Отказал двигател е причина за авиокатастрофата край Мъглиж? (снимки)

64-годишният Румен Иванов е изпълнявал агрополет за наторяване на земеделски култури

Обратно в новината

Коментари - Отказал двигател е причина за авиокатастрофата край Мъглиж? (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

DVIJITE SE S 150KMH PO MAGISTRALATA I GLEDAITE DA NE VI PRIPATKA VASHIA DVIGATEL CHE TRABANTA ZA VAS IDVA I TOGAVA SHTE VI PITAM

Ако ще наричаме селскостопанска авиация на пръскане с тор с делтапланери, тогава се чудя за къв зор са ни Ф16 за военната авиация?! Ми да им раздадем по дузина лимонки в джобовете на делтапланеристите и ше направим и военна авиация с делтапланери...

Доста странна логика. Самият факт че моторни делтапланери се използват за пръскане показва, че има смисъл от тях. Друг е въпросът че в България доста пречки им създават, по конюнктурни причини. Когато става въпрос за сравнително малки ниви, моторният делтапланер има предимства пред самолета и въртолета. Колкото до заместването на Ф-16 с делтапланери, всъщност има идеи за военно приложение и на моторни делтапланери. Те имат предимството да летят ниско, бавно и имат малка откриваемост с радари поради естеството на конструкцията си. В случая пилота наистина е опитен, но явно е имал лош шанс да му угасне двигателя и не си е оставил резервна височина за да кацне безопано на ливадката.Закачил е дърво и оттам се забива надолу и дотам. Никой не е застрахован срещу такива лоши стечениа на обстоятелствата. Да почива в мир!

Разговор между ловци: - Абе някаква страшна птица хвърка напоследък, делтапланер и викат. Като грабне човек и не го пуска! Ей го на, онзи ден виждам една в небето, вдигам пушката и бам, бам, бам! Чак на третия изтрел пусна човека, проклетото нещо!

ни тъ бива за разказвач на виц, многословен си

LeGrandTulup

А ти английски виц чувал ли си? Нещо като повест от няколко страници и задължително се споменава какво било времето по време на събитието.

Христо Христов да си яде ушите! В нашето занимание има много непредвидими ситуации. И ако се случи много лоша комбинация от фактори, само късмета спасява! Не е въпрос на самочувствие надменност или прочее бръщолевене - нямаш време за самочувствие Христо, вервай ми. А и няма пред кого да го показваш. Горе е удоволствие, внимание, инстинкт. Бог да го прости, още един не се завърна. Много летящи си отидоха напоследък.

на голяма надморска височина...

Има общо - красотата на прирорада отвисоко...

Нали нямаше да се пръска с препарати по време на медосъбирането? Бог да го прости човека, за пари, какво да правиш..

Почти така е, но леко обратното - няма да се медосъбира по време на пръскането. За целта стопаните уведомяват пчеларите, и последните затварят кошерите. Медосъбирането е от ранна пролет до края на есента. Казваш, да не се пръска?

преди 2 години , в Приморско поисках да се повозя на мотоделтапланер, първият въпрос на пилота беше "Колко тежиш ?" Като му казах, че съм 102 килограма, се почеса по главата и рече:"Малко зор ще е , но времето е хубаво, излитаме!". Нямаше проблем, наистина, но ако двигателчето кихне на 300 метра височина, планирането с тези хвърчила си е проблем...! Колкото и да е опитен един пилот, спрелия двигател може да го убие за секунди! Не става като по филмите, искам да кажа , да хвърчи още 10 километра и да търси място!

аз делтапланер във филм съм виждал само в един филм с нинджи : )

Пчелите, полските мишки и щурците харесват това ...

С делтапланер да се опитваш да изпълняваш ролята на селскостопански самолет е все едно с колата си да се опитваш да си ореш нивата вместо с трактор. Делтапланерът е лека машина, за спортни цели. Когато му спре двигателя, ще планира и ще кацне сравнително меко. Натовари го обаче със стотици килограми агрохимикали и ако спре двигателя, ще падне като зряла круша. Поради по ниската си мощност и товароподемност също така е по вероятно делтапланерът да лети по ниско и по неустойчиво във ветровито време, което го прави любимец за жиците на електропроводите с 20 Киловолта по тях. През соца си имахме селскостопанска авиация, сега се опитваме с подръчни средства да закърпваме положението.

за селскостопански цели се използват двуместни мотоделтапланери !Все едно на мястото на втория, (около 100 кг) се слага тор или там каквото е, но не се "товарят стотици килограми" .... Толкова за товароподемността !Всеки лаик пилот е запознат с нея! Пък и по време на соц-а Ан-четата бяха едни сигурни, не ти е работа ! Само в Бургаския район аз имам спомен за два паднали, за 10-тина години..!

С една ръка кара, с другата бърка в торбата и ръси торта ...

Абе "Земльо".... При соца , къде си видял у Добруджа блок по -малък от километър на два бе! За това се пръскаше и тореше с Ан-2....Днес, май не си ходил скоро....освен ,че изрязоха лесощитните пояси , освен ,че раздробиха земята на малки парченца , край които в повечето случаи висят транспиранти с надписи ...."FOR SALE ",АМИ НАФЪКАХА И С ВЕТРОГЕНЕРАТОРИ , КАТО ГОРА , ДАЖЕ ПТИЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ПРЕХВЪРЧИ...КАМО ЛИ САМОЛЕТ ! А и кой ти каза,че на делтапланера ,трябва да се качват "СТОТИЦИ" кг . ....ТОР .... Да не мислиш ,че той разхвърля оборски тор с лопатата...Пръска ....във вид на аерозол ...(една тубичка от 20-30-на литра),била за вредители ... било и химикали за ...."берекет" на арендаторите или болести за ...потребителите на продукцията ....

устойчивостта се повишава при натоварване - 1. чиста кинетика 2. натовареното крило по-трудно променя профила си от турболенции и не променя рязко подемната си сила. Като резултат по-трудно се стига и до срив, особено от порив или рязка команда

Да, но се намалява и управляемостта. Пропуснал си да го отбележиш, поради незнание ли?

Уважаеми господине,нещо сте чели,но не сте допрочели.Пръсканетос делта е много ефективно и...евтино.Излиза около 1 лев на декар на фермера - цена непостижима дори и при пръскане с трактор - да не говорим за самолети и хеликоптери.А и машината не се товари със стотици килограми - използва се така наречното ултра малообемно пръскане,при което разхода на разтвор е 0.5 -1 литър на декар.Една делта може да се товари до 200-220 кг и да лети без никакъв проблем.Резервоара събира 100 литра разтвор плюс теглото на пилота 80-90 кг ,което не е претоварване.Наистина при пръскане се лети на ниска височина - около 5-7 метра над земята,но това не се прави поради ниската мощност на машината,а за да не се отвява препарата,което би станало ако се пръска от голяма височина,а също така и за прецизност при покриване на ивиците.Оттука идва и големия риск при тези агрохимически дейности - при отказ на двигателя машината пропада с около 3-4 метра в секунда - тоест за две секунди е на земята и пилота не може да прави почти нищо,освен да се моли.Опитните пилоти са наясно с този риск и го поемат на своя отговорност,разбира се.

Наторяване с делтапланер!!! На българина дори автомобилът му идва в повече, мястото му е в каруцата. Няма какво да се лъжем.

през далечния май 1973 връзвахме лозя край Поповица, когато хеликоптер на селскостопанската ни поля със син камък, какъв прогрес, сега с делтапланер, утре с хвърчила

Не се учудвайте! Това е обичайна практика не само в BG, а и по света. По-малките площи е по-изгодно да се обработват от леки самолети или вертолети. За да излезе накрая сметката.

"строг към своите: Ще чистя всичко до корен" - да ви ева в нещасниците, изпопадахте и измрехте като круши, ... еволюцията не търпи генетично увредени

А някои, еволюцията така си ги е и подминала...

На майка ти свиня е бил на гости. Несе мори - ще си и тъп и беден .

БорисOFF да НАРЕДИ, спешна проверка на всички Фърчила и ...и изправността на двигателите им ....

...и да разгонва облъците за добра видимост, а?

Останал съм с убеждението, че делта планера може да лети и без двигател, ама явно не е така. Жалко за човека.

В местната преса пише, че поради проблем с двигателя е тръгнал за аварийно кацане, но закачил клон, получил се камшичен удар, който го свалил рязко на земята и край. Жалко за човека, беше много опитен и дисциплиниран пилот.

Може, но не вечно. Планира, но непрекъснато снижава. Примерно 1:5. Ако си на 20 метра височина, можеш да изминеш 100 по хоризонтала, Може съотношението и да е малко по-високо, зависи от крило, тегло, температура и др., но порядъкът е този. Затова в авиацията са смятя, че височината ти е повече сигурност. И затова селскостопанските работи са много опасни.

за мен даже са най-опасните и наистина само опитни се занимават с това - малка височина, ограничено пространство, раздвоено внимание, умора. И това през цялото време

да лети и без двигател - то затова се казва планер,защото планира.Но за това му трябва височина - на 5-10 метра от повърхността няма как да стане....

Бог да го прости!!! Ако не беше двигателят, отровата, която щял да пръска също нямаше да го пощади!!! А този бай ХОЙ, който е го е наел какво ще каже по въпроса?