Коментари - ПП-ДБ с промени в закона да отпадне неустойката за отказ от мобилния оператор | dnes.dir.bg
назад

ПП-ДБ с промени в закона да отпадне неустойката за отказ от мобилния оператор

Всяка индексация на цената или изваждане на програма, които отсъстват от договора, са основание на клиента да го прекрати, обясни Мартин Димитров

Обратно в новината
| Редактор : Ива Капкова

Коментари - ПП-ДБ с промени в закона да отпадне неустойката за отказ от мобилния оператор | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Айде бе... сигурни ли са тея от ПъПъ-Дъ-и-Бъ, че предложението е тяхно? До колкото си спомням един адвокат, който няма нищо общо с Посолствената Партия организира протести с точно това искане. Сестра Галева пък яхна метлата и недоволството и поиска от операторите да има и намаление на таксите при дефлация... ама от догодина. Посолствената Партия нищо не са направили

Браво, спечелихте ме с отношението си към обикновените хора, на следващите избори ще гласувам за вас ПП-ДБ.

На Мартинчо това предложение за тв програмите е още от 10-тина години когато БТви Булсат си извиваха ръцете. Но въпросния господин депутат Мартин Димитров няма как да знае, че някои телевизионни канали просто спират да съществуват и прекратяват излъчване не по вина на оператора. На какво основание тогава пък клиента ще си прекратява договора, като оператора няма вина. Това с каналите му е стара песен по която той няма никакви познания по материята и припява много фалшиво..

В това няма никакъв смисъл, защото мобилните оператори действат като картел и трите фирми заедно и координирано повишават цените с приблизително еднакъв процент по приблизително едно и също време, а цените са им приблизително еднакви при почти едни и същи условия. И да се откажеш от единия трябва да отидеш при другия. "Мобилните" оператори отдавна не са само "мобилни" оператори. Те държат вече почти цялата комуникационна и информационна инфраструктура. А комуникационната и информационната инфраструктури пък отдавна са жизненоважни за националната сигурност и на практика критични за всеки гражданин. За всяка критична инфраструктура, за която монополът или картелите не могат да бъдат избегнати, има само едно решение - пълна държавна регулация, включително на цени, инвестиции и норми на печалба. Просто друго не е измислено. Или национализация на комуникационните мрежи и пълна либерализация на достъпа до тях - държавата поддържа инфраструктурата, а колкото и които фирми искат предоставят услуги през нея на крайния потребител. Т.е. да има сто доставчика, ползващи едни и същи клетки и опорна свързаност. И двете решения не са приятни и от тях лъха на комунизъм, но по-добре така, отколкото да чакаме всичко да се разпадне от алчност и некадърност.

Това на практика означава, че законодателят приема като основателни и законни самите индексации на телекомите. Е, съвсем "добре" се погрижиха за гражданите!

Ами ако в договора е вписано да се увеличава спрямо инфлацията

Това е най правилно ! Доброволно сме отишли (примерно в А1) и доброволно можем да се откажем, без неустойка! Неустойката не означава ли, "грабеж на малка сума пари "?

А нещо за договорите, сключени по средата на годината, но незаконно индексирани с пълната годишна инфлация?

Най-после, дано поне това свършат, като хората. Също така да се премахне срока на договорите?! За какво е?! Или го оставете едногодишен, така никой нищо няма да индексира. Също така промоционалните условия за срока на договора, премахнете го и това. Само облагодетелства търговеца, договора да става безсрочен при условията при които е подписан с право на прекратяване от двете страни с едномесечно предизвестие. А не аз да ТРЯБВА да ходя да подписвам нов, че да не ме дерат жив.

А това, което трябва да се направи всъщност е да разбиете картела! какво като се откажеш от един оператор като другият предлага същите условия?

Това ли пишеше на бележката?

Ако договора е срочен - таксата е фиксирана, ако ще се индексира, тогава можеш да се откажеш, един вид ти е безсрочен.

Крайно време е да се изгонят Лукоил и руските мобилни оператори от България. Толупа Борисов да бъде вкаран в затвора до живот за унищожаване на държавността в полза на Путин и руските олигарси.

През 2004 г. в Австрия оперираха шест мобилни оператора. Купувах си ваучер и избирах на кой оператор да ползвам услугите. Можех да сменям оператора,когато пожелая.

отпаднат какво от това. Имаме само 3 оператори и те са в картел. Като вдигнат цените и трите оператори , каква файда, че ще прекратите договора, когато другите два са вдигнали цените също.

Нищо не е нормално в нашата държава, не са нормални и телефоните услуги. Аз не живея в България и моят син "изгуби" три години и пак не може да закрие телефона на името на майка ми!!! Тя не можеше да го направи / беше неподвижна/, от сметките ясно се виждаше, че тя въобще не го ползва и въпреки това отказваха по най-различни поводи да го закрият , но продължаваха да си начисляват ежемесечни такси. Дори когатро тя почина...пак не можеше да закрие телефона. Преди месец отидох с удостоверение за наследство от общината на което ясно пише че жената е починала / има и номера на смъртния акт/. Отново не можах веднага да го закрия...поискаха ми ...смъртен акт!!!! Едва тогава казаха че ще го закрият но...до 2-3 дни!!! Занимавам се високи технологии и знам, че това може да стане буквално на момента и така се прави навсякъде по света. Там където живея ако искам да си сменя оператора просто се обаждам по телефона на новия оператор и след не повеч от час, без да губя номера си на телефона ми се появява новия оператор и всички формалности ги уреждат фирмете помежду си. Не говоря за договори при които клиента е получил безплатен телефон или преференциални тарифи ако договора е за определен период, но там ясно и точно е казано какво става ако предварително се прекрати и няма никакви недоразумения. От над десетина години, за никакви плащания или проблеми с комуникациите не съм стъпвал в някакъв офис. ..вдигам телефона, разговарям около 10-15 мин....и всичко се решава. Аз няма , но дано децата и внуците доживеят такива времена и у нас.