Коментари - Последната българска подводница ще бъде превърната в музей | dnes.dir.bg
назад

Последната българска подводница ще бъде превърната в музей

"Слава" ще остане в Белославското езеро през следващите 9 години

Обратно в новината
| Редактор : Надежда Христова

Коментари - Последната българска подводница ще бъде превърната в музей | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Кои идиоти ще гледат този съветски скрап?

Няма никакво значение, че е съветска. На нея са плавали истински българи. Всеки един ден в морето с подводница е героизъм и подводничарите, както и летците са винаги на война. Слава на българските подводничари и дано някога България отново има подводен флот.

Дроновете и подводните снаряди преодоляват океански разстояния, ефтини и ефективни те се координират дистанционо и действията на рояк от 100 и повече дронове са унищожителни за цял вражески флот.

Русия не иска да има една добре защитена България, и тя ще се бори усилено на всяка цена да спре истинската реформа.

Много и дреме на Русия за България. Ние сме гъзолизци, не сме държава.

Най-голямото предизвикателството е, образно казано е, да си направите костюм по мярка. Като цяло отбранителната ви система е твърде голяма като структура и трябва да бъде сведена до размери, които да са адекватни на страна с население 6 милиона и съответстващи на българския БВП. Обикновено 1 батальон на всеки 1 милион е напълно достатъчен. Освен това, достатъчни са от 8 до 20 самолета и 2-4 кораба. Повече от това означава липса на пари за обучение и за поддържане на техния живот. Сградите не се ремонтират, корабите никога не са в морето. Силите съществуват само на хартия, но не и в действителност. Второто предизвикателство е, че въоръжените сили изостават с 30 години и трябва драстична промяна по отношение на военните технологии. Новите програми за българската армия няма да направят това, ако те толкова бавно и само частично се реализират. Само цялостното им и реалистично преосмисляне, обвързвайки ги с бюджета, ще реши тези проблеми

11 септември, 09:33 / Tribune Британският експерт по отбрана Глен Грант: България е дълбоко, дълбоко пробита от руското хибридно влияние Снимка: Фейсбук Действията на президента ви са напълно невероятни, подкрепя страна, която не изпитва любов към България Източник: Faktor.bg Шпионирането, подкупите и принудата сега са толкова широко прилагани от Русия, както беше по време на Студената война, казва известният военен експерт Глен Грант беше ключов участник в екипа на Центъра за гражданско-военни отношения, Монтерей, САЩ, който от 2010-2011 г. подкрепи методически реформите в българската отбрана. Наскоро влиятелната американска фондация „Джеймстаун” публикува доклада на Глен Грант „Стратегия за сигурност на Прибалтика”, в който експертът директно посочва българския президент Румен Радев като генерал, който се е представял за човек на НАТО, но се оказал твърд последовател на Русия. Интервю на Стойко Стоянов - Г-н Грант, през 2010-2011 вие бяхте част от екипа, който трябваше да подпомогне методически Министерството на отбраната за реализирането на ключови реформи в тази област. Както разбираме, оттогава следите промените в състоянието на българските въоръжени сили. Според вас, към днешния момент България в състояние ли е да бъде ефективен съюзник в НАТО? - Основната причина, която наложи да подпомогнем българското Министерство на отбраната беше съкращаването с 42% на бюджета в началото на 2010 г. Министър Аню Ангелов обаче по различни политически причини не искаше да съкрати въоръжените сили с 42%, и тогава отидохме на около 17%. Това означава, че и без това отчайващата ситуация с бюджета ставаше все по-зле. Сухопътните войски бяха подведени от определени личности да запазят своя по-голям формат, отколкото можеха да си позволят да бъдат и започна процесът на техния упадък. Единствените области, които останаха рационални, не бяха контролирани от Министерството на отбраната и безполезната програмна структура, като например Военната полиция, болниците и разузнаването. Трябва да имаме предвид, обаче, че и те бяха прекалено големи за изпълняваните военни задачи и от тях можеше да се спестят пари. - Кое е най-голямото предизвикателство пред българската отбранителна система към момента? - Най-голямото предизвикателството е, образно казано е, да си направите костюм по мярка. Като цяло отбранителната ви система е твърде голяма като структура и трябва да бъде сведена до размери, които да са адекватни на страна с население 6 милиона и съответстващи на българския БВП. Обикновено 1 батальон на всеки 1 милион е напълно достатъчен. Освен това, достатъчни са от 8 до 20 самолета и 2-4 кораба. Повече от това означава липса на пари за обучение и за поддържане на техния живот. Сградите не се ремонтират, корабите никога не са в морето. Силите съществуват само на хартия, но не и в действителност. Второто предизвикателство е, че въоръжените сили изостават с 30 години и трябва драстична промяна по отношение на военните технологии. Новите програми за българската армия няма да направят това, ако те толкова бавно и само частично се реализират. Само цялостното им и реалистично преосмисляне, обвързвайки ги с бюджета, ще реши тези проблеми. - Какви три най-важни препоръки бихте отправили към ръководството на Министерство на отбраната? - Инвестирайте в младите хора и ги оценявайте по техните способности, а не по възрастта или политическите им възгледи; променете военната култура, опирайки се на професионализма; съобразявайте се с възможности, които ви дава бюджетът. - Предполагам, че по време на престоя си в България преди 8 години се запознахте с г-н Румен Радев в качеството му на заместник-началник на ВВС. Как виждате сега г-н Радев като президент в сравнение с времето, когато беше генерал от ВВС? - Съвсем ясно е, че Русия намира привърженици за нейната кауза по целия свят. Всеки човек има свои собствени мотиви за това. Намирам действията на президента за напълно невероятни, като се има предвид, че преди това той беше генерал от НАТО с някаква положителна международна репутация. България е европейска и натовска държава, а той днес дава подкрепа на страна, която изобщо не изпитва любов към България, не харесва европейските или западните либерални ценности (които българинът споделя) и желае да унищожи нашата колективна сигурност, на която разчитат много страни, включително и България. Това е очевидно, но и много видим обрат в един критичен момент за вашата страна и света, и е предизвикателство за всички страни от НАТО. - България за щастие направи правилния избор като закупи F-16V Block 70. Кои са най-големите предизвикателства пред въвеждането на въоръжение и експлоатацията на новите самолети? - Сделката с F16 изглежда добра. Не забравяйте обаче, че още през 2010 г. имаше заявка за реализацията на такава сделка, но всичко беше пропиляно. Просто вие още летите на остарели самолети и твърде изоставате в технологично отношение. F16 не е лесен за овладяване самолет. Не може предварително да се планират резервните части. Имате нужда от изключително гъвкав бюджет и система за закупуване, за да поддържате самолетите в активно състояние. Настоящите системи за програмиране в отбраната няма да работят по желания начин. Също така са необходими изцяло нови пилоти. Цялата програма за подбор и обучение се нуждае от осъвременяване. Полша се опита да я адаптира и не успя. Това не е просто друг самолет, а смяна на Полски фиат с автомобил от Формула 1. Вие обаче трябва да направите това. В противен случай просто хвърляте напразно пари за метал за скрап. - По отношение на модернизацията на Сухопътните войски и ВМС, която все още не е започнала, кои са най-големите проблеми, пред които сме изправени? - Модернизацията на Военноморските сили е сложна. Военноморските сили постоянно се променят с промяната на технологиите. Големите кораби стават все по-трудни за защита от всички страни. Трябва да имате и ясна стратегия за това от какъв вид кораби се нуждаете и защо. Тя трябва да бъде публично достояние, защото е от висок обществен интерес заради високата цена, която ще трябва да бъде платена от данъкоплатеца. Ако пък не е добре обмислена - може да ви коства много. Така че, въпреки че на първо четене може да искате голям кораб, трябва да си отговорите на въпроса - можете ли да си позволите да го оборудвате с необходимите средства и въоръжение, от които се нуждае, за да бъде ефективен при реален военен конфликт. Това са скъпи играчки, за да допуснете да губите от тях. След това трябва да се запитате дали можете да си позволите да обучите екипаж, така че той да отговоря на определените стандарти за умения и подготовка. Понастоящем размерът на финансирането на Военноморските сили е недостатъчен, за да бъдат поддържани на нивото на висока готовност, необходима за да се противопоставите на Русия. Също така сега военноморската сцена се променя бързо заради използването на въздушни дронове от всички видове, подводни дронове, хеликоптери, ракети, различни видове мини и съвременни подводници. Изглежда, че нито една от тези бъдещи способности на флота досега не са разглеждани публично, например в една зелена книга за публично обсъждане? - Защо Западът подцени и не успя да противодейства на руското проникване в много европейски страни? Кои са най-засегнатите държави? - По отношение на руското проникване в страните от Запад, ние просто сме били твърде наивни. Големият брой чиновници и офицери, които са били на заплата при комунистическите партии в цяла Централна и Източна Европа (и Финландия), трябваше досега да послужи като повод силно да се бие камбаната. Това не се случи, а изглежда мнозина все още служат на старата система. Латвия дори имаше премиер от бившите съветски тайни служби. Истината е, че шпионирането, подкупите и принудата сега са толкова широко прилагани, както беше по време на Студената война. По-лошото обаче е това, че парите, които изразходва Русия, са много повече. Тя е амбицирана да оплете в мрежите си дори национални фигури от най-високо ниво от цял свят. Сега обаче тези задкулисни, а понякога и много публични личности, получават подкрепата на сериозна стратегическа комуникация (STRATCOM), на киберкампании и на фалшиви новинарски кампании, с цел да се рушат и превземат институции и правителства, да се дискредитират онези фигури, които все още запазват здравия разум. Тази част от войната е по-трудна за справяне, тъй като никой министър на отбраната няма властта, инструментите или компетенциите да се справи с нея, камо ли да разбере, че това често е и вътрешна битка. Други национални структури изглежда нямат реално разбиране за сложността и дълбочината на проблема, вариращи от банки до медии, до държавни служители и политици. Или по-лошо - лидерите им са купени. Трябва да отидете в Естония, за да видите европейска държава, която наистина схваща същината на проблема. - Като задълбочен експерт и познавач на зловредната хибридна война на Русия и нейните инструменти за овладяване на една държава, каква е ситуацията в България? Колко пробита е нашата страна от руското хибридно влияние? - Добър въпрос - доколко, дълбоко България е пробита от Русия. На него трябва да отговорят правителството и службите за сигурност. Естония прави това всяка година, защо да не го прави и България. Те хващат шпиони. Само ще добавя, че в България в миналото са взети твърде много решения за отбрана, които са трудни за разбиране от нормална логическа и финансова гледна точка. Разбрах, че „бившето военно величие на България“ се намесва често пъти в начина на мислене. Трябва обаче да кажа, че срещнах твърде много разумни български офицери, които разбират проблемите, технологиите и бюджета, за да позволят това да бъде единственото извинение за проблемите днес. Русия не иска да има една добре защитена България, и тя ще се бори усилено на всяка цена да спре истинската реформа.

ти да не си Мони де Пасе????

Прочетох до второто изречение. Язък за фундаменталния глупав труд! Дано поне парите да са достатъчно?

Американската армия отдавна използва различни видове безпилотни превозни средства. По правило подводните опции са предназначени за провеждане на разузнаване, откриване на подводници на противника или работа с мини. Изпитанията на многоцелевата атомна подводница „Казан“ извадиха наяве редица конструктивни недостатъци в усъвършенствания проект 885М („Ясень-М“), съобщи в интервю за РИА „Новости“ ръководителят на производителя „Обединена корабостроителна корпорация“ /ОСК/ Алексей Рахманов.

Подводницата S-36 (сериен номер 343) е поставена в завода в Красно Сормово в Горки на 29 ноември 1958 г., пусната на 27 септември 1959 г. и пусната в експлоатация на 30 септември 1960 г. Първоначално подводницата 12/17/1960 г. стана част от Черноморския флот. Тогава подводницата беше прехвърлена на Северния флот. Записан в 49-ия EPL на BrPL (Vidyaevo). 25.09.1981 г. „S-36“ отново е прехвърлен на Черноморския флот. Базирана на Балаклава, известно време се използва като демонстрационна подводница за различни делегации и екскурзии. 16.12.1986 г. е изгонен от Съветския флот във връзка с продажбата на България. Българският флот получи името "Слава". Това беше четвъртата подводница от този проект, прехвърлена в България. През 1998 г. стандартните подводни батерии бяха заменени с батерии VARTA - 2 групи по 112 клетки. Към края на 2007 г. тя беше в експлоатация с възможност за гмуркане до 50 m. В различни периоди тази подводница се командваше от: - В. Саломатин; - Г. Серебрянски.

2 х дизелови двигателя, всеки с мощност 2000 к.с. (тип 37Д), 2 х електродвигателя, всеки с мощност 1350 к.с. (тип ПГ101), 2 х електродвигателя всеки с мощност 50 к.с. (тип ПГ103), 2 витла

"16.12.1986 г. е изгонен от Съветския флот във връзка с продажбата на България" - туй па кой ти го преведе????

Все едно да сложим "Хамидие" за музей

Подводницата "Слава "е изработена в СССР през 1959 г. ,но проекта и съответства с този на НАТО клас "ромео".Е вече е за музея,дори е участвала активно в учения на НАТО след присъединяването на БГ.Нейн успех, е че е спасила аварирала подводница.По добре музей,отколкото за скраб,да не се помни нищо!Вярвам ,че ще я реставрират успешно!

Наливайте още пари в "уникалната подводница" служила за разходки на моряшки кур8и в СССР и после в учения на НАТО, глътнала 50 милиона лева народна пара

тази подводница е била била хибрид хем на ток хем на дизел

то открай време подводницте са хибриди, един вид траверси като Ха.

На дизел под вода как си я представяш?

Саше, много си глупав Саше!

Под РДП (шнорхел). Движи си без проблеми.

5 милиона за батерии за 12г - 400 000лв на година 40 души екипаж по 1500лв на месец първа категория труд 80 000 х 12месеца = 1 милион за заплати годишно 1000конски сили дизел х 100 литра на час х 500 часа х 2 лева 50 000 лв гориво и масло Общо на година около 1,5 милиона лева разходи за 26 години служба прави 40 милиона лева ползу рода

и то за руски ръждялник втора ръка

и много боя поне 1 милион

Абе защо ви е нова подводница? Купете 20 торпеда и ги поставете на 50м дълбочина със сензори за движение с обхват 30 метра.

а бе, да попитам щото не ми е много ясно, това тия отвори, прозорци ли са, или от там са се подавали веслата на гребците?

за прозорците не знам, ама кво правят там тръбите за скеле или са греблата

Подводницата "Слава", която ще бъде превърната в музей, ще остане в Белославското езеро през следващите 9 години докато се саморазгради напълно

idio

който иска да види подводница музей- да заповяда в кой да е военноморски музей на британската империя. Ако ще чакате на български музей, поставен върху селскостопански отпадъци... нема смисъл, освен че е тъжно би било и смешно

и на всичко отгоре и служила на руските комунисти

Нови подводни дронове - Да Подводница Не

Класът S-80 Plus (или Isaac Peral ) е испански клас от четири подводници в производство от испанската компания Navantia. Двигателят се захранва с биоетанол като гориво и кислород (съхранява се като течност в криогенен резервоар с високо налягане), генерирайки водород и въглероден диоксид като субпродукти. Полученият водород и повече кислород се подава към горивните клетки .ебитът на кислород и гориво се определя директно от търсенето на мощност. Мощността на AIP в подводницата S-80 е най-малко 300 кВт (400 к.с.). [5] Електродвигателят с постоянен магнит движи неподвижен витъл със специален дизайн, който не създава кавитации с висока скорост.

Немският клас 212 , също италиански клас Todaro , [7] е изключително усъвършенстван дизайн на неядрена подводница, разработен от Howaldtswerke-Deutsche Werft AG (HDW) за германските и италианските флоти. Той разполага с дизелово задвижване и допълнителна система за независим от въздуха задвижване (AIP), използваща компресирана от водородна горивна клетка протонна мембрана на Siemens (PEM). Подводниците могат да работят с висока скорост на дизелова мощност или да преминат към системата AIP за безшумно бавно пътуване, оставайки потопени до три седмици без напластяване и с малко отработена топлина. Казват, че системата е без вибрации, изключително тиха и почти неоткриваема.

Нова дизелова подводница струва 500 милиона долара - колкото 5 изтребителя

През 2005 г. Индия избра дизайна на Scorpène ; закупуване на шест подводници за 3 милиарда долара (500 милиона долара на лодка). Съгласно споразумение за трансфер на технологии, държавните докове Mazagon в Мумбай трябваше да произвеждат подводниците и да ги доставят между 2012 и 2016 г.

Германия е основен износител на подводници.

а закакво ти е нова дизелова подводница??

Защото е много опасно и универсално оръжие.

Да покажем че сме имали армия и сме били държава някога.

роби на комунизма

а бе някой знаели това корито да е свършило някога някаква работа на полза роду?

Приготви се за потапяне! Вентилирай акумулаторната батерия с двата вентилатора! Осуши трюмовете и цистерни „мръсна” вода! Продуй галюните! Изхвърли мусора

много замърсява околната среда

Вместо подводници, идеята е да се използват малки безпилотни превозни средства - морски дронове, всъщност - за да свършат тази работа. Те ще бъдат пълни с достатъчно сензори и изкуствен интелект, за да се приближават автоматично до вражеските подводници, да ги открият и потопят завинаги.

От Германия казаха, че могат да вземат Слава и да я включат в Книгата на Гинес за това, че поддръжката на батерията от нашите моряци беше - гаранцията е пет години, ние я използвахме 11г

Ми,тя си беше музей и преди...цели 26 години я боядисвахме след като руснаците я ползваха 25 години

те до тамо ли стигнааме, та да затрием един символ, "Yellow submarine", за която некогаж едни там битълси прославиха българският дух. Никогаж не ще забравя репликите : "Ко стана ве, ко стана ве", изречени от бдителен български матрос, видел на хоризонта айсберг, може би, и гръмкият глас на капитана - "Пусни ги веригите Станчо" - аджеба, да възпре гибелният ход на субмарината чрез спущане на котвите. Па който е по-млад и не ми верва, да прослуша неколно пъти "Yellow submarine" - апотеоза на това, де се случва сега у нас.

подводницата няма котва бе змей

Подводницата „Надежда", която бе извадена от състава на бойния флот, ще застане на вечна котва на морска гара Варна. Тя ще бъде превърната в музей на българското подводно плаване. За „Народно дело" военният министър Николай Цонев коментира, че е разпоредил до няколко седмици да се изготвят необходимите документи за предаването на „Надежда" от военното министерство на Община Варна. Инициативата за превръщането на подводницата в музей е на председателя на Общинския съвет Борислав Гуцанов. От 1918 г. до днес в състава на ВМС е имало 10 подводници. България е сред първите десет страни в света, които са приели на въоръжение във флотите си подводници.

слушай песента и ще видиш, че има. Па може и да е и художествена измислица? Мен па що ма наместваш, нищо, че съм служил във флота.

къде си служил

ти как мислиш? - в брегова артилерия, разбира се!

Цяла Максуда плаче: толкова желязо зян отива...

тази подводница, с която ние с умиление се разделихме, само батерията й струваше 5 млн. лв.

как така - светкавично да се разкара от пейзажа.

Половин година, след като България се отказа да развива подводен флот и пенсионира единствената си подводница с решение на военния министър Аню Ангелов, военноморските сили планират да възобновят програмата си и се надяват към 2020 година да имат осигурено финансиране за това. Командирът на ВМС контраадмирал Румен Николов съобщи, че армията се нуждае от подводница и според сегашните планове след 2020 година тя може да бъде закупена.

Бахти, до какво води капитализма... толкоз ръжда на едно място не бях виждал.

Скоро и целият Бугаристан е бъде превърнат в музей. Музей на резултатите от управлението на уродливата мутро- комуно- капиталистическа крадлива, негодна, неука, неспособна, некадърна измет, която ива маменцето на българския народ, на българската нация, на интелигенцията, на промишлеността, селското стопанство, енергетиката, образованието, здравеопазването. Като експонати ще бъдат изложени мумифицираните чучела на Боко Борисов, Делян Пеевски, циганина Меди Доганов, Волен бей ефенди, Курнели Нинова, Прасе бей Каракачан чорбаджи онбаши ефенди и още някои комунисти. Отдолу ще пише " Бивш комунист няма" и " На всекиму според потребностите, от всекиму според въжмосностите" Да живее БКП. Вечна дружба.

Все едно да сложим "Хамидие" за музей

каквато такава. трябва да се купи нова. навити ли сте?

трябва нова

Разбирам да беше историческа реликва, участвала в битки и оцеляла, тогава ок!! А, сега заради комплексите на служилите някога на подводници дай да потрошим некви парички. И като стане музей, какво ще разкават на посетителите? Тук спа и сра еди кой си по време на дългите плавания!!! В СССР са разхождали с нея кур8и! Не предвиждам опашки от желаещи да влязат в тази кочина!

да не ти е роднина?

Все събирате боклуци втора употреба от къде ли не, едно време били са подводници, сега са коли, влакове, самолети. Боклукчии

Сега имаме Ф16 нарисувани на салфетка.

Подводная лодка "С-212" (заводской номер 353) была заложена на заводе "Красное Сормово" в Горьком 29.11.1959 г., спущена на воду 31.05.1960 г. Вступила в строй 21.12.1960 г. Подлодка вошла в состав Северного флота. Зачислена в состав 49-й БрПЛ 9-й ЭПЛ (г. Видяево). 29.01 - 04.02.1968 г. нанесла визит в Котор и Зеленику (Югославия). 28.02 - 21.03.1968 г. находилась в районе военного конфликта в Египте. В 1970 году по внутренним водным путям была перебазирована на Черное море. 14.07.1970 г. была перечислена в состав Черноморского флота. На ЧФ в период 1970-72 гг. прошла средний ремонт на Севморзаводе. В 1972 г. совершила переход из Севастополя в Варну (Болгария), и передана ВМС Болгарии. 05.02.1973 г. была исключена из состава ВМФ СССР в связи с передачей Болгарии. Этой подводной лодкой в разное время командовали: - Н.Гайнутдинов; - И.Клецов.

Дайте поне 2-3 милиарда на САЩ. те обичат наведени дебили

Слава е ползвана за екскурзии в СССР

Не стига че е втора употреба а и музей

изложени предмети първа употреба? музеите са за антики всякакви.

Има само 2 тоалетни за 40 човека... Мъка

осрана подводница от СССР - да ни напомня че сме били руски роби

сградите на Министерския съвет и бившия Цум трябва да бъдат разрушни и да се издигнат нови. Абе направо всичко да се срине. нали така?

Предните две поне ги направиха на бръснарски ножчета. От 8 години Gillette fusion много скъп по целия свят. Човек не може да се избръсне с кеф.

Е кой ще ходи до там вие луди ли сте? Къв ви беше проблема два стапела и в центъра на града.

Проблема е че 25 години е била собственност на МВФ СССР

Браво , спасихте последния Мохикан на БЧФ ! Стегнете я може да потрябва за защита на България !

Подводная лодка "С-38" (заводской номер 345) была заложена на заводе "Красное Сормово" в Горьком 14.03.1959 г., спущена на воду 30.11.1959 г. Вступила в строй 23.09.1960 г. Первоначально подлодка 17.12.1960 г. вошла в состав Черноморского флота. Затем в 1969 г. подлодка была перечислена в состав Северного флота. Зачислена в состав 49-й БрПЛ 9-й ЭПЛ (г. Видяево). С 1973 по 1980 год находилась на консервации. 18.09.1980 г. "С-38" была вновь перечислена в состав Черноморского флота. 28.02.1983 г. была исключена из состава ВМФ СССР в связи с продажей ВМФ Болгарии. Этой подводной лодкой в разное время командовали: - Л.Скипидарников; - А.Курсиков.

Всего в 1959-1962 годах на заводе "Красное Сормово" было построено 20 подводных лодок пр.633. По советской документации лодки 633 проекта строились в Китае и Северной Корее. Шесть ПЛ было поставлено в Египет, две - в Болгарию, две - в Алжир, и две - в Сирию. Одна из подлок данного проекта ("С-350") погибла при взрыве 11 января 1962 года. "С-37" в 1967 году переоборудована по пр.6ЗЗЛ для исследования обтекаемости корпуса и испытания новых гидроакустических станций. Черноморские подлодки "С-11" и "С-49" были переоборудованы в опытовые ПЛ пр.633РВ. В носовой части лодки получили надстройку с двумя 650-мм торпедными аппаратами для испытания новых торпед.

Проблема е че е нужно да се внвсат гребла за гребците на подводницата.Старите гребла са износени)))))))))))

По каква причина трябва да бъде музей?! В тази подводница няма нищо особено - не е произведена в България, нито е свързана с някакви велики събития. Просто поредния руско-комунистически паметник.

Поне не струва осем милона както американските реликви дето са още само на картинка тая подводница поне ако се беше наложило щеше да свърши някаква работа а краварските тенекии надали ще свършат нещо

Meto това ще е нагробния паметник на българския подводен флот,защото България никога повече няма да има такъв

дрън- дрън

Разбирам да беше историческа реликва, участвала в битки и оцеляла, тогава ок!! А, сега заради комплексите на служилите някога на подводници дай да потрошим некви парички. И като стане музей, какво ще разкават на посетителите? Тук спа и с...а еди кой си по време на дългите плавания!!! Не предвиждам опашки от желаещи да влязат в тази кочина!

Ти си плачевно прост човек.

? или поне щатска втора употреба?

1990 година САЩ махат последната си дизелова подводница от въоръжение

Тази подводница е произведена в завода в Нижни Новгород ("Судостроительное предприятие "Кра́сное Со́рмово" имени А. А. Жданова" или известен още като „ЦКБ-112“)

През 1963 година Съветския съюз предоставя на Китай плановете за изграждането на подводници проект 633. Китайският вариант на подводниците е известен като „тип 033“.

То както е тръгнало скоро България ще стане музей дано западните ингилизи и продажниците мирясат веднъж за винаги то тва им е целта никой да не остане в мутроландия

В тези подводници не даваха да се ползва галюна

значи ти си я омазал.

Казармата през соца беше пълен ташак.... всички крадяха и нищо не работеше

защото е нямало война - схващаш ли?

не, не схващам защо ще сложиш нещо в музей ако не е ползвано даже

трябва ли задължително да е служило? или викаш да се нареже за скраб. като останалото.

Е сега като нямаш армия и като те клеца всеки по ли си щаслив бе охлюф да не си мислиш че терористите от НАТО ще дойдат да ти спасяват задника тяхната цел е създаване на напрежение да им копуваш скапаното оръжие и да са по близо до Рисия да могат да разграбят и нея както направиха с БГ иначе ги боли фара за твоя нещастен задник дали примата ще го изклеца или не затва си купи повече вазелин за теб и женати