Разпити, експертизи и огледи - какво свърши прокуратурата по случая "Своге"
От държавното обвинение дадоха отчет за цялата си работа по трагичния инцидент
Обратно в новинатаКоментари - Разпити, експертизи и огледи - какво свърши прокуратурата по случая "Своге" | Днес.dir.bg
Коментари
След дадените оставки народът вече ще е раздвоен по отношение на вината на шофьора и няма да има сила,която да убеди едната половина,че са обвинени всички виновни.Това е вече положението,каквото и да правят,пък ако не вкарат оставките за гласуване или не ги гласуват ще престанат да вярват дори,че и шофьорът на автобуса има и каквото и да е вина,въпреки че само той е виновен. Сега остава адвокатите на обвиняемата за катастрофата на автомагистрала Тракия и те да поискат подобни експертизи.
Автомагистрала "Тракия" "разкопаха ли я"/проби от настилката,ново асфалтиране и т.н./ край Вакарел,въпреки че преди преобърналият се автобус на 13 април тази година със 6 убити,на 14 юли 2007 г. пак при катастрофа между автобус и две коли има 3 убити,а 4 януари 2009 г. точно на същото място на катастрофата на 13 април тази година отново автобус по линията Ямбол - София се удря,без жертви. Или шофьорката на колата ще е виновна,защото преди е била с отнета книжка за употреба на алкохол,а преди две години си възстановила правата? Въпросът ми е реторичен.При гладък път без дупки няма как да има вина извън участниците в ПТП-то за него,а след като катастрофиралият е навлязъл преди катастрофата в насрещното платно за движение,най-вероятно ще е единственият виновен за ПТП-то. Ако има отклонения при ремонта на пътната настилка може да има обвиняеми било за престъпления по служба,било за безстопанственост или и за двете. Наказанието.У нас под справедливо се разбира при неосъждан да е средното - при от 5 до 20 средното е 12 години и 6 месеца,но има и привилегия за намалението му с една трета,така че нищо чудно окончателното да е 8 години и 4 месеца.В крайна сметка тук не е Германия,в която нашенецът ритнал жена в берлинското метро за счупен крайник го наказаха с 2 години и 9 месеца ефективно,въпреки менталните му проблеми при предвиден максимум от 5 години.При тези рамки на предвиденото наказание у нас в Германия присъдата щеше да е между 19 и 20 години лишаване от свобода.
Като при прогнозата за наказанието му като справедливо у нас съм взел под внимание големият брой жертви,че при само две и тази подписка току-виж може да се стигне и при положение да се сметне,че предвиденият минимум е несъразмерно тежко наказание зе идвършителя,да му наложат 4,5 години
В крайна сметка за мен справедливото наказание за този е 19 години,намалени разбира се една трета,което прави 12 години и 8 месеца лишаване от свобода,но то е само според мен справедливо.
За шофьора е по-добре само той да бъде подсъдим,колкото и парадоксално да звучи.И да обвинят някого за състоянието на пътя ще е за не повече 5% съпричиняване,но това ще означава,че делото ще се гледа по общия ред,защото подсъдимия ще има ресурси и няма да е съгласен на съкратено съдебно следствие/ а всички подсъдими ако не признаят няма такова/ и ще пледира невинен,а дали ще го осъдят или не за шофьора е без значение,но е от голямо значение,че няма да има намаление с една трета и вместо 8 години и 4 месеца/200 месеца/,както правилно го е изчислила емануела в предната статия,наказанието му ще е 300 месеца лишаване от свобода. Малка е и вероятността и шофьорите на двата автомобила/само ако не са се движили по средата на своето платно за движение или не са отбили вдясно,ако са имали време след като е навлязъл в тяхното платно за движение/,но техният % на съпричиняване няма да е над 5%,дори ще клони към нулата и ефектът от това дори и да признаят,ако бъдат подсъдими ще е нулев за присъдата на шофьора,но най-вероятното е само той да е подсъдим.Автотехническата експертиза единствено установява механизмът на пътнотранспортното произшествие. Всичко останало е пълнеж.Разбира се задължителни са и съдебномедицивските експертизи,но е разбираемо,че се правят с друга цел,а не за установяване как е станало ПТП-то.
Стига само с настилката, ами ако беше лед. Експертиза за гумите и спирачките на автобуса е по-важна и нито дума за това.
Цацаратурата върши това що ментора им каже.. И кой го вълнуват ''отчетите'' им дето и за задник не стават .. Къде бяха преди да умрът хората??? въпреки многобройните сигнали????въпреки многобройните писания как се краде от асфалта???
най-важната експертиза - авто-техническата за изясняване механизмът на пътнотранспортното произшествие,останало си е по закон изискуемо като съдебномедицинските и пълнеж като останалото.
Средата трябва да е такава че в максимална степен да компенсира човешката грешка. В случаят ако пътя не беше хлъзгав, завоя правилен, наклона на виража..., отводняването на пътя, даже и мантинелата каквато трябва за тази пропаст зад нея и монтирана както трябва, автобусът дори с всичките вменявани грехове на шофоьра трябваше да има само намачкани ламарини и леки телесни повреди на пътниците. Виновни са всички-от премиера към момента на строежа, до последния циганин който за да не пренесе две лопати повече пъха парчета стиропор за запълване на обема. Кой колко и за колко /затвор/ да определя който трябва но реално, според "заслугата".
Писане не разбрах как шофьора е навлязъл в насрещното, за да блъсне коли. Едни казват завоя е тесен и трябва да се навлезе, добре но трябва да си сигурен че отсреща не идва друго ппс, други че асфалта го е подхлъзнал, добре но на пързалката трябва да се засилиш, пък и никой не каза с какво качество са гумите на автобуса, защото има едни ментета дето се пързалят и на сухо. Имало е птп нищо за тези пострадали хора. Тръгнал е към пропаста, спирачки въобще имало ли е, трябва да се подсушават по време на дъжд, шофьора знае как, правил ли го е. Всъщност при 40 едни спирачки до 20 и придържане до осевата нямаше да има проблем. Защо обаче бсп политизира инцидента, не беше ли лукаво да използват свърта, те обаче от създаването си са на тази вълна.
Няма да е само край Своге. Днес преди обяд ТИР с малини се обърна на пътя след Ребърково в посока Ботевград. Пътят е двулентов, с големи наклони и завои. Толкова много тирове имаше днес, защото го отклоняваха заради закъснелия ремонт към Своге. Но на управляващите не им пука за Северозападна България. Премиерът търчи по магистралите , вицето му пък обикаля крчмите по морето!
То хубаво, ама има още няколко стотин километра пътища за проверка!! ТРЕЙС са се оляли да строят и да крадат. А какво да кажем за магистралата между Пловдив и Стара загора, дясната лента и в двете посоки - дупки, кръпки, мизерия .... можеш да излетиш в космоса ако не държиш здраво волана!!! Кой ще я проверява, кой и кога ще я оправя ??!!
остави ли си все пак 20-тина прокурори, които да се занимаят по-сериозно със бащата на Президента ?!
Поредната порция лъжи на Тиквун. Прокуратурата на ГЕРБ няма да свърши нищо, защото парите са изядени точно от техния ментор Винету. Поредната порция лъжи и замазване на кражбата на ГЕРБ. Продажните медии лъжат, като за последно въпроса е кой лъжата народа или мутренската власт, че някой още я крепи. Едно трябва да е ясно ГЕРБ са убийци и народа го разбра. Все по трудно ще им е да се задържат на власт ГЕРБ, чака ги есен изпълнена с приключения и колкото и да развързват кесията няма да им помогне.
Не виждам да е разпитана тази на която подписа е трябвало да е най- отгоре . Утвърждавам и дето беше все по телевизиите . Ако не я знаете погледнете малко стари кадри от преди председателството
Сигурно има много неща, които увеличават шанса за катастрофа на това място. Такива предпоставки има и на стотици други места по пътищата, но без помощта на шофьора нямаше да има катастрофа. Явно вината е поделена, но шофьорът трябва да се съобразява с обстановката, а службите, които се грижат за пътя не трябва да организират капани за шофьорите.
За да си видиш поста, иначе никой не се сеща за теб! Днес по БНР един експерт от Агенция по пътищата/сходен орган в прав текст заяви, че е бил направен експеримент с автобус на същата отсечка, и категорично заяви, че в завоя не множе да се влезе със скорост 53 км/ч. Така, значи трЕбе да се види кое е причинило "евентуалната реакция" на водача на автобуса, за да прескочи той мантинелата и да се отзове в дола! Капиши за какво иде реч?! Стига сте повтаряли като папагали онова, което ви внушават медиите! Използвайте си главите по предназначение, а не сдамо като окачалка за шапки...
Човек му е достатъчно само като види тази декоративна мантинела,която е сложена на остър завой,и зад нея пропаст,ще ви стане ясно че нищо във тази държава не е наред,и не обинявайте за всичко БСП,защото да не забравяме от 9г кой управлява,нали така?
Всички други могат да карат внимателно там, само този шофьор не можел и сега какво ли не е виновно, че е бързал...