Коментари - Московски нареди проверка на Wizz Air за свалените пътници | dnes.dir.bg
назад

Московски нареди проверка на Wizz Air за свалените пътници

Транспортният министър Ивайло Московски нареди ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“) да провери на ситуацията с полетите на авиокомпания Wizz Air.

Обратно в новината

Коментари - Московски нареди проверка на Wizz Air за свалените пътници | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Бай Уйз ( нерегистриран ) 31.08.2017 17:36 Аз не съм мъдрец,а ма ти май си тъпец ! За какви разходи говориш !? За това,че те пренасочват за друг полет,веднага ти броят или ти привеждат 400 евро ! Стига да не си си правил други сметки (примерно в Лондон) Вземам си парите и въобще не летя ! След два три дни пак ставам доброволец и пак 400 евро ! Ама това не за мъдреци,а за тъпаци !:)

Бре този Московски много се е набрал бре. Ми да беше проверил книжата на Bulgaria Air предната седмица. Накой го сърби, че WIZZ направиха база в ТИМаджийскто летище Варна.

Е малко ли ги проверяваха и тях? Като има нарушения се проверяват всички.

А,имаме ли правомощия,и ако имаме то на кой Фирми може да се правят проверки,имайки предвид ЧЕЗ и ЕВН,как ни дерат кожите тук,и със печалбата от България си изплащат пенсиите във Чехия и Унграия.

Да питам аз, това ли е най-големият проблем на държавата? Хората нямат какво да ядат, ние сме се загрижили за това, че видите ли богаташите трябвало да почакат още 2 часа преди да идат в Лондон за ново кожено палто! Жалка работа!

Богаташите пътуват бизнескласа и не са застрашени от това да изгледат самолета как излита. Тези са същите като теб, но поради това своеволеие на уйзер може да си загубят работа, изпуснат друг полет.... и тн

Ха ха в бизнескласата на WiZZ летят тези които срещу 20лв искат да качат още един куфар вместо да дават 90лв. в икономичната класа.

Гарантирано от Герб,само при това Мутренско Пожарникарско управление на Герб,се случват такива измами,и други подобни като АЛО-Измамниците,Пирамиди като Дупнишката Популярна каса,и куп още измамници като ченчове по морето,истината е Че Герб нарочно оставят нещата,така за да се изтрепе народа по бързо,и да се приключва със този План Ран=ЪП.Който гласи Геноцид над Българският народ,който Костов Циганина започна,и Мутрата от Банкя ще завърши,за да могат след време Американците да се заселят на нашата чудесна територия,със чудесен климат.Бойко Подавай веднага Оставка БългароМразецо!!!

Бе стига сте ривали бе! Нали искате евтино, има и рискове! Имали права! Кви права имате бе овце мизерни!

loyola

нямаме правомощия, ама ще проверяваме?! тая печелбарска стратегия си е световна търговска практика, какво има да се проверява, само ставаме за смях!

Ако компанията не си е направила сметката, пътниците са си я направили, изчислили, преценили и избрали, точно тази дата, поради хиляди причини.И хоп , изведнъж компанията на която са разчитали решава без да имат вина, да ги прецака и да им провали плановете.

Ако някой ненормалник счупи,шише от вино в самолета и се опита да заколи някой-тея са фалирали за един час!

Опитвал ли си да счупиш такова шише? Опитай, виждам че не си. Стъклото е такова, че не остават остри ръбове. Има държави, в които натрошените бутилки от бира и други се ползват за настилка като от камъчета и дори гума на колело не може да се спика. Може и да се ходи бос. Виждал съм го само в Холандия и Франция, но преполагам е така и навсякъде другаде освен в третия и четвъртия свят.

Къде е врътката при лоукостерите? Малък пример: Еърбъс 320 със 150 пътника лети София-Будапеща (680км), което самолета взима за 45мин. Разход гориво в час - 2.6т, т.е. отиват 2т 400 евро = 800 евро. Полезен товар около 23т (13т са 150човека с 10кг багаж), 10т. полезен товар се предоставят на спедитори срещу 20 000 евро. Продадени билети общо 15030=4500 евро. Летищни такси и обслужване (най-скапаните нощно слотове - 2500 евро). Заплати на екипажа (ден) - 850 евро. Лизинг на ден - 10 000 евро. Т.е. при груба сметка лоукостерът печели поне 10 000 евро за 1 къс полет на ден, понякога са 2. Ето от къде може да плати по 400 евро на 20 хартисали пътници, като става ясно, че пътниците са за красота (оправдават полетните слотове като прикритие за доставката на стоки в ЕС).

прикритие за доставката на стоки в ЕС =========== Стоки в ЕС си се разхождат най-свободно по дефолт...

Далече си от истинските сметки - никой не товари десет тона багаж в пътнически самолет, и това би отнело време. Полетите на ден не са един, а от сутринта до вечерта - т.е. 2, 3 или 4. Сметка има, защото се ползват нови самолети, добра организация и се изцежда максималното от подготвянето на маршрута до продаването на местата.

Това което са направили от Уизеър е масова практика (овърбукинг) в бранша. Излиза че на авиокомпаниите им е по-изгодно да плащат обещетение на върнатите пътници вместо винаги да продават точната бройка места. В случея обаче Уизеър са прекалили с "овърбукинга" а и явно обезщетението е недостатъчно:)...

Опитват се да практикуват Измамите на Краварите, ама не са уцелили мястото. Там по дадена дестинация има по 4 полета дневно, а тук по 1 за два или три дни.

Редовно пътувам с тях. Обаче недоумявам,как така след като едно място вече е платено,ще търсиш друг за същото място при отсъствие на платилият вече? Платилият не може да си вземе парите обратно по никакъв начин! Връщане на пари няма!

така де, ама защо да не вземеш на още един парите... ако постоианно не се явяват по 2-3 пътника, може да продадеш няколко билета повече... ама тук става въпрос и за смяна на самолета с по-малък, иначе няма как да са продали 15-20% над местата - никога не се отказват толкова хора...

За сигурността по време на полет,не знам. Но когато попитах стюардесата ,защо предлагат вино и други напитки в стъклен амбалаж,и че според мен не е нормална практика в тези опасни от тероризъм времена да предлагаш в ръцете на хората стъклена бутилка,която може да се превърне в оръжие-отговорът на стюардесата-младо момиче беше-Е,чак пък толкова сигурност!????

Кат си нямате собствена авоикомпания , така ще бъде. Кой като иска и когато иска ще ви сваля от борда. Оплачете се на Арменския поп. Така е с ЧЕЗ. МЕЗ и ФЕЗ, Соф Вода. Топло - Студена фикация. Банките, Джилезото което не се произвежда от Кремиковци, златото, млякото, цимента содата и каквото се сетите.

седалището на авиокомпанията е в Унгария се оказа зловреден и от ДИР го изтриха !!!!!!!!!! защо въобще предлагат теми за коментар? Мишкари!!!

Интересно ми е защо си позволяват такива гафове, вместо да направят опит да си върнат клиентите, които райъна им взе?маркетинга им куца на wizz явно!

Според мен, решението не е сложно. Приема се закон, според който компанията се задължава да те компенсира с някаква твърда сума (да кажем - 500 Евро за Европейски полет). Тогава, за такива авиокомпании ще е въпрос на математика за риска, който поемат и колко места повече ще продадат. Друго, което ми направи впечатление е, че при А320, с около 200 места, те са продали 40 в повече, което е 20%! Разбирам, 3%-5%, но 20% си е направо престъпление и трябва много яко да бъдат настъпани!

Нещата са малко по-сложни, ама трябва да се мисли и преди всичко чете първо, а говори последно. Има евопейско законодателство, което казва, че ако по вина на превозвача се изпусне полет, а следващия е след повече от 8 часа, той (превозвача) е длъжен да осигури на пътниците транспорт, хотел и храна до следващия полет. А защо се получава това с местата - ами ако се развали самолет, почват така да ги разместват, че да има най-малко "дупки". Т.е. еърбъса с 240 влиза в неплануван ремонт, а има един с 200, който може да бъде пратен, кво да правят според тебе?

To що ни правиш на маймуни бе. Какъв развален самолет кви пет лева. Wizz air e ниско-тарифна авиокомпания, цените се менят в зависимост от кога е купен билета. Ако си купиш билет месец да кажем преди полета е три пъти по евтин билета от даречем три дни преди полета. Свалените пътници са си купили билет отдавна за да спестят някой лев, и тея мизерници ги свалят, за да им покажат че България, кучетата те яли брат, ако не плащаш. Не ни прави на маймуни екс уиско.

независимо колко логично оправдания ще кажеш е защита да авиокомпанията фактите ясно и недвусмислено показват каква е причината -"От компанията вече обясниха, че са направила повече резервации от наличните места, но това било практика, защото явяването на всички пътници за един полет било рядкост."

Мислих, четох и никъде не видях Wizz Air да са се оправдали с това, че имат авариен ремонт на самолет, нито пък знам да е имало скорошен ураган, който да е попречил. Има Европейско законодателство, но има и Българско, което може да допълва Европейското и затяга санкцията, ако причината е просто алчност.

Напротив , може. Сериозен съм.Пътувам много , знам какво говоря.

Какво точно покрива?

изиджет пусна 300 000 места с 15% по-ефтинко. Побързайте.

Slezz Air

Всеки закупен билет за полет на Уизеър е с определено номерирано място. Как може повече от един пътник да има билет за едно и също място?

Места се дават при чек-ин, не при купуването. Купува се днес, летиш след месец, чек-ин онлайн до 4 часа преди полета или на летището срещу такса. Срещу допълнителна сума може да си избереш място при купуването на билета - 2 до десетки лева е цената - и тогава имаш място, както ти казваш.

Щом като си си закупил и платил билета ... дали ще летиш или не, не трябва да е проблем на превозвача. Врътката тук е друга ... нищожни цени на билетите, който не гарантират всеки път присъствие на борда ... а се печели от допълнителните такси ; летищни, за багаж, храна, напитки ... НО само, ако си на борда ... затова продават билети над лимита. Не ми се е случвало да пропусна полет, за който съм платила прилична сума, а и не бих ползвала такива полети, който биха ми провалили плановете, не ми изглеждат и достатъчно сигурни, като безопасност. Но всеки знае сам за себе си ... ако нямаш важна и неотложна работа и не разполагаш с много средства ... защо да не се възползваш???

съобщението е друго: Народа се 'връща' в Англия, защото в БГ няма работа, няма адекватни доходи, няма здравеопазване, няма образование, няма фунционираща държава. BG е място за евтин кратък престой, зъболекар, фризор, някоя не лоша кръчма.... и после обратно по белите дървави- където не е лесно, бачка се, скъпо е, но знаеш, че това е реда.

Нормалните българи постепенно намират мястото си в Обществото. Не е винаги българското, но все пак е Общество. В България остават само тези родени за царе. Чакат вакантно място.

Е и?

За това кмоето говориш си има ЗАСТРАХОВКИ , те ще тиу покрият останалите разходи :)

до сега съм ползвал само здравна застраховка.когато ползваш агенция и отиваш на организирана почивка, до колкото знам има застраховка за отмяна на полет, но когато човек си организира сам всичко, мисля че не може да се възползва от такава :)

Не си разбрал, летецо, застраховката за която говориш е, ако изпуснеш самолета по ТВОЯ вина. Ако е обаче по вина на превозвача/летище, застраховката е автоматична.

Ей Московски ли си, Вашингтонски ли си ти си представителя на държавата в тази ситуация бе. Какво прехвърляш топката на унгарците, нарушенията на авиокомпанията са извършени на територията на България, какво могат да проверят унгарците тук - нищо. И защо не попиташ Уизеър сваля ли пътници от полетите си от Унгария.

Летял си ти ... два пъти в живота си. Ако беше летял щеше да виждаш и не толкова пълни полети , та се е случвало и полупразни ;)

Летял съм наистина!пазя си всички билети за спомен от дестинацийте, които съм посетил.ако искаш ще ти пратя снимка!за какво да лъжа - няма смисъл!?!

за летец е недопустимо да пише "дестинациЙте"! Абе толкова ли не схванахте, кауни прости, че "ИЙ" в множествено число НЯМА!!!

...но не и в месеца на отпуските- Август. Напротив, лятото wizz имат по 2 полета на ден до популярните дестинации! Така, че не ги оправдавай...

човече, това че в България месеца на отпуските е август, не значи, че по цял свят е така!за Емирствата полетите са най-пълни от края на октомври до края на Март, защото през останалото време жегите са огромни.Аз съм пътувал до там в средата на ноември и в началото на Март.Както казах и преди, местата бяха напълно разпродадени и в двете посоки

Как да се свържа с теб да ми дадеш 30-те евро ? Цената е с ТАКСИ , без запазено място , НО ТЕ УВЕРЯВАМ ЧЕ В САМОЛЕТА ПРАВОСТОЯЩИ НЯМА И ЩЕ ТИ НАМЕРЯТ МЯСТО , и ръчен багаж. .

Интересно как се определя кой да се качи и кой не?Какъв е тоя случаен принцип и дали свалят пътници с приорити билети?Ако бях на мястото на свалените, щях да застана пред изхода и нямаше да пусна никой, докато не ми разрешат да се кача!Има хора, които след полета с wizz се прехвърлят на друг, платили са хотел и т.н..Тия 400 евро за никъде няма да стигнат, за да покрият подобни разходи.Плюс това е пълна измишльотина, че им оставали празни места - пътувал съм с тях 2 пъти до Дубай и 1 път до Лондон и самолетите бяха фул и в двете посоки, така че да не се оправдават с това!Просто ламтят за пари!

София - Лондон 15.11 39.99 лева ( 19.99 лева за членове на Wizz Club ) Лондон - София 22.11 39.99 лева ( 19.99 лева за членове на Wizz Club ) Всеки който пътува поне два пъти годишно си купува Wizz Club за 60 лева и това му дава право да резервира неограничен брой полети за двама души по-ниската цена в рамките на 12 месеца.

Aмна от многознайковци . Овърбукинг се практикува от всички авиокомпании , като почнем от Луфтханза , Бритиш , тия от Залива и т.н. В случая с Wizz проблема е , че са продали местата в самолет Airbus 321 който грубо има 220 седалки. Работата е там , че поради проблем с а321 тия дни те са принудени да извозват пътниците с A320 който е със 186 седалки и затова не могат да качат всички пътници. Неприятно е , но се случва. Всеки от пътниците ще получи по Европейската директива 400 евро обезщетение.

...добре, де, ама обезщетението какво пречи да си помърморим по български?! Бас ловя, че ако си платил като тънкач 80 евро за билет си удряш задника в тавана от 400 евро обезщетение. Но ще ти падне реномето ако не се направиш на велик.

Няма подобно нещо. Не може да има овърбукинг от 40 места за един полет. Дори и от 23 не може да има. Това е гавра с правата на пътниците. Другаде е проблема.

Напротив, може. Колко пъти си летял през живота си!? Два? Николко?! Стандартно овърбукингът е около 13 процента. На 200 пътници това са средно 20-22-ма души. В случая проблемът прилича на повреден самолет и затова летят с по-малкия вариант.

-3. Що?

Служебната смяна на ВС с по-малък ресурс не е овърбукинк. Тъпанар, ама начетен.

Поредният абсурд на българската държава. Ще проверява практика, която съществува от десетилетия и не може да се промени, защото често полетите се планират с един самолет, но поради повреди или друго се изпълняват от по-малък. За справка проверете разликите между Еърбъс 321, 320 и 319. Сподни модели, но различни конфигурации. Има си Европейска директива за компенсация и авиокомппанията е длъжна да превози пътниците ПЛЮС да изплати компенсация, която е до 600 евро, в зависимост от закъснението. За каква проверка, какви 5 лева. Абсурдна държава! Абсурдна нация.

40 места?

Да!! Ако погледнеш спецификацията на производителя, максималния капацитет на А321 при еднокласова кабина (както е при Wizz) е 236 седалки. При А320 максималният капацитет е 186. Матматиката?!

ПОвреда, повреда..колко дена подред?!?!?

Ето това и аз исках да кажа, но нали нашите чиновници са некомпетентни те все се мъчат да открият топлата вода или просто ги мързи да работят и излизат с плоски номера като този.

PR-че! На всеки с повече от 1 грам мозък в главата (за съжаление това са само 0.0005% от гласуващите за ГЕРБ) е ясно, че Московски няма никакви права да прави проверки на унгарска авиолиния. Да не говорим, че 100% е сигурно, че Wizz са си вързали гащите. ГЕРБЕРАСТКИ СЦЕНКИ!

Много добре си е написано какви проверки има право да прави и какви няма. При всички случаи унгарската авиолиния трябва да спазва законодателството на дръжавите на чиито територии прелита и каца.

За съжаление "загрижени" високоплатени служители на ЕС в Брюксел са го решили така въпроса - указани са правата на пътниците и размера на обезщетенията. Така определени те явно никак не плашат разни авиокомпании.

А ти какво искаш да направят? Не ти ли минава през акъла, че може да се повреди самолет, може да се разболее екипажа, да се случи нещо необичайно и да размести графика на цяло летище, да започне стачка..... Или ти като си дал едни смрадливи 50-60 евро, трябва да те вози Air Force One и топ манекенки да ти носят 50 годишни питиета????? Слезте на земята!!!

Ако са ти продали билет, а отказват да предоставят услугата във време и място, както е според указаните в билета е редно да платят и тези 400 евро не са достатачни. Логичното обезщетение е поне 1000 евро, за да се предотвратяват злоупотребите на авиокомпаниите и когато оувърбуукват да им струва повече. Екстремните обстоятелства са единични и обезщетения няма да ги фалират. Да продадеш билети над броя на местата е измама, нелоялна търговска практика и следва да се санкционира строго.

Още, когато миналата година техен самолет кацна "изненадващо" на затвореното летище в Пловдив в нечия административна и платена глава следваше да се пробуди мисълта, че нещата в тази компания в България не са съвсем наред. И после се чудим защо все на нас се случват разни неприятности.

ВСЯКА авиокомпания на света, АБСОЛЮТНО ВСЯКА има такава практика. Дори руските компании. И има логична причина за това, главно свързана с логистика. Отвори, прочети, тогава пиши!

купуването и плащането на билет и ДОГОВОР. Компанията е нарушител е трябва да бъде съдена. А Министерството трябва да я санкционира с глоба.

Несъгласия по договори се изглаждат доброволно между страните и чак ако това не може да стане, се пристъпва към законодателството на упоменатата държава или арбитраж. Но ако сега вземеш 400-те евро, само ще платиш последвалите съдебни разноски.

И какво пише в договора за извънредни ситуации?

При инзвънредно общо-взето не ти дължат нищо по закон, а при тяхна вина ти дължат обезщетението според Регламент 261/2004 на ЕС

Ама това си е бизнес ! Купуваш си билет за Лондон за 20 евро,после доброволно се отказваш за друг полет и ти плащат обезщетение 400 евро ! Айде безработните,кво чакате....!

билет за Лондон за 20 евро?! Къде го видя? Ще ти дам 30 евро да ми купиш такъв... с такси, трансфер и място. Може и без багаж!

В сайта на Уиз. Не съм им фен, ама по добре си бройте кокошките на село.

Имам закупени билети до Лондон за 38 лева двупосочно с Райънеър. Пътувал съм многократно с двупосочен билет за 20 евро с Уизеър. Цените са с летищни такси. Местата са от 2 до 8 евро средно. Какво разбирате под "трансфер", или то точно трансфер от къде до къде?! От гейта до самолета е безплатен! :))))))))

Абе мъдрецо....ти не само, че в самолет не си припарвал ами май ти и край летище не си минавал...нормално впредвит, че живееш далеч от подобни съоръжение видимо и ясно:)

Аз не съм мъдрец,а ма ти май си тъпец ! За какви разходи говориш !? За това,че те пренасочват за друг полет,веднага ти броят или ти привеждат 400 евро ! Стига да не си си правил други сметки (примерно в Лондон) Вземам си парите и въобще не летя ! След два три дни пак ставам доброволец и пак 400 евро ! Ама това не за мъдреци,а за тъпаци !:)

Да предположим, че си купил билет до Лондон за 20 Евро (малко вероятно) само с ръчен багаж, но да предположим, че си резервирал хотел в Лондон или пък друг полет от Лондон за някъде, какво се случва тогава, тези 400 Евро може да не стигнат за покриване на разноските, които ще трябва да бъдат платени за тези услуги а отделно и главоболията с чакане за следващ полет. Според мен трябва да се направи тази компенсация поне двойна или тройна за да не си позволяват и други авиокомпании такива номера.

Като си резервирал хотел в Лондон, така или иначе може и да не ти е готова стаята сутринта при кацането на този ранен полет и с 400 те евро спокойно може да си я вземеш и следобед, със следващия предложен полет.

Най -клошарската авокомпания, самолети на полуразпад, седалки като в автобус, обслужване - нулево.

За тия пари какво очакваш!

като за 100 полета и ще слязат на земята тези лакомници! Или ги изхвърлете от пазара!

Дори и така да е, защо трябва да свалят качилите се? Който превари той завари, за другите обезщетение.

Има атака от БГеър.

И продажниците на първа линия в защита на унгарската авиокомпания.

По повод продажниците! В Уиз пилоти и стюардеси говорят първо на БЪЛГАРСКИ! За разлика от българската България еър.

Тия са доста нагли, от 200 седалки самолет продали 40 два пъти... Трябва някакво наказание...

А не мислиш ли, че може да е компютърна грешка?

Оня Пътник

Компютърна грешка, от хакера Путин примерно?