С 40 млн. лева подменят мантинели на "Тракия", където камион се обърна и уби петима
Ремонт в участъка ще има през есента
Обратно в новинатаКоментари - С 40 млн. лева подменят мантинели на "Тракия", където камион се обърна и уби петима | Днес.dir.bg
Коментари
това са парите са 2 630 кубически метра висококачествена ламарина М400-50А от която е изработват двигателите на Тесла. Ако мантинелата е широка 500mm и с дебелина 5 mm може да се изработят мантинели с дължина 1052km. Мантинелите вървят по 4 реда. Излизат 263км
За няколко пъти по-малко пари на линеен метър ще се вкопае, кофрира и излее между кубик и два армиран стоманобетон, който при подходяща геометрия със сигурност ще възпре преминаването на ТИР-ове от едното платно за движение в другото/насрещното...
Такива стоманобетонни прегради се използват навсякъде в Европа и по света на магистралите. Съответно там смъртността при подобни ПТП-та е значително по-ниска, това е доказано със статистика. Тук обаче "великите" експерти по пътна безопасност продължават най-нагло да твърдят, че проблемът не бил в мантинелата, и каквото и да имало вместо нея, пак щяло да се стигне до толкова жертви. Това е абсолютно цинична лъжа и отговорните за това са за затвора! Безсрамници!
Експертиза доказа че мантинелата е стара но устойчива и не е причина за трагедията! както обикновено от трагедията да се открадне някой лев. Освен това , за 40 милн има едни по съвременни и сигурни преграждания който са и по-евтини... ама то тук се търси как да се краде, не дали струвате !
Бързате с критиките. Ами да идват Слави и Нинова. Нали телевизията му беше безплатна? Да видим техните строителни бюджети....Пишете ей така без да сте строили една тоалетна на село. А тя вече струва около 5000лв. 2 на два метра с покрив и едно прозорче...
колко километра мантинели са за 40 млн.?
Кога тези клоуни ще намалят краденето и ще отделят пари за оправяне на участъка от Тракия с ограничение 90 ???
Не мантинели ,а прокурор за вас.Проблема е в пътя,не в мантинелите и първо трябва да се похарчат парите за този неотложен ремонт.Вие сте едни прос.и същества и от вас сме на този хал.Защото бил строен по станишково време ,няма да се ремонтира за назидание ,каза един прост и отмъстителен човек,все едно той всичко ,което е построил не се е разпаднало.
настилката е проблем, не мантинелите. а такъв проблем има вече и след стара загора, в новите участъци. започвайте ремонта и се гответе за ремонт на участъка стара загора нова загора и нова загора ямбол. ако трябва повикайте италиански фирми да го направят като в италия
"Мутрата, имаща се за Главен прокурор, си поръчала 2 бр. високопроходими автомобили с мощност не по-малка от 410 к.с. Трябвало да имат: въздушно окачване с управление на задните колела и активно стабилизиране в завой; автоматично регулиране на нивото и пътния просвет и електронно регулиране на твърдостта на амортисьорите. Печели единственият допуснат участник - вносителят на Volkswagen с модел Touareg с мощност 421 к.с. и цена от 202626 лв. с ДДС за брой. Отварям ценовата листа на сайта на Volkswagen, валидна от 13 юли. В нея най-скъпият Touareg с най-високото ниво на оборудване е 164544 лв. със същия V8 дизелов двигател с 421 к.с. и естествено с дословно изброените (дума по дума) въздушно окачване и автоматично регулиране на нивото. Няма да питам за какво му е на Главния прокурор високопроходим автомобил. Явно пътищата до селата, в които бори битовата престъпност, са лоши. Но пък за този проблем може да арестува една друга мутра. Ако му разреши падишахът."
То в цената е включено и горивото за джипа на Бойко, а той си харчи ... яко (тулупа, не джипа).
Само за подмяна на мантинели са осигурени двойно повече средства - 40 млн. лева. Това заяви Георги Терзийски - председател на УС на АПИ, пред bTV. От къде дойдоха парите Терзийски сега . Вие от АПИ сте пряко отговорни и мястото ви е в затвора - това паническо отпускане на парите го доказва
Точно в тази част на АМ Тракия се намира оня ш*бан участък, на който колата подскача като жива и има собствено мнение накъде да върви. Значи вместо да се оправи самият път, ще се слагат мантинели. Типичните ремонти - вместо да отстраним проблема, ще оправяме последствията и ще усвоим едни пари от бюджета.
"Също експерти твърдят, че ако е легнал на мантинелата, тирът няма как да има действие по ограничаване на действието на щетите", коментира председателят на УС на АПИ. Каква титанична мисъл, какъв невероятен изказ, какво гениално прозрение.... Въртят, сучат, но не искат да признаят, че жалките парчета ръждясал метал, наречени мантинела, са допринесли в голяма степен за тази трагедия! Като причината не е в мантинелата, защо тя се подменя скоростно и то постфактум?!? В България сме царе на действието в стил "След дъжд качулка"....
Проблемите са в настилката не в мантинелите. Ама защо пък някой наш човек да не гушне 40 милиона
6 пъти по-скъпо!!!! Реалната цена е около 6 милиона,а разликата от 34 милиона отива джобовете на крадците от Герб!!! Машала,Деляне!
800 лв линейния метър!!! Каква е тая мантинела беееее мама ви крадлива деба в устенцата недоклатени!
40 милиона за 50 км мантинела , смятайте колко се пада! Сигурно от злато и диаманти е тази мантинела!
Средната цена на километър магистрала в Сърбия по официални данни е 3 милиона евро или 6 милиона лева, в нашата страна в гр.Варна 1 килиметър струва 40 милиона лева и всичко е за смях на майстора.
Значи са осигурени два пъти повече средства. Бре, гледай ти! Колко пари се събират годишно от винетки, колко от данък МПС? Какви са постъпленията в хазната от акциза на горивата? Колко пари се харчат годишно за поддръжка на пътища? Нека сравним приходите и разходите и да обясним, къде отива разликата. Пък и да сравним стойността на разходите с тези в една съпоставима с България държава, каквато е Сърбия. Защо в Сърбия един километър от новата магистрала през планински район излиза по-евтино, отколкото Тракия през равно поле?
Има много по ефикасни решение и икономически по изгодни, а функциалността е в пъти по голяма но в нашата страна всичко се прави без да е в полза на народа и възможно най-скъпо.
Тези 40 Милиона да не са парите за ремонта на цялата настилка + мантинелите? Ако е така става.
Пътна преграда средна тип Ню Джърси с размери - 61/82/600 см и тегло 3,6 тона , през която не може да мине нищо, нито да се обърне в насрещното платно, струва от 1150 до 1300 лв. с ДДС . Смятам на по-високата цена. За 1 километър път са необходими 167 елемента, или 1 км магитрала с бетонна преграда ще струва ~ 217 000 лв. Или с 40 млн лева могат да се поставят бетонни прегради на 184 км пътища !!! Спирам да смята и почвам да псувам. На ум и на глас, на протестите, докато не си подадете оставката КРАДЛИВИ ШИБАНЯЦИ !!!
Като за последно, даже, мисля, че цената им е ниска :) Можеха да се постараят малко повече. Живи и здрави да са
С варненския булевард "Васил Левски" влязохме в историята с най-скъпия булеврад на километър в Европа. Сега ще влезем в Гинес и за най-скъпи мантинели на километър въобще в световен мащаб. 40 млн.лв за 52 км са около 770 000лв за мантинели на километър. Освен ако не са със златна нишка тея мантинели, не знам дали ще се намерят по-скъпи някъде в Европа.
а да ва научат герберите как се краде като за последно.... Щом главния прокурор го научиха как да купи кола за 300 000 лева при все че същата струва 150000 лв. значи всеки могат да научат. Медът е много сладък опиташ ли веднъж няма спиране...
Простата робска рая да мълчи! Тия мантинели го доставям от Марс, вчера кацнаха със совалката на Мъск! Разбира се, в цената е калкулирана 85% такса шкафче-герп! Много долна продажна тиква съм! Отявлен женски полов орган!
Тези мантинели да не са от някакъв нов извънземен материал бе идиоти? Крадете като луди. ОСТАВКА!
Ашколсун! Това прави по 770 000 лв. на километър само за мантинели! Крадат и с гъ...а си!
40 милиона за усвояване. И вместо да сложат качествени мантинели като на германските магистрали, които могат да върнат камион обратно в лената му, или поне едни бетонни разделители, ще усвоят половината и ще сложат пак от най-долнопробните мантинели масово използвани по нашите пътища.
Кви са тез мантинели ве близо милион на километър от злато ли ги правите тез тенекии наистина много краддете ей боклуци мръсни
Допълвам, че както пътувах тези дни по посока Бургас, по едно време след Пловдив и преди един мост трасето стана изключително гадно и си казах - ей тука ще да се е обърнал тира - и след 2 секунди видях новосложените мантинели и мисълта ми се потвърди...Таса че, не винете турския шофьор, най-вероятно не е заспал човека, а се е борил да овладее тира по "селския път". Освен това е починал и не може да се защити с думи. Между другото, и участъкът след Стара Загора е полчал да се нагърчва и до няколко години и там ни чака ситуацията със сегашното трасе преди Стара Загора. Строителната грешка на магистралата е системна, най-вероятно поради системните кражби.
е с четири години по-дълга експлоатация.. Стара Загора - Нова Загора почна да предизвиква морска болест у пътуващите още след ПЪРВАТА година експлоатация..
Турците да минават с фериботи през морето, за тук са им ниски толтаксите! Пътищата ни приличат на бейрут заради претоварените тирове и рисковете от катастрофи и задръстванията са нечовешки! Този фес ако си беше почивал през уикенда щеше да е жив и щеше да пощади живота на българите които е помлял!
Фирмите, които строят българските магистрали строят скъпо и некачествено, защото единствената им цел е да усвоят едни пари, без грижа за безопасността на хората. Друг проблем е абсолютната безхаберност по отношение на поддръжката - кърпене на дупки, подмяна на еластични огради. РНемонтираните участъци не издържат и една зима. Вината за това положение носи единствено глъвният инспектор на пътното и друго строителство в България - Онуй.
Направете ги бетонни. Хем по-здрави, хем по-евтини!
златни мантинели .... явно заплатите на строителите са станали по 15000 евро, щото на други места по света мантинелите са в пъти по евтини