Коментари - Първият български научно-изследователски кораб отплава към Антарктида (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Успех на на екипажа и нека Посейдон ги пази, че такива пиратски авантюри не всеки има смелост да сътвори.

Как така какво правят там - ами подготвят почвата, за да се преселим в България - Две ! Щом имаше Елизабет Две, защо да няма и втора родина вместо да одиме на п...си м... чак до Марс? Представяте ли си какъв живот ще е тогава? Всички в ледените иглута и землянки, като в ледения хотел на агент 007, помните ли го? Пълен лукс, братче, и по една "Хали Бери" ти шепне на ушенце......

с благопожелания се открояват тези на Леонардо Ди Каприо и Ема Стоун за безаварийно плаване и завършват така: "Среща с лед - само от хладилника за уйскито!" Хаерлия!

русоробските боклуци са налазили и тая статия. Смятайте руското посолство колко са зле, щом инвестират, за да плюят по научна експедиция. Гнусота гмеч са това руските ибрици.

от коментара ти се вижда колко ти си зле щом си възприел похватите за категоризиране въз основа на назионална принадлежност

За военни ми съмнително да са опраят ама а дано

Само наще!

С тази гемийка не ги вииждам как ще преминат през "ревящите 40" ! Там са най-силните западни ветрове на планетата ! Баловите стигат до 10 !

какво ти пречат кораба и учените. А б-лук, русоробски.

Отплуваха пореднит милиони от българската хазна в която пари за потопените в Карлосвско няма, за болни деца пари няма, но за разходки и пъчене винаги има....Толкова години се правят тези разходки, че милиар сигурно надхвърлиха, но реални резултати никакви а и насита нямат като друг плаща масрафа

Не е толкова много, само 11 милиона от Фонд Научни изследвания...

Интересно как е пресметнала дописничката "ДЕН ПО-КЪСНО". 140 мили са около 10 -12 часа и то с попътно течение. След една седмица гемията трябва да е преминала Гибралтар. Голям ентусиазъм ги гони военноморските моряци, само не знаят колко пъти ще "хранят рибите" само на Матапан. Друго което дразни това "ЗА ПРЪВ ПЪТ ПЛАВАНЕ В ЛЕДЕНИТЕ ВОДИ....." Този капитан втори ранг поне да се ееше поинтересувал във Варна живее КДП Никола Левенов който преди половин век вкара траулер в ледовете и лови ледена риба около 600 тона. Да бяха попаднали поне на буря под нос Добра надежда и после да приказват ангро

До Гибралтар и назад

А бре защо военни с тия учените ??? Те на учение ли отиват???

Ами то докторчето го е казало -авантюризъм. Били тренирали, били питали. Били подготвяни Тоз казал, друг споменал. За ледовата обстановка последно "ВАНЕСА" дава информация дето само един ожиня)Ники, бъди здрав и жив) и бог да прости Петко Мочев. Авантюризма само военни могат да поемат по принципа на Английският Кралски Флот. Бая бульон трезве ще пият сандъците и доста пъти ще "хранят рибките"

А за пимпирката взеха ли достатъчно пиячка? Зер да не му спадне камбата на суратя.

Както винаги 90% от коментарите са на идиоти....няма да се спирам на тях. Това далеч не е първият ни научно-изследователски кораб, но това е простимо, тъй като журналистите просто търсят сензация. Аз самият съм завършил Висшето Военоморско училище горе-долу по времето когато и сегашния началник: флотски адмирам Медникаров (който е много сериозен човек) и неведнъж съм пътувал в Южния Атлантик, но не чак толкова на юг. Няколко неща са ми малко смущаващи... Първо, корабът е собственост на няколко институции, а поддръжката на един кораб е много скъпо начинание и когато пътува надалеч, нещата са сериозни. Как ли ще се справят основно университети - собственици ми е трудно да си представя. Поддръжка на кораб и екипаж, плавания, това е за организации, които знаят какво правят. Нашите институти и университети със сигурност не знаят как да се справят с това. Второ, нашите военни моряци, да ме прощават, но не са подготвени за плавания надалеч, особено на толкова големи южни ширини. Отварям скоба: Морското подготвя както капитани и механици за военния флот ( той е на хала на военната ни авиация), така и за търговския флот. Разликата е огромна: военните почти не плават, а когато плават е в Черно море, вероятно сега по линия на НАТО и в Средиземно. Търговските плават по цял свят. Повтарям, разликата е огромна. Въпроса не е в навигацията, а в много други неща. Това не е като да отидеш от Варна в Бургас, преминава се през много и различни териториални води, ще трябва да зареждат гориво, храна, при слизане в пристанища има уреждане на формалности и т.н. Интересно ми е как ще се справят военните. Във военния флот организацията е съвсем различна и не е най-подходящата май за такъв тип плавания. Нека да е ясно, че тук става въпрос за цивилна мисия, а не военна. Трето, далечните плавания се основават на опита. Преди някой да стане капитан, той е минал през 3 нива на помощник - капитан и е натрупал безценен опит. През това време си преминал през всички неща които трябва да знаеш по отношение на гореизброените предизвикателства и е много вероятно да си плавал в най-различни ширини и дължини, т.е. в различни океани. А това е много важно, повярвайте ми, когато си на хиляди километри от суша и метео условията могат бързо да станат много сурови, опита е безценен. Как един капитан и помощник капитани, които нямат такъв опит ще се справят ми е много интересно. Няма да им лесно, надявам се да се справят без сериозни проблеми. Четвърто: корабът е стар, доколкото разбрах около 40 годишен. За търговски кораб на тези години единствената перспектива е нарязване на скраб. Това обаче не е обикновен търговски кораб все пак и се надявам, че е тотално подновен. Но едва ли са купили нов двигател, може и двигателите да са повече. Един стар кораб си е стар кораб, винаги може да се очакват проблеми, не е казано че ще са фатални, но например: повреда в системата за пречистване на солена вода, повреда в климатичната инсталация и разни други, могат да са доста неприятни...Корабът е малък, но това може и да е предимство, макар, че при лошо време ще е голям купон на борда... Като цяло, комбинацията от екипаж с малък опит, стар кораб и пасажери (в случая учени) е доста интересна. Моето лично мнение е, че корабът трябваше да е цивилен, с цивилен екипаж, който е с голям плавателен опит. Нека да е собственост на университети, но да е цивилен. Имахме учебни кораби, които плаваха навсякъде в Черно море, Средицемно, Атлантика, покрай крайбрежието н Европа до Хамбург на север с курсанти и офицери на борда, но бяха цивилни: Г. Димитров, Никола Вапцаров, баркентината Калиакра. Калиакра и сега си плава и не е военна. Факта, че имаме такъв кораб и ще плава до Антарктида е изключителен, не го омаловажавам. Просто от чисто практическа морска гледна точка е малко недоизпипано и ми се струва, че в бъдеще моге и да има промени. Успех на екипажа и всички на борда! Попътен вятър!

Аз като по стечение на обстоятелствата намиращ се сред морски капитани викам, че най-добре да си затваряш устата и да се фокусираш върху юркането на подопечните ти тарамбуки, че само издънки и провали около вас. И токсична и непродуктивна атмосфера, да не говорим, че с вас човек изобщо не може да размени човешка приказка

ти си бил най-много на някоя риболовна гемия, дето при бай Тошо браконйерстваха в тоя регион.

Пимпирчо си прекара живота на чист въздух,сред чужди жени и без контрол,каквото каже-това е

Ама интересни заглавия праскат журналистите. Първият български научно-изследователски кораб. Ще помислиш че ще има поне още десет. Кажете си българският научно-изследователски кораб отплава. Просто е, реално и не дразни.

А това си е класика в Абдалоландия: ПЧБ, ПИБ, ,болната амбиция да си "първи" !?

Каква икономическа изгода ние в България си подарихме всичко сега ще търсим под леда Ако много изгодно кой ще ни позволи, а какво стана с екологията

Браво. Попътен вятър. Учените ни там са успешни. Приветствам отделените пари да отидат там, а не съмнителни проекти.

Можете ли да посочите какви точно са успехите на нашите учени в Антарктида?

Каквито са на англичаните, руснаците, холандците, испанците и всички други, които по незнайни причини подържат станции там

Сузи вероятно не си куатро,тя поне може да свири и да пее ! Руса си от всякъде дори и в мозъка ! Абе как разбра ,че учените са успешни !? Вероятно от пъпа на долу !

тва корито ще може ли да доплива до антарктида?

И аз като го гледам корабчето и се плаша. Дано всички да пристигнат живи и здрави!

най-щастливите са съпругите на моряците : )

Защо никой не казва че корабът е руски и ни е харизан от руснаците? По точно хариза ни го Газпром.

Защото не е важно (вярно)

Да ва е*а в мръсните хейтъри-разбирачи. Колко нации имат бази на Антарктида и колко от тях могат да разчитат на собствена логистика,бе Путеноиди мръсни.Ква икономическа изгода търсите уе,сребролюбци.Космонавтите да не би да носят икономическа изгода .И те стоят горе на държавна издръжка.Бахти особените боклуци

"Авантюрист съм по душа" - рече докторчето и ние му плащаме авантюрата. Авантюрист е хитрецът Пимпо, който си живее сладкп десетки години също за наша сметка. Авантюрист е и капитанът, който не е излизал извън Ч. море, а сега ще бразди и Средиземно, и океаните, пък и с леодове ще - не ще ще се среща. Месец и половина натам, месец и половина - насам, бункероване, заходи в чужди пристанища - гиндилюците им нямат брой... Закриваме болници, възрастни хора бедстват, младите и способните бягат надалече и не се връщат. нащето море тъне в мтъсотия. А ние купихме кораб и плащаме вояажите на куп хитреци под формата на наука! Също както преди години друг един велик учен - Мони Пасито прелетя с хеликоптер (пак за наша сметка) на базата на о-в Ливингстоун. Sic transit gloria mundi на българските келеши и вагабонти, мъката нс измамения народ обаче остава

Проблемът е, че много хора си мислят, че корабоплаване е романтика, такава, каквато я описват в юношеските романи и в рекламите на туристическите агенции. Истината е, че романтиката свършва с качването на борда, а приликата между това корито и круизен кораб е, че нямат нищо общо. Още на Матапан като ги метне и 3/4 от авантюристите ще се натръшкат. И единствената мисъл, която ще им се блъска в главите ще е "Кой ме караше да се натреса на тоя...!?"

Едно нещо ме смущава на стълбичката или както се казва там на езика на морските името св.св Кирил и Методий е изписано на латиница. Поне да го бяха дублирали и на създадената от тях азбука!!!!!!!!!!!!!!!!!

Първо кирилицата е дело на Св. Климент Охридски, и второ, имената на всички кораби се пишат на латиница, и не не може да се дублира - просто си има правила.

Обурудване ли е с добра техника? Направо треперя, на тези неподготвени хора съвсем ли им е омръзнал живота? Най-голямото предизвикателство е лошият живот на обществото, ей. Оставете пингвинчетата, те ще се оправят.

Хубаво е, че сте успели да защити бюджета на мисията. Успех!

С каква лекота само се зачерква предходна работа на колеги !!! "„Академик“ е български научноизследователски кораб на Института по океанология „Проф. Фритьоф Нансен“ при Българска академия на науките във Варна. Корабът е построен през 1979 г. Закупен е през 1984 г. и на 25 януари същата година е наименован „Академик“, а от 6 до 10 август се състои първата му научна мисия във водите на Черно море.[3] След 1988 г. е преоборудван. Водоизместването му е 1225 тона, дължина – 55,5 m, ширина – 9,8 m, газене – 4,8 m, работна скорост – 9,5 възела, 22 души екипаж и 20 души научен състав, далечината на плаването е 7500 морски мили, а автономността – 35 дни." Поне не са написали, че това е първият кораб изобщо....

Не знаех, че в България има кораб)))

В София няма.

Има, но са все потънали. Стърчат само кърмите им тук-там из Софийското поле. Един Титаник стърча на входа на Цариградско шосе.

а ние кви точно интереси имаме там... за научната полза няма даже да питапе

Никакви интереси нямаме. Само "ученият" Пимпирев има интерес да живее няколко месеца всяка година на държавна издръжка, при това абсолютно безсмислено. Най тъжното е, ще капитанчето е напълно неподготвено, притеснено и разколебано за това пътуване. В България няма океански капитани, тези са морски. При океански вълнения, или недай си боже някакъв по-сериозен леден инцидент там дълбоко на юг... Само надежда им остава. Опит и рутина няма...

На добър час, напред науката е слънце!

организатор на екскурзията е мунчо

Банда лентяи се правят на изследователи. Най - бедната и изостанала страна , едва съществуваща на помощи от Европа и емигранти, прахосва пари за безсмислени авантюри без абсолютно никакви ползи за България. Заслужаваме си съдбата щом позволяваме това да се случи , че и да му се радваме като успех. Някои от тези паразити - пътешественици би ли обяснил с какво това ще подобри живота на българите !

Стига бе, това не е първият научно-изследователски кораб на флота, първият е "Камчия", после идва хидрографския кораб „Адмирал Бранимир Орманов“ а цивилните си имаха "Академик"...е, това са корабите проектирани основно за научни изследвани, но иначе изучаването на Дунав и Черно море са извършвани и с лодки, катери и бойни кораби на ВМФ. А споменатият в статията кораб собственост на Морското училище, което навремето използваше за практика по Черноморието Учебно-бойният кораб 421(както виждате днешния е наследил същия бордови номер), а повечето задгранични стажове на курсантите се провеждаха на Учебно-производствения кораб "Вапцаров", чиято търговска експлоатация се осъществяваше от БМФ. А преди много години флотилия от кораби на "Океански риболов" ловеше риба около Фолклендските острови, и с един от тези кораби е било планирано да бъде направен опит да бъде транспортирана наша експедиция до Антарктида...

jingiby

Българина от наука не разбира. Той търси чалга, ракия и туршия. Затова е последен по всичко...

добре. Но би трябвало да има някакъв икономически или научен резултат от тази екскурзия. Ако има е ОК. Обаче ако няма въпросите са много. Та питам. Какви са и къде са резултатите от тази и предните научни експедиции,

Първият български научно-изследователски кораб се казва "Академик", собственост е на Българска Академия на науките, на института по Океанология и е акостиран във Варна. Мисля, че още изпълнява научни задачи. Така че, този е ВТОРИЯТ. Това е на вниманието на неграмотните писачи-журналя.

Цитат от статията "първият български военен научно-изследователски кораб"... което също не е вярно;)

Безсмислено хвърляне на държавни пари. 31 ескпедиции и каква е ползата ? Безплатна екскурзия за "нашите" хора.

ИМА ПОЛЗА ,АКО СЕ ИНТЕРЕСУВАШ ,ЩЕ РАЗБЕРЕШ.

минтири...

Антарктида е демилитаризирана зона и съчетанието "военен научно-изследователски кораб" е доста неуместно.

Нека ги закриля Свети Николай!

Не знам как се минават океани с това корабче.

Светите Кирил и Методий ще се обърнат в гробовете си, когато видят, че техните правнуци се срамува да напишат имената им на светата азбука, която те са сътворили за да могат българите да бъдат един велик народ и една силна държава. Срам ме е за родоотстъпничеството на тези, които написаха имената им на латиница. Предатели.

1. Не Кирил и Методий с сътворили онази азбука, Кирилица, която имаш пред вид, а Климент Охридски. Ти не си виждал през живота си имената на двамата светци, изписани на азуката, която те са създали, а именно Глголица. 2. Има си междунатродни правила за имената на корабите. Иначе критивността е хубаво нещо!

Попътен вятър и седем фута под кила!

Там е бъдещето Наште дупетати ще ни изгонят всички!

Че е прахосване на народни пари за няма нищо, както отбелязват повечето коментари, е ясно. 20 души на ексурзия за чужда сметка е лошо, но какво да кажем за половиният милион писарушки по министерства, агенции, фондации и т.н., които не произвеждат нищо. Това е истинският проблем на държавата, с който трябва да се справим, за да дръпне държавицата. Пустеещи нивя за обработване има милиони декари, тоест без работа никой няма да остане, само трябва политическа воля и съответната организация. Ама надали.

това корито нявга напускало ли е черно море, и тези хора имат ли идея какво е северния ледовит океан? вярно че сега там е лято, ама ....

Чекай малко сега! Северния ледовит океан е на север, тия отиват на другия север, дека му викат юг. Бе ти да не си професор по география в СУ? Един от тях ме питаше, тия що ходат там през зимата, а не през лятото когато е по-топло.

Антарктида е у другата посока на юг.

Вай вай вай ох на батко умното ми то. Северен ледовит океан. Нерде Ямбол нерде Стамбул.

живи и здрави. Този кораб е построен 1984 и ремонтиран у нас.

Пимпирев обърна наУката на Балкантурист

Той си ходи всяка година за по 3 месеца на екскурзия, върне се и представи новата си книга “Върви ли Арктическият лед със скъпо уиски”…

Това корито не е подходящо за плаване в Арктика и Антарктика. Некакъв си вехт и мърляво тунингован бивш миночистач. Доста вероятно е при първата по-силна буря да се издавят тия смешници.

А дано, а дано...

Плащайте Р0бе, а нека Децата ви гладуват и треперят от Студ в НеОтоплените ви жилища!

Къде това?

Поредното българско безумие за наша сметка. Армията ни е бутафорна и в същото време предоставяме кораб за нещо от което особено в това бедствено за държавата ни време нямаме нужда. Ползата за държавата е нула а разходите огромни. Шепа хитреци като Паси и Пимпирев вече изкараха пенсията си за наша сметка. В същото време събираме пари от благотворителни кампании за да лекуваме децата си. За бедстващите пенсионери които нямат пари за лекарства и храна да не говорим. Да не говорим за тоталната липса на държавни старчески домове които се броят на пръстите на ръката и които не лекуват а само приютяват възрастните. Направете сметка колко струва този кораб и новият му ремонт и ще видите колко деца можеха да бъдат излекувани и колко старчески домове осигурени. Това е престъпление на една шайка тарикати които изстискват държавата ни.

А кой ти каза, че изстискват държавата?

Един пингвин така ми каза, що? Ти ли плащаш масрафа?

България е член на ЕС, а това е най-великата, могъща и богата организация. Така, че недей да говориш, че сме бедни. В ЕС сме и сме супер богати и живееме по европейски. Разбрано?

Екипажът ми се струва твърде неопитен и некомпетентен да извърши такъв рейс. Капитан от ВМС буди недоумение, при положение, че корабите от нашите ВМС не са "помирисвали" истинско море. Щурмани, които не са излизали от териториалните води на България как ще се оправят в сложна навигацонна обстановка, един Господ знае. За механиците, дето едва ли са имали всичките накуп една авария на море, с която да се справят сами, как ще втасат, вече и за Господ е загадка. На първата "качка" 80 % ще се натръшкат да драйфат, не защото не носят на море, а защото не са се научили да носят. Дано да не съм прав и да се справят безпроблемно. Но не съм оптимист.

Нали трябва да се научат. Кога ако не сега?

Работата като член на екипаж на кораб е дейност, която трябва да се практикува от научени хора. От капитана, до последния от екипажа. Щото иначе лошо и за кораба, и за тези, които са се качили на него неподготвени. Проливите ще ги минат криво-ляво, щото ще качат на борда пилот. Ама по това време на годината още на Матапан като ги "метне", половината ще се тръшнат на легло и ще ревнат за репатриране още в Гибралтар. Пък надолу какво ги чака с този мелез между тралчик и влекач, не ми се мисли.