Скоро без такси за багаж в самолета
В най-скоро време пътниците в самолетите няма да плащат допълнителни такси за багаж и чекиране, а билетите ще могат да бъдат прехвърляни без доплащане на друг човек.
Обратно в новинатаКоментари - Скоро без такси за багаж в самолета | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Гост (нерегистриран)
След като са я изклатили вече двойно, това значи ли, че си починем от истериите й още няколко месеца?
Митничаря (нерегистриран)
Тая Първанова откъде има толкова пари за часовник? Май е вдигала на младини доста яко балдърите,щото в главата не е много инвестирана.
681 (нерегистриран)
Това прехвърляне на билет ще подкопае много сигурността и се надявам да го направят възможно само до определен период в дни преди полета. По отношение на таксите за багаж предполагам се крият по-скоро лобистки интереси, отколкото желание за борба с недобри търговски практики. Иначе за толкова време и получени заплати е добре все пак да свършват и нещо полезно тълпата еврочиновници, защото много висок процент хора в ЕС дори не си представят часовник за 3500 евро. А иначе страдали, че стари хора и деца мръзнели и недояждали ...
gft (нерегистриран)
сега в Европа, след 10 години и тук
high (нерегистриран)
Не трябва ли нотариален ак и такъв скъп часовник да бъдатв дамскаа й чанта, а не куфара????
gaga (нерегистриран)
а кой нормален човек слага важни документи и часовници за 3500 евро в багажа за чекиране??? и защо на бг летището да са и ги взели? или се заиграва с осигуровка, недай си боже?? със сигурност не би трябвало да представлява страната при това малоумие или заиграване.
:-) (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Вето (нерегистриран)
Факт! Първанова е много глупава, повърхностна жена с огромно самочувствие. Мисли си, че като носи шалче и е много много EU. Като цяло това е лоби срещу големите - EasyJet и RyanAir, защото те промениха индустрията към добро. Дадоха право на избор - ако не искаш и нямаш багаж, което е нормално за кратките полети в Европа - просто плащаш по-малко. Таксата за обработка на картата - също. Различните методи на плащане имат различни разходи, съответно авиокомпанията ти дава право с какво да платиш - дали с Виза, дали с Мастер или с обикновена дебитна карта. Таксите съответно се различават. Това е правото на избор. А ако сульо и пульо от България е прост и не чете, съответно вижда София - Лондон 40 паунда и си казва - айдеее.. После естествено, че ще плати 10 паунда за багаж на посока, което е абсолютно справедлива цена.
МиниСки (нерегистриран)
Че те от около 1 година билетите на онези уж нискотарифните унгаро-полски мишоци рядко падат под 80 евро в ЕДНАТА посока. Преди 2-3 години до Германия съм летял с тях за 56 ЛЕВА в ДВЕТЕ посоки. Нямаше и скрита такса за банков превод или картово плащане. А с австрийците ранното резервиране и red ticket-ите от София до почти всеки град в Европа се връзва на около 160-180 евро (ретърн с прикачване във Виена). И комфорта е несравним.
До г-жа Първанова (нерегистриран)
Уважаема, Вие сте преди всичко бълг. евродепутат, а след това на останалите страни-членки. В тази връзка намерете време да обърнете най-сериозно внимание на хомота/робството, в което е държан бълг. потребител от рекетьора Топлофикация. Подобен казус няма в нито една европейска държава и буди недоумение, че нито един бълг. евродепутат не взема отношение по въпроса. Станахме за смях дори и на най-изпадналите страни и народи! Какво трябва да се случи, за да се събудим/дите всички?!
Я да питам и аз! (нерегистриран)
За правата на потребителите: Значи, живея си аз в едно планинско село. Наблизо си имаме една ски писта с един влек. Карам си ски зимата за 20лв на ден и си ми е супер. Един ден идват некви мутри и викат: Ние ше ти го напраиме още по-супер и ще имаш десет писти. И верно, поосякоха гората - получиха се десет писти. Лифтове, жици - пиле не може да прехвръкне. Аз пак си карам на едната писта, обаче сега ми искат 55лв/ден. Айде комисията да се задейства малко наистина, моля!
пътуващ (нерегистриран)
Харесва ми! Сега на един от най-популярните нискотарифни авиопревозвачи, цената за багажа в двете посоки е 30 евро, още 10 евро такса - станаха 40 евро. Не дай си Боже да поискаш друга екстра-около 16 евро и станаха 56 евро без цената на билета. Който пътува знае за кого става дума. Трябва обаче да се обърне внимание и на Duty Free Shop на Терминал 1 - за излитащи. Там пазарувах преди 3 месеца доста неща, цените на етикетите бяха с две означения, на касата ме излъгаха. Дадоха ми касов бон за половината от покупките. Поисках касов бон за останалите продукти, продавачката и касиерката ме питаха от къде имам сили толкова рано сутрин да да се разправям за 5 - 10 евро взети в повече - за тях това не са пари. Крадат яко!
! (нерегистриран)
Сега вече, тези които не чекират багаж, ще плащат и за терзи, които го правят.
Germany (нерегистриран)
Да, определено ако чпвек лети за 1-2 дни и не носи багаж ще плаща повече...демек добре са лобирали големите компании...
Гого (нерегистриран)
Ами до сега ти е било 40Евро билет + 40 такси (ако имаш багаж) Сега ще ти е 80 Евро независимо дали имаш или нямаш багаж. Това е лобиране срещу нискотарифните авиокомпании, ама такива пишман пътуващи не могат да го схванат лесно
въпрос (нерегистриран)
Гого, понеже не си пишман, отвори сайта на wizz air да видиш, колко струват само билетите им, около католическата Цветница и Великден, без никакви други екстри. Склонен ли си да дадеш пари все едно си в първа класа на луксозен превозвач, а да пътуваш като копърка в консерва?
Hi-Hi (нерегистриран)
Май ще трябва да се регистрира нова професия: "прехвърлящ" билети...
Сопот (нерегистриран)
Гоцевица пак се е изхвърлила на метеното...
хА (нерегистриран)
Комисията всячески се опитва да пречи на нискотарифните и затова се приема тази директива. Целта не е ние да не плащаме за куфар или за чекиране. Просто нискотарифните слагат сумата за чекиране и сумата за багажа с цел, да се чекира човек в интернет, да не стой да чака на опашка, което да доведе до наличието на един човек на гише да стой и да чекира, а не трима, така плащат по малко пари за работници и съответно поддържат ниските цени. Отново и за куфарите е същото, не е като да имат против да ни вземат парите, но по скоро целта е да не си носите багаж, който да загубите и 5 души да го товарят...затова и например на РаянЕър килограмите багаж - ръчен вече е 10кг. Просто ЕК всячески лобира за изтикването на нискотарифните от пазара.
Germany (нерегистриран)
точно така е
Иво (нерегистриран)
Вярно до последната дума.
Pepi (нерегистриран)
Не е точно така. Всъщност нискотарифните печелят много добре о багажа и целта им ни най малко не е всеки да лети само с ръчен багаж :-) Ако самолета е пълен , но багажното празно това им бърка здраво в сметките , защото горивото което спстяват от теглото на машината е пренебрежимо малко спрямо приходите от да кажем 60-70 куфара по 15-20 евро. Редовно летя с тях и то предимно с ръчне багаж , виждам плюсовете и минусите , но всичко си е бизнес и не са някакви самаряни. Ще измислят начин да калкулират сумата в цената или да заобиколят закона. Това с прехвърлянето на билетите обаче е много по-важна и радикална мярка и тя засяга и традиционните авиопревозвачи. Тия безбожни такси са им чиста печалба и да видим какво ще измислят ако това се приеме.
Пепи (нерегистриран)
Kaкво значи "вече" ? То при Ryanair от години разрешеният ръчен багаж е 10 кг. Само easyJet нямат ограничение за теглото на ръчния багаж , а само за рамерите Факт е , че през последните години нискотарифните прогресивно увеличавт таксите за багаж , за плащане с карта и т.н.
Вето (нерегистриран)
EasyJet нямат ограничение, когато летиш до България. Предполагам това имате предвид, макар че не съм летял до България никога. При вътрешните полети на ЕasyJet във Великобритания има ограничение за теглото на ръчния багаж и то е 10 килограма, една чанта.
гост (нерегистриран)
Аз бих бил доста скептичен към всички предложения идващи от въпросната личност. Тя е твърде нечистоплътна/ в морален аспект/
Hi-Hi (нерегистриран)
Прав сте! Тая особа и у мен буди само неприятни асоциации. Всичко до което се докосне смърди...
DIN (нерегистриран)
Текстът "В най-скоро време пътниците в самолетите няма да плащат допълнителни такси", да се разбира "В най-скоро време допълнителните такси ще бъдат включени в цената на билетите". Да благодарим за г-жа Първанова за новите по-високи цени на самолетните билети.
опала (нерегистриран)
Това е голям пробив, ако е истина! Дано да се вкара новата директива, макар че лобито на виокомпаниите е голяма работа и 100% ще намерят начин да заобиколят разпоредбите или да избият парите от друго място. Важното е, че се върви напред.
Ivo (нерегистриран)
глупак.
чукча читател :) (нерегистриран)
За разлика от чукча писателите, писали до сега... Ясно е написано, че става дума за тексите за ЧЕКИРАНЕ на багаж и пътници или с други думи летищните такси. Т.е. няма да пише "40 евро до Х и обратна" и отдолу с дребен шрифт "Плюс 80 евро летищни такси", а директно "120 евро на Х и обратно". Прехвърлянето на билет на друго име е нещо, което отдавна трябваще, да се направи.
Hi-Hi (нерегистриран)
Прав сте! Но ще си позволя малка корекция в направената от Вас калкулация с добавка в текста с дребен шрифт "...плюс 10 евро комисионна - заради удоволствието да платим от Ваше име"...
чукча читател (нерегистриран)
Агенции за продажба на билети колкото искаш... Един ще я включи, а друг ще разчита само на печалбата, която му осигурява билета, за да привлече повече хора. Принципно и сега обикновено се плаща летищната такса заедно с билета и те я внасят, така че няма от къде да дойде разлика, освен в рекламното съобщение. Честно казано, не виждам голям смисъл в цялото упражнение, но... Важното е, да мине друото, за подмяната на име, това вече ще е голям прогрес.
Иво (нерегистриран)
Вярно си чукча. Летищните такси нямат нищо общо с такса чекиране и такса багаж. Ама НИЩО общо! Ти купувал ли си някога самолетен билет, или на чичо ти един приятел е разказвал снощи на масата и ти пишеш тук каквото си запомнил?
Читател (нерегистриран)
Дали е добре за нас това? Няма такова нещо като "безплатен багаж". Следователно, за да "няма" такси за багаж, трябва в цената на билета да е включена и тази такса. Което автоматично означава - по-скъпи билети при нискотарифните компании. Май каката лобира за останалите авиопревозвачи ;)
qwerf (нерегистриран)
точно така - няма да таксуват багажа, но ще вдигнат цената на билетите двойно :)
опала (нерегистриран)
еми, ако решат да вдигат цената хората масово ще минат на бюджетни превозвачи и тогава хептен ще фалират. това е свободен пазар и важат единствено правилата цена и качество. ако се гъбаркат с хората, сами ще си вкарат авто-гол. но най-големи аплодисменти за това, че билета може да бъде прехвърлян на друго лице, до момента точно това правило е пълна глупост и авиокомпаниите трябва да бъдат порязани жестоко!!
уеи (нерегистриран)
Че то умният човек винаги така прави: търси разумни алтернативи и след това избира най-евтината :)
Иво (нерегистриран)
Много ще е хубаво да се уточни все пак в статията, за всички линиии ли става въпрос , или за нискотарифните. Това, че на някаква лелка от България са и свили часовника, едва ли ще трогне Европа за такова решение, както излиза от написаното в статията. Ако отпаднат таксите за багаж изцяло, всеки ще може да пренася по 100 кила, което е смешно. Ако отпаднат при нискотарифните, както и ако се появи възможноастта за прехвърляне на билета на друг човек, ниските цени ще скочат двойно. Освен това и в момента всеки може да се чекира онлайн за нискотарифен полет и да не заплаща чекиране на летището, а по другите авиокомпанни много отдавна чекинга е безплатен, или поне включен в цената на билета. Айде не плескайте наизуст нещата, а ги проверявайте поне малко.
greta (нерегистриран)
Иво - ти си смешен. Никой не носи по 100 кила багаж, носи толкова колкото може да носи. На мен редовно като тръгна на почивка ми бяга някое кило - меря куфара по 5 пъти - дали е 20, 25 или 30 няма значение . Не дай си боже на връщане да купиш някое подаръче на близките.
иво (нерегистриран)
Гретхен, миличка, чувала ли си за думичката "ирония"?? Много са ми непонятни хора без чувство за хумор...
аеропланчо (нерегистриран)
Грета, смешната си ти. Сега все пак ти "бяга" някое килце, ама тогава няма и да се замисляш за 10 отгоре. А някой як бабанко би се справил и със стотина, стига да са му безплатни. Задаваш ли си въпроса как ще излитат самолетите тогава, защото те возят също и карго, за което се ПЛАЩА и не може да не се вози. Колкото до д-р Първанова, защо не се занимава с медицински въпроси? Или освен по лекарства, вече е и експерт по транспорта?
опала (нерегистриран)
Няма Джаро, няма Маро! Ако важи за нискотарифните - важи и за всички останали!!! Браво, евала!
Tolbuhin (нерегистриран)
Давай смело, Тони! С теб сме!
oko (нерегистриран)
Тези такси се плащат само за евтините компании и не виждам нищо лошо в това. Който има пари, пътува по-удобно и по-скъпо. Който няма, плаща евтино и лети неудобно, без храна и без допълнителни такси. Не винаги човек носи много багаж или когато няколко човека пътуват заедно могат да се комбинират и така допълнително да намалят разходите си. По тази причина не мисля, че махането на тези такси е в полза на потребителя, напротив, компаниите ще си вземат своето и ще увеличат билетите. Кой има полза от това.... мисля че е ясно. На мен лично м писна ЕС да ни дундурка все едно сме малоумници - всеки трябва да поеме отговорността и да се информира своевременно, а не да гледа през пръсти и да мисли с гза си и после да обвинява другите, че не гледали вместо него. Друг е въпросът ако компаниите умишлено подвеждат и заблуждават потребителите и това е нещото върху което трябва да се съсредоточат.
НАЙ
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Русия предупреди, че може да удари британски военни обекти и техника в Украйна и отвъд
Бившата депутатка от ПП-ДБ Петя Ставрева почина на 47 години
Голямото прибиране: Кошмарни тапи на Е-79 и АМ "Тракия"
Страховита находка под дома на Гьоринг във "Вълчата бърлога"
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Русия предупреди, че може да удари британски военни обекти и техника в Украйна и отвъд
НАТО ще се намеси пряко във войната в Украйна, ако Русия пресече една от две червени линии
Берлин отзова посланика си от Русия, Москва привика британския дипломат №1
Болница "Мама и аз" към президента: С какво точно пречим на държавата?