Просветният министър: Няма да намаляваме домашните за учениците
Във връзка с готвените промени за новата учебна година Галин Цоков изтъкна, че като министър не би си позволил да ограничава методическата и педагогическата самостоятелност на учителите
Обратно в новинатаКоментари - Просветният министър: Няма да намаляваме домашните за учениците | Днес.dir.bg
Коментари
МОН да оправят учебните програми - абсурдни са. Висша математика в гимназиален етап, процент и лихва - в прогимназиален; "Хамлет" в 8 клас, "Тютюн" - в 10-ти. Биологията - на ниво университет. Много материал, малко часове. Не остава време за изследователска работа на учениците - от тях се иска само да зазубрят и възпроизвеждат нещо, което после закономерно забравят. Оттук и функционалната неграмотност и липса на елементарни умения за аналитично мислене. Оттук и затъпяването на цял един народ.
Ще имат домашни,няма да имат домашни...Ей тъй да занимаваме пплебеса....И се чудим как да махнем Ботев и Вазов че там прозира истинската история ,пък и учи на патриотизъм.Ама ние не трябва да се наричаме българи,трябва да забравим това.Нали сме ЕВРОАТЛАНТИЦИ-майкопродавници.
Глупости! При Ботев и Вазов прозира "преклонена главица" с продължителност 500 години. Иновации и наука не се правят с потури! Правят се с критично мислене! За критично мислене са нужни логика, широко познание на света, философия, математика и стойностна литература. Трябва да се въведе етика и етикет във всеки клас. Не патриотично образование, което не учи на нищо! По-добре е хора, които нямат никаква представа от образованието и как да се подобри възпитанието на учениците да замълчите! Единственото, което творите е още трагедии!
Трябва да се удвоят и утроят който не става да ходи да копа.. така се произвеждат кадри с вдигане на летвата, а не със свалянето и. От топ държава станахме аредно затъпяла.. някогашната 2ка сега е 5ца
Типичната наивна представа на необразования (но и на министерския бюрократ) е, че образованието е като да копаш на нивата - наизустяваш нещо, повтаряш 100 пъти едни и същи работи - и айде, супер учен си. Всичките домашни, които се дават в момента, могат с лекота да се решат от компютър, повечето и без ИИ. При това положение, каква е вероятността един ученик, който е прекарал детството си в решаване на подобни задачи, след 10-20 години да може да прави нещо качествено различно от това, което и всеки компютър (ще) може!? Никаква. В днешния свят свободната игра и развитието на фантазията са по-важни за професионалното бъдеще на едно дете отколкото зубренето по програми, съставен от хора, които нали се досещате как са цъфнали в министерството? То човек може да научи хората само на това, което и той може. Хрантутник в министерството на това и може да научи децата - и те един ден, кой както може, да се бутат да станат хрантутници - я в министерство, я в някаква "фирма".
От този коментар прозира голяма простотия и неподнаване творчеството на цитираните автори.....
Този с многоточието е типичен сектант. Само някакви купешки фрази какво трябвало, дето ги е чул отнякъде.
Е, учителите победиха - да дават по 100 задачи за лятната ВАКАНЦИЯ, да дават списъче за четене с ЕДИН КАТ домашни по тях. С писане на домашни по няколко часа вкъщи, защото в училище преписват планове. И с тонове частни уроци, защото въпреки всичките домашни и всичките материали за вкъщи, пак нищо не научават, и на матурата им е трудно да изкарат 6 без уроци. Такива ми ти работи. "СИСТЕМАТА" се опъна, а смешниците от МОН се стреснаха. Иначе реват "дайте заплати", и вече получават по 2-3 бона учителите. А резултатите къде са? Да не би да преподават по-добре? Или май не, и само папат.
С домашни вдигаш летвата? Верно ли бе убитак? През 80те за домашно в 5ти клас имах по 4 задачи по математика. Сега им дават по 20. Моето домашно се пишеше за 30 минути (по математика) и после учителката го проверяваше. Сег арешават по 20 и учителката няма време да провери вярно ли е, или не! По пългарски и литература ми отнемаше пак 30-40 минути, и пак го проверяваха. Сега няма проверки, има само зубрене, писане на планове и т.н. Вместо да се занимават с учениците и родителите, са си погледнат в собствената къща, защото направиха физическото най-важния и тежък предмет, жив умрял не можеш да им минеш нормативите на НСА за входни и изходни нива.
а по литература, от 4ти до 7ми клас не могат да се научат да разказват, защото ги карат да преразказват в сегашно продължително време от името на нещо някъде там в разказа! Трагедията е пълна. И когато седмикласниците се окажат в осми клас, при великите учители от горните класове започват едни крясъци и драма "ама те нищо не знаят".
Хубаво е , че знаеш някой и друг термин , но % се учат рано - рано в училище ! Явно никога не си учил висша математика щом си мислиш , че децата учат такава в средното ! Били им малко часовете ! Малко им са извънкласните дейности ! Само ще ти кажа , че като ученик между 7 и 12 клас всеки ден от седмицата ходех на различен кръжок и ми оставаше време за всичко , но тогава нямаше лицева книга , тикток и всички други безполезни тъпотии и когато трябва да търся информация за нещо се четяха книги в библиотеката ! Ти знаеш ли къде е градската библиотека ?! Вероятно не, но съм сигурен че знаеш как се публикуват тъпотии в тикток !!
МОН намаля домашните - тия искат децата съвсем нищо да не научат! Само за бране на ягоди да стават! МОН не намаля домашните - тия искат да съсипят децата! То това не се издържа! МОН увеличава домашните - на оружие братя! Е сега си е майката! Пък в Германия имат и играчки в училище. Защото детето като стане на 6 или 7 не спира да се интересува от игра и не става възрастен чичко или лелка дето са 120 сантиметра високи. И домашните са само от понеделник до четвъртък.
Аз лично съм ученик и бих се радвал на повече домашни. Голяма част от завършилите са функционално неграмотни и това е изцяло проблем на МОН.
Смешно, зависимо, продажно, слугинско и некадърно правителство, начело с политическата проститутка денков, която е във властта още в първото правителство на Борисов. Хора без морал и достойнство, които ще прададат и майка си за власт и пари.