ЕК ще съфинансира нови жп и пътни проекти у нас
Европейската комисия представи днес проекти, според които за следващата бюджетна рамка в периода 2014-2020 г. ще бъде финансирано укрепването на основни пътища и железопътни линии в ЕС, включително и в България.
Обратно в новинатаКоментари - ЕК ще съфинансира нови жп и пътни проекти у нас | Днес.dir.bg
Коментари
НЕЗНАМ КАКВА Е ПРИЧИНАТА НО ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИНСТИТУЦИИ ФИНАНСИРВАТ ВЪВ БЪЛГАРИЯ САМО СТРОЕНЕТО НА МАГИСТРАЛНИ ПЪТИЩА КОИТО ПРЕМИНАВАТ И ИМАТ ВРЪЗКА СЪС ПРЕМИНАВАНЕТО НА МЕЖДУНАРОДНИЯТ ТРАФИК ОТ ЕДНА СТРАНА ДО ДРУГА И АКО НЯКОЙ ДРУГ МЕ РАЗУБЕДИ ВЪВ ТОВА ЧЕ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИНСТИТУЦИИ РАБОТЯТ САМО ЗА ТЯХНИТЕ СИ ИНТЕРЕСИ БЪЛГАРИЯ НЕ СЕ НУЖДАЕ САМО ОТ ПЪТИЩА.
Не знам колко млрд. ви трябват, но България става едно все по-неприветливо и занемарено място, твърде неудобно за нормален живот. Ние не живеем по полетата и по магистралите, а в градовете, където улиците са разбити, тротоари няма, нито осветление. Трохичките платени на бригада цигани да пренаредят няколко квадрата павете или да налеят малко асфалт в поредната дупка не вършат работа.
ЕК няма да финансират ЖП транспорта ни който е заложен да фалира още преди десетилетия.
в момента влаковете са в окаяно састояние ,стари много мрасни.а иначе е наи сигурня транспорт за мен и е много удобно за далги разстояня. и дано да направят нещо за да се придвижваме много барзо с влак да речем за 3 часа до морето от софя,а не като сега 7 часа *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
Ужас, Герберастите се канят да управляват и през 2014-2020 г. Че то след това няма да остане население в тази държава.
Безвъзмездно ?? Сега от Световната Банка да не уволнят Дянков.Техният заем да не увисне ? Да не пишат пак в Уикиликс,че най-важното за САЩ у нас е"сътрудничеството" със Световната Банка,но този път с по-дебели букви.
Кубинците имат следния виц: "Ако в испанския език нямаше 'ще', Фидел Кастро щеше да е ням"
какви европари бе ,за 22 години "преход" открадни от държавата тоест от всички български граждани в БДЖ липсват не 650-1000 вагона ,а - 30 000 !!! представяте ли си справка през 1989/1990 година БДЖ притежава 50 000 вагона транспортни и 2000 пътнически ,сега са 15-20 000 товарни и 300 пътнически .... един вагон тежи 20-23 тона ,като талигите са най-ценни и скъпи тежат по 2,5 тона или 5 тона на вагон ,но са стомана с цената на мед или 8-10 лв за кг. а пък тия герберасти педераси да ги продавали за скрап ???!!! по колко по 0,47 лева ? еба си ограбването !!! За такива икономисти като министъра на финансите дянков дето препоръчва разпродажба на активи за жълти стотинки ,май трябва разследване и където му е мястото ,ако ли пък не то да си спомним че днес освен на Св.Иван Рилски ,се е родил и Владо Черноземски ,за предателите и изедниците на българите и България -милост няма ! Левски го е казал !!!
Кондукторе, какво ревеш за тези факли наречени вагони на БДЖ. Нека да ги продават- аз не желая с държавни(и мои) пари да се поддържа БДЖ и някакви хрантутници в него. Който иска да пътува, да си плаща реалната цена.
Малко уточнение: 1. Това е проекто-предложение на Комисията. Решението се взема от Съвета и Парламента, още повече, че решението ще касае следващия бюджетен програмен период след 2014. Предишни години бюджетът е бил орязван в пъти (по предната рамка от 30 милиарда за транспорт на 8). 2. Няма никакви предварително запазени пари за България. Проектите се явяват на търгове, провеждани централизирано в Брюксел (а не от наш'те хора тук) и които държави представят най-добри и обосновани проекти, те вземат парите. България, за съжаление, не е много успешна на тези търгове.
Този, който е писал това е много далече от материята. Няма ж.п. връзка от Хасково до турската и гръцка граници. Магистрала "Тракия" не преминава през Сливен.
Нали се разбрахме, че ЕС не (съ)финансира! И Борисов каза, че пари предварително не се дават. От там спускат проекта (нареждането), какво да правим. Строи се с пари от нашия бюджет. А след това - на кого, колко, кога и дали е друг въпрос! Нещо като, трай коньо за зелена трева (за бюджета)!
Кво е това развитие на ЖП транспорта?Та той е на загуба!Нищо,че е екологичен!Кво му пука на Дянков за това?Важното е да закриваме линии,ако има алтернативен транспорт.И всъщност някой питал ли е Дянков за тези планове?
Не знам каква Ви е професията, но за Ваше сведение железниците в България от край време изпълняват социални функции при пътническите превози. Товарните превози не са на загуба. Ж.п. транспортът в България има своите предимства пред останалите видове транспорт и те много добре се познават от грамотните професионалисти - управленци. Точно за тези предимства ж.п. транспортът има приоритетно развитие и подкрепа на всички, уважаващи себе си, държави! Ж.п. инфраструктурата се изгражда предимно със средства осигурявани от държавата.
Причините БДЖ да са на загуба са най-високите инфраструктурни такси в Европа. За да мине една композиция 1 км в България - таксата е около 3,5 пъти по-висока от тази във Франция и Швеция например. При тези условия и Господ да управлява БДЖ не може да излезе на печалба. Сега като се приватизира товарните превози в БДЖ се предвижда намаляване значително намаляване на таксата само за товарните превози - ясно защо. Това при положение, че има директива за изравняване на таксите в ЕС и за еднакви такси за пътнически и товарни превози. Явно някой някога е поел ангажименти в България да няма развит държавен ЖП транспорт. Тези ангажименти се изпълняват и до днес. При това на фона на постоянно растящ пътникопоток последните години. Държавата се ужасява да вдигне цените на билетите макар и с 5% (въпреки потресаващо ниските цени в момента - билет 2-ра класа София-Варна с намаление излиза 10-11 лв.), защото току виж БДЖ излезе на печалба.