Идеалният център на София бил освободен от коли
Новите правила за паркиране в столицата са ефективни, идеалният център на София е свободен от автомобили. През септември приходите от синята зона от талони и смс-и са 175 000 лв., а от зелената - 361 000 лв.
Обратно в новинатаКоментари - Идеалният център на София бил освободен от коли | Днес.dir.bg
Коментари
Приемам, че новите правила помагат за паркиране в центъра на София. Не знам защо и с каква цел обаче е ограничен броя на SMS-те които могат да се изпратят. Няколко пъти ми се наложи да остана повече от разрешеното време (над 4 часа за зелена зона) и това ми костваше да платя на два пъти глоби за скоби. Според мен не трябва да има ограничение за броя на SMS-те, тъй като на някой може да му се налага по-дълг престой в центъра. В крайна сметка това ще повиши още приходите на общината.
Репатрирането на автомобил е посегателство спрямо частната собственост и е нарушение на Конституцията. Нарича се кражба и рекет, отвличане и изнудване. Ако някой е паркирал неправилно просто му се поставя фиша с глобата. Преместването на автомобил може само, ако се затруднява движението! Иначе сте педерасти в тази мафиотска служба!
Идеалният център на София...Какво е идеален? Български тълковен речник 1. Който съответства на идеала; възвишен. Идеална красота. Идеална любов. 2. Който е образцов, превъзходен. Идеални условия. Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма. Идеалният Център за градска мобилност (ЦГМ) си мисли, че това е идеален център на европейски град? Те всъщност са идеални идиоти.
ето това бях написал в една група в социална мрежа за закони, нарекох я Държавник и всеки може да предлага в нея закони които да помогнат на народа ни. Ще се радвам ако админите публикуват целия текст: Проблем: Паркирането в градовете. Решение на ДЪРЖАВНИК: 1. Паркирането в градовете е голям проблем. То предизвиква задръствания, проблеми на пешеходците и кошмар за шофьорите-да намерят място за паркиране. Местните власти се възползват от проблема като РЕКЕТИРАТ гражданите създавайки СИНЯ ЗОНА-парите от която се крадът на 100% Например приходите от Синя зона в София за една година са 50 милиона лева, а реално в общината не влиза нищо-тоест ни рекетират за 50 милиона всяка година!!!! 2.Решението е просто и за изпълнението му се изискват 2-3 години. Всеки който иска да паркира в даден град плаща ГОДИШНА винетка на стойност 20 лева. Ако кола паркира в този град без винетка-глобата е 1000 лева. С парите от винетките(около 30 милиона годишно за София) се изграждат БЕЗПЛАТНИ паркинги отначало в центъра-след това и в целия град. В тези паркинги се продават рекламни площи и се изграждат автомивки и автосервизи с чийто наем се покриват разходите за охрана и денонощно видеонаблюдение. За една кола се изискват шест квадратни метра застроена площ-при средни от 1000 лева на квадратен метър(цена на едро) за една година в София ще се строят 5 000(пет хиляди) безплатни паркоместа в охраняван подземен гараж - за три години проблема с паркирането в центъра ще е решен, за задръстванията намалени с 30%!!! 3. За обекти с национално значение и с цел поощряване на туризма-в курортни градове се предоставя държавна и общинска помощ и земя за изграждането на безплатни паркинги. 4. Икономическия ефект от безплатното паркиране е около 5% повишаване на икономическата активност на населението.
моля, ако искате да Ви прочетат, дайте по-делово и кратко:-) само като видя това "още" и става ясно, че имаме нереализиран есеист или романист, е писна ми да Ви го напомням:) Ваш Монте Кристо:)
който няма време да чете смислени неща - има 2 лева на час за паркинг - рекет ;) но после да не мрънка че няма пари накрая ;)
"Идеалният център на София бил освободен от коли" ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! Трафикът НЕ Е намалял. Малко по-лесно е да намериш място, ама при 2лв/час е нормално. Зелените човечета дремят, чакат да им изтече работното време, ако намажат някой лев, добре дошло. Скобадйиите станаха по-корумпирани и от КАТ, ама и те са хора. Мила Софийска картинка ;-)
АЛО-О, ТРАНСПОРТА! ЗАЩО НЕ СИ ПРИБЕРЕТЕ ПОЛОВИН МИЛИОН ОТ ГРАТИСЧИИТЕ - шмекери, младежи, нагли женчета и ромски пердета!!!
Напоследък пътувам доста често с метрото до центъра, а живея в доста отдалечен квартал. Истината е, че с него ми е по-бавно отколкото с колата (поне вечер), но ме освобождава от нерви при задръствания и чудене къде да паркирам (+плащане ако е през деня). Предпочитам да платя 2 лв, но да си спестя нервите и усилията.
Извинете, а как е възможно да е по-бавно? Мотрисите са точни до секунда, не ги паркирате, не висите по задръствания, бързи са!
Зависи къде пътуваш. С колата в повечето случаи е по-бързо, защото с нея стигаш точно до мястото, а с метрото не можеш. Самото пътуване е по-бързо, но ходенето до и от метрото, тесните изходи на станции с голям човекопоток , чакането за билетче и това, че все още метрото извън пиковите часове си е на десетина минути в крайна сметка, сумарно, забавя придвижването като обща сума време.
Не е вярно.Трудно можеш да си намериш място за паркиране в синята зона въпреки че цената на час е колкото в центъра на Рим. Проблемът се решава лесно. В големите градове 70% от движещите се коли се водят на фирми, а в деиствителност се купуват коли на роднини до девето коляно и приятели. Гориво, облужване, данъчен кредит, такси, амортизации се признават за разходи на фирмите и се избягват данъци за няколко милярда лева на година. В арабския свят е задължително името на фирмите и телефона за свръзка да бъде изписано на предните две врати. Каква ли картина ще се получи в България, ако се приложи това правило и у нас? В европейските столици не могат да се видят такива скъпи коли и такова претоварено движение като у нас.
Първо - казаха ни, че те не искали повече пари с вдигането на цените. Сега се хвалят колко повече пари са събрали! А нещо за това какво ще правят с тези пари - нови паркинги или ще купуваме гласове от циганските квартали за ГЕРБ?
Поредната недомислена статия, която ни обяснява колко много се е подобрил живота в центъра на София. А истината е друга. За 10 години няма построен нито един паркинг от общината в центъра, а това беше основния мотив за въвеждане на такса паркиране. Всеки ден минавам по улица в синя зона, на която има паркирал бус преди 5 години - ръждасал и прогнил, но никой не го маха от там. Иначе ако спре някой за 2 минути се появяват отнякъде зелените човечета и веднага поставят скоби и глобяват. Напоследък нещо нещата не им вървят добре, защото са взели да поставят скоби на коли, на които още не им е изтекло времето с идея като се появи човека с 1 секунда закъснение да плати глоба. Една сутрин в 7:59 виждам една цяла пресечка с коли, на които им е поставена скоба преди да е започнала синята зона. Живеещите в центъра са "изтупани" с 1 милион лева за винетни стикери. Скоро синя зона ще бъде всичко между Люлин и Младост. Хората, които не живеят в центъра започват да го отбягват поради това, че "там се плаща", т.е. това е заградена територия. Естествено потока от хора ще намалее, кръчмите ще фалират, магазините ще затворят (за това помагат и десетките МОЛ-ове). Хора! Вървим наобратно на нормалното развитие на цивилизацията! Времето на градските стени и яките момчета, които ги пазят отдавна е отминало по тези земи. Защо ги връщаме? Докога ще търпим подобно средновековно отношение?
Ти на синя зона за 1 лев на час се стискаш да паркираш, представям си на покрит паркинг с двойна колко ще го правиш!
Така разсъждават само хора, които през живота си не са управлявави дори будка за вестници. Направи си фирма и доста неща ще ти светнат.. Не че не се крадат от парите за паркиране, но разсъжденията ти са меко казано икономически неграмотни.
Това е ориенталка логика.Идеалния център е място до където се стига удобно с кола по достатъчно широки улици свързани с цариградско, българия ,ботевградско....,можеш да я паркираш в покрит паркинг и да си вършиш работа,или да се разходиш или.....Тези неща ги няма и затова си решаваме така проблема с зелени сини бембени зони.Това ще доведе и до изчезване на магазини и търговски обекти там и ще ги вкара насила по молове и......Ако наемите в центъра ги вземаха стотици и живееха от това сега ще ги взимат отделни хора собственици на моловете.Живеенето в центъра ще стане екзотика.въпрос на гледна точка но за мен беше логично да се мисли по широкомащабно ,а не така както стана сега.
Ами инвестирай едни 10-20 милиона, за да купиш терен, после още 4-5 милиона, за да построиш паркинг и го дай на хората да паркират безплатно! Не искаш ли? А защо мислиш, че ние искаме Общината да го направи с нашите пари? Автомобилът в центъра е лукс - и за него ще се плаща! Ако не искаш - ползвай градски транспорт - хубав е и е евтин. Има и метро. Или си купи гараж - един пред вас и един пред работата си.
Поредния рекет на мутрите от ГЕРБ . Време е да ги изметеме !
Да беше си изтрил задн..
Не на рекета!ф Не забравяйте ,че предстои дело във САС на 09.12.2012г. срещу противоконституционната и противозаконна Наредба.
Не на рекета!ф Не забравяйте ,че предстои дело във САС на 09.12.2012г. срещу противоконституционната и противозаконна Наредба.
Да нагушиха се за наша сметка и задръстиха периферните квартали.Едва ли има някой доволен от зоните,освен цицащите от тях рекетьори. На изборите ще бъде постигнат още един ефект,който няма да им хареса.Докато Босият хвърля домати сам,самичък останалите овце ще ги стрижат и доят здраво.Заслужаваме си управниците,защото сме тъпо племе с робска психика!
Браво на управниците на София, браво на ГЕРБ, браво на кмета бате Бойко!!! Ако целта им е в центъра да не влизат коли, просто да забранят влизането на коли!!! Но от друга страна, нека тогава да направят центъра Градска паркова среда и само, който има кеф да ходи там! Защото за един работещ и достатъчно зает човек, живота му без кола в града ще е ад, а за съжаление всички важни институции са в центъра, нито една няма паркинг и ние не по собствено желание ходим там!!! Освен това какъвто и да било бизнес в центъра е ОБРЕЧЕН! НО ГЕРБ-ерастите се борят вече 3 години с кризата с АБСОЛЮТНО про-кризисни мерки, нещо като да спасяваш удавник наливайки вода в гърлото му!
Сигурно животът без кола е ад. Който иска да си ходи с колата на спокойствие да ходи в някое село, там няма да има проблеми с паркирането. В цяла Европа няма толкова голям град като София, чийто център до такава степен да е натикан с коли. Има алтернатива за работещите там - нарича се градски транспорт. Това, че определени хора са разлигавени до такава степен, че не могат да минат 50 м. пеша е друга тема.
Първо виж пак какви са възможностите на градския транспорт в Европа и тогава говори. А и за тия пари дето са събрани какво са направили - нищо. Как в един Манхатън не съм видяла ни една кола на улицата паркирана. Ама за какво да строят паркинги ЦГМ като трябва да има места за молове и частни паркинги.
Това за селото е МНОГО селяндурско и няма да го коментирам! Ако работиш в центъра от 8 до 17 часа с градският транспорт е супер, но ако не ти се работи за 500, а се опитваш да правиш някакъв бизнес /мизерен разбира се, щото другият е на бандата ГЕРБ/ веднага идва БАЛТИЯТА - 2лв. на час!??? Защо? За какво? Така било в Европата!!! Ей, нормални ли сте!? Какво друго ни е като в "Европата", та сме го докарали и до това! Пуснете youtube и вижте велоалеите в Копенхаген и вижте мизерните кози пътечки, наречени "велоалеи"! И тогава говорете, че така е в Европа! А за съотношението стандарт на живот/цена на синя, зелена ..........пембена зона няма смисъл да говорим! Единствено не мога да разбера, как ние българите се радваме, когато ни грабят и се гаврят с нас, вместо да работят за нас, като наши работници!
Действително има ефект ! Живея в зелена зона и автомобилите намаляха поне тройно. Няма толкоз шум и мръсотия. Само един булевард ни дели до свободна зона и там изглежда като гробница за стари коли качени на купчина.
В отчета обаче нищо не пише за паркингите, дето щяха да ги строят с парите от синята и зелена зона.
Идеалният център на София бил освободен от коли! Глупости! Колите от центъра само се прехвърлиха отвъд границите на центъра! Отидете да видите какво става между ул. Милин Камък и бул. Черни връх. Пълно е с паркирали коли. Там игла няма къде да падне.
Не знам за какво спориш. И ти казваш, че се е освободил центъра. Много ясно, че не са изчезнали безследно колите, логично е да са на друго място...
По ми и е интересно после къде отиват тези пари и за какво се изразходват.
Тя и България така се "освобождава" от българското население... Рекет, такси за какво ли не, безработица, цени до небето, корупция... !!!
Да бе да, че я видим Данчето, как ЧЕ се свие, като уплашена яребица, кога Й додат момци-ЗЪРНАРИ, с ония мазни ватенки, на цървенити тракторе, тракторе та ДИНОЗАВРЕ, и запушат площада Нефски, да люпат семки и да задирят, софийските девойки!
Затова колите на книгопродавците паркират на тротоара на пл. Славейков и никоя инстанция не ги гони вече 4 години. Многото сигнали се изпращат в девета глуха, а инстанциите нехаят. Нека да направят сметка колко пари за паркинг могат да вземат от 4 коли за цял ден и от септември насам. Размърдайте си задниците и освободете площада за хората. Не искаме да се обръша на паркинг!!!!!!!!!!
Глупако, живея точно на Славейков и това не са коли на търговците, а на нас- живущите тук. А тротоара си е свободен- има поставени колчета и няма как да се паркира на него. Друг е въпроса, че много като теб мислят че може да минават откъдето си искат, защото са пешеходци. Непрекъснато някои ми се разхожда пред колата при абсолютно свобден тротоар и като направя забележка, започва да обижда. Жив и здрав да си!
Умнико, като живееш на "Славейков" иди пред немския магазин, бившия "Бонжур" или кино "Славейков". Сега има и камионетки от ремонта на Алианса. Всеки ден, вече 3-4 години, има един тъмносин "Мерцедес" на един от 3 сергия срещу магазина - СА0833КР. Този наглец не му пука. А ти къде паркираш, не става ясно. Поогледай се и виж колко е свободен тротоара от страната на Алианса. И ми отговори защо никоя институция - Център за градска мобилност, КАТ или районен инспектор, не се намесват.
Ей, пак старата песен на нов глас...аз не спирам да повтарям, че едното няма нищо общо с другото! в центъра протестираме срещу винетките, а не срещу синята/зелена зона...който живее в центъра и има кола пак си я паркира отпред...Увеличената такса за зоната доведе до това, по-малко "пришълци" да идват в центъра...айде, стига сте писали глупостите на Фандъкова!!!Всеки един средно-грамотен човек може да вникне колко манипулативно говори по този въпрос...
Работя в центъра от 15 години, паркирам около Витошка всеки ден. Синята зона не облекчи нищо, просто започнаха да рекетират хората за пари, вместо да построят подземни паркинги, парите от този рекето се крадът на 80%, а останалото-отива за да се дотира безплатното возене на циганите в градския транспорт. Преди да дойде на власт ББ обеща да махме Синята зона, но като видя какво лапане е - я увеличи 3 пъти и вдигна цената 2 пъти. Сега реално се печели около 80 милиона на година от Синя и зелена зона, а в общината влизат 8 милиона-другото отива за купуване на цигански гласове за изборите-да ви е честита Демокрацията....
Затова пък напрежението покрай зоните нарасна.Появиха се непознати за жувущите паркирани коли,обикновинно за цяла седмица.Сума ти народ обикаля из уличките сутрин за да си намерят място за паркиране.А привечер пък живущите си търсят място за паркиране.Въобще кеф за тикветата.Това ще им даде основания за разширяване на зоните и разбира се ръст на приходите.На наш гръб.
Така като има платена зона цената на имотите пада щото не може да паркираш с кола . магазините също губят щото хората с коли не може да спрат и да идат да си купят нещо. Та въобще става ходенето в центъра проблемно и вече и безмислено .Няма големи магазини няма паркове и градинки
Глупости мими. Сега като има платена зона ИМА къде да паркирам. Преди не можех! Ама "мимитата" трудно ще го разберат това!
Цената на имотите без гараж ТРЯБВА да е ниска. Ако имаш кола без място или гараж какво правиш? Спираш на 200 метра от вкъщи. Ами то да няма гараж е същото като да няма улица до вас - резултатът пак е 200 метра пеша... Много ясно, че цените трябва да паднат - сега и без това са високи само заради спекулантите и мисленето от времето на строителния балон.