На срещата присъстваха и представители на "Метрополитен" ЕАД и изпълнителният му директор Стоян Братоев.
Гражданите изразиха притеснение от състоянието на трасето от геоложка гледна точка, като посочиха, че при направените геоложки проучвания е излязла вода. Според протестиращите не е обяснимо защо трябва да се строи подземен паркинг и да се изсече гора, както и защо трябва да има метростанции на отстояние 900 метра една от друга. Гражданите са събрали над 3000 подписа с искане за задължително обществено обсъждане за строителството на метростанция 11 и подземния паркинг.
Геоложките проучвания са направени, а сондажите се правят като неразделен елемент от строителството, посочиха от "Метрополитен" ЕАД. Няма да се изсичат дървета заради строителството на подземния паркинг, защото проектът е преработен, обещаха от там. По думите на Стоян Братоев след протестите на гражданите е оптимизиран проектът за строителството на подземния паркинг и с 60 процента ще бъдат намалени дърветата, които трябва да се изсекат.
Заради протестите на гражданите по повод над двугодишното спиране на движението по бул. "Черни връх" е приета нова схема за изграждане на трасето - по милански метод, което означава, че стените на трасето ще се изградят, след което то ще бъде затворено отгоре, строителството ще продължи под земята, а движението ще се възстанови за шест месеца. В началото на октомври ще бъде завършен техническият проект за строителството на трасето и метростанцията и той ще бъде обявен в интернет, за да се види, обеща Диков. По думите му заедно с проекта ще бъде оповестена и временната организация на движението.
Строителството на метрото до кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Дж. Баучер" стана по мое настояване, тъй като първоначалният вариант предвиждаше то да стигне до бул. "Св. Наум" и да се строи технологична 400-метрова връзка с наклон надолу, обясни главният архитект. Той се ангажира строителството на метрото да стигне до бул. "Т. Каблешков" и по този начин да отпадне трамвайната линия.
При сегашният вариант - до бул. "Дж. Баучер" - трамвайната линия остава. Гражданите от района, които присъстваха на срещата, поискаха вещи лица, назначени от съда, да се произнесат по техническата документация на проекта за строителството. Няма случаи, в които "Метрополитен" ЕАД да е имал закононарушение на процедурите, посочи Стоян Братоев. На протестите срещу открития способ за строителството на трасето по бул. "Черни връх" Братоев отговори, че принципно не е възможно строителството на метростанцията по подземен способ. Строителството на другите 150 метра от трасето след станцията е било възможно по подземен способ само след заздравяване на почвите там, което ще оскъпи проекта два пъти, посочи Братоев.