Коментари - Wizz Air пак свали пътници от самолет в София, дава по €400 | dnes.dir.bg
назад

Wizz Air пак свали пътници от самолет в София, дава по €400

И днес унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air свали пътници от свой самолет на летище "София”, тъй като са продадени повече билети.

Обратно в новината

Коментари - Wizz Air пак свали пътници от самолет в София, дава по €400 | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Только самые лучшие и эффективные методы и способы продвижения https://t.me/seo_promo - Цифровой маркетинг

За 400 евро изпускам 2 полета до Лондон!

Какво повече чакат тези пътници да се случи? Да се обединят и да подадат колективен иск за осъждане на компанията.

Човечеството очевидно се видиоттява .... Става въпрос за очевидна измама ! За масирана практика на измама ... А част от потърпевшите заклани бройлери защитават измамниците и говрят за "икономии", "рационалност", "практика" (може би добра ?!)... Някаква гуска по-надолу се е изхвърлила, че така било от 30-40 години ! Сигурно е невръстна 20 годишна пикла прелетяла два пъти Ламанша ... Тази "практика", както и безобразията свързани с много гъсто наслаганите седалки и завишените няколко пъти цени за багаж бяха въведени чрез "картелен" подход на големите западни компании, когато ни проглушиха ушите, че се приемали "нови правила за защита на пътниците..." евроценности, високи стандарти, сертификати и мед и масло струеше от всякъде, а с половин уста се обяснваше, че поради скочилите цени на петрола над 100$/барел ще се правят икономии ... Беше преди 10 г. От тогава авиокомпаните се разпищовиха, почнаха масови уволнения на персонал, стачки на пилоти и глобален произвол с пътниците. Тогава се появиха и нискотарифните авиопревозвачи дето от нищо правят нещо - спекулата и измамамта издигнати в култ !

Какви 400 евро бе м.ъ.р.ш.и от Wizzshit я се събере и съден иск за 2-3 милиона пауда.

Отмениха ни полет на 28 август от Глазгоу до Букурещ тези Уизеър.От летището не ми дадоха никакво инфо затова само тези 3опции по евро директивата.Преминахме чекирането и горе около21 ч. полета беше отменен бяхме 3а за бг другите румънци.Настанихани на хотел за тяхна сметка срещу летището и на сутри та си купихме много скъпи билети до букурещ с друга авиокомпания,защото имахме все пак някавки планове ,а ни предложиха да останем за петъчния полет на 1утре с презаверка и евентуални места незнам дали имаше де.Сега очаквам да ми върнат парите 54евро са,но вечес тях и след този случай не благодаря!

колега няма какво да се цупите ... получавате качество правопрпорционално на цената

Днес България еър свали пътниците от полета за Малага (в 15:20) с обяснението, че имало технически проблем, това също трябва да се отрази в новините

това няма как да се отрази... все пак компанията е от круга на тим

Защо самолетите летят над самия град ?!

Искам и обсъждане със софийска община от къде на къде ще тормозят половината град с кацания до 3:30 през нощта! Големи летища на запад затварят към 12 часа с цел да не издевателстват над гражданите си!

абе свиквайте бе !!! нали сте столица и голям праз и пук!!!

За периода 1985 до 2004 съм живял в дружба пред сервиза на Лада.. нямаше никакви сгради (после пуснаха ТЦ Европа) и не ми е правило впечатление кацанията а имах пряка видимост към терминал 1, който бе единственият тогава... Няма смисъл да се оплакваш за глупости

след вчерашното обещание за приятен престой на летището, как по-точно са организирали престоя на хората ми е интересно. Иначе тази политика е абсурдна и заслужават дебела глоба тези смешници. А билетите им не са никак евтини напоследък. В началото влязоха с ниски цени и лека-полека започнаха да вдигат сериозно цените.

Отивам да си купя билет за Лондон, можете всеки ден да ме сваляте от самолета срещу 400 евро.

Защо няма повече българи, които да мислят като теб. Вместо да ги плюем унгарците по-добре да им вземем парите.

Ха-ха ! А на хората им се лети, та 2 не виждат !

moket1

Вчера бяха обяснили, че до 5 септември ще е така. Във форума списаха, че явно големия самолет е по друга дестинация за периода и затова увисва такава бройка, колкото е разликата в местата с по-малкия. Апропо - да ви се намира излишен билет до 5 септември? :)

Това е все едно да идеш на море и в хотела да ти кажат: "Сори, Баце, отивай си. Ние дадохме твойта стая на едни шведи, ама ела през ноември или през януари."

Ти се майтапиш, ама на мен точно това ми се случи миналата година на Елените.

Някой се опитва да прави на идиоти читателите. При закупуване на билет веднага Превозвачът ти изтеглят парите от кредитната или дебитна карта. Поради тази причина на авиокомпанията й е все едно дали пътниците ще се явят за полета или самолета ще лети празен. Що се отнася до обезщетението от 400 евро то звучи като тъп виц. При ниските цени на билети (10 - 50 евро) не знам как ще се отрази на превозвача да плати 20 обещетения по 400 Е. Аз преди три години престоях 14 часа на летищато в Рим, чакайки самолет на същата авиокомпания и бях обезщетен с 20 евро и то не в кеш, а като уиз кредит за следващо пътуване.

Това не им пречи да продадат мястото 3-4 пъти и да вземат 3-4 пъти парите за това място. Алчни са, затова!

Абсолютно всяка авиокомпания прави overbooking. Средно мисля че около 3-4% от общия брой пътници не се явяват за полет, а самолетът трябва да е максимално пълен. Това го прави всеки - както Lufthansa, така и нискотарифните. Обезщетението от 400 евро е по европейските закони и ако си потърсиш правата ще го получиш без каквито и да е проблеми. Вече има доста фирми в България, които се занимават с това, като взимат процент от сумата на обезщетението. При по-далечни дестинации компенсацията е повече. Авиокомпаниите си ги избиват тези пари ако случайно стане такъв фал като на Wizz. В повечето случаи ако се получи така, че явилите се за полета да са повече от местата на самолета, то обикновено са 1-2-3 човека. Не знам как е станало с 23 човека в повече вчера.

Лъжат за да се возят служители на компанията. трябва да се наложи една голяма санкция на компанията.

"защото явяването на всички пътници за един полет било рядкост" И въпреки тази рядкост вчера,днес отново се явили всички пътници за полета само за да чакат като предните които са на сегашният полет.Явно това не е толкова рядко нещо както тези(ПР агенцията не самата авиокомпания) ужким го изкарват.

Нямам доверие на нашите "медии", които преписват една и съща непроверена информация. И копиранат снимка, която няма нищо общо с действителността и гейтовете, на които се чака. Някой се опитва да печели на гърбна на лековерния драг читател. Или ще се юрнат да купуват билети по 20 лева с надеждатаа да им се случи същото и да получат в замяна 800 лева обезщетение, или бг фирмата, която се рекламира като посредник в подобни случаи си прави пиар кампания.

Българи, разберете: ТОВА Е НОРМАЛНО. Това е практика, която се случва в цял свят от 30-40 години. Дават ти пари кеш, чакаш друг полет. Дори много хора го правят доброволно. Повтарям: НОРМАЛНО Е! Неприятно е, но не е нищо ново. Дори в Съветския съюз е така.

Излиза ,че ние сме ненормални:))))

Практика е, да, но въобще не е нормално. Какво като не дойдат всички пътници? Нали са си платили вече - просто самолета ще лети с няколко празни места - хем по-комфортно за останалите, хем гориво ще спести, хем по-малко време за качване, настаняване, багажи и т.н. Максимизирането на печалбната чрез продаване на повече от максималния брой места е доста неприятна практика. Авиокомпаниите трябва да са задължени изрично да го обявяват предварително: "Билетът, който си купувате е БЕЗ ЗАПАЗЕНО МЯСТО и не ви гарантира качвене точно на този полет, може да се наложи да изчакате следващия" Който иска да рискува - добре, който не иска - плаща допълнителна такса за запазено място.

Ами ако спешно трябва да летиш, ако зависи нечие здраве или работа от това. Трябва ли да приемем това за нормално. Това е порочна практика и трябва на компанията да се наложи голяма санкция за да престане да се подиграва с потребителите на услугата за която плащат.

нормално, българино. Не и в такива размери. Скоро и американска авиокомпания се издъни яко, понеже сваляха пътници насила, за да пътуват нейни служители. P.S. Съветския съюз го разпуснаха преди има няма 20 години, да не си пропуснал новината?

На тези полети багажниците са полупразни , чудя се що не са им предложили да пътуват в тях.

Ма голям кеф след 3 дена какафония по всички медии, Wizz току пуснали по всички български дестинации билети по -20лв. (да се чете минус).

В момента се експериментира с нов тип самолети. Пътниците ще са правостоящи, а когато пристигнат ще скачат с парашути в поляните до пистите. По този начин се пести време и на двете страни. Работата на граничния контрол ще е значително облекчена. Рязко ще се подобри физическата форма на пътуващите. Всички пътници, които са преминали подготовка в учебно-тренировъчния център за скачане с парашути ще ползват ВИП карти и значителни отстъпки.

Ми аз съм инструктор по парашутизъм. Значи не отстъпки а даже трябва и да ми плащат а?-)

Точно така. Инструктурите ще получават възнаграждение. Има известни неясноти относно командировъчните за скокове над Франция към момента, но се работи по вариант да се скача в Белгия и от там пътниците да продължат пеша.

Остава въпроса - как и кога да се върнат парашутите

Този въпрос е изяснен с Директива Fb7717/898744144А/RTL85 на ЕС в която ясно е казано, че до 2019 г. трябва да се въведат в авиолиниите парашути с еднократна употреба, а до 2023 г. да се премине към напълно безпарашутни скокове. Това е реалистично!

Има една стара картинка в интернет - търсете "Tabby Tote cat carrier". Такова устройство могат да приложат на борда на Wizz - хем повече пътници, хем надеждно фиксирани, хем евтино и без мрънкане по време на полета. Е, малко ще наболява като слезеш, ама нали еФФФФтинко.....

Е сега разбрахте ли защо трябва да летите с България въздух. На Wiz air 20 човека ще бъдат извозени с 8 часа закъснения, а България въздух ще извърши това за всичките 200 пътници. А бе коя държава е готова да се нарече въздух бе?

Въздух Франция, примерно.

Е то това е френски въздух, демек парфюм.

Имала съм случай,когато полета от Лондон за София беше забавен с 8 часа. Платиха ми 400 евро обезщетение без проблем.

аз тва не разбирам на мрънкащата паплач тук - не могат да разберат, че уиз е прецедент с изплащането на толкова голямо обещетение. аз бих бил много доволен ако бъда забавен 24 часа в София и получа и 400 евро.

"Той летял често с бизнес класа....", ама ще е доволен ако го забавят 24 часа и му дадат 400 евро. Хората дето летят с бизнес.. ще загубят много повече от 400 е за 24 часа бе смешник, и разбит график за дни нзаред. Верно си комунисто от наше село.

Само веднъж ползвах тази компания за полет от Лондон до Ибица. Скапана работа. Бях платил за Приорити, никой не го спази. От тогава и сложих кръст!

Колкото пъти съм летял с тях, първо качват приорити билетите, после майките с децата, тогава масата.

Това не е вярно.Преди месец платих качване с приоритет-с бебе , но нямаше такова нещо. Отвратително държание,нагли и груби до безобразие!

може би сте забелязали, че бординга се прави от наземния персонал на летището, а не от превозвача? също този приоритет струва 10 евро в крайна сметка. Мога да ви кажа, че летя най-редовно бизнес с луфтханза и аустриан и на много летища също бивам нареден на чекин и бординг на основната опашка , а разликата в цената на моят билет и другите е няколко стотин евро.-

"бизнес с луфтханза и аустриан и на много летища също бивам нареден на чекин и бординг на основната опашка" А не трябва след като си платил! Не бих летят втори път с такава компания (при положение че имам избор..по някога нямаш). Като клиент, мен не интересува кой е виновен, наземни, подземни или надземни...това не е моя отговорност. Това е отговорност на компанията!

Много ме съмнява, че билетите са дублирани, по-скоро да са пратили по-къс самолет.

И по-тънък! Дебелият е останал за останалите на летището пътници...

Дам, те летят с А321 и А320. Явно са продали бройка места за по-големия А321, но полета се изпълнява от по-малкия А320. Разликата между двата е точно 20тина места. За втори ден се случва това и са се натрупали вече 40 човека. Утре ще са 60 сигурно. Това е изключително лош удар по имиджа им обаче.

разликата между двата е 50 места...

Като летиш до Лондон за 30-40 лева не може да имаш претенции ,на който не му харесва да лети с Бритиш за 300 евро ....

тва са пълни глупости. много от билетите на тази компания са стрували повече от 300 евро. Аз съм последния, който ще тръгне да защитава авиокомпания, но в случая фактът, че уиз директно предлага по 400 евро обещетение е прецедент - ако беше някоя компания като Луфтханза или Бритиш или провалената Аустриан никога нямаше да предложат толкова щедро обещетение - единствено ако подадете иск в съда.

Преди 15-ина години трябваше да летя с Луфтханза не помня за къде, май за Франкфурт беше. Не можаха да ме качат в самолета и ми дадоха ваучер за 200-300 евро, който можех да осребря за пари в брой на 50% от сумата или да си купя билет за произволна дестинация на пълната сума. Така че сериозните компании си цакат и не коментират изобщо. А и евродиректива има по въпроса.

300 евро пари ли са бе батка? Напомняш ми за един мангал дето пътува 3 дена с кола и кораб през 3 държави и едно море, само и само да спести 100 евро! Ако неколко стотин евро са проблем и трябва да ги мислиш, е време да седнеш и сериозно да си анилизираш живота!

пич, ако беше този за когото се мислеше, щеше да пътуваш с частни самолети, както го правят всичките ми приятели, за които това е много важно за статуса им. мога да ти кажа, че тва колко пари изкарваш е малко свързано с качеството и щастието в живота ти така, че бих те посъветвал по-скоро ти да си анализираш приоритетите в живота.-

Е то туй си е далавера ве ко ревете? Купувате си билет за 20лв. Чекирате се, минавате КПП-то, водят ви до самолета и Оооо Бинго дават ви 400€ ако се приберете в къщи без да летите.

Изплащането на компенсация за забавен или отложен полет се дължи само в случай на форсмажор и по независещи от авиокомпанията причини - например, лошо време, технически проблем със самолета, затваряне на летище по технически причини, забавяне на полет поради заплаха и други причини, които са точно изредени в някаква директива на ЕК. Абсолютно предумишленото дублиране и продажба на билети изобщо не попада в групата на основанията за изплащане на обезщетения в тези размери. Компанията е знаела, че продават повече билети отколкото е капацитета на самолета и няма право да се позовава на някакви измислени неписани правила - виждаш ли те винаги не се попълвали местата в самолета. И точно тук е мястото на държавата в лицето на Министерство на транспорта и Дирекция ГВА да наложи една солидна глоба на УИЗЗ Еър равна на печалбата на компанията за последните 6 месеца с цел дисциплинирането ѝ и недопускане в бъдеще на тази " Лоша търговска практика", както и ангажимента на държавата да съдейства за изплащане на справедлива компенсация на свалените пътници.

всъщност е точно обратното - забавянето от независищи от компанията причини като време, форс мажор и прочие са по-скоро причини да не бъде изплатено обезщетение. всяка компания в света прави овърбукинг - спомнете си за американския случай с делта или американ.

Е да де, но да се продава два пъти една седалка е незаконно. Това е като да си продам два пъти колата на двама различни купувача.

Виждам, че летиш в бизнес на Луфтханза и Австрийските авиолинии, което предполага, че ще се справиш и със справката за директивата на ЕК засягаща въпросите за обезщетенията, защото това не са компенсации при забавени или отложени полети. Но тук не става въпрос за забавен или отложен полет, а за свалени от редовен полет пътници поради продадени два пъти билети. Това както и да го гледаш си е умишлено некоректно поведение от страна на авиокомпанията. И между другото да попитам - като летиш с бизнеса на Луфтханза или Австрийските авиолинии по тези "къси" полети в Европа, по-бързо ли пристигаш от икономито отзад.

А Комисията за защита на потребителите няма ли да се самосезира?!?

Не, спим. Чакаме още медии да се разбучат, че да се събудим...

"Wizz Air свали пътници от свой самолет на летище "София" Вече така ли ще се спира изтичането на работна ръка от България!

Има ли още какво да изтича?

то едно качество е изтекло в ок...

не мога да не коментирам пак след вчера щото летя с тях много. Вече съм се примирила с комерсиализма щото всички компании така правят, аз си решавам колко пари да дам за багаж и екстри като място, приоритет. Ясно е , че проблемната дестинация е Лондон, проблемните дати са тия в края на август когато българските емигранти се прибират от родината. Догодина Уиз може и да пусне извънредени полети за тях след тоя черен ПР. Забавен престой на стария терминал е трудна работа, летище София е единственото където не дръзвам да си купя вода, кафе, ядене заради цените, чуждите летища са по-добре.

Лигло, я кажи на кое европейско летище цените са по-ниски от тези на Летище София? Не твърдя, че цените на нашето летище са ниски, но това не означава, че те са по-високи отколкото на други летища в Европа.

лигльо, на повечето, на които съм била, ако ти евтино иди се прехранвай там

Я кажи колко са цените на вода, храна, кафе на чуждите летища.

мо мога да ти кажа, че кафе кроасан и вода могат да стигнат 30 евро на някои летища.

цените на летище София са смешни сравнение с останалите летища в Европа - дори Белградското е по-скъпо. цените на летище София са високи сравнени с цените в град София.

3 лв. малка минерална вода, ако ти се струва евтино...много ясно, че трябва да са по-ниски цените на летище София от много европейски летища, на фона на стандарта на живот на българина.

Много ми е смешно, когато някой полуграмотен цървул/цървулана започне да се изказва компетентно. Сам се определя като емигрантин, ама се мисли за много важен в това си качество. Кой знае какъв жалък живот води в Лондон, щом не може да си купи вода на Терминал 1 в София.

От компанията са адски тъпи. като си купиш билет от сайта, в момента на плащането направо да ти прехвърлят по 400 евро вместо да правят калабалък и скандали по летището. После ще отчетат 20% бизнес иновации пред борда на собствениците и 1000% нарастване на продажбите. Ама акъл требе, акъъъл. :)))))))))))))))))))

sawo

Колко трябва да са неадекватни, за да не могат да съобразят, че сега масово се прибират туристи, които няма как просто да си купят билети и да не се появят. И то при условие, че вече им се случи, сега продължават да продават повече билети... Ако се наложи да платят на всички по 400 евро дали ще спечелят изобщо нещо от тази политика, вместо да я спрат за няколко дни?

Билетите не се продават като в киното - на касата преди полета, а се продават с месеци предварително. Кое точно могат да спрат?

Да продават 200 билета при 180 капацитет на самолета.

да естествено защото ще платят по 400 евро на 40 пътника, а овърбукинга се прави целогодишно.

Тука си требе сериозен бизнес интелиджънс и ИИ и проблемът ще бъде решен за 0 време:)

"компанията потвърди, че е направила повече резервации от наличните места, но това било практика, защото явяването на всички пътници за един полет било рядкост." Не разбирам? Билетите са платени, те са си взели парите. Какво ги бърка, че някой няма да пътува. Искат да продадат мястото още веднъж, въпреки, че вече е платено?

sawo

Точно така - пресметнали са, че могат да правят още повече пари от хора, които не се появяват.

да пуснат още един чартър

Едва ли имат свободни самолети, а и екипажи. машините на WizzAir са натоварени на 100% от разрешеното. Можеше да пуснат някой от правителствените самолети да изкара некой леф.

Жива далавера. купуваш ранен билет за 10Е. Свалят те и ти дават 400Е.

Както изглежда с натрупването от предичните дни до края на седмицата ще имат резервни пътници за още един полет. Бизнес иновации. Като онази такса незает стол.

Никога не съм вярвал на нискотарифките. Дори и без пари да возят пак ви цакат.

това е мнение на човек, летял 3 пъти в живота си, обаче изградил мнение за това какво е нискобюджетна и какво е високобюджетна. въобще знаете ли каква е разликата?

Естествено, че ще има човека мнение, бе сельооо.. Точно, който е летял 3 пъти "на Лондона" с 'автобусните' псевдо-компании си мисли, че 'всички са еднакви' Последните 15г. съм бил платинен frequent flyer на British, a и на Bul. Air и мога да ти обЕснявам до утре какво и какви са "разликите".. сельо недоклатен..

Случвало ми се е с Lufthansa и с AustrianAirline. Просто бизнес.

Никога повече с тая сибана компания! Никога!

Ами има си прична ниско бюджетните авиокомпании да са евтини - когато ти предлагат евтини билети те трябва да си гарантират че няма да са на загуба ако не се появят няколко пътника (явно маржа им е много малък). Доколкото знам такава практика има при почти всички авиокомпании (не само при нискобюджетните), но вероятно не "overbook-ват" толкова много места. Аз летя по няколко пъти годишно (основно с Lufthansa, Air France или Air Italia) и до сега не съм видял такова нещо (пак повтарям - не казвам че и при тях не се случва това, но явно е доста по рядко).

всяка повтарям всяка авиокомпания прави овърбукинг - тва трябва да си го набиете в главите. Редовно пътници спят по хотелите и чакат на стендбай.

И какво излиза, всеки ден десетки хора пътуват от България за Лондон. Това емигранти ли са?

Мухаха ти в кой век живееш бе неандерталецо? Естествено, че всеки ден пътуват хора до Лондон, до Париж, до Рим, до Москва. Летище София посреща и изпраща над 3 милиона пътници годишно.

Ми не са, ония пътуват пеша и за тях няма граници, билети граничен контрол.

Пътувам 2 пъти в годината с BA Лондон-София-Лондон. Прави ми впечатление че в полетите до София има доста свободни места докато полетите до Лондон са на 100% заети. Заключенията всеки може да си ги направи.

Аз познавам поне 3-ма, които на всеки 2 седмици летят с евтин полет до Лондон. Там купуват някой бус и на самоход го дотъркалват до БГ.

Проблема според мен идва от това, че са планували полетите с А321, а се налага да ги изпълняват с А320 (23 седалки по-малко). А321 са го пратили да обслужва някой по-скъпи полети откъдето ще изкарат повече пари и така. Не им е изгодно да дават по 400 евро на калпак, но такива са правилата.

Точно така и с Аз19 - з20 е същото Не знам ако имаш платено място да ли могат да те свалят и дали това не е номер да те накарат да си купиш място

Това не може да се случи никога с Ryan Air защото използват само един тип самолети - лесно за поддръжка, оперативно заменяеми във всеки момент машини и екипажи. Никакъв риск да останат пътници без места заради смяна на модела на самолета.

Разликата между двата е 50 места.

тва е като такса празен стол и изисквания на клиента...

къде е? Глоба, 2-ра двойна глоба и 3 път - отнемане лиценза!

Обещаването не е като даването.

обещават.., не е казано че дават

"обещават.., не е казано че дават " Точно така, голяма част от драскащите тук не познават смисълът на думите и коментират дадените 400..и точно в това ни е проблема

за следващите 2г. да спрем да пътуваме с WIiz. Това е начинът да отпаднат най лошите авиокомпании.