Съдът: АПИ носи частична вина за катастрофата на "Струма", при която загинаха 45 души
Според решение на магистратите в Перник Пътната агенция следва да заплати на всеки от ищците по 20 000 лева обезщетение
Обратно в новинатаКоментари - Съдът: АПИ носи частична вина за катастрофата на "Струма", при която загинаха 45 души | Днес.dir.bg
Коментари
Това недоразумение, което гробарите наричат магистрала цялото е “проектирано” по въпросния некомпетентен и престъпно опасен начин. Трябва да лежи бокича заради тая “магистрала”
И последния албанец мож ви осъди да му плащате дет посред нощите е летял по български път. И българския съд, вместо да ги прати при арменския поп да си търсят обезщетението, отсъжда милион лв и отгоре, за албанците.
Ми да сложат знак 80 на целия път и да видим като полетят със 106 км/ч дали ще им дължим нещо?
Пернишкият съд да прочете ЗДП. Там пише че за автобуси ограничението р 100 км/ч по магистрала. Отделно автобуса трябва да е оборудван с ограничител на скоростта.
Не АПИ, а тиквата! Защото той се разпореждаше като онбаши в държавата, а и се хвалеше с тази магистрала!
Цялата вина за отнетите човешки живота при тази тежка катастрофа, носят олигофрените проектирали и одобрили тази отбивка на завой, след който ако бързо не се изнесеш в лявото платно, директно се нанизваш на преградната мантинела на отбивката.
АПИ са най големите крадци и престъпници , милиарди откраднаха от Българите и хиляди хора загиват по тяхна вина и продължават да загиват !!!!
Имаш ли очи? Чети! 2007 г., пътят е въведен в експлоатация без акт 16. Дело на твоите верни другари Серго Станишев и Курнела. Каква тиква 2007 г.?
ДЪржавата прави пътища, но всеки е длъжен да гледа пътя... Трябва УВОЛНЕНИЕ на СЪДИИТЕ- предатели, от Перник, отсъдили за тия албански - Ислямисти от Северна Макледония.. Тия албански ислямисти, заедно със сърбите, ТОРМОЗЯТ българите - Християни. Турци и албанци- Ислямисти пак са дали ПОДКУП от 5-10 лева, на някой съдия, за да ОТКРАДНАТ 5 милиона лева от България.
За пореден път навеждане , за да угодим на някого. И всичко за сметка на обикновения човек. До кога???
Ако съдът е направил правилна констатация за проектирането и строителството, , прокуратурата следва веднага да повдигне обвинения на подписалите заданието за проектиране, проектантите и изпълнителя на пътя. А дали ще го направи - как мислите?
Ама разбира се, че точно 5-6км/ч отгоре са причина да се удари в мантинелата.. Не са вълните, дупките, обратните наклони или недомислените отбивки и къси ленти одобрени от някой павиан на заплата
Нищо няма да направят. В България, бития, бит... Втората част не винаги е много весела, както казваше Гиньо Ганев.
Ново двайсе - не са виновни майката и бащата на шофера че са отгледали идиот, роден да натиска педала за газта, хахаха. Той шофера не е виновен че е карал с висока скорост, а проектанта и строителя на пътя, че не са му осигурили възможност да кара с висока скорост, той си е карал с колкото е трябвало Ццц, правова държава и върховенство на закона
При така установената фактическа обстановка буди недоумение решението. България следва да изплати в пълна степен компенсациите на близките, а съответните длъжностни лица да се установят и да им се повдигнат обвинения.
шофьорът е карал автобуса със 106 километра в час при максимално разрешената скорост в участъка от 120 километра.
Така де карал като овен срещу стена, хахахаха, тоя мозък няма ли, някаква мисъл в посока да съобрази какво има напред
А томката в правилника дето пише, че се кара със скорост такава, че да може да се спре в зоната на видимост кво правим? При наличие на мъгла, завои, тъмната част от деня и прочее ограничения? Или на теб ти трябва някой до теб да ти казва в кой момент какво да направиш? И ти да му кресне грлей се праотата ша прая кот дси знам, животът си е мой и няма ми даваш наклон на к-а /п-та, хахахахахаха
макета се утрепàха, а не някой друг? (даже цигани - не) Това нищо на никого ли не говори?
Тука става дума за смърт на хора предизвикано от малоумни българи(явно като теб) които не са си свършили работата. Иначе ако бяха умряли руснаци там….нямаше да имаш проблем да им плащаме нали?
всички карали месеци наред със 130-140 и никой от тях не се блъснал, а макетата карали със 106, обаче пътят им виновен, щото бил за 90... Верваме, верваме...
Шофьора е карал с 5-км от горе… Това е нищо сравнение с всички ганьовци които не разпознават табелите за движение по пътищата
Значи ще кажеш че автобуса е карал със 140-150 ли? Въпреки че експертизата показва друго. Яко са ви промили малките мозъчета…но не случайно сме в бедна проста държава…като народа е прост като тебе
Не, не искам да кажа това! Не ми слагай в устата думи, които не съм казал! Искам да кажа, че има нещо много гнило в цялата работа! Ако наистина пътят е видимо опасен и е за 90, и никой преди това не е претърпял никакъв инцидент, това означава, че македонският водач е карал с несъобразена с пътната обстановка скорост! Другите явно са съобразявали и са карали с под или около 90!
Ограничението на скороста за автобус по скоростен път е 90км/ч а не 120км/ч. 120 е ограничението за лек автомобил.
Е имало три произшествия без смъртни случаи преди катастрофата с абвтобуса. Някои българи са знаели за този участък понеже гледали сме новини, чели сме нещо във фейсбука и така…но от къде да знае македонеца че там е проблемен път?
АПИ носи поне 90% от отговорността и поне 50% за много други катастрофи. Когато е тъмно и когато човек не познава пътя, той изцяло разчита на маркировката и знаците, които в нашата мжава държавица липсват и са неадекватни в поне половината от пътната мрежа. А Струма е много малко магистрала. Минавал съм 2 пъти, в по-голямата си част е скоростен път, а не магистрала. Защото не е изградена и не минава изискванията за такава. Бяхме спрели в аварийната лента, която при скоростен път НЕ Е аварийна, и идват едни полицаи, дето явно само това дебнат, и готови да ми пишат акт. Викам - вие оня знак 3-4 км назад видяхте ли го? Ония ме гледат, не зацепват. Викам има един син знак, с една бяла кола.... те пак... викам - пишете, ще се видим в съда. Тия мигат на парцали, не могат да разберат за какво става въпрос. Пък аз минавам за първи път и все още не знам, че те това инженерно чудо го имат за магистрала... та писаха те, падна в съда. Точно заради знака за скоростен път. Крайно време е АПИ да започне да поема отговорност за тези неща. Не може на един път 30 години да няма никакъв знак на един завой и някой льольо да се разбие на тоя завой и те, да отчетат дейност, да лепнат знак 60!
Моля, пуснете едно съобщение, че днес и утре в София се въвежда зелен билет. Това е карта за целия ден на цена 1 лев. На сайта им има подробно съобщение. Стига сте се занимавали с клюки и простотии, направете и нещо добро. Тоя въздух и вие идецата ви го дишат.
Кви мангали в центъра на София бе…мръсен е въздуха понеже карате кошници на по 20 години
Елате и вижте с какво се отопляват циганите в сградите на БДЖ на Сточна гара - София! Незаконно заети от години! Тонове боклуци! Клошари! Отглеждат и деца! Никой не взема решение да ги премахне - БДЖ, Община, Пожарна! Горят каквото си искат! Помогнете! Това е на няколкостотин метра от Столична Община и Парламента!
А как двата автобуса преди него са стигнали благополучно до Сев.Макефония? С какво му е бил зает втория резервоар ,че се е наложило да спира да зарежда отново само единия ,за разлика от другите два автобуса? Какво е текло от резервоара още в Турция по думите на един от пътниците ,не се сещам от оцелелите или от човек от другия автобус,който е сигнализирал за това на шофьора още преди да потегли за България. Доколкото си спомням взривът изхвърля автобуса към мантинелата, с не неправилно взет завой.
И с 40 км в час да беше се движил , взривът вътре в автобуса пак щеше да го изхвърли към мантинелата. С впрочем как така има автобус с такива регистрираципнни номера? Според митниците в С.М . само двата автобуса/пристигнали невредими преди него/ са регистрирани,че напуска страната? Т.е този е бил фантом: нито е регистриран, нито е бил в ред /както казаха в първите репортажи/, взрив вътре.....но ....АПИ в България е виновна.
Как така частична вина? Път ,без маркировка съгласно стандартите!! Път, без нужните документи!!! Път, опасен за движение!!! Това е българско правораздаване!! Ето така , нищо няма да стане , никога!
Проблема на макетата е че автобуса е карал бавно и е държал дясната лента. Ако беше карал бързо в лявата лента това нямаше да се случи. Защото в мъглата като кара в лявата лента шофера се ориентира по маркировата от ляво и тя дори да е изтрита има мантинела която се вижда. Този като е карал в дясната се е ориентирал по маркировката отдясно която е изтита и затова е гледал дясната мантинела. А тя точно там влиза в отбивката на чешмата което е пълен дебилизъм от страна на АПИ. И шофера като е влязъл в отбивката се е усетил че нещо не е така и е тръгнал да се връща на магистралата при което е нацепил разделителната мантинела между магистралата и отбивката. Дебилизма на АПИ е че първо влизането в отбивката е гадно, а още по гадно е излизането защото има завой и не виждаш нищо, а няма нормална ускорителна лента в която за се засилиш.
Сами се набутваме.Сто пъти съм минавал оттам никакъв проблем.Как другите са минавали преди него без проблеми?Автобусът е превозвал лесно запалимо вещество и се е запалил.Иначе като катастрофа нищо особенно.Ако не беше пожара нямаше да я има тази статия.
"е имало редица технически неизправности по пътното платно, заблуждаващи маркировка и знаци, некачествени мантинели и асфалт," Поне 30% от пътищата у нас отговарят частично или изцяло на горното.
Запалването е следствие от удара, а не обратното. Прав си че ако не са возели прекурсор за дрога нямаше да се запали при удара и вероятно пътниците щяха да са живи.
Откакто я пуснаха тая отсечка, всеки път, минавайки от там си мислех, че тука няма как да не стане беля и някой да се натресе в тоя остров с мантинела, който се озовава след завоя точно между две платна, без никаква ясна маркировка, но чак за такава трагедия не съм помислял. Колкото и да се оправдават с това, какъв бил автобуса, какъв бил шофьора, за мен 90% от вината е на зле проектирания и зле маркиран участък.
За тази отсечка мога да говоря от личен опит. Както много неща в България, все нещо е недомислено, недопроектирано или е чопнато малко оттук оттам. Малко по-нататък, при разклона за Старо село преди няколко години се връщах от Германия в посока Кулата. Дъжд, гадно време, за един опитен шофьор е ясно, че на тоя бабунчест път повече от 80 си е чиста проба самоубийство. Карам си аз, и две румънски голфчета 7 ме задинават с около 120 км/ч ... Хммм, помислих си. Дано да стигнат. След 5 километра единия се беше ударил в дясната мантинела, беше я скъсал и се беше нанизала през целия автомобил като шиш. Него го беше изкормила през стомаха и десния крак, късайки феморалната артерия(след 40 секунди беше пътник, нямаше какво да направя), а жена му, горката, мантинелата и беше отрязала двата крака единия през коляното и другия между глезена и коляното. Аз и слагах турникети. Абе, викам си, как автомобил ще "скъса" мантинела, бе. Ами видях я - ламарината ми се стори 3,5-4 мм на момента, но зашото беше тъмно не можех да видя повече. След известно време спрях да огледам - олеле майко - болтовете на снадките не бяха от неръждаема стомана, бяха силно корозирали, но иначе мантинелата си изглеждаше добре. Поразпитах тук-там отговорните лица, отговор ми беше обещан, но не получих. Не се сърдя на никого, след две години смениха мантинелите и сега ... всичко е точно! Както с онзи от НСО дето уби човека до Аксаково и после преасфалтираме ... абе всичко е точно, да влезе убития! А още колко такива местенца има в България, които чакат да убият някого ...