Проф. Герджиков: Нарушаваме Конституцията непрекъснато
В последните години у нас законите се правят „безотговорно“, „популистки“ и „непрофесионално“.
Обратно в новинатаКоментари - Проф. Герджиков: Нарушаваме Конституцията непрекъснато | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
7878 (нерегистриран)
Е к'во да е куту законите се пишат от юридическият корифей, титанът на правната мисъл - Данаил Кирилов :)
Цъчева (нерегистриран)
Истината е проста и очевадна- в България никога не е имало добри юристи. Съответно няма как да има и добри закони. Разни пишман юристи се докопват до властта, други се титулуват доценти и професори по право, но всъщност са гола вода. В сегашния парламент юристите са пълна пародия - само 20 са с такива дипломи. 20, но от най-калпавите, т.е. такива които не са могли да се реализират на пазара на труда, пристанали са на някоя партия и хоп в парламента. Типични представители са титаните на правото Цачева и Кирилов. Това наложи и създаването на извънпарламентарна правна комисия, която да подпомага парламента, но там са "топ юристи " като Герджика, така че трагедията отново е пълна.А простаци като Боко Тъпото и Цецо Пъпеша не се интересуват от закони, на тях им дай само далавери.
2554 (нерегистриран)
Вижте какви титани на мисълта се появяват ежедневно по медиите и се изживяват като политици - Боко Тъпото, Цецо Пъпешоглавия, Караянчева географията, Цачева третополовата и всичката останала противна герберастка паплач. Как няма да мачкат непрекъснато Конституцията - това са примати, облечени с власт.
12 (нерегистриран)
така е ГЕРБ на се съобразяват с конституцията и непрекъснато я тъпчат, променят законите както си искат по поръчка, с управлението си ликвидират законността в страната
бате ви (нерегистриран)
"Това е погазване на елементарни правни принципи. Обаче у нас върви. Ние непрекъснато си нарушаваме Конституцията. Ходят ли всички на училище? Не. Имаме една фасада за Конституция и това е. Чудя се как ни държат още като член на ЕС?! Популизма смачква професионализма. Чувствам се безполезен. Ние нямаме респект към професионализма. Един популизъм отвсякъде те гази, като стой та гледай! Хората от малките населени места не се чувстват защитени. Някои са виждали полицай само на картинка. МВР не е в състояние да осигури сигурност. Разбирам исканията на кметовете да могат да наемат частна охрана. Наказателното право прилича на дреха, където кръпките са повече, отколкото самата дреха. Имаме лош НК. Общата част е чудесна, но специалната част-не. Това не води до стабилност в отношенията в България. Държавата не може с властнически акт да влиза в ЧЕЗ. Напоследък доста ни удрят с арбитражи по главите. Трябва да се спазват законите. Не си правим нещата както трябва. Демонстрираме, че не уважаваме правото. Професионализмът е изтикан в ъгъла. Трябва да се даде повече доверие на професионалистите, отколкото на популистите." - ето това е ЦЯЛОТО изказване на Проф.Герджиков ....
petko (нерегистриран)
Докато е герб така ще е - няма значение закона ако не им изнася.
090 (нерегистриран)
Герджиков, а когато правихте тези закони и ги съгласувахте с чуждите агенции ( в същност те ги натрапиха) не ви ли дойде на ум, че след вас идват мутрите назначени от запданите ви господари ? И на тях не им дреме нито за закони, нито за конституция ... И че те дори не ги разбират и не искат да ги разбират ... И вашата партия - НДСВ и партия ГЕРБ се появиха от нищото, защото сте изкуствени, "лабораторни" партии създадени от американското НПО "Ханс Зайдел" (уж е немско, ама е контролирано от САЩ). Ще трябва да изпиете горчивата чаша до дъно Герджиков ! Все по-ясно е, че за ЧЕТВЪРТАТА НАЦИОНАЛНА КАТАСТРОФА НА БЪЛГАРИЯ ПРЯКА ВИНА ИМА ПРОДАЖНИЯ, ПРАВЕН "ЕЛИТ" НА СТРАНАТА ! Доведохте на власт фашизоидни и безкруплни чудовища !
с уважения (нерегистриран)
Прав сте уважяеми Проф.Герджиков ....... след 2009 г. /не казвам че всичко преди това е било перфектно/, след "влизането" на "партията" ГЕРБ във "власта" ... Конституцията се превърна /или Я превърнаха/ в "парцал" ..... елементарен пример /без да коментираме тук "творенето" и промяната на "закони"/, е НЕ ВЛИЗАНЕТО В НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ за питания и отговори от страна на "депутати" /без значение от партия и цвят/ на "ПРЕМИЕРА" на Република България /във всичките МУ мандати - ББ1, ББ2, ББ3/ ... а все пак - по Конституция, България е ПАРЛАМЕНТАРНА РЕПУБЛИКА ?!
с уважение (нерегистриран)
... извинявам се - "уважАеми" ....
64938 (нерегистриран)
Кво се чудите, в народното събрание и в Министерски съвет са псевдопредставители на гласоподавателите,на които основната цел е лабизма, рушветчийството, шуробаджанащина и сляпо подчинение на повелите на важните посланници, за да не им изстине местенцето!!!
just-a-prasta (нерегистриран)
Качествени закони се създават от професионални юристи. В парламента подобни не се наблюдават. За сметка на това професионални крадци дал Господ. Защо се учудваме?
гражданин (нерегистриран)
Откакто Бойко решава кои закони са добри и кои да се променят така както той каже сме се върнали с повече от 30 години назад защото дори и бай Тошо /неговият учител/ не го правеше толкова некадърно и пожарникарски.
Драгалъвский Ман Гел (нерегистриран)
Професоре,сам знаеш,че когато се нарушава Конституцията, значи че няма държава,а когато няма държава, Конституция на никому не е нужна.
и кой да създаде закони, (нерегистриран)
работещи добре. Парламент съставен от актриси, спортисти, журналисти и всякакви други много далече от правораздаване и правоприлагане. Дали, изобщо, знаят какво означава това.
Тъжно,но истина (нерегистриран)
Като се започне с нарушаването на Конституцията ,вече е по-лесно нататък да нарушаваш законите и подзаконовите актове.Законът с КТБ е нещо като съвременно копие на Наредбата-закон за Нродния съд.Тогава с обратно действие е обявено за престъпно включването на България във воъната на страната на Тройния съюз/без това да е било така към 1941/.Така че професорът е прав.Ако може със закони и закончета-недоносчета така да се решават нещата,няма гаранция че утре няма да приемат закон ,че се отменят нотариалните актове на апартаментите , в които живеем и направо да ни се обявят произволно посочени техни нови собственици.Имаше един филм "Обикновен фашизъм".И тая работа е същата.
007 (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Петров (нерегистриран)
В последните години у нас законите се правят безотговорно, популистки и непрофесионално. В последните 27 г. е така,ама нали и професорът е част от тази 27 годишна власт.
той (нерегистриран)
еееех герджиков, герджиков, не помниш ли как с радев се пробвахте посред нощите да промените един закон, та да не може българите в чужбина да гласуват?? и уволнихте един чиновник заради това??
zas (нерегистриран)
Тоя прост на ушким професор ли ще ни казва кое е анти законно .Тоя дето го сложи Радев за да може да си прави каквото иска .Тоя нещастник дето сътвори толкова анти законни неща за краткото си управление .И народа е в недоумение ,защо го държат в парламента да коментира законите .На всички ни е ясно, че не случайно Радев го беше сложил,защото знае че е подлога и който му плаща -него защитава.
ох (нерегистриран)
Тоя гнусар пак ли е решил да се явява пред медиите.
tonazi (нерегистриран)
Искам да попитам господин Герджиков Защо като толкова са умни нашите законотворци Не гласуват Закони които Да защитават българските граждани и българското общество закони които не трябва да се променят във времето А да бъдат основа За самочувствието И За честта на българина
Чонтолов (нерегистриран)
Не мога да разбера,че сме търпеливи до тъпота е генетично в нацията да търсим келепир и мразим успелия е характер но това,че се правим на ударени с мокър парцал е основа за оцеляване в България.Помня как гласувах 1971год. за конституцията на Живков,скачах по митинги да я променя и какви хора влязоха във ВНС. С изключение на уморените и смачкани лидери които бяха готови да простят всичко само и само бъдещото поколение да живее добре, другите бяха подготвени кадри на уж свалената система. Интересен е резултата,че това което изказа Луканов:-Ако партията иска да запази ръководната си роля трябва да изгради икономически лостове и контролира Съдебната система.Може ли някои да оспори случилото се в 27годишния преход? До къде я докарахме? Управлява милиционер-мутра ревниво защитаван от конституционния съдия Георги Марков и сравняван със Стефан Стамболов от президента Петър Стоянов.Какви са лидерите на ГЕРБ и ОП всеки сам да преценява.,,От всяко дърво свирка не става" а от изгнило колело не се прави.
учуден (нерегистриран)
интересно какво консултира председателя на нс, а той от своя страна какво говори със съпартийния си председател на законодателната комисия ???....ако някой не приема съветите ти ....тогава е по-добре да се оттеглиш и да не му правиш само положителен пиар...но нали трябва едни пари да се усвояват.....
гумата (нерегистриран)
Много е жалко и наистина Герджиков е прав. Въпреки, че е човек на комунистите той поне има експертиза. Положението в НС е брулано лошо, но БСП буквално не искат да вкарат юристи.
Ай Ду Ци (нерегистриран)
Началото беше поставено преди 28г.от Айдуккостовата крадлива чета. Анатема, до девето !
Клета България ... (нерегистриран)
Никога не съм му бил фен, но в това изказване го подкрепям! Политиците ни нямат държавническо мислене, запушват дупки на протичащата дига с пръсти.
+++ (нерегистриран)
....Проф. Герджиков: Нарушаваме Конституцията непрекъснато.... Е, ТЕ ЗА ТОВА СИ ПРАВ!!!
Обективен (нерегистриран)
Нарушителят говори за нарушения. Всеки монархист е нарушител на Конституцията. Не се бори против създаването на политическа полиция от ГЕРБ със закон за частната охранителна дейност.
ШАРО (нерегистриран)
Професоре, пиша едно голямо СЛАБ 2 за това изявление.Като изтрезнееш, опитай пак !
Читател (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
луноход II (нерегистриран)
Не разбрах какво точно предлага професорът. Първо казва, че побеснява от популистки, безотговорни и непрофесионални закони, а най-накрая казва, че те не трябвало да бъдат поправяни, защото това било вредно. А законите са популистки, защото са лобиистки. НПО навсякъде задава тона, защото то финансира купона.
ЗМЕЙ (нерегистриран)
У нас законодателният орган не е НС, а БОЙКО БОРИСОВ....
Красная Кухая ЛЕйка
И на него много му се ще да е така, ама..
Наблюдател (нерегистриран)
Мафията е на власт и тя пише законите, а ЕС си затварят очите и се правят на неразбрали.Отбиват "N-a" периодично с едни смешни доклади, които и за тоалетна хартия не стават. Реална опозиция и Гражданско общество също няма. Така че нищо не пречи на мафията да си пише каквито иска закони, които в доста случай са направо подигравка с Правото!
916 (нерегистриран)
Кои сте тези които нарушавате Конституцията Герджиков и защо не сте в затворите и съдилищата?
моля моля (нерегистриран)
Не се противете, че ви навлиза на криво. Това са евро-атлантически ценности.
Красная Кухая ЛЕйка
Ох, Герджиков! Помня законите, дето творихте 2001-2005 г., че и преди това като депутат! Срам нямате, бе..!
Анонимен (нерегистриран)
Сети се Мара да се побара !А " ЧЕЗ","Виваком ",ВИК непрекъснато се гаврят с нас потребителите и нарушават правата ни !
И4керислав (нерегистриран)
Всичко е незаконно сега. Някой пита ли народа чрез референдум какъв курс на развитие и какви членства да поеме България след провала на социализма/комунизма предизвикат от същата тази номенклатура която сега ни тласна в ЕС и НАТО за да опази заграбеното от народа. А какво стана с референдума на Слави Трифонов ??? Конституцията е на хартия, действителността е съвсем друга. Правят си каквото си искат и каквото им се спусне като директиви от USA и ЕС. Никакъв суверенитет, никаква самостоятелна политика. А бе Герджиков ква конституция те гони, какво спазване, какви 5 лева ???
heh (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
грух грух (нерегистриран)
Дърдорко, на Симо крадеца лижеше подметките, на всяко гърне мерудия, за всичко "компетентен. Като сте толкова оправни защо не оправихте нещата за 800 дни, ако ви бяха малко защо не ви избраха пак и пак ??? Значи куца нещо и при вас.
881 (нерегистриран)
Чудех се, кои сме НИЕ, кои сме тези, които Я нарушават непрекъснато и не можах да се досетя, щото аз лично си я спазвам.
грух (нерегистриран)
Най-големият терорист (вносните са без значимост) е самата крадлива мафиотска ДС-арска псевдодържава, поддържана и финансирана от EU и УСА, която законно краде от банкови влогове, от здраве, от съдби, от природа, нагла, лъжеща и мизерна като народа си робски!
бг (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
ТАЗИ КРАТУНА (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
004 (нерегистриран)
Ами естествено, има подобие на конституция (по-точно псевдо конституция) и ще се нарушава. Ако беше истинска конституция щеше ли някой да я нарушава г-н Герджиков?
Гражданин (нерегистриран)
Защо ли се чуди професорът? Помня, че когато аз кандидатствах за ВУЗ, право отиваха да учат онези, които нямаха шанс за нещо по-престижно /тогава се ценяха инженерите и икономистите/. След промените точно тези "високи" професионалисти поставиха основите на нашенската демокрация. А сега вече всеки се самоопределя като "специалист по всичко", независимо какво /и дали изобщо/е завършил. Председателят на правната комисия в НС повече става да чете приказки на децата за "Лека нощ", чуя ли го да говори, започвам да се прозявам. Герберски им работи!
да, (нерегистриран)
децата на активните борци против фашизЪма влизаха във вузовете БЕЗ ПРИЕМНИ ИЗПИТИ. Аз влязох от четвърто/последно/ класиране. Сега тези ,,деца" всички са милионери ,а аз още работя за да живея.Сега идва ред на внуците . И така ,при този народ-български.
2+2=5 (нерегистриран)
Другарю Герджиков, а кой е автор на думите: "ще надграждаме постигнатото"? Нима "газенето" на Конституцията не започна в зората на "демокрацията" - с решението на БГ съда, да регистрира една етническа партия? Колкото по-безпросветен е народа, толкова по-безпросветни са и законотворците му. Така, че могат да си натворят каквито им хрумне закони, само да постигат желаните от тях или партиите им цели. Популизмът е необходим, за да се баламосва същия този безпросветен народ. Жалка работа!
минувач (нерегистриран)
Жалък си ти, конституционния съд с 6/6 гласа не взе решение за противоконституционността на тази партия, а оттам дойдоха и много проблеми през годините. Герджиков няма нищо общо с това
2+2=5 (нерегистриран)
Конституционния съд прекратява делото за противоконституционност, което е одобрил на 29 декември 1991. Искането е подкрепено от 6 съдии и отхвърлено от 5 (съставът на Конституционния съд е от 12 души, но на заседанието са присъствали 11). Повече от половината от присъствалите съдии са подкрепили противоконституционността на ДПС!
БКП (нерегистриран)
За нас комунистите от герб и бсп законите не важат.
относно (нерегистриран)
Ес не му пука за нас.Целта им е да се приеме ИК и да станем буферна зона ,а българите да ни унищожат .Умишлено не се прилагат адекватни закони,защото може случайно и да защитят и обикновенният данъкоплатец.
бе ти (нерегистриран)
избирай за трети път тиквата и чакай ес да се заинтересова от теб....то на деби.ли как да се помогне?? или сега за бсп ще гласуваш ...или марешки и патреотите....матряла не става
абе ти (нерегистриран)
То и на мен НИКОЙ НЕ МИ ХАРЕСВА. ЕДИНИ И СЪЩИ БОКЛУЦИ СА,НО И НДСВ НАНЕСОХА МНОГО ПОРАЗИЙ ЗАЕДНО С ДПС. ЗА КОЙ ЛИ ДА ГЛСУВАМЕ КАТО МУ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО
Факт е (нерегистриран)
Въведеният параграф 6, ал.1 от Преходните и заключителни Разпоредби на КСО - т.н. "ТАВАН" на пенсиите - е най-въпющото нарушение на Конституцията. За каква правова държава говориме, за каква Европа ?! И т.н. депутати се правят на слепци, или са неграмотни, или не са я чели (което е същото). А неграмотните нямат място Народното събрание.
М точка (нерегистриран)
Съгласна съм, че неграмотни и некомпетентни нямат място в НС - което ще рече една ОГРОМНА част от сегашните депутати! Закони се съставят и гласуват от артисти, спортисти... от всички други, само НЕ И ОТ ЮРИСТИ ?! Моите уважения към всички тях, но ТОВА Е БЕЗУМНО И АБСУРДНО !
Сетил (нерегистриран)
си сега, когато куп хрантутници по разни съвети на директори трябва да се пенсионират? Това ли е проблема на хората? Една шайка въртяла се 30г из креслата, откраднала пари за три поколения сега реве и за пенсия? 80% от тези, които защитаваш трябва да са в затвора
Най-фрапиращото (нерегистриран)
е друго. По конституция всеки има право на безплатно здравеопазване. Да виждаш такова у нас?
голю босев (нерегистриран)
Герджиков според тебе битият бит баният бан, народът пребан. Демек който намазал дебело филията не трябва да го съдим. Нали ти и такива като тебе правихте законите за давността, и положихте основити за разграбване на държавата.
Няма да се оправиме (нерегистриран)
Нападат те с нож- трябва да отговориш с нож !? А ЕДИН РЕЦИДИВИСТ ДАЛИ НЕ Е МНОГО ПО-ПОДГОТВЕН ДА ИЗПОЛЗВА НОЖА КАТО ОРЪЖИЕ ?? Това ли им е "доброто" правосъдие. А конституцията - КАКВО ? Направена не от 200 , а от 400 велики депутати !
stan_posta@
Никъде няма такова изискване в закона, това са кръчмарски приказки. Законът дава право на гражданина да се защити от противоправно нападение както намери за добре. Единственото изискване е да няма "явно превишение на пределите на неизбежната отбрана". Останалото са приказки от селски вечеринки. Защитата с огнестрелно оръжие срещу нападение с хладно оръжие си е съвсем законна неизбежна отбрана.
НАЙ
Депутатите забраниха рекламата на хазарта в медиите (снимки/видео)
Мъж със самурайски меч уби 13-годишно момче и рани четирима в Лондон
Полицаи с щитове прочистиха Колумбийския университет (видео)
Ратифицираха изменението по договора за F-16: Доставките стартират в края на март 2025 г.
Радев и Йотова остро разкритикуваха кабинета за размразяването на частната детска болница
Руската армия отново атакува Одеса с ракети
"Тренд": 41% от българите смятат, че сме спечелили от членството в ЕС
Полицаи с щитове прочистиха Колумбийския университет (видео)
Ратифицираха изменението по договора за F-16: Доставките стартират в края на март 2025 г.
Киев обвини, че Москва е атакувала Одеса с касетъчни бомби (видео)