение да ги уважавш учителите по социалистически, т.е. без пари. и нема как да се случи тоя филм.

най-ниски заплатите на учителите и лекарите е било едно от указанията, които нашите комуняги са получили от болшевиките още на 9-ти. Защо решихте, че аз така искам? Аз лично да ги подкрепям с пари, е подкуп, нали така? Аз съм за да им дадат високи заплати, но първо да ги уволнят всичките и да се кандидатства за всяко място, защото много добри учители напуснаха системата. Ако заплатите бъдат високи, те биха се върнали. Нека назначим тях.

ами има частни училища приятелю. там парите ти (стига да ги имаш) са добре дошли и не са подкуп. и така е и с останалите неща дето е написал колегата по-горе: частни клиники, частни охранителни фирми и т.н. твоята жажда за реформи , да назначаваш и уволняваш вече сме я гледали как работи и знаем , че не работи в псевдодържавни територии от вида на БГ, защото в тях липсва основното: честност. в такива територи всеки си решава проблемите сам, доколкото може или напуска територията.

сме приятели, добре. Понеже някои леко ме обиждат. Прав/а сте за територията. Частни клиники да кажем - добре, но частните училища в България не вършат работа поради естеството на "бизнесмените" у нас. Аз никого не искам да назначавам или уволнявам, но няма как да не се съгласите с мен, че не може да сме достигнали до ниво най-слабите студенти да се приемат в педагогическите специалности, а изведнъж да получат високи заплати заварените учители. Предприятията, които плащат добре, получават добри специалисти. Така е при капитализЪма.

Двойката си е необходима като оценка предимно за мързел. Вярно е , че циганите изостават с обучението и отпадат ,и това поражда грешни действия за корекции на истинските факти. Но, ако циганите се обучават на майчиния си език първите четири години успоредно с изучаването на български , резултатите ще се съвсем други и много добри. Подобен експеримент беше направен в Унгария с видим положителен резултат . Всяко твърдение , че циганите са глупави е невярно. Расистките възгледи за бялата и другите раси са неразбиране на нещата. Хората възприемат нещата по различен начин. Добрите преподаватели на чужди езици знаят да групират хората , така че да е най-лесно възприемането . Инженерите бързо схващат , ако е написано на дъската , хуманитаристите , ако е обяснено и с други думи , но накрая и едните и другите научават чуждия език. Нека да не сравняваме етносите по "акъл". Просто сме е еднакви и еднакво употребявани от политиците.

Няма нужда от оценки изобщо. Само да се научат да си пишат името и направо им давайте диплома от университет. После пак питайте защо нямало достатъчно кадърни кадри в България. Не знам и защо се иска диплома за средно образование за шофьорска книжка. И без това една голяма част от дипломите са дадени точно по тази система, в която няма как да не вземеш диплома.

А те и имената няма нужда да си научат защото други ''корифеи'' на мисълта пръстови отпечатъци въвеждат:(((((((

Принципно са прави учителите, но са го написали толкова сложно, че от МОН няма да го разберат. Все пак там работят едва завършили, т.е. за двойка :)

Така е, няма смисъл от двойки, защото по -голямата част от претендиращите за грамотност ги заслужават. Подзаглавието на тази статия завършва с " заявяват от Синдикатът на българските учители". Доколкото беглите спомени, кога да пиша пълен и кога кратък член на съществително от мъжки род, ми подсказват, имаше 3 начина да преценя. Пълен член се пише първо ако съществителното върши действието, второ ако можем да го заменим с "той" и трето, ако няма предлог пред него. И разбира се, кратък член се пише ако съществителното "получава, страда от" действието, можем да го заменим с "него" и има предлог /в този случай "от"/ пред него. Та кои са тези, които "заявяват" във въпросното изречение и "от него" /"от Синдиката"/ ли или "от той" "заявяват" очевидно на много хора, на които точно това им е работата, не им е ясно. Но хайде - да започне оплюването срещу граматическата полиция - ние с тия правила, какво сме седнали да се правим на интересни?!? Но ако може някой да е снизходителен все пак, за свое оправдание ще заявя, че аз само подкрепям тезата, застъпена в статията с реални и очевадни факти - от двойки няма нужда, защото средното ниво е двойкаджийско.

Пак ли за члена се хвана ?

ето моето мнение - аз не съм против 2-ките, но съм против жестокостта, в голяма част от учителите има желание да тормозят, да наказват строго, да плашат, като в концлагер, вместо да действат с позитивни, прогресивни методи, имат изостанал начин на мислене, да има как да почнат с пръчките през ръцете.

А тормоз над децата ли е, когато пет пъти си казал на някое келеменце да не си говори по телефона в час, а то не спира, и накрая му креснеш? Мачкаш ли му клетата келешка психика по тоя начин с крясъка? А ако се оплачеш на родителите, че детето им тормози съучениците си, пречи на часа или все идва без домашно? И това ли е тормоз? Какъв е позитивният метод за справяне с невъзпитаните сополанковци? Или, щото тати печели десет пъти повече от тъпата математичка, мога да си правя квот си ща в час, а?

Господине/ госпожо, защо не се прилагат наказанията, предвидени за тези "келеши" ? Директорите ли не ви разрешават, инспекторати ли, министерство ли? Съчувствам Ви искрено, защото това е ужасно наистина! Но така страдат и ученолюбивите деца и не се прави нищо.

М да тук проблема е че от учителите иззеха функцията на възпитател и поведението следва да бъде възпитавано само в къщи . Едно време имаше оценка за поведение. там е мястото на такива изстъпления

Не съм учител и професията ми е далеч от системата на образованието, но пък съм родител :) Учителите нямат никакви права - нямат право да гонят от час, нямат право да наказват, нямат право да се карат, вече отдавна и поведение не се намалява. Реално те не могат да направят нищо, когато едно невъзпитано дете пречи на урока. А още по-лошото е, че когато се оплачат на родителите, в масовия случай родителите не правят нищо, приемайки, че учителят е ДЛЪЖЕН да се оправя )"Тая па ше ми каже, че детето ми пречело! Да се оправя там, нали за тва е сложена!"). Длъжен, а в същото време няма право да предприеме каквото и да било. Защото, нека не се лъжем, спрямо едно невъзпитано дете никога не може да мине "Моля те, престани да правиш това" или нещо сходно, казано от учителя. И какво се случва, когато пречещите деца са 2, 3 или повече? Просто не може да се проведе нормално урокът, това е. И наистина от всичко това страдат децата, които ИСКАТ да научат нещо. Да, и такива има, за щастие.

Все още се чудя кому са нужни матури в четвърти клас, мисли се за доходите от частни уроци или за кое? Това важи и за тези в седми клас, скъсват се от частни уроци, нали ходят на училище всеки ден, не би ли следвало знанията да се надграждат всеки ден?Защо се сменят учебните програми от време на време, математиката ли се променя, историята, географията или кое? Вече всичко е комерсиално, двойки не се пишат защото учат или не, за дете в училището се плаща!

Истината е, че в България от много години се създаде култ към простака-хитрец, който не е, а ПРЕТЕНДИРА да е, който не може и знае, а СЕ ПРЕДСТАВЯ за можещ и знаещ, като за това налагането на това внушение и представи разчита на СИЛОВО “убеждение” - прикрито (по-често), но понякога (при жега) и открито, нагло, арогантно и безкрупулно. Тоест, в условията на “мека” или по-твърда диктатура. А всичко това е единствено възможно в ТОТАЛНО СБЪРКАНА или на практика липсваща оценъчна система, на пошли имитации на такава. Така глупавата бруталност се приема за умност (защото наглостта и хитростта стават еквивалент на ума), а интелигентният и образованият, възпитаният к толерантният - глупак и лузър, ненужен и невъзможен за съществуване в такава открито враждебна за него среда, просперира агресивният, простакът, неграмотният, безскрупулният, моленикът и лъжецът, измамникът - и колкото повече от тези “качества” притежава, толкова Пи-преуспял и “умен” е в България! Така двойките в училище стават шестици в живота, а шестиците изчезват, защото си заминават през Терминал 2 или в гробищата.

Поздравления за точния анализ! В тази връзка се сетих за един случай от моето детство: Андрешко - героят на Елин Пелин, тогава се възпяваше като положителен герой. Аз имах неблагоразумето да изкажа мнението си в клас, че всъщност Андрешко саботира държавата и икономиката: ако всеки откаже да си плаща данъка, няма да има държава, най-общо казано ... За това получих слаба оценка и съответно имаше последствия вкъщи. Е, сега след много години и далече от България разбирам, че още тогава общественото мнение в БГ е било манипулирано в посока да приеме именно корумпираните, посредствени но нахални 'управляващи' на съвременна България като ПОЛОЖИТЕЛНИ герои

Да, това си бе всъщност партийна и държавна политика. Когато споменах за култивирания от десетилетия култ към простака, аз имах предвид и Тодор Живков и Вълко Червенков и куп мастити белможи от онова време.

СБУ е крайно време да си затворят устите. Те са в основата на всички проблеми в България.

Докато образователната система съществува в услуга на нашите тъмнокожи събратя, така ще бъде. Родител съм на дете в предучилищна възраст, няма такава шизофрения. С цел да вкарат циганчетата в училище направиха предучилищното образование от 5-годишна възраст, сега искат от 4-годишна. Всичко, което по наше време се учеше в първи и втори клас, сега е смъкнато в предучилищната. Синът ми цяла година учи звуков анализ - първи, последен и среден звук, та му пукат ушите. Пишат цифри и ченгелчета, учат геометрични фигури. На 5 той вече е отвратен от ходенето на училище и ежедневно ме пита кога ще идва ваканцията. Не знам кой болен мозък си въобразява, че колкото повече се натоварят децата до 4-ти клас, толкова повече ще се подобри успеваемостта. Това е пълен мит. Докато учебните помагала и програми не започнат да се пишат от действащи учили за съответните възрастови групи, тази идиотщина с българското образование няма да приключи. Имам удоволствието да работя с млади хора, под 25 години, студенти, грамотността е на ниво 2-ри клас. За жалост, статистиката ще се влошава, защото поколенията след това са още по-зле.

Ако има двойки, децата на циганите ще отпадат още в първи клас. Те не знаят вече български. Бутат ги да изкарат поне до седми клас за да не се водят неграмотни и ЕС да ни сочи с пръст.

ценности. Не разбирам делегираните бюджети, не разбирам правилото "парите вървят след ученика, студента, пациента и т.н." И аз съм бил в пъри, втори и т.н. клас. Носех чанта с учебници и терадки за работа в час, домашни, тетрадки за упражнения. Не ми е тежала. А беше дебела и голяма. Нито аз съм мрънкал, нито майка ми. Баща ми ме "кастреше" редовно, но нито веднъж не е ударил учител, камо ли учителка. Обикновено виновният бях аз. Майка и татако се интересува от моето развитие, помагаха ми за училище, вечер беседваха с мен за доброто и за лошото, даваха ми добри примери. Разхождаха ме по Националните обекти от историческо значение и така ме възпитаха в любов към Род и Родина, към Отечеството. Знаех наизуст "Под игото", "Бай Ганю", поезията на Славейков, Вазов, Смирненски, Вапцаров. И така, докато завърших - от първи клас до завършване на второто си висше образование - с отличен успех. Но не се чувствам ощетен. Мама никога не е казвала на класната "детето е претоварено и няма време да поиграе". Сега бера плодовете от това семейно възпитание и истинско ценностно образование. Чувствам се щастлив в България, където се развих и живях пълноценно, благодарение на моето семейство и обичаните учители, колкото и строги да са били.

Не се заяждам, но Под игото наизуст...???? Тлака в Алтъново можеш ли да ми изрецитираш? Иначе сходна съдба. Само дето моите родители нито са ме учили, нито водили някъде. Но с репресивните методи бяха на ти. Не, че не съм бил винаги отличник - просто и двамата бяха селяни с килийно и според тях боят е превантивна мярка. Та ми скъсваха задника от превенция! Въпреки всичко, според мен образованието трябва да се провежда "Со кротце, со благо и со малце кютек!"

Пропуснал съм да се похваля, че съм с три висши, двете от Татово време... Не е от скромност. Не бях ти дочел поста :). ТОва "наизуст" ме изстреля в космоса...

Очевдионо определението, което сега ще употребя е разбираемо за тебе - алегория. Да, и 6 пъти съм чел "Тримата мускетари", 2 пъти "Война и мир", няколко пъти "Принцът и просекът". Истина че се пробвах на "Клетниците", но не ми хареса. А сега децата случайно да са чели поне един стих от Ботевата поезия?

Далеч сте от реалността, но пък добре се хвалите. Всеки е носил чанта "едно време", обаче беше доста по-лека от сегашните, които са пълни с излишни помагала, от които определено образовението не печели /печелят едни други хора/. Иначе, уважението към учителите беше по-високо, но то - уважението- се печели. И днес има чудесни учители, чудесни деца и чудесни родители. Има и доста проблеми, но с тях БИ ТРЯБВАЛО да се занимават специалистите, но … уви! Претендират основно за пари. Всеки обвинява другите, сякаш е безгрешен. И медиите изкривяват доста картинката, като наблягат на негативните явления.

Зелен кон умен даскал - няма. /Доказано е./ а на Янка Такева й личи

Жал ми е само, че измъчиха децата

Образователната система произвежда неподготвени за живота завършили средно и висше образование. Готови за борсата. Всичко се купува включително и диплома. Двойки и сега не се пишат. Двойките съсипват бюджета на училището.

Всъщност този конкретен въпрос засяга една много по-голяма и важна за българското общество тема - за критериите и ценностната система, за СИСТЕМАТА и збърканите ценности и понятия, от там и оценки и оценяване не само на учениците, а на всички и всичко в държавата, за умишлено култивирания от много години нихилизъм, простотия, липса на истински ценности, оценъчна система и критерии, за объркване на понятията и представите. Така животът става не реалността, а внушените представи за нея и липсата на истински норми и критерии, особено към “отговорните” лица става норма! Така се създава “мърната вода”, която някои създават, за да ловят рибата си в нея. Оруел - вариант 21 век в България.

А поразиите , които направи Кунева , няма да бъдат оправени никога . Авторите на учебниците също се подчиняват на заповеди за "правилно" , според новите "ценности" втълпяване на глупости в главите на децата . Всичко вече е изкривено - и история , и традиции , и морал ! Целта е - глупав народ , който лесно се манипулира !

Най-неграмотните дават "най-компетентните" мнения. :)))))))))

Това вече го писа през 3 поста. Дай сороските опорки по темата. Какви са?

Ами с новата система на "дилигиран бюджет" с който всеки ученик носи пари на съответното даскало и Госпожица Учителката избираща си две-три дечица/майките на които им се мазнят и събират пари за разни там подаръци/на които обръща внимание , а останалите са "измет и некадърници" и ако родителите на им се иска детето им да се подобрява, трябва съответно да "кихат" за частни уроци или допълнителна работа за да научат това което трябва да го научат в учебно време..... просто Нямам думи

Абсолютно верен коментар, от първо лице го казвам-мазнене, подаръци, децата се оценят не за знание а според кефа на госпожата. Уточнявам, че има останали и съвестни учители, но за съжаление е въпрос на късмет а понякога местата там отдавна са заети и запазени.

Много нагла лъжа е, че двойката няма стимлиращо действие. Само дебил би се задоволил,че има двойка,и не би го било срам,че има двойка. Явно се цели занижаване критерийте,и постиженията на учениците. Ето как ще направят дебилен от бг народ. Сорос трябва да се изрита от бг образование където го вкараха бг продажни,безсрамни и нагли политици.,незабавно.

Да, при Вас критериите са били доста занижени, съдейки по правописа Ви!

Типичен сороски трол. Като няма аргументи,се хваща за правописа,големите букви,ника ,пола и т.н.

Неграмотен си! Особено дразнещо е незнанието на елементарни граматически правила. Кога се пише И и кога Й (критерий и критерии)?! Какъв Сорос, какви пет лева? Фактите са си факти!

Няма 2-ки, защото електората (бай Мангал) няма да получава помощи. С добро образование, бай Мангал, няма да се продава за 50 лева на всеки 4 години. С добро образование и бай Ганьо няма да се връзва на популистките изказвания на политиците.

Малките "калинки" един ден ще станат големи бабалюги.

Браво!Най-после се осмеляваме да кажем една очевадна истина!Но дали тя ще остане като глас в пустиня?

Фалшива истина,и ти си фалшив коментаро,платен трол.

"Слабата оценка или "двойката" вече няма почва в българското образование по две основни причини. Първата е, че тя далеч няма стимулиращото и амбициращо въздействие върху ученика за по-добро представяне. Слабата оценка вече действа твърде стресиращо на българския родител, който, вместо да мотивира детето си към по-добра резултатност, се опитва да "мотивира" административно или агресивно учителя и директора да не оценява по този лош начин детето му, се посочва в позицията." Ей тук е ключа от палатката! Заради горното децата излизат от училище все по-отчайващо неграмотни. Как пък аз като учех двойката си беше напълно стимулираща за подобряване на успеха?!!! И за родителите беше стимулираща - като ти отпорят ушите и ти спрат джобните, другия път гледаш да си си научил. Но сега и родителите масово са гола вода, та какво да говорим. Нямат никакви изисквания към златните яйца, които са снесли. Само претенции как околните да се държат с тях. Ми направо им давайте още от първи клас по една готова диплома за завършено средно образование с вписани шестици по всеки предмет и толкова. Що да мОрите децата и на училище да ходят? И.ДИ.О.ТИ!!!

Достатъчно е да се види какви стават министри, особено на културата ни - хора, които дори не могат да пишат и да се изразяват правилно и грамотно, като Стефан Данаилов и Вежди Рашидов (а те се имат и за будители!), да се види акълът, познанията, културата, начинът на изразяване и мислене на лица, назовани професори и доценти, да не говорим за управленци и политици, на законодатели и депутати, за да се разбере защо е така.

Истината е че не им се занимава на даскалята дето само за пари ревът да образоват децата както трябва.. Освен това няма как да пише двойка та да си отнеме от времето през лятото а и ако се откаже детето се загубват и мангизите от бюджета..Не се чудете как нараства неграмотността а се радвайте че даскалята ''мислят за вашето здраве':))))))да не се стресирате, да не се напънете, да не вземете да се ограмотите че да ги подхванете както трябва за безобразията им

Нещата да взаимно свързани и обусловени - образователната система изисква много прецизен и умен, ОБРАЗОВАН и стратегически подход и визия, ако говорим за добра система, а не да се действа там стихийно и на парче, като слон в стъкларски магазин. И да я управляват самовлюбени простаци.

Като гледам и теб доста тъп даскал се е мъчил да те учи!

Щото теб много умен те е учил да обиждаш,без никакви аргументи по темата.

Под каквито и различни никове да пишете нищо по тъпо няма как да измислите а сегашния ви ник доказва че поне първата буква сте научили за бая години...

Така е!Всичко е нагласено така,че да се получи желания резултат.И кой е излъгания?Много пъти съм писал,че този "закон..." е деструктивен за системата на образованието.Той не стимулира към постижения никой-нито ученици,нито учители.Ще се разбере и ще се поправи,когато ГЕРБ си отиде,рано или късно!

Аз пиша 6 на Господ, 5 на себе си, а на останалите 3-ка.