Планът "Макрон" и българските превозвачи - ЕС на две скорости
Ударът на пакета за "Мобилност" ще понесат малките фирми
Обратно в новинатаКоментари - Планът "Макрон" и българските превозвачи - ЕС на две скорости | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
xmm (нерегистриран)
не мога да разбера само герберски тролове ли има тук, или цяла бг не разбира какво става с държавата. Какво коментирате като няма нищо ново че банановата република се разграбва и унищожава.Поредния унищожен бизнес в БГ, какво е новото, алчните шефове ще си изнесат бизнеса, шофьорите ще се изнесат при неалчни работодатели из ЕС които ще им осигуряват хотел и всичко си идва на мястото.На мястото на изнеслите се ще внесем българи от македония, молдова, украйна и повечко бежанци за цвят и кой го интересува БГ, света е голям, хората се местят където им е добре, що да седят в БГ като са им взели работата, ще отидат където имат работа и добри условия.
БГ истории (нерегистриран)
Платените български роби им купиха жълти жилетки да протестират, след това ще спят като скотове в мръсните камиони, но чорбаджиите им ще получават лъвския пай от печалбата в офшорки без да плащат данъци в България. Така не само Бугати си купуват ,но и самолети и вертолети.
de bre (нерегистриран)
казваш ли ми че това е на боко "операция" срещу босовете които си държат парите в офшорки и не му се отчитат. Ти да видиш, тия лоши босове сега ще ги накажем като изхвърлим 150000 души на борсата. Да се научат да си внасят и да не се правят на ударени, така е по нашите мутренски закони.
ХРИСТО БОТЕВ (нерегистриран)
"Нкой не е видял хаир от български чорбаджия. Затова аз ще се боря срежу чорбаджии, и след това срещу турци.."
Dimox (нерегистриран)
Za da se stigne do tyk prichina imat i nashte lumpeli politici koito ne kazaxa STOP, NE na Macaron ami bezmalvno priexa negovoto iskane. Neka si postavim vaprosa ZASHTO???
Илиян (нерегистриран)
Когато вдигнат изискванията за камионите тогава ще правят ! Германия и Франция усилено се говори , че по техните магистрали ще може да се карат само МПС изпълняващи стабндартите Евро 6 § Евро IV ! Кой български превозвач може да ги изпилни ?! Май нито един ! И тогава къде ще карат камионите си като не ги пускат по магистралите ?!
Ганьо Балкански
От две години реват превозвачите , ама никой не каза колко са внесли в българската хазна ! То ще прави курс от Испания до Германия да речем , и ще си плати 10% данък в България ! Вярва ли им някой !? Парите които влизат в страната ни са от шофьорите , дето ги пращат на семействата си , а чорбаджиите си ги влагат в офшорки , вили на Карибите , и бугатитата по 5 милиона . Така че и да минат водачите към чужди компании - пак ще си хранят семейството , че даже ще са по-добре финансово !
хм (нерегистриран)
Дайте да бъдем честни ! Планът "Макрон" е създаден заради нелоялната конкуренция на нашите фирми ! Шофьорите ни спят в камионите, които се движат в чуждите страни без необходимите технически прегледи, като причиняват катастрофи и вреди на съответните държави, заплатите на шофьорите ни са три пъти по-ниски от колегите им в Западна Европа и съответно цената за превоза на една стока от един град на Европа до друг е много по-ниска ! Камионите не се прибират в България по цяла година, а сменят само шофьорите и извършват дейност в чужди държави на много по-ниски цени, като подбиват дейността на местните фирми ! Питам- кой и докога ще ни търпи тарикатлъците ?
България (нерегистриран)
Катастрофи се причиняват от всички и навсякъде - няма такова нещо "българските шофьори причинявали катастрофи"!!! Пакетът "Макрон" принуждава фирмите да се регистрират в определени страни и всички знаем кои са те. Точно чрез условието на всеки 4 седмици да се прибират. Едно е да се прибереш в Париж, друго е в София или Дъблин!!!
България (нерегистриран)
"пакетът за "Мобилност", е искането камионите да се прибират на всеки 4 седмици в страната, в която са регистрирани." Точно това е ключовият въпрос от целия проблем. Защо? Защото идеята за Европа, за една единна Европа на свободния пазар - основополагащата идея, която е заложена в създаването на този съюз - това нарушава Еманюел Макрон. Той не иска единна Европа, а иска Европа на Франция и Германия, която да експлоатира останалата част. Отминали политици, достойни ръководители на тези две държави, биха се обърнали в гроба на това изключително тесногръдо и лобистко решение. Останалото - как българските фирми не спазвали правилата, а германските - да - това са само пожелателни изречения. Сигурно има нарушения, но никой никъде не може да докаже как едните са по-лоши от другите, ама никак не може да се докаже. Протестът е справедлив - физико-географските характеристики на ЕС не предполагат да дискриминираш периферията, защото периферията е нужна на центъра много повече отколкото някои хора си мислят. Макрон е едно огромно разочарование за ЕС - жалко, че я няма Великобритания, която да балансира нещата, наистина много жалко.
--- (нерегистриран)
Да затворят хранителните вериги събота и неделя, както е на запад, щото работниците са на смени и ги скапват повече и от тираджии. Така ще се подпомогнат малките търговци и био пазара!
abc (нерегистриран)
В събота магазините никъде не са затворени. В неделя да, но тази традиция там е създадена от църквата, а не защото работниците се скапват. Никой не се скапва, има си различни смени.
ВВВВВВВВВВ (нерегистриран)
защо ще лягате за останалите идиотщини на макрон , хотели, а1, кореспондентски фирми ... кога ще изпълните препоръките на оон от 1996 ... да се минава технически преглед във всяка държава кога ще ни направите застраховките ..европейски ... плащаме тройно за никакво покритие
геоуравниловка (нерегистриран)
чисто географски Полша, Унгария, Литва, Латвия, Ирландия са в по-изгодна позиция.
Винету (нерегистриран)
А колкото до конкуренцията европейската комисия трябва да се занимае с това как фирми от источна европа се здобиват със стотици и хиляди камиони и дали това не е пране на пари или партийни протекций, без инжекции няма мускули
5555 (нерегистриран)
От пишещите под тази статия разбирам едно. Че същите тези, дето се тупат по гърдите, че защитават българските интереси / защото идват евроизбори/, плащат на троловете си да пишат срещу България и в защита на ЕС. Браво другари комунисти, пардон, демократи. Добре усвоихте двуличието и цинизма.
Винету (нерегистриран)
Кой където си плаща данъците и осигуровките там да си стои, живеене в кабината е забранено.Каква конкуренция е това аз събота и неделя съм в къщи а някой си живее два дни пред фабриката спи по кръговите сере по улиците само защото той си живее три месеца в кабината.Българската олигархия е време да разпродава желязото
Ес (нерегистриран)
И защо така безочливо бг “бизнесмена” реве? Регистрират фирма в Германия, регистрират камиони там, плащат немски данъци и застраховки (защото този камион няма нищо общо с България щом не се прибира и веднъж в месеца) и тогава да видим кой е в неравностойно положение. Няма да трябва да ходи камиона до България. Ама тоя план освен на човека “без глас” на деуг не е удобен. Едни гледат някой де не им намали колосалните печалби...други правят политика “колко лош е ЕС” (а без ес...не знам къде и какво щяха да карат)
а печалбата? (нерегистриран)
Ами точно това е целта. Регистрирайки фирма в Германия печалбата и данъците да отиват там, а не в българската хазна. И затова ние сме бедни, а те богати.
Сиромах човек-жив дявол (нерегистриран)
Дори този пакет да мине,Макрон няма да може да се зарадва на изпълнението му.Просто такива неща няма да се случват на практика.Един камион ще се връща ,но само "по документи" в БГ , а всъщност ще се намира в някоя трета държава,с пълномощно за временно ползване на името на адвокат/или такъв като Марк Жирардели/ ,представляващ офшорка.В Лихтенщайн напр. такива с лопати да ги ринеш.Тоест , камионът ще изчезва "временно", макар да е по документи в БГ.Като му свърши времето за "престоя" в страната на произход/тоест ,докато се води в България по документи/, ще идва истинския шофьор, ще се качва в кабината и ще продължи да изпълнява курсовете си във Франция ,Белгия или където му душа иска.Спете спокойно деца !
... (нерегистриран)
алооооо... само за прословутото връщане е статията. друг аргумент няма. върти суче и пак за връщането. като са ти 5 човека паша им вземеш един апартамент за 1000 евро и ще се отнасяш с тях като хора а не роби. ама не е прибирането проблема, а пропуснатия келепир
Проблемът е в друго (нерегистриран)
Камионът трябва да се връща. Хората е ясно, че е нормално да имат през известен период почивка, ама защо и камиона. Явно някой профсъюз на камионите се грижи да се осигури камионите да имат време и за камионското си семейство:)
Мне (нерегистриран)
Камиона трябва да се връща защото е регистриран с бг номер - бг гражданска, бг застраховка, бг данък. Не плаща нищо за френската инфраструктура, гражданската му е 5 оъти по-ниска и т.н.
:) (нерегистриран)
Добре де, малките превозвачи в България и не знам си колко други страни ще са потърпевши от новите правила, а малките превозвачи във Франция и Германия - не. Аз това не го разбирам... Бълргаските превозвачи ходят до тези държави, но камионите от Франция и Германия не идват у нас ? Правилата са за всички и са валидни в двете посоки. Четейки по-долу в оплакванията, се разбира че в Германия примерно технически преглед не се минава лесно, трябва камионът ти да е в изправност. В България явно не е така... Също така, в Германия си правели сдружения (една от най-развитите страни в света ни дава пример), а в България няма сдужения. Нямало да стане , не било не знам си какво ... като е така, няма да същесвтуваш. Някой ще те купи, ако ставаш за нещо и ще возиш за този, който те е купил. Ако пък не ставаш си затваряш кепенците. Смисълът на конкуренията е точно това - при едни и същи правила, да покажеш, че си по-добър.
Дааам (нерегистриран)
“Малките фирми” - на снимката с плаката камион на една от най-големите фирми в Европа...БГ фирмите плащат бг застраховки, бг данъци, бг заплати - т.е. Имат 1/3 от разходите на западните, но бг фирмите били в неравностойно положение...Стига наглост
*** (нерегистриран)
Какви скорости бе, искаме Булекзит!
Хаха (нерегистриран)
И какво ще ядем след това? На кой ще изнасяме???
Вожда (нерегистриран)
За мен бонусите, за Вас крив Макарон
Ясно и точно (нерегистриран)
Хубава статия. Ясна и точна. От нея разбрах, че малките фирми не искат да спазват елементарни правила и искат това да продължи. Така е, има винаги 2 скорости - на едни, които искат да спазват правилата и други, които никога не са го правили...
:) (нерегистриран)
Даже бих казал, за едни спазването на правила е нормално нещо, а за други е бич Божий!
бай Бой (нерегистриран)
Абе хубава статия ама не си разбрал най-важното от нея а то е: Защо е искането камионите да се прибират на всеки 4 седмици в страната, в която са регистрирани. Кой ще плаща курса на празен камион??? С какво подобрява това условията на работа на шофьорите?
от нещастния потънал в разруха Ботунец (нерегистриран)
Ааа, не ! Ние сме приели евроценностите . Щов сме с евроценности, за какво протестираме. Нали за това сме си отстъпили суверенитета на европейската комисия и тя фактически управлява страната.Каквото каже ЕК , нашия ББ слуша и изпълнява. Най дисциплинираните сме с евроценности. Няма как. За българите, сутрин обед и вечер само евроценности. Така ще е , до пълната победа на евроценностите. И никакво измъкване, тоя път само евроценности и нато.
въпроси (нерегистриран)
Извън патардията със самия протест и салютите колко сме обединени около българската кауза има няколко същински въпроса: 1. Защо до сега българските евродепутати са проспали въпроса. Некомпетентни ли са, слушкачи на Брюксел ли се, или просто са се джендаросвали някъде, докато им тече заплатата от 20 бона. 2. Защо в Съвета на Европа, когато е имало смисъл, това предложение не е блокирано от България, а сме слушкали чинно, както при чичко Брежнев. А сега, когато няма никакъв смисъл /защото 17 гласа срещу 400 са нищо/, се правим на велики защитници на българския интерес. 3. Защо по време на българското председателство не решихме този и други важни проблеми, а се занимавахме със Западните Балкани - въпрос, нерешен от хилядолетия и който няма да се реши още толкова. Или когато си поставиш задача да се качиш на Марс, никой няма да те критикува ако не го направиш. И защо вместо да поставим ребром българските проблеми, надувахме фанфари и се снимахме с брюкселски геронтократи, страдащи от градусов ишиас. 4. Готови ли са наште политици да предложат реципрочни мерки, ако този антибългарски пакет Макрон бъде приет. Например в името на социалните права на работниците, всички германски и френски вериги у нас / Метро, Лидл, Кауфланд и т.н./ да не работят петък, събота и неделя. Не в името на българските търговци, а в името на правата на работниците. Готови ли са да го предложат, а ? Или не смеят да гъкнат пред началника от Брюксел, страдащ от странна ишиасова походка, наричана в България "от стълб на стълб".
СУПЕР БАБА (нерегистриран)
НЕ СМЕ НАРОД Не сме народ, не сме народ, а мърша, хора, дето нищо не щат да вършат. Всичко тежко, всичко мъчно е за нас! "Аз не зная! Аз не мога!" - общ е глас. И не знаем, не можеме, не щеме да работим за себе си със време. Само знаем и можеме, и щеме един други злобно да се ядеме... Помежду си лихи, буйни, топорни, пред други сме тихи, мирни, покорни... Все нас тъпчат кой отдето завърне, щот сме туткун, щото не сме кадърни... Всякой вика "Яман ни е нам хала!" - а всякому мерамът е развала... Не сме народ! Не сме народ, а мърша, пак ще кажа и с това ще да свърша. 1875 П.Р.Славейков
Браво! (нерегистриран)
ПОЗДРАВЛЕНИЯ! Толкова умно и перфектно казано!
България (нерегистриран)
Защото процедурата, по която се приема този проект е друга. И затова България нищо не може да блокира. Валидно е за всичките ти въпроси. Престанете да плюете всичко и всички в България. ПиснА ми от такива плювки.
Хм? (нерегистриран)
В България унищожиха 3800 завода, закриха 4-5 милиона работни места, а тия сега за някакви си шофьори се загрижили...........
xa xa (нерегистриран)
ха, ха, за 10г паразита западна европа унищожи БГ, сега стигна до най големия бизнес, и щом и той падна в БГ останаха пенсионерите, циганите и администрацията на боко.Разбира се това става благодарение на самоотверженото съдействие на герберасткото НС и власт.
Ами (нерегистриран)
Ходете да возите в Русия. Там ще сте големи.
ама ха (нерегистриран)
по-добре да са безработни отколкото да ги експлоатират разни алчни шефове, правилно, ама ха, ще богатеят на гърба на шофьора. Я там на помощи и да стои гладден шеаф им а не да ги изцежда като лимон. на Запад така решаваме ние проблемите с експлоатацията.
Ам не (нерегистриран)
Няма да са безработни. Ще работят за западна фирма, която им плаща да спят в хотели. Не знам къде е драмата?
Шефа на малката превозваческа фирма ще си кара камиона с жена му и сина му (нерегистриран)
И така ще плаща само на себе си....няма да има разходи за работници... на тоя принцип трябва да съществуват всички "фирмички" в България.....всяка фирма на бизнес под 50-100-200 души е безмислена и опасно несигурна за служителите си, тъй като е финансово неустойчива и може да фалирa дори, ако един от двата й работника се разболее или излезе в болничен.....да не се регистрират като фирми биЗнеси със служители по- малко от 50-100 човека....тези с по 2ма-3ма служителя и шеф да са семейни сдружения с временен характер
Технология Наномикронева (нерегистриран)
Вижте от нискоквалифизирани работници и техните фирми няма голям смисъл и те са дъмпингови паразити след като оперират с тампшните товари и на чужда територия.Вместо да си дават парите за камиони що не се замислят за някакъв виспокотехнологичен бизнес с голяма добавена стойност и тогава хем ще изкарват големите пари , хем работниците няма да получават стотинки, хем ще си седят тука. Но те нямат акъл за високотехнологичен бизнес. Купува забележете камионите пак от тамошни фирми и после се завира там като кукувица в чуждото гнездо за да точи пари. Ми това трябва да се прекрати.Ненормално е.
браво бе авторче (нерегистриран)
браво бе авторче, и що така дума не обелваш че "мерките" на макрон минават защото има СЪГЛАСИЕТО на бг мутроправника. Че сега бил разбрал че плана не харесва на шофьорите, че ги "подкрепя" в протеста са част от лицемерието му и не променя съгласието което е дал на макрон.И не се хаби да се обясняваш, целта е прозрачна, ясна, никой не я крие - затриване на дребния бизнес, затриване на бг бизнеса, измъкване на още работна ръка за западните фирми, В БГ да го духате, аз за 20г съм си идвал въднъж в БГ по причина и повече няма да стъпвам,ама ви гледам сеира - 10 г си избирате мутри и нямате "алтернатива" и по-добри от мутрите, супер, добре го раздавате.
До браво бе авторче (нерегистриран)
Ти може да си излязъл от БГ, ама БГ не е излязло от теб, съдейки по речника и изразните ти средства. Иначе за повечето си прав.
tsccc (нерегистриран)
к'во искаш да кажеш бе галош, разбира се че бг е в мен където и да съм, ама Родина е едно, а мутренска държава и тъпи галоши е друго, не ги бъркай.. И герб така сте се нагъзили на запада,че спасение за вас вече няма, 10г как не се уморихте с тая наведена стойка не знам.
Деси (нерегистриран)
Поне да се беше научил да пишеш коректно, мисленето явно не е за теб?
е (нерегистриран)
Няма как да стане,не могат да ги закрият,защото точно поради тези фирми закриха БДЖ. Това на държава ли ви прилича?Нека си протестират,алчни тъ.и шофьори забогатели само и единствено чрез престъпления към България.
Мобилност Антифризева (нерегистриран)
Това е един вид като да си караш в БГ с испански или португалски номер и колата ти да е регистрирана в Испания или Португалия.Извинете ама като оперират там, с техните тоари и в техните държави да си регистрират и фирмата там иначе са като един вид паразити които взимат работата на тамошните фиорми и хора и им подбиват цената.Освен това шофьорчето Голю Голев така и така го няма 11 месеца в годината тука, по-добре направо да се пресели там и парите му ще са двойни. Реално ще окапат само така нареение бизнесмени собственици на камиони. Ми да продават още сега и да се оправят, най-вероятно парите за камионите са крадени.
ШАРО (нерегистриран)
Англичаниет се усетиха и се изнасят на пожар от яловия евросъюз ... швейцарците пък изобщо не се подлъгаха и не искат и да чуват за членство в евросъюза ... ние обаче обичаме да членуваме - рледи в Съветски, сега в по - кофти вариант -в европейски съюз... и както обикновено - за пореден път" настъпихме мотиката" - или както казват на село - "пак сме от страната на булката"!
Българин (нерегистриран)
Ти май доста често си настъпвал мотиката и не ти е останал мозък в кухата кратуна!
ШАРО (нерегистриран)
Всеки рано или късно настъпва мотиката.Проблемът е че има хора на които запчва да им харесва и да им доставя удоволствие.А дали ми е останал акъл може да прецениш по плюсовете и минусите които получават моите и твоите коментари.За къла в твоята не куха кратуна се въздържам да коментирам - доброто ми възпитание не ми го позволява.
Аспух Нафтин (нерегистриран)
Формално погледнато това е удар срещу свободния пазар и конкуренцията и даже може би срещу дъмпинга.Защото от какво печели "родна" фирма която оперира с чуждите товари на чужда територия? Ами може да спечели от по-стар камион и от по-ниска заплата на шофьора. От друго няма какаво.
Джонката (нерегистриран)
Българските транспортни фирми да се закрият, няма нужда от такива, които плащат на шофьорите само когато си искат.
Legendary Troll (нерегистриран)
Този пакет нямаше да се появи, ако робдните робовладелци спазваха всички закони и правила. Но не, направиха се на хитри и сега това е резултата.
Всъщност (нерегистриран)
Никой не коментира, че никой вече не се и замисля за най- дребния бизнес. Непрекъснато се говори за наемните работници - в случая за шофьорите. В крайна сметка шофьорът просто ще работи за друга фирма. Но как се отнасяме към някой, който си купува камион и кара сам? Приравняваме го към наемния работник. Искаме да го унищожим и да го превърнем в шофьор. Убиваме предприемачеството. И това във всички сфери, а не само в транспорта. Правиш фирма с още двама партньори , получаваш поръчка в Германия и те приравняват към командирован работник. Никой не се интересува, че вместо за екскурзии си дал пари за машини и инструменти. Та проблемът на Макрон е, че защитава модела при който всички са наемни работници.
Кардан Полуоскин (нерегистриран)
Че ти с какво си се издигнал над шофьора след като си си пак шофьор? Същия безмозъчен боклук ама го шприравнявали с шофьор, ми няма да те приравнят с колекционер на картини, като си шпрост шофьор ще те приравнят с прост шофьор.
Всъщност (нерегистриран)
Щом като не разбираш разликата между това да вземеш кредит за да си купиш телефон и да вземеш кредит да си купиш машина няма какво да ти обяснявам къде е разликата между единия и другия. Единия не чака някой да му дава...
Спас Автовозев (нерегистриран)
Тука ключовата дума е "родните" шофьори. Да ама те не са ми родни и ако освен този бизнес се удари и проституцията и гледането на стари хора то много български селяни ще трябва да се върнат и тогава безработицата ще скочи на 30-40%.
юрист (нерегистриран)
И какво излиза за нас българите,ще гледаме Европа през крив макарон ,осигурен от Макрон. Пълно лицемерие и унижение за България. Да Му имам баба Му
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Гърция отказа да достави на Украйна системи за ПВО "Пейтриът" или С-300
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
Лукашенко призна за няколко десетки руски тактически ядрени оръжия в Беларус