Променят външното оценяване на седмокласниците

Учениците, които ще са 7-и клас, са първият випуск, който е обучаван по новите програми

Обратно в новината

Коментари - Променят външното оценяване на седмокласниците | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Kаква е тази реформа- вместо прогимназиалния курс да бъде 4 години, да го направите 3 години, с материала за 4-те години и гимназия- 5 години! Хората в университетите учат 4 години. При положение, че децата са взели материала до 8-ми клас, какво ще учат 5 години. И редно ли е едно дете на 13-14 години да знае какво иска да учи? С този ОГРОМЕН материал, който нямат време да разберат, да затвърдят, да научат! Учебниците са писани на такъв език, че някъде и вишист не може да разбере! Тези от МОН не се ли питат защо най-много шестокласници прекъсват обучението си?Какви са тези УЧЕБНИ тетрадки, вместо децата да пишат съчинения, преразкази, да попълват разни неща, вместо уч.тетрадка по математика- да имат един сборник със задачи. И сега на всичкото отгоре, да учат до 30 юни, да имат матури- въведете им и кандидат-студентски изпити- на 13 години!!! Безумие и безобразие!

Да се обърнем малко към историята – близката история. Защо МОН правят експерименти вече втора или трета година с нашите деца точно през лятото, когато всички са във ваканция, родителите са ангажирани с децата, с тяхната почивка и радост най - после да ги видят вкъщи след учебен период. Сигурно защото МОН прецениха, че никой няма да обърне внимание на тези глупости и безобразие, което правят с тяхна безграмотност. Защо МОН не започне да прави своите промени и обсъждания в началото на учебната година или в края на предишната, за да има трайно обществено обсъждане. Сигурно защото това не е изгодно за някой, който иска да има неграмотни, управлявани, глупави хора. Всяка грешка в матурите от страната на МОН се приема като «техническа» и леко се прощава без последствия, а на нашите деца, и нас това коства лоши оценки, отношение, наши нерви. Не се учи елементарно чувство за отговорност – направил грешка - уволнен си, некомпетентен - поеми отговорност ( ами как така, престижно място МОН, гарантирано заплащане и др.) Та да обобщим, щом вече сте там, в МОН, и не можете да измислите нещо кадърно за образователна система и нашите деца, поне стойте си на място и не правете поне злини за Нашите умни, образовани, успешни деца!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Каквито ще станат на пук на всичките ви експерименти!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Новото е, че няма да има задачи за залог и вид на глагола, видове подчинени изречения, фразеологични словосъчетания и пароними..." Бравос на МОН-аджиите... Учениците ще говорят със сложни недовършени изречения като Цвък Цвък и ще бъркат "аутизъм" с "алтруизъм"...

се занижават критериите, за да има поне някой некадърник изкарал

Чиновническо,бюрократично мислене.СУ е на 300 метра от МОН-идете и ги питайте за тези глупости,които сте "сътворили"!В кой университет абсолвентите се изпитват върху целия учебен материал през годините-напротив,поощрява се защитата на дипломна работ т. е. мисленето и креативността.И какво ще учат след НВО?Губене на време и харчене на пари залудо в 7-ми клас.Родители,вдигнете се и отхвърлете тези глупави чиновнически измишльотии на някалко "педагожки" в МОН!Не могат да си играят с нашите деца като с опитни зайчета-да пробват с техните на стари моми и некадърни гербаджийки!

След НВО - 7-ми клас, учебният процес е почти невъзможен. Затова изпитите е желателно да са около 20 - 25.06. - преди края на учебната година. Деца с оценка Среден/3/ да нямат право да кандидатстват в елитните гимназии/едно време не се допускаха да кандидатстват под Много добър/5/. Така подборът ще е по-прецизен и отново ще имаме елитни гимназии. А за учениците с Добър и Среден успех имаме достатъчно професионални гимназии - Автотранспорт, Дървообработване, Корабостроене, Гимназия по туризъм ....

Искам изключение от Български, за сметка на друг език от ЕС. /Примерно САТ на английски/ В Образованието ни няма нищо европейско.... За какво са им на децата всички тези литературни творби, няма да стават писатели....

За да имат богат набор от думи, които да знаят как да използват правилно. Не е редно човек на 25+ години да не е способен да сформира правилно изречение. И да не знае какво му говори колегата отсреща в приятелски разговор, защото за пръв път чува определени думи.

Аз не искам моето дете да прекалява с нещо безсмислено... Затова трябва да има избор: матура по английски вместо Български. Пак ще има набор от думи, но с такива които ще го разбере целия свят....

Аре бе, трябва да си пълен тюфлек да не можеш да си спомниш за какво става дума в произведение, четено преди 2 години. Никой не говори за наизустяването им, текстовете стоят пред учениците по време на изпита. Иска се малко разум да направиш анализ. Ако липсва, нормално е да се оплаква народа, че трябвало да наизусти еднотипен анализ, написан от някой друг. Като не искаш да мислиш, така ще е. А това с махането на линейни параметрични уравнения и линейни параметрични неравенства е голяма глупост. Ако тези елементарни неща не могат да се решават, накъде сме тръгнали..

А защо няма освобождаване от матури за отличници? Защо се поставят под общ знаменател трудолюбивите с мързеливите деца? И какви са тези измишльотини с изпити върху материал за 5,6,7 години назад? Че то за кандидатстудентските изпити по-малко материал учат, тъй като се явяват на един максимум 2 предмета. Да побъркате децата ли искате? И то при положение, че ефекта е нулев по отношение на качеството. Няма да ги научите да разсъждават и да заложите повече практическа насоченост в обучението, ами дай ни само зубрене. Тези знания са нетрайни и нецелесъобразни. Явно в МОН работят само гнили и празни тикви!

Срам на този учител, след който ученикът ходи на частен учител!!!!!!!!!!!

Все по-тъп народ, лесен за управление.

Що за глупост да изпитват децата върху произведения от 5, 6 и 7ми клас. Кой нормален човек помни в подробности книга четена преди 3 години. Навсякъде по света гледат да ги учат да мислят и разсъждават, тук продължаваме със зубренето на еднотипни анализи написани от някой друг.

Не се косете защото те и без това ако не са частните уроци и материала от годината няма да знаят.. Всичко е приказки приказки и реално неграмотни ученици защото мангизите са основния принцип на даскалята а не знанията...