Обявиха пилота на самолета в Тайпе за герой (снимки+видео)

Пилотът на самолета, разбил се в Тайпе, геройски е положил всички усилия да не катастрофира в жилищни зони.

Обратно в новината

Коментари - Обявиха пилота на самолета в Тайпе за герой (снимки+видео) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Май много прибързахте с оценките си за пилота! Според последната информация (от вчера), десния мотор на самолета е бил повреден! Самолета може да лети и с един мотор- левия! Но пилота по погрешка изключва левия (здравия), вместо денсия (повредения). По-късно прави опит да го стартира отново, но вече е къно!

Има много обикновени хора по света в които се проявява определен героизъм при необичайни ситуации.Светла му памет на този пилот, действал самоотвержено в трудните обстоятелства с цел,намаляване броя на жертвите от възникналата ситуация.Човек с главно Ч!

Следвайки техния пример,да почетем гюро михайлов.

..съдба,когато за секунди понякога животът ни се преобръща превратно или безвъзвратно. Въпреки,че ,,Как се каляваше стоманата,, е символ на комунистическата литература, главният герой Павел Корчагин изказва една много чисто човешка и нямаща нищо общо с комунизма мисъл - ,,Животът - това е всичко! И трябва да се бърза да се живее,тъй като една случайност или болест могат да отнемат това висше благо наречено Живот и т.н.,, Силно обичам гражданската авиация и всеки инцидент го преживявам емоционално. През 2014 г. летях по много маршрути и далечни дестинации,което е свързано с дейността ми и живота ми като цяло. Един от тях бе Рио де Жанейро- Париж с ,,Еър Франс,,.През цялото време следях маршрута по бордната карта и си представих внезапния обрат и ужас настъпил през 2009г. по същия този полет в момента,в който пресичахме мястото на инцидента с А-33О и пътниците и пилоти и екипаж около екватора. Бог да ги прости всички загинали при всички инциденти! Понякога си мисля,може би е малко извратено, че трябва внезапно и за секунди да напускаме този свят,а не постепенно и с години,борейки се с трагедии и болести.

"ледените води..." - ало, журналята, вижте си географския атлас. Тайван е остров в тропическата зона, там никога не са виждали сняг, зима няма, а температурите през януари и февруари отговарят на тези в Египет. Бил съм в Тайпе и мога да потвърдя, че този пилот е истински герой, защото е спасил цял гъсто населен квартал от жестока катастрофа.

Понякога и там има сняг през зимата, но само по върховете на планините (4000м н.м.р.) Със сигурност не и в Тайпе, кажи-речи на 0 м морска височина.

То и на Килиманжаро, връх в Африка на екватора, има сняг, но това е най-високата кота на Черния континент, над 6000 м. Помня как видях сняг и на Акапукчо, в Еквадор, който също е на над 6000 м, а е на самия екватор. С мен бяха двама мои бразилски колеги и се радваха като деца, за пръв път пипнаха сняг.

Аз не бих разчитал много-много на каквото и да е, преписано от ТАСС - Телеграфное агентство Советского Союза... Не че не е вярно, но имам големи основания за скептицизма си напоследък...

Kакъв ТАСС, какви 5 рубли те гонят? Я по-добре сложи една десетична запетая по средата на това 146.

Това е като филма Knowing с Никалъс Кейдж. Близко сме до края. Дано ме вземат извънземните.

По всичко изглежда че причината е техническа. Напоследък зачестяват инцидентите по технически причини- МД 80 при излитане в Испания, катастрофата в Африка 2014 с МД или Б737 беше , катастрофата близо до Цюрих при снижение (отказал GPWC). Тази тенденция ще продължава ,а пътниците рязко ще намалеят ,ако бъдат осветени за най-новите тенденции и "гениалнии" iдеи на "авиационния мениджмънт" състоящ се от "калинки" с екзотични дипломи и квалификации (психология, публична администрация), докосвали се до самолет само като пътници и чертаещи гениални планове как момчета с по една година работа в автосервиз, само четейки и следвайки заводскиите инструкции, могат да свършат работата на дипломиран авиоинженер с 20 год стаж. Това е новата лудост в аиационния бизнес, подчинена на гоненене на безумни печалби от икономии, прокарвана най-често от Калинки на високи постове и рефектираща директно върху броя на труповете като при този ATR

забрави и за ,,бизнесът,, с ,,авиочастите,, втора употреба???

С иззводите си прав. Но примерите са неподходящи. MD80 в Мадрит катастрофира, защото тръгна да излита без клапи. В бързината не бяха прочели чек листа, а сигнализацията не е работила, защото е била на един предпазител с друг аварирал датчик. И за да "отстранят" повредата техниците просто шунтирали бушона без да предупредят екипажа. А MD-то над сахара си е чисто пилотска грешка. Поради най-вероятно запушване на приемника на въздушното налягане отказва компютърът на моторите и почва да им подава погрешни команди. Пилотите, вместо да изключат компютъра и да карат само по обороти и температура на изходящите газове, почнали да борят с клапи, с ръчки губещия скорост самолет и като резултат го сринали. Белите в авиацията обикновено са резултат не на една единствена причина, а на цяла поредица действия и събития.

Навремето имаше ИЛ-18, който можеше с един работещ от четирите си двигатела, да кацне нормално. Това е то гениалноста на конструктора.

Да кацне може би да, на да излети и набере височина - надали.

Сегашните кацат без нито един работещ двигател. Излиза една турбина и задвижва хидравликата. Не така стои въпроса при излитането трябва поне един работещ двигател. Сегашния случай е такъв. Може да се окаже че не са работили и двата двигателя малко след излитането.

А ти кацни с метален самолет и без двигатели.

Пилотите мълчат а форума говори.Освен докладване за отказ на двигател някой знае ли какво е състоянието на самолета, какво друго е отказало?Има черни кутии и скоро ще стане ясно.А капитана е имал разтройство ,а другия е бил леко пийнал.Това се вързва нали??!! :)

Колкото стана ясно с двата малайзийски.

В днешно време рядко има такива самоотвержени хора и това ми дава чувство за надежда че не всичко е загубено. Този човек е несравним по дух и човеколюбие с мишките в правителството и парламента.

Така може да сети самолет само по две причини. 1.Пилотска грешка. 2 Механична повреда в крилото. Кой е героят в случая????

Надали пилотът е изгасил двигателя, а техническият проблем е налице. Удостояват го за това, че не се е блъснал в гъсто населения квартал,където жертвите сигурно щяха да са в пъти повече

chavdarlk

Ако се проследи траекторията ясно се вижда, че пилотът се е опитвал да следва реката и да се приводни в нея. И е успял! Според мен последното рязко наклоняване преди падането е точно за да се уцели реката в средата. Браво да усилията!

Има логика, щото разбиване на суша с пълни резервоари е 100% смърт от изгаряне.

Щом толкова бързат да го канонизират може и да е изгасил грешния двигател. Като падаш на земята нали все някъде трябва да се държиш пътниците стискат седалките пилота естествено стиска щурвала. Ко да стиска стюардесата ли?

Умник !

Прав си но не го разбират и стискат мишката на компютъра си тези които са ти цъкали минуси.

Всъщност от клипчето се разбира, че пилота докладва за отказалия двигател. И почва да криволичи още като е отлепил от пистата. Обаче едва ли е проблем отказа на един двигател. Кой знае още какви щуротии ще намерят за причина. Може и двата да са отказали или загубили мощност, а туй, че се въртят перките нищо не значи върти ги въздушната струя.

На естакадата забелязах пеобразна метална арка, която пилота според мен се опита рязко да избегне и поради ниската скорост самолета се свлече странично, иначе можеше или да го приводни или кацне, но не знам колко успешно.

За арката не знам ама се вижда бегла искра като нацелва жиците на далекопровода.

Бог да прости загиналите! На най- горната снимка ясно се вижда, че лявото витло не се върти. Според "Gardian", през април миналата година единият от оригиналните двигатели е бил заменен поради "бъг" с двигател, произведен в Канада. Апропо, каква е тая замръзнала река насред тропика? Водите й са студени- да, но чак пък замръзнали?!

Когато се правят снимки или филми на движещи се синхронно части се получава стробоскопичен ефект. Движещата се част замръзва или почва да се движи бавно назад или напред в зависимост от честотата с която се правят кадрите. При излитане или при полет ако има силен страничен вятър може единия двигател да не развива същите обороти като другия, за да се компенсира снасянето по вятъра. По скоро това е илюзия отколкото реалност. При отказ на двигателя крилото няма да пропадне толкова драстично, а самолета би се отклонил по азимут, а не по крен.

"...когато се СНИМАТ..." Прав си (е, малко зависи от скоростта на "затвора" на фотоапарата :), но това НЕ Е снимка, а кино (т.е. снимките са ИЗВАДЕНИ кадри от филма)! На клипа се вижда прекрасно, въпросния ефект при десния )работещия) двигател, и еднин бааавно въртящ се пропелер, от ляво.

За снимането не знам, но.... Двигателите на съвременните турбо-витлови самолети имат системи, които поддържат постоянни обороти, по никакъв начин вятъра не играе роля в работата им. А относно поведението на горноплощник и то витлов при отказ на мотор след излитане.... трябва да почетеш малко или да го видиш на тренажор. Захлупвате за секунди!

Параплана колко двигателя има та знаеш как се накланя самолет при отказал двигател. А , витлото дали се е флюгирало. Знаеш ли ? Има още много да учиш.

Изчакайте разследването и не фантазирайте колко е некадърен пилота. Никой не иска да умира по този начин.

Форумите са за незабавни разследвания и умозаключение. Другия тип разследвания които се точат с години и петилетки се правят в съдилища и прокуратури.

Еми, лека му пръст...

Айдееее почна се...

Герой? В тази ситуация (отказ на мотор), въобще не е трябвало да се стига до фатален изход. Това се тренира стотици пъти на тренажор, просто не са реагирали адекватно. Не го ли овладееш в първите секунди, после вече е късно, земята е много близо.

Парцал!

Вие пък все едно можете да летите с тая маломощна барака с 1 двигател неработещ и другият неясно в какво състояние при малка височина и може би гадняв страничен вятър натъпкан с хора багаж и гориво.Естествено,че ще се наклони и ще падне.

А те тази версия я лансират ама малко вероятно е да е така. Или не са го засилили достатъчно по пистата или е имал проблеми с механизацията по крилата и кормилата.

Откъде си сигурен, че е отказ на мотор? Да, дори при два отказали мотора, самолета може да се приземи/приводни по друг начин. Предполагам знаеш, че турбовитловите могат да планират доста по-дълго от другите. Аз не мисля, че проблема са моторите...или поне не само те. И още нещо....тренировките на тренажор нямат нищо общо с тренировката на психиката в подобна ситуация. Просто няма такава тренировка...има реакция - грешна или не.

Не искам да ти разбивам фантазиите,но на тая височина с тая скорост ако ти откажат двигателите вече не управляваш самолет.Седиш в предната част на 20 тона метал и няколко тона керосин.С крила ;)

В този етап от полета, най-вероятната причина за това, което се вижда на клипа е отказ на левия мотор. Десният е в излетен режим и за секунди, ако не се реагира веднага, самолета се завърта. Всеки един самолет е сертифициран да може да набере безопасна височина с един мотор. А точно този не е никаква "барака", самолета е чудесен...

Никой не знае все още на каква височина се е случил отказ на двигатели. Ако е на 300 метра. ..падаш, но ако е на 1000 ?