Столичен квартал се надигна срещу метрото
Главният архитект на София Петър Диков и районният кмет на "Лозенец" Прошко Прошков се срещнаха с протестиращи срещу строителството на метрото граждани от района.
Обратно в новинатаКоментари - Столичен квартал се надигна срещу метрото | Днес.dir.bg
Коментари
Ей,архитект от Лозенец - бяха толкова човека на срещата ,колкото бяха поканени.А глупости говореха Диков и Прошков: били сме привилегировани, че щяло да има метростанция на Кръста - едно малко кръщовище ,даже без светофар ...и то на стотина метра от станцията на Хемус. Разстояние, което се минава за 3 мин. пеш!Заради, която привилегия 3 години хората от квартала и от Хладилника ще трябва да се придвижват с хеликоптери, да стоят без парно и да ни подкопаят блоковете! Метростанцията на Кръста не е целесъобразна и икономически оправдана!Тя единствено се прави, за да обслужва инвеститорските интереси на 2-та бъдещи небостъргача ,чийто главен лобист е Диков!Небостъргачи върху свлачище! Диков да си подава ОСТАВКАТА ВЕДНАГА!
Ей,архитект от Лозенец - бяха толкова човека на срещата ,колкото бяха поканени.А глупости говореха Диков и Прошков: били сме привилегировани, че щяло да има метростанция на Кръста - едно малко кръщовище ,даже без светофар ...и то на стотина метра от станцията на Хемус. Разстояние, което се минава за 3 мин. пеш!Заради, която привилегия 3 години хората от квартала и от Хладилника ще трябва да се придвижват с хеликоптери, да стоят без парно и да ни подкопаят блоковете! Метростанцията на Кръста не е целесъобразна и икономически оправдана!Тя единствено се прави, за да обслужва инвеститорските интереси на 2-та бъдещи небостъргача ,чийто главен лобист е Диков!Небостъргачи върху свлачище! Диков да си подава ОСТАВКАТА ВЕДНАГА!
Ей,архитект от Лозенец - бяха толкова човека на срещата ,колкото бяха поканени.А глупости говореха Диков и Прошков: били сме привилегировани, че щяло да има метростанция на Кръста - едно малко кръщовище ,даже без светофар ...и то на стотина метра от станцията на Хемус. Разстояние, което се минава за 3 мин. пеш!Заради, която привилегия 3 години хората от квартала и от Хладилника ще трябва да се придвижват с хеликоптери, да стоят без парно и да ни подкопаят блоковете! Метростанцията на Кръста не е целесъобразна и икономически оправдана!Тя единствено се прави, за да обслужва инвеститорските интереси на 2-та бъдещи небостъргача ,чийто главен лобист е Диков!Небостъргачи върху свлачище! Диков да си подава ОСТАВКАТА ВЕДНАГА!
Какви граждани бе, там бяха 20 човека и говореха редки глупости. Взех да съчуствам на Диков
Много хора плюят без да вникнат в нещата - иска се просто оптимизиране и подобряване на проекта. Никой не е против метрото. Истината е, че се използува метрото за да се разкопае многоповече от необходимото за да се строят небостъргачи и паркинги за тях. На 9 м. дълбочина има несамо подпочвени води но и подземна река. Ще се изградят шлицови стени и тя ще се отбие за да мине тунала на метрото. Икато се отбие - къде отива? Към съседните сгради и блокове! Не Ви ли прави впечатление какво се казва - октомври ще е готов техническия проект и ще се публикува, а вече се строи?!? Без проект! Без задължително обществено обсъждане! Пак казвам - никой не е против метрото, а срещу начина на изпълнение лошото планиране на метростанциите.
Хора, стига сте се дърляли. И да протестират, и да не протестират, никъде няма да се чуе. Все едно в България някога нещо е постигнато с протест. Според мен не са прави да протестират. Аз също повече от 20 години живях в Лозенец и от лична гледна точка мога да кажа, че метро е необходимо там. Пренасели се уажсно, на нищо не прилича вече прекрасният иначе квартал. Вярно също, че не е единственият квартал, който се нуждае от метро. Но като имаме предвид, че на първо място стоят местата, булевардите и улиците, по които живеят разни особи; местата, които са от важно значение за т.нар. наши управници, то можем лесно да се досетим кои квартали и улици ще бъдат привилегировани на първо място (да не кажа единствено). Ние, българите, не можем нищо да направим. Само знаем да лаем. По-добре да си мълчим и да чакаме. Сами сме си направили всичко, което ни се случва.
до лозенец 1 (14.09.2009 г. 21:18ч.) Извинете ама първо се на учете да пишете , а после коментираите защо нашия квартал протестира . селяни такива.. Неграмотнико, първо ТИ се научи да пишеш и после отправяй упреци :) коментираите -> коментираЙте нашия квартал -> нашияТ квартал
решението е много просто... местят Лозенец на мястото на Кремиковци. и готово.мвоже и Бояна и Драгалевци да преместят. колко му е. Диков идиота ще се справи...
Предлагам да уважат подписката на тези софиянци и метрото да стига до хотел Хемус. Много добре си спомням съборетините в квартал Хладилника и беднотията която вилнееше там . Квартала не е презастроен по вина на архитектите , а на тези бедни хорица алчни за някой квадрат застроена площ повече. Те са мнителни и до краят на живота си ще мислят, че някой иска да ги прекара!
До: Jack Western (14.09.2009 г. 20:40ч.) Надминаваш по тъпотия дори Хането Путку! А колкото до реститутите - добри са само когато са мъртви и са им национализирани имотите!
Ей, слушайте какво ще ви кажа сега ! Аз живея в Лозенец и си харесвам квартала, тея които говорят глупости, че едва ли не сме ви взели парите и сме си купили апартаменти тук, просто замълчете ! Докато стоите по цял ден в интернет и отправяте глупави критики и коментарчета, някои хора работят и изкарват пари, като не ви харесва този факт - мълчете си. Колкто до метрото - НОРМАЛНО е хората да поставят под въпрос изпълнението и да се изисква да се направи както трябва. Това е жилищен комплекс, не магистрала, не може просто всичко да се разкопае наред и да се прокара метро, както направиха в други части на София и сега хората не могат да спят. Мили съграждани - това, което виждате в момента е правилният начин, това се нарича ГРАЖДАНСКА позиция. Хората са заинтересовани и отделят от времето си, за разлика от общия случай, в който всички си мълчат и не им се занимава, пък после викат телевизия и мрънкат, че това било такова, онова било онакова, ама те къде да били преди да стане ? Надявам се все по-често да ставаме свидетели на подобни примери, защото това е единствения начин да се оправим в тази държава. Докато не поемем нещата в наши ръце, няма кой да ни избави от тази мизерия.
Какво пък толкова, другите жители на София да не би да са нещо друго, че издържаха, когато метрото се строеше при тях. Сега и в Лозенец трябва да потърпят няколко месеца или година.
батка, то да си роден до мавзолея е мноого по-кофти от това да живееш в лозенец. естествено, че злобееш!!!
Тия от Лозенец прости ли са... Нали ако не може да се строи там няма да се строи. Строителите не са толкова тъпи че да жертват животи на хората от метрото или на другите които живеят около линията. И какво протестират сами не знаят, пълни идиоти. Май искат да намерят за какво да изнудват общината!
Друго си е да пътуваш с пушещия рейс или скапания 45 годишен трамвай, без климатик, миришещ на пор. Метрото е най-хубавото нещо построено в София за последните 50 години.
Ние,всъщност ,знаем ли какво искаме.Ако се направи-защо,ако не се направи пак защо.Наистина чипът на българина е дефектен.
Аз пътувам не 12, а 41 г с тези трамваи и си спомням много добре квартала, но не виждам защо трябва да протестираме срещу нещо, което го има по цял свят и е полезно. По-хубаво беше да протестираме срещу безумното засторяване на Лозенец от всички досегашни кметове на София след 1994-5 г., отколкото да викаме против удобството и бързината в придвижването. Също така трябваше да протестираме срещу безумните действия на гл.арх. на София Ст.Янев, главен виновник за грозните сгради и презастрояване, П.Диков, който също ни надуваше главите как щял да спре строежите и да не позволи да се застрояват градинки. Да, ама не , всичко което може да се използва за построяване на сграда от тухли и бетон се използва.
Дано наистина метрото стигне и то, колкото се може по - скоро и до бул.Тодор Каблешков.
Гражданите са събрали над 3000 подписа . Район Лозенец около 70 000 души население около . Около 67 000 не са подкрепили подписката .
И какво значи простестират, то все има някой недоволен, интересувам се тия протестиращите 95% ли са или 0,095?!
ЕДНИ ОТ ОСНОВНИТЕ ПРОБЛЕМИ НА СОФИЯ: тротоарите са пълни с коли, защото няма къде да се паркира и адските задръствания. Сега има решение, но пак сме недоволни :)))) Как не ги е срам, тея управляващи да се опитват да подобрят нещо!!!
Тия дъревни глави да се нидагат срещу простотията, тоя Лозенец е едно презастроено място, без никакви удобства и магазини, чудя как има селяни, които си купуват там на надути цени разни дупки, ама то простотията по хората ходи, Роден съм в София,до мавзолея на Батенберг, та де не ми заопява някой как било кисело гроздето и тн.н
NIKAKVO METRO.SELYANITE NA SELO IZSELVANE SAS ZAKON.PISNA MI OT SELSKI PROSTITUTKI I TARIKATI.ISKAM SOFIYA CHISTA I OTNOVO S PARKOVE.
бе той духът е запазен, ама е прибавен дъхът ...специфичен и се сещаш на какво нали ...щото сигур си отворко...)))))
оправете ме, защото вече липсват много павета и цялата съм нагъната и е все едно да се кара през дере! Това не е квартал а свинщина! колата ми ще се разпадне!
Район лозенец около 70 000 души население около , 10% допълнително са и частни фирми около / по двама -четирима да работят са 14 000 -28 000 човека допълнително / има 9 училища с много деца като добавим работещите в Зографски и двете по голями болници в квартала си представете за каква манифестация става .Тези хора също трябва да пътуват и на работа и на училище . Преставете си цялата лудница от пътуващи хора - ЩЕ ТЪРПИМ ДОКАТО СТАНЕ МЕТРОТО И ДРУГИТЕ КВАРТАЛИ СА ТЪРПЯЛИ
Аре по ред на нещата: 1. В София има други квартали, които се нуждаят много повече от метро, отколкото Лозенец. И могат да им го направят с много по-малко пари. За какво ми е метро? - аз до центъра стигам за 30мин пеша. 2. И в момента, и без да са разкопали Черни връх, ситуацията с транспорта е мега зле. Единствения път да изляза от квартала е по Богатица - малка павирана уличка, на която през ден пренареждат паважа и по която минава огромен транзитен трафик. 3. Никой не можа да ме убеди, че трябва да стане лунен пейзаж, да се изсекат дърветата, за да направят метро. Аз се разхождам с дъщеря ми точно в тази гора, която искат да изсекат. 4. Явно си има начини, след като може да стане и по друг начин. Значи са си заслужавали протестите. Чакам да публикуват проектите и ако трябва - ще се включа в още протести.
тия пък в кой век живеят?и на мен ми е писнало от селяните и ми се иска столицата отпреди 20-30 години,ама няма.Нормално - всичко се променя.
Сигурно няколко пенсионера не могат да търпят шума и са решили да се покажат колкто са велики, ама това, че се прави не само за тях а за благото на всички Софианци това не им дреме. Важното на мене да ми е тихо, да не ми се тропа сутринта. Щели да секът дървета... дрън, дрън. По скоро трябва да се помисли дали найстина може да продължат работата под земята и да покрият изкопа, за да може да се минава и с коли отгоре. А за Лозенец мога само да кажа, че по забутан квартал в София в момента няма.. Къща до къща, и съседите могат да си гледат сапунките през прозорците и да си помагат с прането, няма място за паркиране, тесни мръсни улички... просто там вече неможе да се диша. Всеки ден го виждам това. Лозенец не е това което е било вече!
Dikov e kragal idiot i dalaveradzia, a ne arhitekt. Sofia e edno goliamo selo, na koeto e nuzno metro tolkova, kolkoto na zaeka sa mu nuzni bankovi smetki. Ot edinia do drugia krai e chas pesha, razbira se bez selendurskite geta Mladost i Lulin. Kade,m v koi normalnidarzavi shtwe zatvoriat ullici za po 2 godini i shte zatvoriat polovinata grad zaradi niakakvo shibano metro?
Според протестиращите не е обяснимо защо трябва да се строи подземен паркинг... - при положение, че в София подземните обществени паркинги са рядко явление и идиотщината с паркирането е повсеместна и загрозява и съсипва 90% от градските зелени площи въпроса ви защо е необходим подземния паркинг е повече от смешен. Не виждате ли на какво прилича квартала ви? Имате ли един тротоар или градинка в които да не са паркирани луксозните ви коли??? Наистина не ви проумявам.
Екото, това не са шумоизолиращи пана. Дори напратов, тези пана създават резонанс, но нивото на шум е нормално. Паната са поставени защото старите руски мотриси са тип с отворен таван за вентилация. Защото са мотриси само за под земя. И ако тези мотриси минат в един дъжд от там без тези пана цялата вода ще се засмуче във вагоните. Живял съм на кръговото на сточна гара, със шума се свиква за седмица-две.
Метрото е едно много добро решение за квартала ,няма да мръзна до колата сутрин и да се чудя за колко часа ще стигна за работа а просто ще се кача и ще пътувам като бял човек . То и на заболекар като отидеш търпиш не е много приятно но става дума за след това..., много хора ще се откажат от колите и АЗ ще съм един от тях .
Бате, не се кефя на реституския манталитет. Дай само да печелим без да влагаме, най-вече от наеми, дай само да се рахождаме наконтени из града и да се държим като всички да са ни длъжни, да размахваме пръст и да искаме още и още. Тея уста не се наядоха, тия очи не се нагледаха на пари. Помниш ли случката като една баба реститутка от втория етаж премахна инвалидната рампа от блок който няма асансиори защото и била падала цената на имота, имала била пиано, незнам си какво си. Утре ще падне да умре, а само за пари мисли.
Вярно е, че трябва хората да се интересуват от това какво става в квартала им и да искат адекватно изпълнение на проекта. Също е вярно обаче, че понякога трябва да се правят известни жертви в името на това, което е правилно. Изключително неприятно ми става например, когато разбера факт от сорта на това, че например в Баку (столицата на Азербайджан) от край време си имат уредено и функциониращо метро. Не Берлин, Париж или Лондон, а Баку. Това просто е необходима инфраструктура за всеки гъсто населен град, какъвто е и София!
Опомнете се бре хора. 99% от сегашните софиянци са такива дето са изяли по една баница на централна гара, харесала им и си казали оставам в София. От 10 месеца се изселихме с жена ми и децата в Пловдив и сме много доволни. Спокойно и чисто е и макар и тук да има простотия тя е в пъти по малко от това което оставихме в София. София стана център на селянията и простотията. Софиянци бягайте оттам.
Като искат градинки и дървета да си ходят на село.Тук е столица.Тук се работи,а не се виси по градинките.Има паркове за разходка.
Извинете ама първо се на учете да пишете , а после коментираите защо нашия квартал протестира . селяни такива..
Абе кво се правят ся ! Да ударят още 2 лопати и да пуснат метрото и до Драгалейо :) Тъкмо ще ни отпаднат селските рейсове :)
До: ххх (14.09.2009 г. 20:47ч.) Разбира се, че има подписка и срещу този строеж. Истина е, че трамвайният транспорт беше напълно достатъчен за този район на София. Не ме разбирайте погрешно - аз не съм от тези, които сляпо плюят върху това или онова. Живея на Кръста и 12 години пътувах всеки ден с трамвай 9 или 2/10/12/14 - удобни, бързи. Чак в последните 1-2 години се наблюдаваха характерните за Ботев и Мария Луйза задръствания от коли по линиите. И те са не от друго, ами от безкрайните строежи, които се нароиха в квартала. А те както на всички Ви е ясно се запълниха с новобогаташи, мутри, провинциалисти и т.н. Но те не са само тук... всички луксозни квартали в София са пълни с тях. Много ми е смешно като разберат хората, че живея в Лозенец - то не е цъкане с език, то не е Луксозенец, то не е гледане на кръв. А простата истина е, че кварталът много западна напоследък. Какъв ти Лукосзенец - тук дупките се равняват на броя на джиповете и луксозните лимузини, които щъкатпо уличките...
Браво за това организирано гражданско общество, което защитава интересите си! Не може да се неглежира зрдравето и спокойствието на чест от гражданите в угода на тези, които ще се ползуват от МЕТРОТО. Ние от Дървеница вече сме луднали от шума на преминаващите през четири минути влакчета в някакви измислени тунели от пластмаса! Нека проявяваме тулерантност и разбиране към проблемите на своите съграждани, защото никой от нас не е застрахован срещу необмислени идиотски решения на тази беотговорна към здравето на гражданите администрация;