1912 г. - полетът на първия български самолет ”Княз Борис”

На 20 януари 1912 г. е извършен полет на първия български самолет "Княз Борис Търновски", конструиран и пилотиран от свищовлията Сотир Черкезов в Русия.

Обратно в новината

Коментари - 1912 г. - полетът на първия български самолет ”Княз Борис” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ама добре са го оценили комунистите изобретателя, назначен от тях за ПАЗАЧ Пет фабрики за самилети е имала България, преди да дойдат мужиците и да осерат ВСИЧКО!!

ся, тука виждам че мурзилажа яко захапа Цанков, па се пени що самолета бил сделан у Русия ми не в САЩ. Аз ще наблегна само на един факт. Тоя Черкезов го изкарват изобретател там на нещо си. Нека вземем един руски изобретател- КОРОЛьОВ- горе доле от един и същи ранг- инженери, аде да не са теоретици кат Айнщайн и Планк. Та Королов си умира в Москва с дача хапартамент, служебна волга заплата изобщо обгрижен от всякъде. Нека вземем и друг- Сикорски- прави фирма става милионер. Умира в разкош. Нека сравним и с нащо момче- потенциал голем, ама как свършва? Кат нощна охрана у некви складове. Тва иде да каже нещо

чет сте не 80% а много повече))))

Завърнал се човека с натрупан опит в авиацията и наблюдения на чуждите армии. Но на деветоюнските превратаджии-престъпници на Цанков, такива способни обучени хора не им трябват. Утре в други ден щеше да каже публично, че Александър Цанков е незаконен премиер, свалил с кървав държавен преврат законното правителство на БЗНС ръководено от Александър Стамболийски. Можеше още да каже, че мястото на професора е на въжето или в затвора доживот. Цанков изгонва от страната или избива най-способните и талантливи хора на България. Райко Даскалов земеделският министър беше убит дори в Прага от убийците изпратени от Цанков. Което предизвиква шумен международен скандал и рискуваме скъсване на дипломатическите отношения с Чехословакия. Беше убит и едноокият поручик от Балканските и Първата световна война Гео Милев, чийто череп е раздробен на фронта от избухнал вражески снаряд и така губи едното си око. Като се бие на фронта за България. В същото време "Професор" Цанков, който по това време още не е никакъв професор се скатава в София и отклонява от фронта, където тогава са всички български мъже. намира си някво топло местенце в някаква държавна службица и на е помирисвал барут.

бъди сигурен, че ако на Гео Милев тогава му се беше разминало, щеше да прави компания на Трайчо Костов на бесилката през 1949

бе много ги разбираш ти тия работи ама как съм те пропуснал такъв отворко нее ясно

Какъв българин може да бъде този предател, който през Първата световна война е воювал срещу България?

но след деветоюнския преврат и последвалите събития през периода 1923 1925 година го считат за неблагонадежден и емигрира във Франция....как??? нечуване!!невиждано!!! при на Симеонча тайка му таквиз работи нее можело да има ...ние сме били една от най-развитите и демократични страни в Европа...това сигурно е една долна хибридна провокация ....)))))

полетът на първия български самолет е осъществен в 'окупаторката' Русия, с помощта на руски 'окупаторкси' инженер. абе соросоджендъри, що не е бил осъществен този полет в 'братска' америка?

Гражданската авиация на САЩ е създадена от български инжинер-пилот участник в ПСВ в България. Днес той е единствения българин в американската Зала на Славата. Американските пилоти учат по неговите учебници. В България е произведен втория в света свръхзвуков самолет в Казанлък, във вече държавната фабрика Капрони-България. След Месершмида построен в Германия през 1941г. Педераста италиански главен конструктор е комунист и бяга при комисарите в СССР. Така се появяват руските МИГ-ове приличащи на българския Месершмид. Фабриките в Казанлък и Ловеч са унищожени от комисарите със сърпове и чукове. А тази статия е хибридна. Черкезов бил комунист но наименовал самолета си княз Борис. Построил го в Русия но като подобрение на френските и американски самолети. Защо не е почнало серийно производство? Отг. По същата причина, по която Игор Сикорски започва да строи хеликоптерите си в САЩ а не в Русия.

Iosiff Beluga

Искаш да кажеш Асен Йорданов?

с разни зали "на славата" ама не за потурани ...да ни светнат що кат на толкоз обичат любимите му кравари махгата надписа Jordanoff който доскоро беше на опашката на всеки боинг??(давам ти жокер - Боинг - един от най0некадърните ученици на Йорданов по негова преценка)...и чакаме отговор де нали го даваш отворко )))))

носов триколесник - тъй то като преводачите са от кол и въже

северозапада вдига самолета и развява първи байрака! вън # европата от балканите! да живее балканската федерация!

сега ,,боце,, ке вдигне ,,спартана,, с...дрифт и мръсна газ...!!!

друго си е пазач в родината !

Голяма тласък на БГ авиацията даде княз Ван дер Кост Драгалевски, който подари БГ авицията/ 70 самолета и вертолета и безчетни имоти по света/ на един Гад за $150 000-нестигащи за джип на Мара отварачката или лукс апартамент в София. Само от лота в Лондон гад се облажи с $1,5 млн. Сега БГ граждански самолетчета изчакват реда си за полет на странични резервни рульожки между хангарите, също като слугинче в килера, чакащо да го пуснат между гостите. По случай годишнината е редно площада на Авиацията 4км да се нарече Ван дер Кост Съркъл и да се сложи паметник. Може и за по-евтино да се преформатира /издялка/ някой от съществуващите- Черния КосТ на Владая роуд е готов, нищо ,че е бял. Паметникът пред НС също има бая мат'рял за дялкане.

кой сложи мангала на власт?

не помниш ли що тъпанар вееше запалки по бдения и скачаше по площадите...сега ДГД

друго си е пазач в родинатаrodinata!

Едно голямо БРАВО на ДИР за статията и нека тя да не е последна.Нека да се знае за все по вече българи допринесли нещо за страната ни и че тя е с над 1300 годишна история а не започва с ГЕРБ, ЦВЪКИ и БАЦЕ :) !

леко с патриотичните полюции, моторът е най важната част на самолета и съответно е изработен в Англия, ганьовеца е закрепил само някакви платнища отстрани по подобие на това което е видял в чужбина, затова си остава световно неизвестен

"По време на вечеря с испански благородници някой се обърнал към Христофор Колумб: "Сеньор Колумб, дори ако Ваша светлост не беше направил своите открития, щеше да се намери тук в Испания - страна, богата на велики мъже с познания в космографията и литературата, някой, който да започне същото приключение и да достигне същия резултат". Колумб не отговорил на тези думи, но поискал да му донесат цяло яйце. Поставил го на масата и казал: "Господа, ще сключа облог с вас, че не можете да накарате това яйце да застане изправено без помощта на допълнителни средства." Те всички пробвали без никакъв успех. Когато яйцето се върнало при Колумб, той внимателно го чукнал в масата и яйцето застанало на края си благодарение на лекото счупване. Всички присъстващи се смутили и разбрали посланието: "Когато веднъж подвигът е направен, всеки може да го повтори". И те така ........................... !!!

цървул, какво общо има тука колумбовото яйце което е символ на изобретателство, нашенеца е успял да зглоби нещо подобно на това в което вече се е возил в Русия, подражател плагиат на чужда идеа

по-леко с тролските полюции! Като ти е най-важен мотора защо не яхнеш един мотор и да хвърчиш само с него, белким ти уври главата, че трябва и ПЛАНЕР! Като не си ганьовец и си се нагледал на самолети що не вземеш да направиш 8 метров ЛЕТЯЩ самолет, ей така само с гледане. Иначе излиза, че един ганьовец може и знае много повече от теб!

не е като сега Тиквата всичко сам да прави и днес Бабурът да идава да му се моли да и даде нещичко я....)))))хи хи доста го даваш мишок а

и нии сме дали несто на света! включително и това че авиоконструктор работи като пазач !

Няма НИЩО по-голямо от ХЛЯБА

... и последния.

Добре че е учил в Русия. Иначе никога нямаше да може да вдигне самолета!

аз ги бъзикам, те плюсове ми щракат. муахахаха