Коментари - Със задължителни колани в автобусите - ще намалеят ли жертвите на пътя​? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Сложете си колани, даже и по два, и скачайте с автобуса в дерето. Ще бъдете неуязвими.

Сложете си колани, даже и по два, и скачайте с автобуса в дерето. Ще бъдете неуязвими.

Проблема не е в коланите. Стига прехвърляхте проблемите! Проблема е в лошата инфраструктура!! Лошо строителство! Лоша поддръжка! Оправдания!! Гооолеми кражби!! ЕТО ПРОБЛЕМИТЕ!

Проблема с катастрофите е от много фактора вкл. и инфраструктурата. Проблема със многото жертви е до голяма степен свързан с коланите. Така е коректно.

А ще задължат ли шофьорите да спазват закона и да спират за почивка на всеки 2 часа?!?

На равното ще вземе да стане пък пожар в автобуса и може да не могат да откопчаят пък коланите, ...Знае ли човек? ...

Интересно в самолетите как не са се сетили за този аргумент?

На мен не ми пречи да си слагам колан.

Аз пък съм свикнал с повора на кръста.

С КОЛАНИ ЩЕ СА СЪЩО КАТО ЖИВИ !! И ПАМПЕРСИ - ДА НЕ ПОДМОКРЯТ ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО ! ТАКА ЩЕ УГОДИМ НА ВЛАСТИМАЩИТЕ ТЪПАНАРИ !!!

На един му паднала тухла на главата и ако бил с каска... От утре всички с каски на улицата! ЗАКОН.

Едно време нямаше колани, нямаше дневни фарове, нямаше и катастрофи. Е, вярно, че нямаше и напушени джигити, па и повечето пътувахме с влака. Тихо, мирно и яваш-яваш. Прогресът иска жертви, стягайте коланите.

А предвиждат ли се наморници за пенсионерите? Защото може да им изхвърчат ченетата и да направят дупка в тила на предностоящия. На тесен път, влизайки в насрещното за да вземеш завой, един челен удар ще направи точно това с пътниците. Искам и корекция на маркировката преди смъртоносния участък. Нека през пет метра на пътя да се чете: Господ е Пастир мой няма да остана в нужда. На зелени пасбища ме успокоява при тихи води ме завежда. Освежава душата ми води ме през прави пътеки заради името Си Да! И в долината на мрачната сянка, ако ходя, няма да се уплаша от зло. Захапете коланчето!

Колкото помогна и малоумното каране на фарове през деня ! Стига с тези измислици, направени само и единствено, за да се освобождават застрахователите от изплащане на щетите - ако си в автобус, който катастрофира и не си носил колан - нямаш обезщетение ! Въобще не им пука за здравето и живота на хората - отново лобистки закони в полза на застрахователите ! Същото важи и за колите - дали ще нося или не колан е мой избор, не може да ти го налагат насила - не пречиш н адругите в движението, ако си без колан ! Колкото живота са спасили коланите - толкова са и отнели, тъй като при катастрофа нямаш време да излезнеш от колата, но никой не прави статистика колко си умряха в колите заради пожари, че не могат да излезнат заради колана !

А кога ще възстановим свободата ? Т.е. кога задължителните колани в леките коли ще станат препоръчителни ? Кога ще отпаднат дневните светлини и детскте столчета ? Нищо, което засяга (евентуално) само безопасността на возещите се не трябва да бъде задължително ! Също така е уместно да отпадне измерването с дрегер и други технически средства. Ако водачът може прав да ходи по осевата линия на пътя значи е достатъчно трезвен и не трябва да бъде санкциониран. Следващо - изискването за образование за издаване на книжка също нарушава човешките права. Като цяло има нужда от цялостно орязване на репресивното законодателство не само в частта за движение по пътищата а изобщо..

Коланите спасяват, особено когато автобус се преобърне. От друга страна то и карането с фарове е задължително, и говоренето по телефонът е забранено и ограничения има по пътищата и правила за движение, но кой ти ги спазва тия работи?!

Подкрепям коланите в автобусите, но добре би било да се поставят видеорегистратори в автобусите. Сега вместо да умува цялата държава поднесъл ли е автобусът, насрещната кола ли е сякла завоя, той ли е сякъл завоя, имало ли е много събрала се вода на платното или само леко е ръмяло, както казва шофьорът на насрещната кола и куп други въпроси биха получили отговор. Но камерата би била и превантивна мярка - ако знаеш, че се снима това което правиш, няма да правиш глупости и ако този срещу теб направи глупост, то лесно ще докажеш, че си невинен.

ще намалеят, с 5 на година. смъртоносните инциденти с автобус дават има няма 1% от всички жертви по пътя, сигурно дори по-малко

Малко ли е?

Да , определено коланите помагат при движение по ПЪТ ! Лошото е че нашите пътища повече приличат на трасе за офроуд , бека първо да оправят тях , после да се хващат за дреболиите. Ако не беше скапания път преди Своге нямаше да излети автобуса та сега да гадаем дали жертвите щяха да са по малко ако бяха с колани . Въпроса е ЗАЩО ВЪОБЩЕ ИМА КАТАСТРОФА С ЖЕРТВИ ?

убитите са предимно на пътища без дупки, не дупка е обърнала рейса, нито това че чакъла бил не по бдс. като има дупки, щеш не щеш караш бавно. някой да се е убил на разград-търговище? там са такива ями, че над 40 не можеш да вдигнеш

Често ми се случва да пътувам. Имам наблюдение върху поведението на не малко шофьори! Не веднъж съм слизал от автобуса с облекчение! За съм за коланите. Но ако шофьорите: ---говорят по телефона през целия път ( безмислици), ---изпреварват неправилно, ---скоростта с която се движат е над 130км/ч и още много нарушения, които могат се извършат от недисциплинирани водачи на автобуси, коланите ще помогнат само за "разпознаване". Фирмите -превозвачи да си обучат и дисциплинират персонала, а контролните органи да си свършат работата ПРЕВАНТИВНО!

Хайде сега в цялата държава да се пакетираме към седалките, защото Трейс ги мързи да разширят пътя и да коригират един завой в Своге.

Не е само един завой в Своге,а са много.Ако започне масова проверка на пътната настилка в цялата страна,колко страшни ще са резултатите.Над милиард са дадени за пътища ,а резултатът на всякъде е един и същ. Днес на ремонтиран път му режат лентичката,утре го затварят да до ремонтират ремонта. Докато няма наказателна отговорност и големи глоби ще е така.

Не става въпрос само за Трейс и асфалт с пълнеж тебешир/смлян варовик/. Става въпрос за пълна липса на държава - няма никакво ОБЕЗОПАСЯВАНЕ на много опасна пътна отсечка от 700м където са ставали многократни катастрофи през последните 2 години. Няма държавна АПИ Своге, която да обезопасява и контролира пътищата! Нещо повече - проекта на пътя със стеснен участък на завой, който не може да се преминава нормално от дълги превозни средства (без навлизане в насрещното платно) е на ДЪРЖАВНАТА АПИ Своге! Забележи, че за това ВСИЧКИ В ЕДИН ГЛАС обвиняват шофьора! Какво е основанието - били преминали много други превозни средства без инцидент, просто защото е нямало коли в насрещното, или колите в насрещното са изчакали тежки превозни средства да преминат стеснения участък! Видяхме и видео на други неремонтирани участъци от същия път с дупки или слягания на асфалта, които шофьорите просто обикаляха в насрещното и шофьорите отсреща просто ги изчакваха!!! Колкото за коланите - автобусът е имал КОЛАНИ на седалките и на пътниците е препоръчано да си ги сложат! Но да обвиняваме пътниците е просто излишно - става въпрос за НЕОБЕЗОПАСЕН пътен участък буквално в рамките на града (веднага след табелата Своге) с ограничение на скоростта под 50 км/час, където пътниците не са длъжни да ползват колани!!!

АПИ КАТ МВР и мин на трансПирта откриват топлата водъ

Добре е шофьора да вързва пътниците за седалките или поне да го закопчава с белезници.

и с каски и със скафандари. Явно който предлага такъв закон не мисли да ползва автобус за пътуване. Сигурно си има собствен мерцедес и не му пука как ще гърчи обикновенния българин

Много правилно !!! Живея в град, който се намира на 500 км. от столицата и пътуването с автобус е в рамките на 8 часа. Често в автобуса пътуват деца и възрастни хора. Представете си пътниците оковани за седалките с една спирка за почивка !!! Според мен не коланите спасяват пътниците а отговорното поведение на водачите на МПС и добрите пътища !!!

Ето, че започнаха малоумните статии с малоумните експерти и още по-малоумните предложения в парламента. Тези, които са обиколили малко свят знаят за какво говоря. На калпавия път липсата на колани му пречат. А в калпава държава хиляда колана са по-добро решение от един безупречен път.

И в градският транспорт - задължителни колани и без правостоящи!

Според правилата коланите в автобусите не са задължителни в рамките на града, където скоростта е под 50 км/час. Но се ПРЕДПОЛАГА, че пътищата в града са ОБЕЗОПАСЕНИ!

Хич дума да не става, за: Качеството на пътната настилка (там където я има); За мантинелите, които по принцип се слагата за фасон - много добре изглеждат, като режа лентичките; За свлачищата. Какво има да им правиш на свлачищата - оставяш ги те си падат. Подпори?! Никакви подпори, знаете ли колко тона суджук са това?! Дупките по пътя - е видяхте ли, че е по-добре да има дупки. Така шофьорите, карат по-бавно и не се търкалят по деретата.

НЕ!Ще намалеят жертвите ,когато се назначават адекватни и отговорни личности,след преминаване на изследвания и психотест,и не на последно място се оправят пътищата.

Как шофьора ще накара всички да слагат колани ? И как ще контролира кога си ги разкопчават ?

Всеки сам решава да ги слага или не.

Точно така, всеки пътник сам да си решава дали да го закопчава или не, но ако стане ПТП и пострада да не получава обезщетение.

Най-чистия изход е след, примерно три годишен гратисен период, изобщо да забранят превозването на пътници в автобуси без колани. Щом след 2007 г. всички автобуси са с колани, това означава да забранят автобуси над 15 години. Това е логично и поради факта, че за 15 години един автобус е "навъртял" повече от 10 млн. километра. След такъв пробег всеки автобус може да се счупи фатално по всяко едно време. "Умората на метала" не може да бъде установена при стандартен преглед. В същото време може да се приеме закон, че при евентуална катастрофа застраховка ще се изплаща само на пътник, ползвал колан. Това лесно може да се разбере, особено при смъртен случай. Иначе шофьора няма как да следи кой си е махнал колана. Отговорността си е на пътника.

това за допълнение към застрахователния закон е направо цинично! Как ще докажеш че пътникът е бил с поставен колан, ако някой който е искал да му помогне или извади от катастрофиралият автобус за да помогне другиму е откопчал колана му?!

Но ако го намериш размазан на 10 метра от автобуса можеш да си сигурен, че е бил без колан. Повечето умрели в автобусни катастрофи са тези, които при търкалянето на автобуса са изхвърчали през стъклата и автобуса ги е премазал

СЕ ПОСТАВЯТ КОЛАНИ ПРИ ИЗЛИТАНЕ И ПРИ КАЦАНЕ, ОСВЕН АКО НЯМА ТУРБУЛЕНЦИЯ !! ПО ПЪТИЩАТА НА БЪЛГАРИЯ Е ПОСТОЯННА, ЕЖЕСЕКУНДНА ТУРБУЛЕНЦИЯ, ПРЕДИЗВИКАНА ОТ ИДИОТИ ЗАД ВОЛАНА !!!!

Абе брачет !!! Те коланите в самолета се слагат при излитане и кацане и поради друга причина, а именно, че катастрофите стават точно тогава. Отговори си на въпроса защо в самолетите няма парашути ?! Ами то и астронафтите носят колани като излетят и скафандри. Да вземе някой експерт да предложи и това ! Може и шнорхели да сложат пътниците, че има случай в които автобуси падат в реки !!!

БРАТ"ЧЕД , И ТО НЕПРАВИЛНО ! МОЖЕ И ПАМПЕРСИ ДА ИМ СЛАГАТ ДА НЕ СЕ ПОДМОКРЯТ ПРИ КАТАСТРОФА !!!

Жертвите ще намаляват след намаляването на идиотите по пътищата.

Дори и в новите автобуси никой не закопчава колан. Стяга шкембето.