Родни инженери предупреждават за опасност с мостовете у нас
Виадуктите у нас не се поддържат, твърди Веселин Димитров
Обратно в новинатаКоментари - Родни инженери предупреждават за опасност с мостовете у нас | Днес.dir.bg
Коментари
Трябваше ли да се случи трагедията в Генуа, та да се сетят нашите специалисти и управленци, че тези проблеми са и наши? Като гледам по телевизиите оголените от природата поддържащите вертикални колони на нашите виадукти и напълно разкритата арматура...не смея да гадая. Задължителното и системно поддържане на такива конструкции е най-голямата отговорност на институциите, които отговарят за тяхната годност за нормална експлоатация. Второто тяхно задължение е при доказана икономическа неефективност за тяхното поддържане, да забранят експлоатацията на подобни обекти и да предприемат мерки и действия, ПРЕДИ СРУТВАНИЯТА, за тяхното събаряне и ново изграждане.
Като гледам какви майстори са останали в България къде една изолация не може да сложат без да я издуха вятъра представям си как се правят ремонти на мостове и тунели. Вече всеки, който може да държи маламашка се нарича майстор, а за инженерите не искам и да си мисля. Всички кадърни избягаха в чужбина.
БВП на България от най-добрите години на соца, при 8.7 милиона население е ПО-НИСКО от това през 2016 г. и 7 милиона население. Толкова за голямата ни индустрия и страшни постижения.
Ако ги ремонтират както ремонтират пътищата и тунелите - значи ще избягвам мостовете
се ремонтират от престъпниците от управляващата клика ГРОБ, вероятността от тяхното срутване се увеличава в пъти...
То ако ако другите мошеници от БСП ги ремонтираха всичко щеше да е наред...Айде холан, не се познаваме. Хората в тази държава са тези, няма други. Един бивш колега казваше, че България може да се оправи само ако тази пасмина живееща тук бъде изгонена и тук се заселят чистокръвни германци....
20 години червените кратуни не пипнаха нищо, сега дрънкат тъпотии...
С малко уточнение, че червените кратуни ги построиха. Пребоядисаните като ГЕРБ червени кратуни даже не ги боядисват ... Какво сте построили бе бастун? Кое? От малкото направено след 89та кое е окрякало 5 години да речем без поправка? Нали след няма и година се почват ремонтите? Право ви казват, че каквото е построил бай Тошо вие не можете и да го боядисате .... Нали сте по-умни? Нали сте по-модерни? Техника, напредък и така нататък? Що сте по-зле? Що сте по-некадърни? Щото сте само приказки, затова ... БСП могат и те да вървят на майната си, ама не са били 20 години на власт мой човек. Кой не скача е червен, а? После цар искахте, нали? А той ви остави пожарникар и гимнастик ... 10 години подред са на власт, ама все другите ви виновни ... Е що тогава сте същите, че по-майстори в нищоправенето от другите? Нали сте по-добри? Нали не сте такива? Същите миндили сте, че и по-некадърни ... Едно време поне имаше хора които разбират от работата си, сега сте само калинки ...
Единия казва,че много от мостовете били отремонтирани,другият пък казва,че въобще мостовете в България не били подържани. Да ти настръхнат косите направо от компетенции по родните мостове.
Точно по ремонтираните ме е дтрах да карам.. Като гледам ремонтирани улици и магидтрали
"Според него виадуктите у нас не се поддържат откакто са построени." А защо е така? Нали затова са винетки, допълнителни и данък автомобил. Не е ли това работа на АПИ?! И кой контролира дали АПИ си върши работата? Никой, но само им дай пари да събират.
Това което виждате на снимката е в пъти по-стабилно от моста в Дженоа,но наистина подръжка трябва задължително не само на настилката . 1 мм. отклонение на колона може да доведе до финал.Височината е страхотна и е атрактивна за бънджи нооо ние не искаме да падаме с автомобилите долу.
Моранди мостове има навсякъде . Даже в богата американо-римска провинция Хермания има един доста значителен Моранди Експонат над река Майн , свързващ не само химическия завод на един глобален плайър с пътна мрежа . Въпреки това ремотът не само се бави а въобще не се възприема . Защото според редица експерти този значителен за американо-римска провинция Хермания Моранди Виадукт е за събаряне , а не за обремонтаж . Но , нека американо-римска провинция Хермания си има свой собствен Експонат Моранди Виадуцере .
,,Родни инженери предупреждават..."? Ха-ха-ха! Родни инженери вече няма. Родните инженери са в цивилизованите страни. В България останаха само мутри строители, които не само ще съборят мостовете, ами и хората ще унищожат. Там където мутрите строят мостовете падат, а магистралите са осеяни със смърт!
Кои родни инженери..?! Създателите на компотите за Япония ли..? Създателите на стоки, на които и в СССР се мръщеха.. Мухлясали мозъци сте, живеете в славното минало и светлото бъдеще..
Вицовете ви не са факти. Колко от българите до 1989 г., когато простотията дойде на власт, живееха в къщи от плетени пръти и кал каквото беше наследството от идиотите причинили две национални катастрофи, 64 милиарда репарации, две загубени войни, загубени над 30 % от територията и на които мястото им е само в Белене. А сегашните сте също толкова некадърни - вече 29 години ядете от това, което ви оставиха инженерите от онези 45 години!
Щом са родни значи не е много важно.Важното е да го кажат западни и особено от Брюксел.
Какви сто години, какви 5 лева.... Римските виадукти по Виа Апиа ако бяха със срок 100 години -надали щяха да се видят и на рисунка. Както и оня виадукт в Стамбул. Мостовете на Уста Колю с какъв срок са проектирани!? Само за 50 години автомобилният парк се увелици стотици пъти, тонажа на единица автомобил до 15 пъти, а скоростта!? Този мост когато е проектиран за какво натоварване е бил!? И защо, от какъв зор скоростта е ограничена на 60 км/ч -а сами пишат основен път за Европа. Нищо лично, но тази магистрала да не е по Чешкото БДС като Тракия с ограничение скорост 50 -60 км/Ч. Кое е първичното яйцето или кокошката; в случая жилищниите блокове или моста!? Тези 400 семейства живеещи в шест етажните сгради как са попаднали там, нима общината и службите не са виждали какво може да се случи, ако някой пътуващ реши да си хвърли шишето от уискито, преминавайки моста! Някой може ли да каже как изчислително основата на моста и колоните минават през балконите на живеещите на ул. Енрико Порро, както и обособеният под моста платен паркинг. Не ми е ясно какво се предвиждаа като поддръжка на моста,, но ръждата е отчайваща. Дали проектанта е виновен, дали инвеститора, или изпълнителя. 56 години не са малък срок за да се говори за порок в проекта, или качеството на бетона. За мене проблема идва със свръхнатовареността наа съоръжението изчиславоно преди 60 години собразено с тогавашният трафик, автомобили товари
Строителното инженерство се е развивало с хилядолетията , паднали мостове е имало ВИНАГИ и ВИНАГИ отговорността лично е била поемана от тези, които са ги поректирали и строили. В този бранш НЯМА ПОЛИТИЧЕСКА ОТГОВОРНОСТ, а има лична. Та гледай си политика и не ми обяснявай за строителните постижения през вековете - в моменат строителния инженер знае повече отколкото този в античността. И като говориш за Кольо Фичето - ами да, моста при Бяла си стои, ама трафикът НЕ Е ПО НЕГО. Да, голям строител ЗА ВРЕМЕТО СИ. В момента всеки един сторителен инженер може без да се напъва да проектира ВСЯКА сграда и мост, строени от него. Просто, защото науката се развива. Не знам дали разбра, че всъщност искам да ти кажа, че си абсолютно неук и предпочиташ да вярваш в митове, а не в наука. Да ти кажа ли как са строени мостовете в античността и как сега? В античността на базата на аналогията и опита с описание на кривата с думи, дори и с песни - две крачки напред, лакът нагоре, и т.н. и т.н. на пробата и грешката. А сега се изчислява с математически модел каква точно трябва да е кривата на един свод за да имаш само сила на натиск, който да притиска камъните един в друг, защото ако имаш опън зидарията се разпада. Та евала на древните строители, които с малко знания в математика и физика са успявали да се справят, но да сравняваш науката сега и тогава е просто невежество.
Хайде бе моралиста, ая прочети постовете отдолу! И поне пред огледалото си признай кое нее е поолитически насочено в България! Има векове още да се чудите (и ти и подобните ти) на румънци, македонци, гърци, турци. И пак някой който каже ФАКТИ ще ви е виновен. Нищо подобно. ТОЧНО В ТОЗИ БРАНШ ИМА ПОЛИТИКА, щом става въпрос за пари, за вного пари и лобистика. И на тебе отново, защото ти е къса паметта, декларирам никой, дори и ти не може да каже колко съм глупав -просто ви липсва разум за да проумеете!
И да ти се впрегна на умността; Моста на Колю при бяла си стои и руши не за друго, а защото не отговаря на днешният трафик! Надали знаеш, умньо до коя година този мост се ползваше дори от международен транспорт, ама и за какво да знаеш, много важно. И пак ще го ползват, ако се случи с новият мост убиец. Другият мост -от него останаха устоите и носещите греди, -знаеш ли до кога се ползваше и този мост и закакво го изоставиха. Да ти говоря ли за третият мост на Колю Фичето. Ами да ми кажеш, умнико, защо на съвременните пътища, в основата на които лежат пътищата на Митхад пропадат само новите ленти, не и тавм където е старият път. Нали днешните архитекти и инженери знаят повече (или ползват все още формулите и коефициентите на старите строители. Да ми кажеш нещо и за строителите на църквите (Света София в Стамбул) или Катедралите като Нотр Дам или Базиликата Саграда Фамилия, а може би Двореца Алказар -да ги сравним ли с "Летящата чиния" на Бузлуджа!
... когато някъде по света стане нещо, и хоп - у нас изведнъж се появяват "експертите" които предупреждават! А къде бяхте досега бе, че не "предупреждавахте? Смешна държавица сме, без собдтвен облик и самодостатъчност и която постоянно върви по "пъртината на големият брат".
НЕ беше интересно да ги дават по телевизията. Сега ги питат и обясняват. Да не мислиш, че по телевизиите дават всеки, който има какво да каже? Ако си се интересувал ще видиш, че непрекъснато се е повдигал въпроса с това, че освен нови пътища и съоръжения трябват средства и за подържането им.
Изглежда не следите особено какво се случва по родните шосета. Години вече се говори за оня виадукт при елешница(не се мъча да им помня имената) или за Аспаруховият мост, или за виадукта над Звездица -за оголени арматури, за падащ бетон, разместени сеизмични възглавници. Въпросът е че НЕ СЕ ОБРЪЩА ВНИМАНИЕ докато не умре някой -ударен от паднал плафон в тунела, потрошена кола от паднал бетон от моста, отнесени от водата хора и къщи от някой язовир. Защо ти е смешно, трябва да си уплашен. Кампанийността е страшна, в тази кампания ще бъде неглежиран друг проблем с други жертви ....Паднали панели от ЖК, паднали корници, козерки, пропаднали шахти на пътя или пешеходната зона, паднали жици на тролея на трамвая на ЖПто.... Трябва, приятелю, да ти е страшно.
Видела жабата коня, та повдигнала и тя крак. Сега ли се сетихте или иската малко да покрадете.
"експерти" причината, може да е.. всякаква. дайте ни сега пари, за да търсим причината :)
Все пак за да ви успокоя ще ви кажа, че нашите мостове не са уникални и като такива за тях има доста натрупана статистика за проблемите , който могат да се случат. За разлика от моста в Генуа, който е уникален и никой в момента не може дори да предположи кой елемент е бил проблемен. Та не се панирайте - след като се испектират вероятността инженерите да не видят нещо , което да доведе до срутване на моста клъни към нула. Не така е в случая с Генуа - там е напълно възможно при проверката да е пренебрегнат проблем, който да не оказва сериозно влияние върху други конструкции, но точна за тази да е бил фатален.
Много странно, единият инженер казва, че у нас мостовете и виадуктите не се поддържат, а другият - че се проверяват 2 пъти в годината! Аз лично видях няколко ремонта на мостове по магистралите за последните 3 години. На кого да вярвам - на камбаната ли или на оная си работа ? Както е казал Вуте... :)) Явно Бойко си търси мотив, за да налива пари в строителните фирми!!!! При положение че се обследват 2 път в годината, то е пределно ясно къде какво има да се прави.
Нищо, абсолютно НИЩО не пречи да се проверяват два път в годината опасните съоръжения (и асансьорите са в това число) и ЕДНОВРЕМЕННО с това тези съоръжения да НЕ СЕ ПОДДЪРЖАТ. И италианската Autostrade per l"Italia, която трябвало да поддържа рухналата естакада твърди (а вероятно има и документи за това), че е проверявала моста два пъти в годината и НЕ Е НАМЕРИЛА индикации за проблем. Между другото ние сме ЦАРЕ на точно такива оправдания - справка Търговския регистър. НЯМАло загубени и повредени данни, обаче 7 дена не можем да ги пуснем да работят (данните).
Тия псевдоексперти, работещи по поръчка на КУРналия и БСП-трябва да ги съдят за невярна и лъжлива информация!! Не може да предупреждават за опасност със съоръженията, понеже хал-хабер си нямат за действителното им състояние!! Крайно време е в България да бъдат въведени мерки срещу подобни"сензации", Таско Ерменков трябваше да бъде съден!
И кой ги построи тези мостове? А да, гадните комунисти. А кой не прави ремонти последните 29 години? А да, добрите демократи.
И въздуха са ти давали комунистите, а също и мозъка..
Тези мостове са ги проикторали строителни инженери и строили строители. Може и да са били комунисти, ама не са били партийци. А комунистите, които ти цитираш са правили това, което парви и Бойко Борисов - режели са лентички. И за да ти е ясно - през соца има влезли в затвора проектанти, защото са били притискани за по-ниски бюджети да строят конструции, но НИТО ЕДИН ПАРТИЕЦ. Та нито ГЕРБ, нито БКП са построили каквото и да е. И най-посредствения проектант е гений в сравнение с Живков и Борисов.
Наистина КОЙ и дали всички! Тези в близост до Витиня дали си спомняш кога точно се строеха и КОЙ беше хпецедент и кой премиер. Кви комунисти строили мостовете знаем кои мостове и кои виадукти -но пък да твърдите че всички -оня горе ме обвиняваше да си гледам политиката -аз гледам фактите! Щото дали си спомнята и какъв беше пътя Варна -Бургас в годините на Югоембаргото с недостига на горивата у нас (когато се наливаха основите на частният бизнес у нас!) до момента в който Македонците се хванаха да го ремонтират и направиха първият ремонт на настила на Аспаруховият мост.
Бай Тошо беше казал - това, което ви построих вие не можете да го боядисате само! Май е прав.
Построил ги бил той, ама на куково лято, построиха ги строителни и транспортни войски.
докато не се случи подобна трагедия и в България - не вярвам на инженерите. Това, че са паднали едно - две парчета и са ударили някоя и друга кола е мал шанс. Да не забравяме, че повечето подобни мостове и виадукти са правени по времето на Тато... Толкова е много се е построило, че днешните крадци , 28 години не могат да откраднат всичко и продължават с кражбите... В този ред на мисли, едва ли ще могат и да го отремонтират.