ЕК ще съфинансира нови жп и пътни проекти у нас
Европейската комисия представи днес проекти, според които за следващата бюджетна рамка в периода 2014-2020 г. ще бъде финансирано укрепването на основни пътища и железопътни линии в ЕС, включително и в България.
Обратно в новинатаКоментари - ЕК ще съфинансира нови жп и пътни проекти у нас | Днес.dir.bg
Коментари
Кво е това развитие на ЖП транспорта?Та той е на загуба!Нищо,че е екологичен!Кво му пука на Дянков за това?Важното е да закриваме линии,ако има алтернативен транспорт.И всъщност някой питал ли е Дянков за тези планове?
Нали се разбрахме, че ЕС не (съ)финансира! И Борисов каза, че пари предварително не се дават. От там спускат проекта (нареждането), какво да правим. Строи се с пари от нашия бюджет. А след това - на кого, колко, кога и дали е друг въпрос! Нещо като, трай коньо за зелена трева (за бюджета)!
Не знам каква Ви е професията, но за Ваше сведение железниците в България от край време изпълняват социални функции при пътническите превози. Товарните превози не са на загуба. Ж.п. транспортът в България има своите предимства пред останалите видове транспорт и те много добре се познават от грамотните професионалисти - управленци. Точно за тези предимства ж.п. транспортът има приоритетно развитие и подкрепа на всички, уважаващи себе си, държави! Ж.п. инфраструктурата се изгражда предимно със средства осигурявани от държавата.
точно така е, Евроколониалната администрация преглежда какво е направил генерал-губернатора и решава дали и колко.
Този, който е писал това е много далече от материята. Няма ж.п. връзка от Хасково до турската и гръцка граници. Магистрала "Тракия" не преминава през Сливен.
Малко уточнение: 1. Това е проекто-предложение на Комисията. Решението се взема от Съвета и Парламента, още повече, че решението ще касае следващия бюджетен програмен период след 2014. Предишни години бюджетът е бил орязван в пъти (по предната рамка от 30 милиарда за транспорт на 8). 2. Няма никакви предварително запазени пари за България. Проектите се явяват на търгове, провеждани централизирано в Брюксел (а не от наш'те хора тук) и които държави представят най-добри и обосновани проекти, те вземат парите. България, за съжаление, не е много успешна на тези търгове.
какви европари бе ,за 22 години "преход" открадни от държавата тоест от всички български граждани в БДЖ липсват не 650-1000 вагона ,а - 30 000 !!! представяте ли си справка през 1989/1990 година БДЖ притежава 50 000 вагона транспортни и 2000 пътнически ,сега са 15-20 000 товарни и 300 пътнически .... един вагон тежи 20-23 тона ,като талигите са най-ценни и скъпи тежат по 2,5 тона или 5 тона на вагон ,но са стомана с цената на мед или 8-10 лв за кг. а пък тия герберасти педераси да ги продавали за скрап ???!!! по колко по 0,47 лева ? еба си ограбването !!! За такива икономисти като министъра на финансите дянков дето препоръчва разпродажба на активи за жълти стотинки ,май трябва разследване и където му е мястото ,ако ли пък не то да си спомним че днес освен на Св.Иван Рилски ,се е родил и Владо Черноземски ,за предателите и изедниците на българите и България -милост няма ! Левски го е казал !!!
Кондукторе, какво ревеш за тези факли наречени вагони на БДЖ. Нека да ги продават- аз не желая с държавни(и мои) пари да се поддържа БДЖ и някакви хрантутници в него. Който иска да пътува, да си плаща реалната цена.
Кубинците имат следния виц: "Ако в испанския език нямаше 'ще', Фидел Кастро щеше да е ням"
Тъй като общият бюджет на ЕС е нарастнал с около 5%, може да се очаква че нашите пари ще са с не повече от 10% отгоре (оптимистично) Обаче от 2014 парите ще се дават според представянето. При нашия капацитет има 80% вероятност да ни вземат сериозна част.
Безвъзмездно ?? Сега от Световната Банка да не уволнят Дянков.Техният заем да не увисне ? Да не пишат пак в Уикиликс,че най-важното за САЩ у нас е"сътрудничеството" със Световната Банка,но този път с по-дебели букви.
Ужас, Герберастите се канят да управляват и през 2014-2020 г. Че то след това няма да остане население в тази държава.
в момента влаковете са в окаяно састояние ,стари много мрасни.а иначе е наи сигурня транспорт за мен и е много удобно за далги разстояня. и дано да направят нещо за да се придвижваме много барзо с влак да речем за 3 часа до морето от софя,а не като сега 7 часа *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
ЕК няма да финансират ЖП транспорта ни който е заложен да фалира още преди десетилетия.
Га крадохте нафта и не късахте билетчета на ромите не ревахте, а сега ревете като вдовици за ...
Не знам колко млрд. ви трябват, но България става едно все по-неприветливо и занемарено място, твърде неудобно за нормален живот. Ние не живеем по полетата и по магистралите, а в градовете, където улиците са разбити, тротоари няма, нито осветление. Трохичките платени на бригада цигани да пренаредят няколко квадрата павете или да налеят малко асфалт в поредната дупка не вършат работа.
НЕЗНАМ КАКВА Е ПРИЧИНАТА НО ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИНСТИТУЦИИ ФИНАНСИРВАТ ВЪВ БЪЛГАРИЯ САМО СТРОЕНЕТО НА МАГИСТРАЛНИ ПЪТИЩА КОИТО ПРЕМИНАВАТ И ИМАТ ВРЪЗКА СЪС ПРЕМИНАВАНЕТО НА МЕЖДУНАРОДНИЯТ ТРАФИК ОТ ЕДНА СТРАНА ДО ДРУГА И АКО НЯКОЙ ДРУГ МЕ РАЗУБЕДИ ВЪВ ТОВА ЧЕ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИНСТИТУЦИИ РАБОТЯТ САМО ЗА ТЯХНИТЕ СИ ИНТЕРЕСИ БЪЛГАРИЯ НЕ СЕ НУЖДАЕ САМО ОТ ПЪТИЩА.
Е как ще стане това бре ,супере когато искате парите от държавният бюджет за инфраструктура,да ви се дават за ляб ,салам и лютеница,защото левият ви електорат бил гладен.Той и кога ли пък е бил сит?Не Борисов,а дървотоооо,ама неокастрено , му е майката за такива гащници ...
Причините БДЖ да са на загуба са най-високите инфраструктурни такси в Европа. За да мине една композиция 1 км в България - таксата е около 3,5 пъти по-висока от тази във Франция и Швеция например. При тези условия и Господ да управлява БДЖ не може да излезе на печалба. Сега като се приватизира товарните превози в БДЖ се предвижда намаляване значително намаляване на таксата само за товарните превози - ясно защо. Това при положение, че има директива за изравняване на таксите в ЕС и за еднакви такси за пътнически и товарни превози. Явно някой някога е поел ангажименти в България да няма развит държавен ЖП транспорт. Тези ангажименти се изпълняват и до днес. При това на фона на постоянно растящ пътникопоток последните години. Държавата се ужасява да вдигне цените на билетите макар и с 5% (въпреки потресаващо ниските цени в момента - билет 2-ра класа София-Варна с намаление излиза 10-11 лв.), защото току виж БДЖ излезе на печалба.