Отлагат въвеждането насистемата "бонус - малус" с няколо месеца

В застраховката ще бъдат вписани всички, които имат право да управляват колата

Обратно в новината

Коментари - Отлагат въвеждането насистемата "бонус - малус" с няколо месеца | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Сметките на дираджиите не са точни тъй като се представен само за леки автомобили.Пропускат се камиони,микробси,автобуси и т.н. които не плащат по 300 лева годишно.На практика по груби сметки изедниците застрахователи прибират около 1 200 000 000 лв. до 1 500 000 000 лв. годишно.Пропускат се е застраховката автокаско която също им носи приходи и то не малки.Срещу тези над милиард лева те плащат окол 450 000 000 до 500 милиона годишно.Останалите пари са някаква дребна печалба.Всички пеят н градския хор песента "Плати ми и повече не ме търси".Докато си визмеш някакви пари може да си се преселил в отвъдното.И те като банките само плачат и не си знаят парите.Всички бивши мутри станаха застрахователи и тъй като парите винаги са им малко искат още.По отношение глупостта застраховката да върви с колата това ми напомня като наказателен взвод на гестапо през втората световна война.При укриване на партизанин всеки десети заложник да бъде разстрелян.Това можеда го измисли само някоя куха глава.Утре може да кажат че ще вдигнат и цените на билетите за градски транспорт тъй като този трамвай или автобус е бил катастрофирал и затова билета е по-скъп.Аман от тъпанари в тази територия.

Още по-голяма простотия от бонус-фалоса. Мога ли аз да предполагам на кой ще му се наложи да ми кара колата, че да го впиша?

Пак лъжат най-нагло. Сега има регистрирани 3 143 568 коли х 300 лв = 943 070 400 С отстъпка 10% щели да са 2 755 392 коли х 270 лв = 743 955 840 Малус 10 до 30% (слагам 30%) 238 742 коли х 390 лв = 93 109 380 Малус 400% 11 028 коли х 1200лв= 13 233 600 Станаха общо 850 298 820 лева. И ся, к'во? Застрахователите ще се откажат от едни близо 93 милиона в полза на "добрите" водачи ????????? Нещо пак ЛЪЖЕТЕ!!!!

Очевидно предложеното от чуждия консултант не струва. Кой ще върне платените за консултацията пари? И поне пак ще плащаме на чужд консултант, този път за ТОЛ системата... Кой ще върне консултанския хонорар, като пак се окаже, че препоръките не вършат работа? Докога така, господа?

ГО да не е по-скъпа от 1/4 минимална пенсия годишно. Не може да лишават всички пенсионери от правото да имат кола. Те трябва да платят и винетка, данък, преглед, синя зона, да купят гуми и т.н. Да не говорим за храна отопление... и т.н. От там да си определят размера на обезщетенията. Който кара Мерцедес и го е страх да си прави Каско и животозастраховане, а не да кара цяла България да му плаща за това, че има скъпа кола. А МВР е органа, който трябва да се грижи за пътната безопасност и джигитите, не някакви частни фирми.

Долу новата система! Какво не и беше наред на системата до сега?

Абе как така само за някакви смешни 10 км. превишение ще скача толкова много ГО. Превишението на скоростта само по себе си не е рисково! Например при едно задръстване, ако решиш да се правиш на мъж, и с 20 км/ч започнеш да "промушваш" правиш много по-рисково нещо. Да не говорим, че за нарушението плащат глоба, и ти вземат точки. Ако виновно си причинил катастрофа- нека ти скача ГО, а другото си е чист РЕКЕТ. Това правителство ДОКАЗА, че не може да се справи с каквото и да е- само гони интересите на олигарсите. Затова: ОСТАВКААААА

Уважаеми колеги потребители, не омаловажавам вашите упреци, но днешното ръководство на КФН не е виновно поради следното: Основни виновници за несъответствията между методиката "Бонус - Малус" и Кодекса за застраховане са: зам.-председателят на КФН, отговарящ за управление "Застархователен надзор" - г-жа Ралица Агайн, председателят на УС на Асоциацията на българските застрахователи г-н Данчо Данчев и на последно място адвокатско дружество „Антоанета Димоларова, Розалина Градинарова и съдружници”, консултант на Асоциацията на българските застрахователи по промените в Кодекса за застраховането. През 2015г., когато се правят промените в Кодекса за застраховане без широко обществено обсъждане, тайно в тесен кръг от поднадзорни лица -застрахователи и брокери и без участие на потребителите основателят на застрахователния надзор Христо Христов и следващите ръководители на застрахователния надзор Даниела Конова, Румен Гълъбинов, Борислав Богоев и дори бевшия ръководител на КАТ г-н Стратиев открито посочват порочната практика и неадекватните промени, които няма да са полезни в бъдещата регулация на застрахователния пазар. И съвсем естествено поискаха оставката на г-жа Ралица Агайн. Днес, когато открито се обсъжда методиката Бонус-Малус става ясно, че отново трябва да се правят промени в Кодекса за застраховане. Е, аз питам защо тогава не бяха чути посочените по-горе специалисти. Някой много бързо забравиха, че при г-жа Ралица Агайн започнаха фалитите: първо на българския застраховател ЗАД Юпитер, а по-късно и на клона на чуждестранния застраховател Олимпик. Сега, когато ще е необходимо да се правят нови промени в Кодекса за застраховане трябва да има широко обществено обсъждане. Но най-належащи са: риска да е и върху водача на мпс-то, да се премахне ненужния вече стикер и да се разреши сключването по интернет на задължителната застраховка „Гражданска отговорност", Гаранционния фон и Националното бюро на българските автомобилни превозвачи да се обединят в една структура и в УС да има представител на потребителите, възнагражденията на ръководителите, членовете на УС, отчета за приходите и разходите и баланса да са обществено достъпни. А не както е сега, в пълна мъгла. Дори ние потребителите не разбрахме, кой понесе отговорност за загубения депозит от близо 10млн.лв. във фалиралата КТБ. Само, когато работата на КФН стане прозрачна и в интерес на потребителите ще се възстанови доверието в сектора или както е казал основателя на застрахователния надзор у нас г-н Христо Христов - "Застраховането е доверие между застрахования и застрахователя и между застрахователя и регулатора".

Е а тогава защо ГО вече поскъпна??? И какво значи "всички, които имат право да управляват колата", като собственик на въпросната кола не съм ли аз този, който да решава кой и кога може да я управлява??? Ако я дам на комшията, щото неговата е счупена, какво се случва - невалидна ли е застраховката, въпреки че и моята, и неговата кола са с ГО? Баааси наглите некомпетентни оядени муцуни са тия от КФН! Ако така активно се бяха заели и с КТБ, сигурно щяха да фалират цялата държава!

Мента, ти на вълка ли си приятел или на агнето ? Имаш ли акъл да разбереш в каква гмеш ни забъркваш ? Отново се забъркваш да лобираш за олигарсите

Защо дадохте грешни пари на "Ърнст § Йънг" и сега "ручме жабЕтата"

Тъпанари прости. Водачите да са вписани в полицата. Ами ако не е вписан какво правиме. Пример - изморен съм и карам колегата ми да кара моята кола? Друг вариант - карам колата в сервиз и механика трябва да врътне 5 километра да ми адаптира скоростната кутия? Или продавам колата и новият собственик какво прави - колата има гражданска на мое име, а той не може да сключи нова защото ще се дублират, и трябва до изтичане на застраховката да си я вози на репатрак ли? Дринк енд драйва го забрави. Като ми напусне някой от работниците дето е бил писан към една кола какво правя пак.

Отлага се, докато не измислят системата „бонус-фалос“.

Защо за нарушения на пътя без ПТП застрахователя трябва да ми взима повече,при положение,че КАТ вече ме е санкционирал,а застраховката "Гражданска отговорност" касае друг (ако има такъв) потърпевш.Цялата работа изглежда се прави да облагодетелства застрахователя.Много мутренско изглежда всичко това.Та това си е жив рекет.

Имам въпрос,защо ми е този златен талон?Имам книжка от 30 г,старая се да карам внимателно ,без да правя груби нарушения,защо да плащам два пъти по-висока ГО?А джигити,надрусани и пияни ,които безчинстват по улиците да продължават в същия дух.За тях амнистия...всичко на чисто...пито -платено.ААА, НЕ ТАКА.И още един въпрос имам,така се случи ,че наследих още две коли.Да речем леката ще я продам,но джипа ще запазя,имам възрастни родители ,нужен ми е.Защо трябва да плащам 2 винетки,2 го и т.нДали ,мога да карам и двете едновременно?

1. КНФ да е задължена да поддържа СТРАНИЦА в сайта си с всички основни премии на всички застрахователи / подобно на БНБ за банковите такси / 2. Да отпаднат СТИКЕРИТЕ 3. Всеки ЗАСТРАХОВАТЕЛ да е задължен да издава "ОНЛАЙН" застраховка. ( за да няма нужда от ПОСРЕДНИК!!! )

Да се приеме тогава закон,който казва,че с стара дата , всички управляващи допуснали ограбването на българите(от некомпетентни решения като фалити на банки,хазартно изхарчени пари за АЕЦа и т.н.) да бъдат осъдени и затворени в затвора.Разбирате ли господа управляващи,не може наказания с стара дата.И то за платени глоби и щети.

Законите си ги има и сега, ама е такава боза в тях, че двокатите все намират как да извъртят нещата, че и те са доста гладни за залъка от баницата.

Kalin

Не се залъгвайте идват збори и затова всички негативни неща ще ги стопират до тях а после......вече ще е късно.

Да, това е единствената причина. Ще гледат да ни парират докато не пукне пролет и после ГАЗ всичко нагоре, но на никой няма да му е до протести.

Пъро името на застраховката в България е сбъркано, в Германия застраховката се казва Haftplicht, което в тревод е, задължение за отговорност. Германия е правова държава, България е само на хъртия, в една правова държава, висша цел е да няма пострадали и ощетени, затова аджеба са тези закони. Знам че това на българите, трудно може да се обясни, но това е в основата, правовата държава, се опитва с всички средства да гарантира, най-общо казано благоденствието на гражданите си. Щаст от благоденствието е когато нещо ложо се случи, пострадалия да получи помощ. Затова има Здравееопазване, затова има Бърза помощ и т.н. Послените сто и нещо години, хората са разбрали че да си учасник с движението е опасно занимание, често има материални щети, а даже понякога има и загинали. За да може тези учасници в движението, които са засегнати от пройзщетвията, в ЕС има т.н. застраховка Г.О. 1. Защо застраховката е задължителна, по същата причина по която здравната застраховка е задължителна. Ако не е задължителна, цената и ще е доста по висока, това ще доведе до още повече е хора, които няма да я направят, и накрая ще се стигне до равновесие в което застраховката ще е десет пъти по-скъпа и ще си я направят само 10% от хората, по правило, това ще бъдат богатите, и бедните пак ще го духат. 2. В Германия застраховката е не е нито на Автомобила, ното на шофьора. Застаховката е на регистрацията. Т.е. една кола може да се регистрира, ако има застраховка, всички коли който имат регистрационни табели, имат ГО. Няма случай, да имаш рег. табели без застрахова. Рамера на премията зависи, основно от историята на основния шофьор, и от други фактори, като километрите на година, дали е единствена семейна кола, каква марка и модел е колата, и т.н. 3. Почти всичко което се разпрява в България за реформата на ГО е изначално грешно и недомислено.

Доста смислено по въпроса. Проблема е, че тук наистина почва да се нагнетява настроение срещу нещо което да промени сегашната уравноиловка , а Сульо и пульо без да са запознати плюят, щото така си избиват комплексите.

Колата не прави катастрофи, шофьорите я правят. Не скороста прави катастрофи, а неправилното изпреварване. Лошото състояние на автомобила може да допринесе за аварията, след дупка, липса на маркировка (забавяне на реакцията на шофьора) или липса на знак, че ще караш по лунната повърхност. Даже алкохол и наркотици, в приемливи стойности, не могат да допринесат за толкова жертви, колкото тъпите закони от държавната власт. Ама те май толкова си могат Даже не вярвам в корупция, а в капацитета им

Предлагам всеки с шофьорска книжка задължително с ГО. Ако няма книжката невалидна.А цената да зависи от категорията-колкото по-голяма толкова по-висока.Дано се наядат.

Абсолютен рекет в полза на застрохователите.Оставили били само наказанията за превишена стойност и то с стара дата.Господа управляващи,не предизвиквайте народния гняв.Първо застраховките да бъдат увеличени само за предизвикани щети.Второ,как е възможно да се плаща за неща от преди няколко години?Не може се приеме закон задължаващ те с стара дата.И друго,защо ще бъдем наказвани два пъти.Кой закон казва това?Веднъж за глобите от превишена скорост и после по висока гражданска?

Вдигнаха шоково ГО с 50%. СИГУРНО ОЧАКВАТ ДА ИМАТ С 50 % ПОВЕЧЕ ПРИХОДИ !!??

БРЦК

Системата е проста - бонус за застрахователите и малус за балъците. На оФФците честито.

Ами направи си ти застрахователна компания и ги раздавай застраховките без пари

БРЦК

Хахахаха. Платен си. Това е същото като да си отвориш митнически склад. Само на 'наши хора' се позволява.

"В застраховката ще бъдат вписани всички, които имат право да управляват колата." Нека сег, при положение, че застраховката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се прави за срок от 1 ГОДИНА, алчните ЗД и техните блюдо(гъзо)лизци от КФН да кажат, каква застраховка ще сключват фирмите, които отдават автомобили под наем, т.е. така наречените РЕНТ-А-КАР?!?!?!?! *Тупанджия - този, който бие тъпана, другите са просто тъпанари....

Ще пише всички упълномощени лица и заради това ще са с по-висока премия. Но въпроса ти има смисъл . Подобно ще е и какво ще стане ако все пак се даде колата и на някои извън конкретен списък. И т.н. и затова именно колата фигурира в полицата, макар да им е странно на болшинството за какво се касае.

Тези глупаци явно са платили на Ърнст§Янг... И това са много тъпо похарчени наши пари! То само тъпотии са предложили и то идва от факта, че им е поръчано да има повишение на събраните суми по ГО....

Ако приятел е закъсал с автомобила и ми поиска моя за временно ползване и той не е вписан аз не мога да му го предоставя защото той не е вписан -моята собственост ще разполага някой друг-пълен абсурд и ще напусна България веднага- ЛОБИЗАМ -БИВА АМА ПОВЕЧЕ НЕ БИВА!

С тоя правопис ако напуснеш България ще и направиш само добро.

Писах ти минус ... Основните случаи, в които се пише запетая при ако, са следните: == Когато служи за връзка между прости изречения в рамките на сложното, изречението, въведено с ако, се огражда със запетаи. Ако е в началото или в края на сложното изречение, се поставя една запетая. И така - учете, пишете и накрая четете какво сте написали!

Сетила се мара да впише в полицата и за кой шофЕр вАжи!

Няма никакъв контрол върху застрахователите по отношение на ГО. ГО е задължителна, но колко се плаща и как се плаща - пълен произвол от страна на ЗД. Всяко задължително нещо - данъци, документи и т.н. включително ГО трябва да се контролира от държавата. При продажба на кола - историята да се трие. Нов собственик - нов късмет.

Та те заедно действат,ама има ли един нормален закон да защитава интересите на народа.Пълни шизокалинки.Ееее.ще ни унищожите изроди

Аз още не мога да разбера следното-какво общо имат моите фишове за непоставен колан,говорене по телефона в движение и прочие с изплатените щети от застрахователя?Не е ли по-умесно да се вдига застраховката на тези,които са предизвикали произшествие и от това е произлезла щета.Май така процедират на запад,а?Ето ви сега въпрос за 100000 лева-Защо изпълнителната власт им пълни торбичката на застрахователите?

Логично после да си ги делят ,щом ги защитават,без да им търсят сметка,как ги харчат

Ами като не разбираш да те светна. Цената на застраховката е цената на риска който застрахователя поема от твое име. Човек който говори по телефона, пие кафе, или се гримира в момент в който кара с превишена скорост е много по-вероятно да направи произшествие от човек който спазва правилата. Нормално е по-високия риск да струва повече. Друг е въпроса че трябва правилно да се определи кое нарушение е по-рисково и кое не толкова. Едно е да превишиш скоростта с десет километра защото в момента изпреварваш, а съвсем друго е да караш пиян пък дори и да не си направил ПТП.

Ами да те светна и аз - рисков/нерисков това се познава по произшествията - ако нямам нито едно през целия си шоферски стаж ко прайм? Не съм света вода ненапита, имам и превишения на скоростта и влизане срещу знак за еднопосочна улица.... И пак да те светна: Всички дето паркират в тревните площи вечер /поради липса на адекватна общинска мисъл/ как де не им повишим ГО? естествено ще ги "малуснем" и почти цяла София сме я "оправили"...

И кат санкционира за това. Съгласен съм при причинено ПТПда се увеличи застраховката. Но за дребни нарушения които са били санкционирани веднъж застрахователите да те санкционират втори път е безумие и не е конституционосъобразно

Има доста компании и конкуренцията им регулира цените. В случая се опитват да пуснат новата система с едно сериозно презастраховане, щото никой не е наясно какво ни чака след евентуалните промени и може наистина да станат фалити

Колко по-лесно е глобите за щети да са персонални и отиват във фонда и да не пипат полиците

вие пукайте всичките алчни мастии без отлагане, да си отдъхне българинът!

Това е бонус-ФАЛУС как да се прекара народа който все още е останал да домува в опосканата ни държавица. Вече съм сигурен,че всички мерки и "риформи" вкл. еврозаконодателството има за крайна цел тази хубава и стратегическа територия наричана все още Б-я да остане без сегашното й коренно население, а само територия с друг замисъл.

"а един влекач сега е 5000 лева, а брокерът получава 1000 лева от тях, само за да оформи една типова полица за около пет минути." - Никой не получава такъв комисион! 90 % е отстъпка, иначе клиентът заминава другаде. Иначе зад типовата полица седи един типов служител, типов компютър, типов офис, типова заплата, типови разходи и типова конкуренция. Това за популистите на ракия и салата в панелката. :)

1. Застрахователите да са непрекъснато на печалба и то ако може 200% 2. Правителството да може да бъде финансирано от застрахователите 3. БЪЛГАРИНА МАЛКО ПО-МАЛКО ЩЕ СТАНЕ КРЕПОСТЕН ХАХАХХАХА 4. КОЛКОТО Е ПО-ПРОСТ НАРОДА ТОЛКОВА ПО УБАВО ЩЕ СЕ ЖИВЕЕ В ЕДНА ДЪРЖАВА

До Карина Караиванова: застраховката трябва да е на лице, а не на автомобил, както е в Европа. Няма как автомобила да има лоша история, такава може да има само водача..... Става дума за едни пари, защото едно лице може да има няколко автомобила и Вие искате няколко застрахователни полици, а не една....И като всичко в България и това е решение е недомислено!

Системата за застраховане ще започне с бонус-фалус за всички собственици на автомобили и ако резултатите са положителни няма да я променяме.

Бонус - Малус - ФАЛОС!... :-D Ама, така е в Абсурдистан - луд умора нЕма, само се пОти!

Преди два дни приеха промените в Кодекса за зстраховане , и те вече са МЪРТВО РОДЕНИ. НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ ГИЗПЪЛНЕНИ ! А КОГАТО ГИ ПРИЕМАХТЕ НЕ ЗНАЕХТЕ ЛИ, ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ИЗПЪЛНИТЕ ТЕЗИ НАЛУДНИЧЕВИ ИДЕИ ЗА НАЛАГАНЕ БОНУС МАЛУС НА ВИНОВЕН АВТОМОБИЛ. МИСЛЕНЕТО ВИ Е СБЪРКАНО. ЯВНО , ЧЕ КАТО МАТРЯЛ НЕ СТАВАТЕ ЗА НИЩО ДРУГО ОСВЕН ДА КРАДЕТЕ ! Какво общо със застраховането има ОДИТОРСКА КОМПАНИЯ ЪРНС И ЯНГ и може ли управляващите да ни кажат колко платиха на ОДИТОРИТЕ ЗА ТОВА ЗАКОНОДАТЕЛНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ? ТЕЗИ ПАРИ ГИ ДАДЕ ЧОВЕКА КОЙТО СЕГА РАЗПРЕДЕЛЯ ПОРЦИИТЕ В ДЪРЖАВАТА , но реално ги платихме ние данъкоплатците! За подобни неща в нормалните държави се подава оставака! Защо КУРВЕЛИЯ мълчи и дума не продумва за този ЗАКОНОТВОРЧЕСКИ СКАНДАЛ?? ЗА МЕН БСП ОТДАВНА СЕ Е ПРЕВЪРНАЛА В ПАТЕРИЦА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ НИ ДЕБИЛИ ОТ ГЕРБ И РАЗНИ ПАТРИОТИ !

Когато една страна се управлява от хора,чийто интерес единствено е да откраднат колкото се може повече.Народното Събрание е събрание на лобисти. На територията България държава няма.Има Калинки.

Какво да кажа, опитвате се да въведете нещо, от което хал-хабер си нямате. Нямате и готовност. Естествено че ще я отложите, нали масовите застраховки се плащат в началото на годината. Видяла жабата...., ама нали експериментите на гърба на данъкоплатеца не се броя

какви са тези снимки с мостове , дето трябва да маркирам ?

Поредната простотия на некадърните малоумници- драскачи в ДИР-ника.

На 22.11. 2018 година ГЕРБ внесе в Народното събрание и гласува БЕЗУМНИТЕ ПРОМЕНИ В КОДЕКСА ЗА ЗСТРАХОВАНЕ !!!! ПРИЕХА ГИ , А СЕГА НЕ МОЖЕЛИ ДА ГИ ИЗПЪЛНЯТ !!! КОГАТО ВНАСЯХТЕ И ГЛАСУВАХТЕ ТЕЗИ БЕЗУМИЯ ПИТАХТЕ ЛИ ХОРАТА БЕ НЕГОДНИЦИ ТАКИВА! МОЖЕ ЛИ ДА ГЛАСУВАШ БЕЗУМИЕТО ДА НАЛАГАШ СИСТЕМАТА "БОНУС - МАЛУС" НА "ВИНОВНИЯ" АВТОМОБИЛ , А НЕ НА ВОДАЧА МУ!!!! АБЕ ВИЕ НАПРАВО СТЕ ЗА ВЪРЗДАНЕ!! НЕЗАБАВНО СЕ МАХАЙТЕ !! ДА СЕ СЪСТАВЯ СЛЕЖЕБНО ПРАВИТЕЛСТВО , А ТЕЗИ НА СТАДИОНА И СЪД ПО БЪРЗАТА ПРОЦЕДУРА!

Когато внасяха и гласуваха в парламента тези промени , не знаеха ли , че системата "Б-М" не може да се налага на ВИНОВЕН автомобил. На това безумие ще се смеят и гаргите.

Тоя тиквения си мисли, че с отсрочка от 2 месеца ще му се размине... Ми те тепърва идват сметките за ток, тогава ще видиш гражданско недоволство! #бойковатакочина

как точно смятат да ми оформят полицата като моят автомобил има право да го кара всеки притежаващ категория В ...кой ще ги описва тия имена ... др тема .. за справка ..испански влекач застрахован в alianz ..1300 euro ..гражданска+ пълно автокаско+ кран в европа .... бг влекач застрахован само за гражданска ... минимум 4000 лв ....ако това не е рекет не знам кое е...

Да, затова им пишеш в полицата, че всеки който има категория B и по висока, ще управлява автомобила. А да ги видим тогава. Няма толкова загубено управление никъде по света, дори и в най забутаната островна държава.

Целокупният шофьорски народ трябва да разбере че проблема няма еднозначно, справедливо за всички решение. Ако застраховката е на колата скача лицето Х и справедливо се възмущава - " Аз имам три коли но не мога да ги карам едновременно. Защо трябва да плащам тройна застраховки?". Ако застраховката е на водача скача лицето У и справедливо се възмущава - " Ние в къщи сме трима шофьори , но имаме една кола. Не можем едновременно да я караме и тримата. Защо да плащаме тройна застраховка?" И ако само това е проблема с мед да го намажеш , както е казал народа. Цената на застраховката отразява степента на риска който поема застрахователя. Нали се сещате че цената на застраховката срещу пожар на един сеновал пълен със слама, и на една каменна кариера няма да е една и съща. До колкото риска се определя главно от параметрите на водача, то на пръв поглед е по-справедливо и застраховката да е на негово име. Риска който носи даден водач обаче зависи и от автомобила който управлява. Ако дойде лицето Х дето цял живот е карал малолитражка, и седне в колата на лицето У дето е с двеста и петдесет коня под капака нали се сещате че риска да предизвика ПТП нараства значително. По-високия риск обаче си има по-висока цена. Застрахователя може да откаже изплащането на застраховката защото са нарушени условията при които е сключена застраховката. В тази посока може да се разсъждава още много. Така че проблема съвсем не е толкова лесен за решаване, и така или иначе всеки трябва да готов на някакъв компромис с личните си интереси.

Верно ли бате си мислиш че 3-ма човека карат една кола по един и същи начин?

Абе Пурко мамин сладък нали за това по-големите автомобили плащат и сега по-висок данък и застраховка ? За 192 к.с. плащам 230 лева . Живея в Германия на 38% застрахователна премия съм ( най-ниският клас) нямам нарушения и плащам 2500€ за 680 к.с. автомобил и данък 80 евро зашото е плъгин хибрид , обаче понеже фирмата ми е на 55 километра от вкъщи имам паушал или путни пари 0,25 евро на км . В края на всяка финансова година около края на май ми изплащат 3465 евро които реално покриват застраховката на автомобила и част от каското . Това е и поводът да си купя такава кола . Съпругата ми работи на друго место и ползва други облекчения . Служебен автомобил освен путните пари за разсход се признават ремонт ДДС от бензин и т.н. се връщат а у нас как е ?

Добре дошли го описал и от това веднага се вижда, че отговорността е на лицето. Човекът следва да се поинтересува дали колата, която ще шофира е технически изправна и той няма да направи ПТП с нея.

Един от малкото смислени коментари.

Системата Монус Маанус където съществува не е в толкова извратен вид в какъвто вие я предлагате . Няма страна в която да съществува тази система да не се плащат пари за път ( ВСЕКИ КОЙТО РАБОТИ НА РАЗСТОЯНИЕ ОТ 20 КМ ОТ ДОМЪТ СИ ДЪРЖАВАТА МУ ЗАПЛАЩА 0,25 ЕВРО НА КИЛОМЕТЪР НЕЗАВИСИМО С ВЕЛОСИПЕД , ПЕША ИЛИ С АВТОМОБИЛ ЩЕ ХОДИ ) Така е в Германия и други страни от където сте преписвали зле . 2 Защо трябва всички да започваме от нула при положеие , че и сега има информация за нарушенията на всеки шофьор и може да му се определя застраховката .3 Как ще определяте кой е карал даден автомобил когато и КАТ не са в състояние да дават информация за шофьорът ( у нас се снима задният номер не както в нормалните страни предният и човекът който управлява МПС-то ) и колко успешно ще щавят полицаите при положение , че всеки знае , че дори и да не е нарушил ще си плати само и само да не му вдигнат точките . В Германия ако си нарушил и ти е скочила гражданската отговорност , то свалянето на всяка точка изисква да нямаш нарушение или за една година се сваля една точка . Госпожо Иванова вие имате ли представа колко не разбирате от застрахователна дейност ? До няколко месеца не системата да се отложи а вашата оставка трябва да си подадете !

Бате Гошо, не съм работил в Германия. Много, много не вярвам и ти да си работил там, но това е друга тема. Няма как да ме убедиш че държавата плаща на ВСЕКИ пътните ако работи по-далече от 20 км. от дома си. На държавните служители може би, но на работника в частната фирма едва ли. Това първо. Второ. - И у нас на кадърните специалисти работодателя плаща пътните, и не само пътните. Моят съсед работи в Пловдив, на осемдесет километра от дома си, и собственика на фирмата / която е частна / му плаща бензина, и амортизационни отчисления на колата само и само да стои при него. Второ- няма как Бонус -малус системата да започва на базата на сегашното състояние на водача / колкото и да ни се иска на всички с чисто досие / просто защото няма как закон да влезе в сила със задна дата. Нали всеки нарушител ще каже - Ако знаех че застраховката ми ще е по-скъпа щях да съм по-внимателен. Това е все едно да вдигнат и данъка на колата със задна дата. Нали ако знам че данъка на колата ще е 500 евро и не мога да го плащам щях да си купя друга която отговаря на моите възможности. Трето - не знам теб кой те е снимал отзад, и с каква цел но камерите на КАТ снимат винаги отпред така че се вижда не само номера на колата, но и кой точно я шофира в момента.

2000 лева застраховка за малоумните джигити!

за ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА МАФИЯ И ТЕХНИТЕ ПОСРЕДНИЦИ: Говори се за последствията след година от въвеждането на т.нар. СИСТЕМА"б-м", но не и за БАЗАТА, от която тръгва. Пример: Гражданска отговорност на личен автомобил за 2018 г. е 140 (СТО И ЧЕТИРИДЕСЕТ ЛЕВА); Предстояща такава за 2019г. не по-малко от 260 лв. (ДВЕСТА И ШЕСТДЕСЕТ ЛЕВА). Пресмятането на "НАМАЛЕНАТА БАЗА" оставям на т.нар. КФН!!!

Колега вие какво очаквате след като застрахователите са част от мафията и си назначиха конекрадецът от Банкя за премиер ? Човекът трябва да се одчете да има страх и терор по всички направления . В Германия ако хванат държавен служител с подкуп му отнемат всички вноски за пенция и здраве правят го като новороден а у нас ги издигат дори и съдени хора защо е така сещаш ли се ?

ДОЛНИ ЦЕНЗУРИ!!!

И СЕ ОКАЗА , ЧЕ ВИНАТА Е НА 270 000 ПЛАТИЛИ ДОБРОСЪВЕСТНО ПОЛИЦИ ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ ЛИЦА. Според простака който се гаври с нас ВИНАТА БИЛА НЕ НА ТАЗИ ЗЪБАТА КИФЛА ОТ КФН , а на хората които не разбарли , че ОЛИМПИК са финансова пирамида!! ЗА КАКВО ПОЛУЧАВА ЗАПЛАТА ТОЗИ ГРОЗНОПИЛ ЩОМ Е ДОПУСНАЛ ДО ПАЗАРА ТАКИВА ЗАСТРАХОВАТЕЛИ?!! КОЙ ИМ ДАДЕ ЛИЦЕНЗА - ощипаните 270 000 българи , или тази нелициприятна жена от КФН ?? КОЛКО И ПЛАТИХА НА НЕЯ И НА НЕЙНИЯ РАБОТОДАТЕЛ - Борисов превърнал България в ДЪРЖАВА НА МУТРИТЕ?!! НЕЗАБАВНО РАДЕВ ТРЯБВА ДА ИСКА ОТСТАВАКАТА НА ТОЗИ БАНДИТСКИ ЕКИП И ОБЯВИ СЛУЖЕБНО ПРАВИТЕЛСТВО КОЕТО ДА НАЛОЖИ ВОЕННО ПОЛОЖЕНИЕ!! ТЕЗИ ГАВРИ С БЪЛГАРСКИЯ НАРОД ПОВЕЧЕ НЕ МОГАТ ДА ПРОДЪЛЖАВАТ !! ПРЕСТЪПНИЦИТЕ ТРЯБВА ДА БЪДАТ СПРЕНИ!!

Засега действа само системата - ФАЛУС -АНУС !