Коментари - Директорът на СМГ: Няма да подам оставка. МОН: Ще си ходи | dnes.dir.bg
назад

Директорът на СМГ: Няма да подам оставка. МОН: Ще си ходи

Директорът на СМГ Антон Стоянов е категоричен, че няма да подаде оставка. Представители на МОН заявяват, че той ще си тръгне от поста.

Обратно в новината

Коментари - Директорът на СМГ: Няма да подам оставка. МОН: Ще си ходи | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Версията на директора-Учителката се е подписала на протокол в който учениците от СМГ не фигурират в класацията за националният кръг на състезанието "Европейско Кенгуру" с което уронва престижа на СМГ. Версията на учителката - Имало е и друг списък (при друг организатор на състезанието) в който учениците от СМГ са класирани и следователно не са ущетени. Част от учениците (ПЧМГ) се явяват при сдружение "Европейско кенгуру", оглавявано от председателя на националната комисия за състезанието проф. Сава Гроздев, други - при Съюза на математиците в България, ръководен от акад. Петър Кендеров. Там са и учещите в СМГ. Въпрос 1. Ако има 2 списъка на класиране (от два различни организатора) то е възможно по-силен ученик от единият списък да не се класира а пък друг по-слаб ученик от другият списък да се класира. Може би това е с цел да се вкарат за последният кръг повече ученици от ПЧМГ за сметка на по-силните от СМГ. Все пак ПЧМГ е частно платено училище. Въпрос 2. Кой е по-виновен. Има една поговорка: Не виновен който яде баницата а този който я дава. В този смисъл не е ли най-виновно РИО, МОН. Не трябва ли ДА БЪДЕ УВОЛНЕНА Ваня Кастрева (бивш заместник-министъра на образованието и науката и настоящ Началник РИО-София). Именно РИО и МОН позволяват този двоен стандард и гавра с децата !!! Освен г-жа Тодорова май че и Иван Симеонов също работи за/в ПЧМГ(непотвърдено/ или е работел) и иска смяната на директора. Директора се противопостави на двойният стандард (и учениците от ПЧМГ трябва да се класират-нали си плащат)

А как родителите разбраха, че г-жа Тодорова е уволнена (това става по време на ваканция)?

ами аз си пуснах отпуск и те разбраха

Дали ако се разкара Сава Гроздев няма де изчезнат доста проблеми в математическите среди?

98%

Жалка картина родителите на 20 деца , събориха успешен директор на 1400 други. Демокрация и математика 20>1400

Ти нещо общо общо общо със СМГ, родителите, децата или каквата и да е друга допирна точка имаш ли? Или прсто си минаваш от тук и си простеш? Знаеш ли казуса ии си от неколкото , броящи се на пръстите на едната ръка гъзизци на директора.

Крайно време е цялото СМГ да бъде затворено! Това училище никак не се вписва в концепцията на МОН за съвременно демократично развитие на младежта, в духа на ЕС (пак според тях), според която младежите трябва да са съвсем малко по-стилни от орангутан и незначително по-умни от шимпанзе.

А какъв усложлив директор щеше да бъде г-н Антон Стоянов ако пък си беше замълчал (медиите, пред 26г. саж на г-жа Тодорова) и остави неговите ученици с прест у гъ... Тогава всички щяха да са много доволни: РИО, МОН, ПЧМГ пък и децата от СМГ които са получили един полезен урок/плесница (за далаверата) в живота, така де СМГ трябва да ги научи на доста неща !

От последното ти изказване излиза че директора е крив на всички

Не Стоянов обаче спаси онеправданите си ученици, а родителите и други милеещи за СМГ и математическите състезания, които писаха писма, изискваха отгвоори от МОН, стигнаха и до омбудсмана чак и успяха.

Всичко е много по-просто - има два списъка, един на Сава Гроздев (подписан от г-жа Тодорова) и един на Съюза на математиците. Тук няма СМГ, ПЧМГ или световна конспирация. Сава Гроздев не признава списъка на Съюза на математиците, т.е. признава го, но иска да му се платят още по 4лв. за всеки ученик от тоя списък. СМБ не иска да плати. В резултат на което вторият списък служебно е декласиран от Сава Гроздев. И тъй като в него са повечето ученици от СМГ, директорът яхва метлата и погва г-жа Тодорова. Нейната вина е, че се е озовала на неправилното място и си е носила химикалка.

г-жа Тодорова по-никакъв начин няма (морално или юридическо) право да подписва непълен списък под какъвто и да е предтекст защото това напрактика е измама още повече в ущърб на учениците от училището в което работи. Състезанието Европейско кенгуру не беше ли напълно безплатно - за какви 4 лв. тогава говорим. В такава нелигитимна комисия (на Сава Гроздев) която не признава СМБ и иска по 4 лв. не би трябвало да влиза лоялен и коректен учител нито ПЧМГ да класира кадидатите си там. Осен това тази версия не оправдава РИО и МОН за двойнственния характер на класирането нито сваля съмненията за корупционен интерес от страна на ПЧМГ и г-жа Тодорова.

"Вината им е че е носила писалка" Това е все едно да праснеш колата и да кажеш "Вината ми е че мало мръднах волана с 1 см." С писалка кави заробващи договори могат да се подпишат за цял живот.

Общо взето е така. Но Петя Тодорова е имала полезен ход - да се позове на конфликт на интереси и да напусне комисията. Има слухове, че други учители са направили така и са отказали да участват. Тя обаче, за пари, заради симпатии към Сава Гроздев или по друга причина подписва. Юридически вина няма никаква, постъпката и е само морално осъдима и неетична, защото е знаела, че много деца остават извън класирането. Обаче заради морално неетична постъпка не се уволнява. Трябвало е Стоянов много по-отдалеч да си опече работата, но него не го бива много в администрацията.

В икономиката два отделни списъка се нарича двойно счетоводство и се преследва от закона а който го подписва го съдят (в нормална държава де) а тук преследват директора които изнесе това на бял свят !

Това с двойното счетоводство няма нищо общо с казуса. Не си запознат явно.

Когато емблематични учители са уволнени или ги виждаме сред протестиращите, песента на директора е изпята.

Това не отменя възможността за корупция сред тези емблематични учители. Наистина в България който се бори за справедливост му е изпята песента!

И какви са тези емблематични учители (г-жа Тодорова и г-н Иван Симеонов) които приемат 2 отделни списъка на класъране като чиста монета. Това от математическа гледна точка си е за 2. А пък са математици - значи ни правят на балъци и си въртят далаверката с ПЧМГ !!!

От цялата история резултатът е голям удар по авторитета на МОН, РУО, СМГ, ПЧМГ учители, някои директори и като цяло българското образование, което и без това напоследък страда от липса на авторитет не само сред ученици и родители, а вече и сред учители. Срамна история, жалко за тези училища, които бяха "последните мохикани" в българското образование. Пример, че конкуренцията не винаги е честна и води до положителни резултати. Жалко за децата на България! И как може - едно състезание, два списъка с класирани!? Това е все едно едно училище да си направи изпит и да два извади два отделни списъка с резултати. Някой е заложил конфликта. Сега да си сърба попарата! Хора има и по-важни неща в този живот от точките и състезанията!

Директорът на СМГ се опитва да разбие двойните стандарти и корупцията в тази сфера и затова го погнаха!

Глупости, изобщо не е някакъв борец срещу корупцията. По негово време приетите парашутисти се множат яко. Това ако не е корупция, здраве му кажи. Просто няма авторитет и затова иска да се отърве от изтъкнатите учители, че да не го засенчват с постижения и авторитет. Това е. Мога да го разбера, ама поне да го беше направил по-умело.

Уважаеми родителю, нарочно използвах по-остър тон в първия си пост, за да видя дали някой ще реагира. Ето сега сериозните ми аргументи: Първо, математиката, която се изучава в училище не е в основата на нищо друго, освен на сериозната математика, която се изучава в Университета. Например: математически и функционален анализ, линейна и висша алгебра, аналитична и диференциална геометрия, вероятности и статистика. Тези части от математиката (не само те, разбира се) наистина са в основата на точните науки. Второ, Вие много точно казвате, че на състезания се учиш да се бориш и побеждаваш. Проблемът е, че математиката (както и физиката, химията, биологията..) НЕ Е състезателна дисциплина. Истинската математика (и другите споменати науки) не е "20 задачи за 4 часа", а обикновено е 1 задача за 1 седмица, месец, година... докато се реши. Това изисква съвсем различен начин на мислене. Децата ги учат да се състезават, не на математика. Разликата е огромна. Моите деца завършиха СМГ съответно през 1996 и 1998г. Освен това съм работил с още няколко деца, които са участвували в различни отбори, включително и национални. При всички тях забелязвам две важни особености при решаване на поставена задача: първо, те бързат с решаването и второ, те са безкритични към намереното решение. Разбира се, така са научени: че времето е кратко и ценно, и че в математиката всяко решение, стига да е вярно, е равноценно на всяко друго. В резултат: първото хрумнало им нещо се доразвива до крайно решение и точка - часовникът се спира. Няма задълбочаване в проблема, обмисляне на варианти... Поведение, идално за състезание, но неправилно, дори вредно при решаване на реални проблеми.

Пак ще бъда рязък, но според мене, участието на деца по състезания по математика, физика и т.н. не само не им помага, но и съществено вреди на развитието на мисленето им в дългосрочен план. Допълнителната подготовка, допълнителните знания - разбира се, но самото състезание - НЕ! Поощрявайте децата да учат повече от това, което им преподават в училище, но ако искате да ги научите "да се борят и да успяват", нека тренират някакъв истински спорт, не математика. Няма да влзам в спор с никого, просто се надявам повече родители да прочетат мнението ни и да се замислят.

Искам да изразя абсолютната си подкрепа за Вашата теза. Аз от совя страна съм работил в реални производствени условия с такива бивши състезатели. Истината е че те наистина не могат да предоставят и оформят едно завършено и цялостно решение на реален проблем. За добро или лошо, светът не може да се моделира в рамките на проста задача. Обикновенно се налага да обмислиш проблема който решаваш от мнго и ралзични страни. В такъв случай наистина има нужда да се обмислят различни варианти и подходи за решение, нещо на което състезателите не са наблягали в подготовката си. Резултатът е че имаш гениални колеги които могат да решават добре дефиниран, изолиран и разписан проблем - но не и сами да могат да анализират фактите. Знам че звучи мнго общо, и не мога да кажа дали всички състезатели по тези не-спортни дицсиплини са такива, но това е моят опит. Подкрепям мението Ви напълно.

Съгласен съм че математиката не е всичко на този свят. Съгласен съм че математиката НЕ е състезателна нука. НО не съм съгласен че не трябва да има състезания защото те увличат интерес и допълнителна подготовка а без интерес нищо не става! Може би форматър на някои състезания не е подходящ. Също така не съм съгласен че математиката не е най-важната нука (понеже е фундаментална) - основа на други науки и научно технически прогрес! Освен това всеки сам избира с какво да се занимава и никой не е принуден насила !!!

"математиката, която се изучава в училище не е в основата на нищо" - ти си дървен филисоф и мислиш като дърво, Математиката не била в основата на нищо?! Математиката е в основата на всичко - от обикновения ежедневен бит, до (колкото и да е клише) полет в Космоса. Химията може да не е нужна на математиката, но в химията не може без математика - именно тази обикновена като 2+2. За висшите математики не говоря. Но ти си тъпо същество и едва ли разбираш нещо освен да плямпаш.

Изречението, което цитирате е дългичко и явно не сте го изчели до края :) Но постът ми е за ролята на състезанията по математика и другите природни науки върху развитието на децата с талант за тези науки. тезата ми е, че състезанията повече вредят, отколкото помагат. Моля да коментирате тази теза, не моята тъпота и начин на мислене - те са очевидни и без коментар :).

Но състезателната математика не е точно математика а по-скоро друг предмет наречен ЛОГИКА а математиката в състезателната математика е само обектът върху който се прилага тази логика. Но подобна логика може да се приложи в много други сфери като например решаване на 3Д-пъзели от изкуствен интелект. Так че това което си написал частично е вярно само за обикновенната математика но не и за състезателната математика. Това е надпревара на логиката а не на сметките!

че наградата Пулицер нищо не е пред нашите медалисти - наука - това е математическата гимназия. А култура - айде бе тя само размътва мозъците. Друго е да си учен по вашите стандарти - занимаваш се с наука и нищо друго не ти трябва, а културата - писатели, музиканти, артисти те са за колониите и племената.

Изказваш мнение от мое име което не съм казал и изопачаваш думите ми. Първо не съм казал че науката е само математика а че е част от науката . Второ че съм пренебрегнал културата което не е вярно. Струва ми се че ти пренебрегваш математиката която е основа на всички инжинерни науки и промишленността. КРАДЕЦЪТ ВИКА ДЪВТЕ КРАДЕЦА. Освен това ми се струва че се опитваш да измедтиш темата УМИШЛЕННО !!!

изчислих, че е много е просто - директорът има як гръб. Кой казва така ако не е луд "оставка няма да подам". Разбрах, че там са най-гениалните деца на най-гениалните хора - не се заяждам с Курнелия. Нашите видни лекари - признати от световни университети, световно известни певци, биолози и дейци във във всички области на науката и културата - да бе култура, нали знаете на Тошо като му говорили за култура той се хващал за кубура. Ама те не струват и грош, след като нямат медали по математика от световни състезания. ха-ха.

Смесваш различни клонове на науката и различни времена. това че има певци не значи че няма математици. Между другото много способни лекари са завършили математическа гимназия!

Как се казва директорът на СМГ - Антон Стоянов, Антони Стоянов или Антони Станков?

Антони Милчов Стоянов, родом от гр. Дупница

то други гениални хора няма освен математиците, ами да след като детето на Курнелия е толкова гениално, че дори и Русия му е тясна. Не съм от тях как Сийке и не ги разбирам тези работи, но се питам и кво от това, че имаме много медалисти и медали. Обяснете ми - те като Пулицер ли са?

За да има държава трябва да има наука (виж САЩ, Русия, Китай). За да има наука тя трябва да се възпитава от мако дете - умствен труд. СМГ е част от духът на науката в България. Това е много повече от Пулицър. В противен случай - няма наука-няма държава има колония или племе !!!

Кава е тази математичка г-жа Тодорова и какъв е този математик г-н Иван Симеонов които не могат да разберат че Ако има 2 списъка на класиране (от два различни организатора) то е възможно по-силен ученик от единият списък да не се класира а пък друг по-слаб ученик от другият списък да се класира. Може би това е с цел да се вкарат за последният кръг повече ученици от ПЧМГ за сметка на по-силните от СМГ. Все пак ПЧМГ е частно платено училище. Или рабират ама ни правят на балъци и си въртят далаверката с ПЧМГ !!!

Толкова си далеко от казуса , тилкова си неинфирмиран, че е трудно да бъдеш въведен. ютрябва ти въдворение, ако въобще знаеш какъв е смисълът на думата.

Според мен целия проблем се зароди, след като детето на накой амбициозен родител-спонсор не е било допуснато до някакво състезание!Ами може пък да са преценили, че няма да се справи и са избрали друго дете - какво лошо има в това?Това, че някои от вас правят дарения на училището, не значи, че децата им са най-способни!Има можещи математици и от бедни семейства, които също имат право на поле за изява!

Фактите (и г-ж Тодорова) говорят че има две отделни класации от два отделни организатора (може би за ПЧМГ и СМГ) и тези от ПЧМГ непременно трябва да влязат (богати и способни)!!! Браво на директора. Все още някой се бори против несправедливостта!!!

Всичко е много по-просто - има два списъка, един на Сава Гроздев (подписан от г-жа Тодорова) и един на Съюза на математиците. Тук няма СМГ, ПЧМГ или световна конспирация. Сава Гроздев не признава списъка на Съюза на математиците, т.е. признава го, но иска да му се платят още по 4лв. за всеки ученик от тоя списък. СМБ не иска да плати. В резултат на което вторият списък служебно е декласиран. И тъй като в него са повечето ученици от СМГ, директорът яхва метлата и погва г-жа Тодорова. Нейната вина е, че се е озовала на неправилното място и си е носила химикалка.

ли трябва да се съсипе тук? Моля, запознатите и прозорливи хора да пишат в защита на директора, защото той се бори с порочната система. ВАШЕТО МНЕНИЕ ИМА ЗНАЧЕНИЕ! НАПИШЕТЕ ГО! ДОКАЖЕТЕ, ЧЕ ВСЕ ОЩЕ ИМА ОБЩЕСТВО. Форумните драскачи се опитват да настроят мненията в негативна посока, но истината е друга.

Версията на директора-Учителката се е подписала на протокол в който учениците от СМГ не фигурират в класацията за националният кръг на състезанието Европейско Кенгуру. Версията на учителката - Имало е и друг списък (при друг организатор на състезанието) в който учениците от СМГ са класирани. Въпрос. Ако има 2 списъка на класиране (от два различни организатора) то е възможно по-силен ученик от единият списък да не се класира а пък друг по-слаб ученик от другият списък да се класира. Може би това е с цел да се вкарат за последният кръг повече ученици от ПЧМГ за сметка на по-силните от СМГ. Все пак ПЧМГ е частно платено училище. Освен г-жа Тодорова май че и Иван Симеонов също работи за/в ПЧМГ и ска смяната на директора. Директора се противопостави на двойнив стандард (и учениците от ПЧМГ трябва да се класират-нали си плащат)

МОН и РИО са забъркали скандал а пък учителката е просто изпълнител (дребна риба). Директора трябва да изнесе точният списък с ощетените деца ако иска да се аргументира и защити.

Най-важното изтървате софианциии, най-важното и то е че тоя номер с прекратяване на договорите на учителите през лятната ваканция се прави от 4-5 години !! На всякъде из българия се прави това! Та те тръгнали да църкат за една даскалица! Проблема ви е че явно е имало А отбор и Б отбор! И пак важното се изтърва че то яномер с освобождаването на учителите са прави на всякъде и много вредно за образованието!

Точно така е...!!! И кой го прави? - ДИРЕКТОРИТЕ, с оправданието за добро мениджиране на делегираните им бюджети, и икономии на ФРЗ...!!! И как да бъдат сигурни за бъдещето си тогава уволнените учители, и как ще се подготвят спокойно за работа?... А?...

КОЙ ДОПУСНА ДА ИМА ДВЕ ОТДЕЛНИ КЛАСАЦИИ ЗА ЕДНО И СЪЩО СЪСТЕЗАНИЕ ???

Организаторите! Кой допуска да има няколко профсъюза, партии и т.н. - демокрацията .

Значи МОН и РИО са забъркали скандал а пък учителката е просто изпълнител (дребна риба). Директора трябва да изнесе точният списък с ощетените деца ако иска да се аргументира и защити.

До всички са маниаци Математика е основата на всяка точна наука и когато ходиш на състезания се учиш да успяваш и да се бориш. Имаш ли добри математически умения, можеш ВСИЧКО да научиш! За такива като теб и милиони други това не е разбираемо и затова са невежи и глупави. Но това не Ви пречи на Вас, страдат околните :)

Ето в това се корени проблема!Всички вие, дето с 300 зора набутахте децата си в СМГ, пренебрегвате останалите и ги изкарвате стока втора ръка!НЕ, света не се върти само около това училище и вашите "супер умни" деца!Има кадърни и можещи хора, които са учили в други учебни заведения, и те не са по-неспособни от тези, които са завършили СМГ!Цялата тази ситуация е обидна, за всички други училища,защото се изказвате все едно другите са ниска класа, а само вие сте хай!

Добре де. Всички са еднакви и няма значение кой какъв е дали се борил за нещо или получава всичко наготово. Министри-мутри, лекари-преписвачи, учители-далавераджии. Всички са много способни както ТИ каза!!!

не, не е така: светът е пълен с аутисти, които имат страхотни математически умения, но не могат да си купят една четка за зъби да кажем или да пресекат самостоятелно на светофара. и освен това ролята на състезанията за възпитаване на борбеност е много спорна. време е родителите да погледнат с обич на детето си като на индивид със собствени интереси, влечения и дадености и да спрат да му натрапят своите или да се водят от груповите лозунги от миналия век, дето сте написали! казвам ви го не като родител на дете в смг, а като човек с висше математическо образование, в семейството на когото има три поколения математици.

Уважаеми родителю, моля прочетете поста ми от 12:21 часа.

Освен г-жа Тодорова май че и Иван Симеонов също работи за/в ПЧМГ и ска смяната на директора. Директора се противопостави на двойнив стандард (и учениците от ПЧМГ трябва да се класират-нали си плащат)

В СМГ всички са вманиачени на тема състезания по математика. Нищо друго не ги интересува. Важи и за учителите, и за родителите.

Това са глупости - не съм отишла на нито едно състезание по време на обучението си в СМГ и не съм била пренебрегвана за това нито от учител, нито от родителите си. Напротив - решението ми беше уважено от преподавателите и не е имало коментари по въпроса. СМГ е прекрасно място с качествена среда и невероятни преподаватели, които с удоволствие обръщат внимание на всички ученици (независимо дали искат да ходят по състезания)

Едното няма нищо общо с другото. Моите деца завършиха СМГ през 90-те години. Според мене, СМГ по онова време беше добро, но извън математиката, средно училище, или малко над средното. Поздравявам Ви, за решението да не участвувате в състезания по математика. Аз също мисля, че математиката НЕ Е състезателна дисциплина.

След НПМГ дойде реда и на СМГ. Очаквано. Някой много мрази да има елитни училища и въобще умни и подготвени, ама наистина, а не само на написани шестици.

Кква е схемата за унищожението на СМГ според теб? Дали този конфликт е замислен предварително?

Това ако се беше случило в нормална европейска държава този директор отдавна щеше да е уволнен от този пост и щеше да му е забранено да работи в тази сфера следващите пет години. Този "директор" очевидно работи срещу образованието на учениците в това училище. Явно е поръчков!

И да допълня - докато не се изринат всички кокошки окупирали министерството на образованието - от министър, зам. министри и РИО-та, нищо не може и няма да се спаси... Едно смислено училище имаше в София, с умен и борбен директор и го съсипаха!!! Тъпа и глупава нация сме заради такива управници! Никой не ни е виновен че децата ни изпростявят, не са адекватни за новите технологии. Само ние с тези управници от МО. Вместо да застанат зад директора - нека се маха! Ще сложим някоя мижитурка на негово място и всичко вече ще е наред!

Недопустимо е като директор на СМГ да бъдат оставяни да "работят" хора като Иван Симеонов, който в защита на своето его, поставя под съмнение учебния процес и съдбата на учениците.

Напоследък у нас всичко се решава с митинги, протести и майдани. А какво е нението на тези които не се занимават с митинги? Пълните факти не се изнася цялостно и пълно. Ако някой има повече КОНКРЕТНА информация моля да я сподели. Ето какво намедих аз от 10-на сайта но разпръсната: Версията на директора-Учителката се е подписала на протокол в който учениците от СМГ не фигурират в класацията за националният кръг на състезанието Европейско Кенгуру. Версията на учителката - Имало е и друг списък (при друг организатор на състезанието) в който учениците от СМГ са класирани.

"Голям" довод е това: - "Мен в Европа ме награждават, а тука..."... :::))) Хайде стига с тези еврогейски лизачи, унищожили всичко в България по поръчка на намсикой, от намсикоя ШороШова НПО, които ги интересуват само получаваните "30 сребърни центове"...!!! Дааа...!!!

Бях ученик в СМГ от 5ти до 12ти клас, завърших през 2013г. За всичките тези години училището си остана почти същото. Слагането на бели дъски и асансьора за инвалиди бяха единствените нововъведения. През 2013та господин Стоянов току що беше станал директор. Сега вече СМГ е модерно училище. Променени са толкова много неща, че направо не ми се вярваше, че това е същото училище. Всеки който е влизал в СМГ преди г-н Стоянов и сега, осъзнава колко много работа е свършена. Но нека да изгонят директора. Нека да направят директор отново госпожа Маряна Тодорова или пък господин Ненчев или някой друг с подобно "желание" за работа. Тогава в следващите 10 години нищо ново няма да видят в СМГ.

Хора, Вас Ви манипулират една шепа шумни и нахални родители. Истината въобще не е тази - тази г-жа Тодорова системно ощетяваше деца от училището, включително и моя син.. По всякакви състезания - всички от кухнята на СМГ знаят че г-жа Тодорова работи за ПЧМГ и с - известния Сава Грозев.... ( това е друга тема ). Става както всичко в България - истината се измества и има диктат на някакво малцинство заблудени и/или глупави хора!!

Много си тъп! От това следва, че и дцатат и, ако имаш такива, са тъпи, тоест - няма как да учат в СМГ!!!

Колко родители и колко деца излязоха организирано зад тази учителка /малко и дали сами изляха на протест ......Не вярвайте хора ,училището е много добро ,директора също

директорът има право да уволни служител. Уволненият има право да се обърне към съда, ако счита, че е уволнен неправомерно. С протести - не става. А пък с намесата на министерството и лица, като Такева - намирисва на друго. Ако директорът е виновен и министерството има основание - да го уволни, а не да го моли сам да напусне. Аман от соц. похвати!

ето сега като се приеме законът за корупцията и като почнат едни разследвания - кой колко апартемнта има - откъде пари. Да ама най-много за обикновените хора. Няма да разследваме напр.Курнелия която преди да иде приватизаторка при Костов е била под наем, а после с два големи апартамента и гараж.

Не вярвам нито на едните нито другите. В нашето общество се шири безогледна несправедливост от чистачката до парламент. Няма нито един почтен човек. Почтените отдавна ги няма. Или вече не са на този свят или са нейде из странство. Всички ние сме крадци и мошеници и викаме ..."дръжте крадеца". За съжаление и новото поколение което идва след нас ще е същото. Защото за да оцелее трябва да живее по тези правила наречени ..."не спазвай правилата". А най-страшното е че вече толкова сме свикнали да живеем така че не искаме да променим това. Тези които помнят 70-те и 80-те години на миналия век и които бяха нещастни в онзи обществено социален строй. Днес си казват ... " Да, не беше добре но имахме достатъчно поне за да живеем като хора. А днес ...ровим по кофите и ставаме все повече. Загубихме човешкото. Днес е света на "талантливите" и "оправните". ОПРАВЕН - човек нагаждач към средата в която живее. Ценностната му система се мени според случая. ТАЛАНТЛИВ - придобити умения по ген за които е разбрал по-рано от останалите. Всеки има талант само че малцина го откриват най-ранна детска възраст. Точно тези наричаме талантливи.

Относно коментара че директора е допуснал скандала. Според мен скандала е допуснат не от директора а от тези които са разрешили да има 2 отделни класирания !!! Кои са те ??? Директора само изнесе на бял свят корупцията в сферата и сега той бил забъркал нещата. Става като в приказката за лошият вестоносец.

Не вярвайте на медийни манипулации и организирани протести, незнайно от къде. Училището е много добро, Директора също и децата го обичат. Не е само добър преподавател, а явно и добър мениджър. Сградата се ремонтира и обновява, има финансиране за отборите, които видимо са много добре подготвени. МОЛЯ, СПРЕТЕ С ПРИЗИВИТЕ ЗА ОСТАВКА. В ИНТЕРЕС НА ДЕЦАТА НИ Е. Моето дете е на мнение, че това е най-доброто училище в което е учило. Нека истината победи.

Не знам кой прав и кой крив в ситуацията, но самият факт, че директорът не само допусна, но и сам го забърка този скандал, си е показателен. Основната задача на един ръководител е да осигури нормална, спокойна среда за работа на подчинените си. В случая директорът не само не може да я осигури, ами е и основната причина за скандала.

Относно коментара че директора е допуснал скандала. Според мен скандала е допуснат не от директора а от тези които са разрешили да има 2 отделни класирания !!! Кои са те ??? Директора само изнесе на бял свят корупцията в сферата и сега той бил забъркал нещата. Става като в приказката за лошият вестоносец.

Моля коментирайте аргументирано следните версии: Версията на директора-Учителката се е подписала на протокол в който учениците от СМГ не фигурират в класацията за националният кръг на състезанието Европейско Кенгуру. Версията на учителката - Имало е и друг списък (при друг организатор на състезанието) в който учениците от СМГ са класирани. Въпрос. Ако има 2 списъка на класиране (от два различни организатора) то е възможно по-силен ученик от единият списък да не се класира а пък друг по-слаб ученик от другият списък да се класира. Може би това е с цел да се вкарат за последният кръг повече ученици от ПЧМГ за сметка на по-силните от СМГ. Все пак ПЧМГ е частно платено училище.

ПЧМГ не е изобщо фактор в скандала. Даже и да вкарат техни деца то какво печели ПЧМГ? Да не би да получат нещно от това? Да, за победителите на втори кръг има стипендии, но те не важат за частни училища.

Явно нямате представа от това състезание - има верен и грешен отговор, точките за верен и грешен са ясни, няма субективен фактор, тоест - няма как някой с повече точки да не се класира, защото има праг!

О, точно това не е съвсем така. Праг има, но ако децата, минали този праг, не са достатъчно, се допускат и деца с по-малко точки. И точно това стана - децата от списъка на Сава Гроздев, минаващи над прага, са били много малко и затова са допуснати и деца с по-малко точки. После, след протести, бяха допуснати деца и от другия организатор, но при тях допуснати бяха само тези над прага. Накря при обединяването на двата списъка обаче децата с резултат под прага не са махнати и това е несправедливостта.

не съм писала никъде и не съм оценявала синът на Корнелия, бях само чувала, че е добър математик и е завършил такава гимназия. Сигурно е бил там преди не повече от 5-6 години и предполагах, че директорът е същия. Не мога да си представя, да се държи като министър на образованието без силна поддръжка.

Това е едни прекрасно училище с добър директор ,който милее за децата и тяхното бъдеще .Чудно ми е защо тази учителка ,която е на настоятелството за какво се бори ,нека кажем истината за децата или за парите на настоятелството ,доколкото знам има няколко апартамента в Бургас ,откъде пари ,нека да я разследват

е, че очевидно никой не може да уволни директор на училище, защото кметицата, МОН и всички го призовават да подаде оставка....

А подкупните чиновници от МОН кога ще изгонят и директората на Френската гимназия в София? Или нея не я пипаме, щото си плаща! Кастрева и тя е същият цървул- докога ще си затваряш очите какво простотии прави Емилия Богданова във Френската гимназия????

Дъщеря ми е в СМГ и има 11 медала от международни олимпиади по математика ! До колкото знам атмосферата в тази гимназия е много добра ! Нивото на обучение е с пъти по-добро сравнено с подобни на нея училища ! Подозирам ,че тъмни сили се опитват да съсипят това елитно училище поради користни цели !

Моето дете има доста повече медали, даже и от най-престижните състезания. И смея да твърдя, че зад тези медали стоят себеотдайните преподаватели (освен труда и таланта на децата разбира се), а не ПР кампаниите на директора. Директор, който допуска такива катаклизми в училищшето си, не е никакъв мениджър и не заслужава поста си.

Да криеш проблемите и да заглушаваш скандалите. Това ли е добрия мениджър. Децата ви може и да имат медали :) Ама вие явно сте добитък. Дано избягат от рано

едно от читавите неща у нас, което искат да премахнат - кой бе - ама разбира се - сигурно Бойко. Ще ви открехна защо този директор се държи с държавното училище като с негово частно. Разбрах, че синът на Курнелия е завършил математическа гимназия - сигурно тази и Курнела е била доволна от директора - та оттам идва силата му.

Тъпо. Корнелия ми е изключително антипатична, но синът и завърши не само без никакви връзки и побутване, а беше и сред най-добрите математици. Впрочем по онова време нито Корнелия беше на днешния пост, нито Стоянов беше директор.

Да ти кажа, че и синът на Цецка Цачева завърши същата гимназия и е много добър математик. Та какво искаше да кажеш, че не разбрахме ? В математиката калинките трудно виреят вярвай ми!

Vinetou

Ще подадеш, ще подадеш! Глас Народен, глас Божи!

Версията на директора-Учителката се е подписала на протокол в който учениците от СМГ не фигурират в класацията за националният кръг на състезанието Европейско Кенгуру. Версията на учителката - Имало е и друг списък (при друг организатор на състезанието) в който учениците от СМГ са класирани. Въпрос. Ако има 2 списъка на класиране (от два различни организатора) то е възможно по-силен ученик от единият списък да не се класира а пък друг по-слаб ученик от другият списък да се класира. Може би това е с цел да се вкарат за последният кръг повече ученици от ПЧМГ за сметка на по-силните от СМГ. Все пак ПЧМГ е частно платено училище.

Стига намесвахте ПЧМГ. Конфликта е между едно лице наречено Сава Гроздев и СМБ. Това лице е направило толкова поразии в математиката и продължава да се бута напред. Който се интересува може да провери как ръководения от него отбор се върна с шест златни медала от олимпиадата в Япония и защо никой известен математик не иска да чуе повече името Сава Гроздев. Който се е докоснал до Сава Гроздев се е окалял.

Не мисля. ПЧМГ, естествено, би имало полза от спад на имиджа на СМГ, но не е замесено в историята. Целта е била да се даде ясно послание на учители, деца и родители догодина да си опичат акъла да знаят при кого да се явят и на кого да си дадат парите - на Сава Гроздев, а не на СМБ.

Именно - на кой да си дадат парите на СМБ или на Сава Гроздев. Обаче въпросната учителка се явява "бухалка" в отбора на Гроздев и толерира участниците от неговия списък. Участниците от СМГ (където преподава въпросната учителка) са към СМБ и затова ги порязаха. Не познавам директора и не мога да взема мнение по отношение колко е кадърен, но проявата на учителката е конфликт на интереси и заслужава да бъде отстранена от СМБ

ще го посъветват или ще му предложат друг престижен пост. Тази Кастрева далеч не ми е любимка, но той не може да разпространява какво са си говорили, а и никога не е сигурно при интерпетацията дали няма да се получи гаф - просто така не се прави.

разбира, че може да се инати в своето си частно училище, в държавното, не Ако не разбира това, кой го постави на този стол.

Не видях подробностие какъв точно е случаят с ощететяването. Кой, кога, какво и как е станало? Защото така звучи доста общо.

Хубаво е че се разшумя около тая гимназия!Ама нека се види какво безхаберие цари там, и да стане ясно на обществеността, че последната дума, с която трябва да се свързва това училище е "елит", защото много отдавна не е елитно!Амбициозни родители дават дарения, за да вземат децата им там, учениците пушат пред учителите и нивото на дисциплината е под всякаква критика!Излизат кадри, които би трябвало да се срамуват, като кажат че са учили там, а са негрмотни!

нали тия деца ги донесоха в страната ни.

Ако живеете в района на училището и виждате всеки ден какво се случва там, ще запеете друга песен!Една птичка пролет не прави!Там учат хиляди деца - какво ги хвалите тия 3 медала дето са донесли?!?Останалите са деградирали и неконтролируеми, оставени на самотек и от учители и от родители, които се хвалят, че децата им учат в "най-елитната гимназия", а излизат от там по-тъпи от дете с начално образование!Погледнете им само резултатите от матурите и ще видите, че съм прав!

...нищо от това, което си написал не е вярно! Подозирам че сипеш огън и жупел защото детето ти е НЕКАДЪРНО и не е могло да влезне след изпитите, които са най-точното мерило! Справка: тази година за 5 глас кандидатства 770 деца за 130 бройкИ!!

От вашия пост много ясно се вижда, какви са родителите на тази деградирала младеж в СМГ!Щом си позволявате да сипете обиди по адрес на детето ми без да го познавате!Аз не съм си позволил да обидя никое дете, както правите вие!Ако за вас е обида, като казвам че са неграмотни и неконтролируеми, значи вие сте именно от онези прекалено амбициозни родители, които си плащат, за да могат да се хвалят, че децата им "учат" там!Това, което казвам аз не е обида а критика към родителите и учителите в СМГ!Детето ми беше прието в Испанската Гимназия с пълен отличен и вече втора година взима стипендия за успех - колко от вас дето си платихте, за да набутате децата си в СМГ могат да се похвалят, че децата получават стипендия за успех?

1. срам за теб, дето си готова да наречеш едно дете некадърно, било то фиктивно или истинско, без дори да го познаваш!!! отвратителен пост!!!! да вземеш да се извиниш или админът да ти скрие коментара за обида! 2. не, не са кандидатствали 770 деца, а амбициозни родители са завели толкова свои отрочета, за да избиват комплекси. изпитите в 5. клас за кандидатстване в профилирано училище не са мерило за нищо освен за болните амбиции на родителите. нормалното е един родител да се притесни ако на тази възраст детето му доброволно пожелае да ходи на уроци и изпити и предпочита да решава задачи вместо да играе с други деца или да спортува. но пък е престижно, нали, да се фука че детето учи в определено елитно училище и да си мисли че така го е посадил в коловозите на успешната реализация.