Танев определи учебниците като буре с динамит

Образователният министър проф. Тодор Танев определи съдържанието на учебниците като буре с динамит.

Обратно в новината

Коментари - Танев определи учебниците като буре с динамит | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Има от всички прослойки,не омаловажавай бившите политици демократи-антикомунисти от прехода,мутрите,дпс заменките с оедряване и други подобни земеделски войни на демокрацията!

а като си помисля само каква здрава борба падна за да се стигне до това унизително положение на долното падение на българското учение и учреждение. важно е, обаче, че всички са доволни... в кочината - наречена съвсем справедливо кенеф. грух-грух..

От последните 70 год. , като изключим четене и писане и писане, в основата си е схоластично и манипулативно. То не изпълнява истинската си функция, а има за цел механичното и безкритично усвояване (и средството за това са оценките) на определен обем от "санкционирани" факти, представяни като знание, целта на което е да се подготвят послушни и лишени от разсъдъчна способност служители в държавната м ашина, без значение как тя е наричана от гледна точка на определена идеология или политическа система. Т.е. това образование е (вкл. висшето) не дава положително знание. Човек, лишен от любознателност и непредубеден ум, всъщност си губи времето да участва в бизнеса, наречен "висше образование" (с изключения като строителство и медицина...).

Евала на този министър.Дано да има време и сили да оправи така западналото ни образование. ...и да се пребори със самозабравилите се професори, които пишат на "високо академичен"език учебниците

Крайно време е професорите да започнат да пишат на "нисък акадамечно-подобен език", така децата на всички чалгари ще могат да вдеват за какво им си говори, пък и ще имат основание да се присъединят към тейко си, кога се изцепи на пет ракии:"Иййбал съм го у професора смотан!"

И защо професорите трябва да пишат учебници за началното и средното образование,след като има достатъчно специалисти-педагози по предметите?Пак за пари от различни издателства!От доста години разни професори се упражняват и състезават в писане с усложнена терминология с академични характеристики по разни предмети,без да се съобразяват с възрастта на децата.Образованието трябва да е обобщено ,ясно и достъпно,а на практика е смесица от излишни подробни текстове на академичен език предназначен за тесни специалисти по предмета, най вече разказвателните,изключвайки математиката!

И какво ще измисли този социолог,който както самия той призна ,не е влизал 40 години в училище?Просто нищо съществено!Защото принципъте:експериментирай,докажи,приложи! А този негов състав е далеч от това.

Ами дай да сложим някой тинейджър за мистър. Той може по-скоро да е влизал в училище. Или най-добре е някое дете от предучилищната. Тогава, докато завърши 11 клас, ще може да оформя образователната система, според вижданията си, всяка година!

Какво може да измисли министъра за 5 дни или комисията да подготви нов законопроект на екс?Законопроекта е готов не от сега,по него работи и предишното правителство,проведе много срещи с учители уточнявайки проблемите,включително изнудването от разни издателства да им се купуват учебниците,изобщо търговия с образованието,която мина границите!

По данни на ЮНЕСКО през 1988 средното ни образование е на трето място в Европа (по качество). В днешно време не зная как е точно (всъщност не съм се и интересувал), но вероятно пак сме на трето място, само че от другата страна. Та се питам - защо бяха нужни толкова "реформи" и малоумни упражнения на гърба на беззащитните дечица - докато можеше само да надградим и осъвременим учебниците и системата - и толкоз!? Или (както беше писал някой по-долу) на управляващите им е нужен проЗД народ, та да си веят байрака както си искат...или пък така им е заповядано? Защо трябва да се стига до такива куриози - че аз с двете си висши (уточнявам - от преди 1989!) не мога да разбера урока в учебника по математика да 9-ти клас - за следващите да не говорим? Стигна се дотам, че през 1996 заради такъв учебник трябваше да изровя едно издание от 1967 - "Сборник по елементарна математика", издание на...БАН! И този учебник е бил пресниман от целия клас...може би заради желанието на децата да научат нещо от математиката!? И това е само малка частица от цялата трагична картина...

Защото никой не отчита положителните неща от социализма, а те не са изобретения на социализма. Социализма масово е крал от изобретенията на запада. Запада и сега има силна социална система подобна на нашата от социализма, но затова никой не говори. Никой не говори, защото няма да прибере кинтите от реформите, които правим по образец на нашите големи приятели от америка. Американците ни бутат към тяхната здравна система на частни застахователи, на частно образование, на неолиберализъм във всички сфери, на работещи до гроб пенсионери и най-важното ЖИВОТ НА КРЕДИТ, който произвежда все повече бедни и заробени хора. В крайна сметка нашият древен народец затъпя и отива към изчезване, а американците си ъпдейтват популацията с нови и нови мозъци емигранти отвън, които ще ги изстискат като лимони и когато стигнат 50 годишна възраст ще им бият шута като ги заменят с нови мозъци, които не са обучени по тяхната образователна система.

Ами да! Победителят взима всичко - така е от времето на войната за кълките на хубавата Елена та чак до наши дни. Преди най-ценното е било златото, днес е мозъкът. Не и у нас де... на затова го пилеем с лека ръка, пък той, горкия, става все по-малко.

Не разбирам от икономика и финанси. Но, както виждам, американците си живеят много добре "НА КРЕДИТ', много по-богато от нас. Е това не го разбирам. Та в този смисъл може би не е лошо и за нас.

Трябва да има само един учебник за всички държавни училища. Частинте училища да са си само на собствена издръжка и да си издават каквито си искат учебници. Учебниците трябва да бъдат с красиви илюстрации и схеми, които не само да са разбираеми ами и да възпитават естетика у малките. Материалът на малките трябва да е съпроводен с много нагледни примери и образни обяснения. Точно в тази възраст се стимулира въображението и от там мисленето. Материалът на големите трябва да бъде съобразен с възрастта. В момента малките са изключително много натоварени, във възраст , в която нямат достатъчно жизнен опит за да си обяснят много от преподаваните неща. В големите класове вече им е разтоварена програмата и повтарят за кой ли път Под Игото като няма друго какво. А информацията , която са им набивали в главите като малки, точно сега е момента да я учат.

Трябва да има само един учебник. Един за всичко и всички. Там ясно и с картинки да се обясни как да си свием джойнтче, от какво се определя цената на тревицата и кога е добре да си купим повечко, къде са зоните с free WiFi, как да накараме Мимето да ни пусне, как да проверим цвета на прашките на госпожата, новото в творчеството на Криско и 100 кила, как да изкараш с 5 лева цяло лето на Слънчака и как да излъжа нашите, че съм студент. Зер други знания не са нужни и само обременяват крехките мозъчета на подрастващите

Менторице, млада невесто, Да ти бе ръка трепнала нещо като кавички да турнеш на [Под игото] както си го написала, дори и да не беше успяла, щях да повярвам, че сте грамотна. Ама сега.... немога. Та поради това гледай да се по-малко произнасяш за образованието, щото не ти е свойствено. Със здраве.

Що ит от колко издателства пълниш гушка? /Оправи ми првавописа./

Неграмотният народ се манипулира и управлява по-лесно.

Аз за това следвах икономика в Берлин.

Учебниците нарочно се пишат сложно. С това се цели да се демотивират учениците да учат, да се отвратят от науката и да се отдалечават от училището.Резултатите в момента потвърждават това. Налага се учители да "превеждат" текстове и да ги диктуват на учениците, с надеждата, че все пак някаква минимална част от знанията ще достигнат до децата. А след това се чудим защо на младите не им се учи, неграмотни са и една голяма част "оцелели", ако останат в държавата, са безработни или просто напускат и емигрират. Нужни са фундаментални промени - от учебниците и текстовете в тях до активно прилагане на технологиите, но така, че да се запази водещата роля на учителя и прякото въздействие на личността му върху подрастващите. В момента масовото училище произвежда лумпени и неграмотници.Елитните училища са за малцина. А все пак нацията разчита на множеството,нали?

Само с мин.на образованието няма да стане. Трябват радикални промени в държавата и обществото.

разликата между ,,олигофрен,, и ,,кретеноиден умник,, е много малка в рамките на ,,обществото,,!!! едното за жалост е вродено и за радост ,,рядко,, , другото за съжаление го създаваме в голям мащаб и целенасочено!!! децата не работят но учат!!! учението е един вид ,,труд,,??? как казваме ,,научните работници,,!!! не може тези деца да ги затрупваме с безкраина информация и в много случаи ненужна и опасна!!! детето затова е дете!!! за да има детство!!! няма ,,кеш,, памет до безкраиност!!! в един момент ,,блокира,,!!! и няма ,,копче,, за рестарт!!! в първи клас ходихме на училище с три четири учебника и тетрадки!!! учехме но и играехме!!! имахме и едни кожени чанти които сега можеш да ги видиш само в бутиците!!! като имаше сняг ставаха и за шеини!!! всяко нещо с времето си!!! за децата детство!!! а не ,,информационни,, зобита!!! те са като компютърът!!! пълнят ли се с ,,боклуци,, ще ти върнат ,,болкук,,!!! да не ги правим на ,,интелигентни,, боклуци!!! които иска в повече може и сам!!! пример: когато се научих да чета в първи клас , прочетох три книги и до сега си ги спомням: ,,конникът без глава,, ,, капитан немо,, и ,,от земята до луната,,!!! пълните издания!!! защо си ги спомням: защото беше мое желание, а не ,,боклук,, от някои друг!!!

Защо в БГ има хора които веднага ще кажат, че нищо няма да се промени, така няма да стигнем до никъде. Всички знаят, че тия дето пишат учебниците са мафия, но не е невъзможно да се справи с тях, стига да имаш воля за това. Айде първо да видим какво ще направи Танев, а после да плюеме, повярвайте ако това остане само на думи, аз най-много ще плюя, щото имам дете в 5 клас и направо съм възмутен от учебниците.

Aз пък имам впечатление, че висшуту е на новото на средно!

Бравос! Като и ако завършиш средното, ще ти го признаят за вишу.

Хайде нека познаем какъв пост заема доктора на науките, защитил титлата си с дисертацията :""Психофизическа подготовка на оперативния състав на противопожарна охрана за действие в екстремална ситуация на пожар"? А този, който бърка Република Сърбия с Република Сръбска?

Вие, какво искате ? Да е защитил за значението на униформите в съветската армия?Един дето не е служил, войник вече защити, докторат за това!!!

Че тази психофизическа подготовка не е ли написана в техните учебници,да не са били до този момент без такава подготовка!Да не излезе ,че е "иноватор" във физическата и психическата подготовка,бря,бря!Да не би да е попреписал отнякъде или,или...дявола!

Нужни са 3 прости стъпки: 1) Изравят се учебниците от 80те години на миналия век 2) Изтриват се писанията за ръководната роля на Партията, учебниците по природните науки не се пипат.Нововъзникналите технологии - Бог да ги прости. То и сега никой не обяснява на децата какво е AMOLED дисплей. 3) Преиздават се на олекотена хартия и група кодери-доброволци ги мятат в интернет.Ако не дремят много ще го свършат за 2-3 месеца От следващата година цяла България учи по едни и същи учебници и от Дуранкулак до Петрич "османското присъствие" се преподава като турско робство. Слага се край на хранилката за странни и многообразни "творчески колективи", създали днешните безумия. Толкова ли е сложно?!?

Не, не е толкова сложно, но противоречи на приетата линия за затъпяване на народа. Прост и тъп народ се дои по-лесно.

Бай Пешо

Ами стачкувахме за какво ли не. Може би е дошло време да сточкуваме за нормални учебници.

Трябва да влезне в историята и насилственото покръстване и изселване(1912г,1944-48г,1950г ,17 ноември 1956 г, 1964 г,Смяна на имената 1972 1974 в Благоевградски регион,1989г)

Бай Пешо

Да, трябва. И за гара Буново също. Също така да се отдели цял урок за съдбата на бежанците от Беломорска Тракия. В учебниците по математика да се сложи задача колко ли долара струва днес признатия с Ангорския договор дълг на Турция за разграбените и отнети имоти на същите бежанци. Да се каже на децата, че не само в Манхатън улиците се пресичат под прав ъгъл, а и в Стара Загора, щото "присъстващите" са я изравнили със земята и са дали възможност за ново и модерно застрояване. Съгласен ли си?

Няма нужда, агент Местан за какво е, припомня го всеки ден по ТВто.

Ех, Исмаиле, имаш право, но предметът история ли е най-важен в образованието? Аз лично бих го изхвърлил от образователната програма. Нещо, което може да бъде тълкувано и разказвано по-различни начини и от различни гледни точки, просто не си заслужава да бъде изучавано.

Да, така е. Но ние сме си виновни. Няма как да се освободиш от един нашественик, да продължиш да воюваш с него, а в същото време да има негови потомци тук, останали защото им харесва. В началото са си обикновени селяни, имат за родина България, но с годините не е баш тъй. Не може да мобилизираш българи, а турците си седят до жените, щото видиш ли няма как да ги подкараш с/у събратята им и е логично, да. Но става така, че после хил. избити и вдовици българи, а турците си щракат с пръсти. Също и при др. противоречия - убиваха партизани, те пък жандармерия; после ни убиваха във ВСВ, а след това убиваха пак българи в концлагерите. А те си гледаха рахатлъка заедно с циганите /но последните все пак не са ни завоювали/. Колкото до имената - ми посочете ми някой Петър Колев примерно в УСА - там не покръстват, но искат детето ти да носи поне 1 амер. име. И какво се получава - за 2-3 поколения и не го знаеш грък ли е, поляк ли е, българин ли е. Иначе нищо лично, но просто ситуацията е такава. Има и др. народности в Б-я, но никой от тях не е бил поробител или просто нещата малко са се менкали с някои от тях /гърците имам в предвид по морето/

През 1913г. изселването е по договор,мюсюлманите към Турция,а българите християни към България,който желае!Но въпреки това тук са останали много мюсюлмани,а десет пъти повече българи са дошли насам!След това доста мюсюлмани са се върнали и са разпродали имотите си,въпреки договора,защото българските власти са били много по толерантни!А е известно че и много българи са приели насилствено исляма през вековете,съответно с променени имена,знае се и за еничарите с хиляди отвлечени още от деца и ислямизирани,така че генотипа в Европейската част на Турция е много близък!

Браво на момченцето. Бързо схващаш. Старата система явно е била много добра, след като излизахме трайно грамотни за цял живот. Трябваше само да се изчистят простотиите на комунизма и да се осъвремени информацията. Иначе метода на разказване на уроците, изгражда в хората система да се концентрират и да могат да възпроизвеждат информация, да говорят и да си подреждат мислите. С тези тестове направихме младежите хазартни личности. Един учител направил опит на матура и заградил всички отговори /а/ и изкарал три и нещо. Успех

КОЙ ИЗМИСЛЯ ПРОГРАМИТЕ ? САМО НИ ГО КАЖЕТЕ , НЕГОВАТА....( ТУКА СЕ АВТОЦЕНЗУРИРАМ, ДРУГАРИ ОТ ДИРА, ДА НЕ МЕ ТРИЕТЕВ, НАЛИ)

Не е нормално децата в първи клас още от първия месец да правят модели на изречения, да решават задачи с по 2 неизвестни, да учат английски език и т.н.

5 помагала по математика и 6 по български. чантата нна първокласника е 4 кг - в нашия клас 65% от децата са с изкривявания - констатираха го медицински лица!

го набарам тоя , дето е измислил програмата за 1-ви клас, само 1 път ще го ударя по главата с раницата на дъщеря ми! за 2-ри нема да има смисъл!

Ами вие защо му разрешавате да носи толкова тежка чанта?

Детето ми проговори на 4г и мога да кажа, че не е много по-умен от другите деца, но няма никакви проблеми с материала за първи клас! Учебниците са написани добре, трябва внимание от родителите към децата.

"Отворено писмо до бъдещия министър на образованието" - из социалните мрежи се споделяше това отворено писмо. Дано министър Танев да намери време и да го прочете, защото там е засегната цялата гнила структура на образованието ни.

Политиката на ДПС да се подменя съдържанието на учебниците е много опасна.

Образованието е част от националната сигурност. Дори само заради това тази етническа партия трябва да бъде забранена

Нещастието ни г-да професори е,че днешните деца нямат положителни примери за подражание.Както знаем в тази възраст това е основополагащо за формиране на характер и поведение.

Висшето образование е паднало на нивото на средното - от училище излизат абсолютни празноглавци. Важен е броят самостоятелни публикации, статиите в съавторство е ясно как се пишат. Студентите не се интересуват от цнания, а от ходатайства. Доцент във ВУЗ

Хубаво че си признахме че образованието е пълна мъка. От калпав учебник, на луда цена, до ниско квалифициран учител. Само дето не виждам решение. Повечето индустрии в БГ имат нужда от ниско квалифицирани кадри, които не емигрират. В България има добро образование в 20ина средни училища в големите градове и в няколко частни. Висшето е добро само в частните и в чужбина, майка. Ето ви и още една истина - нещата скоро няма да се променят. Решението е супер лесно - в центъра се поставя ученика и неговият интерес, а не този на издателството и на учителя. Само дето това няма начин да стане за масовия ученик.

Забрана за политическа дейност на всички партии и лица от т.нар. "преход", който по същество е национална катастрофа и геноцид 60 000 избиратели, по териториален признак, избират най-достойния сред тях да ги представлява. На 6млн. избиратели това прави 100 народни представителя. Избирателите от избирателния район имат право да отзовават своя избранник по всяко време с референдум. Референдумът може да се инициира с подписка от 6000 души. Образователен ценз Възрастов ценз

И това какво общо има с темата?

В общество в което забраняваше на граждани да упражняват политическа дейност без да са извършили криминално деяние съм живял достатъчно. Не беше добре, въпреки, че всички бяхме убедени, че ако не изповядваш комунизма като идеология си враг на народа. Всички сме участвали в прехода - всички до един. Включително и тези, които са напуснали държавата. А относно ценза - почне ли се със забраните се стига до Диктатура.

Напълно си прав. Разбира се, че 100 пъти е по-добре един голям жилищен комплекс или градче или група малки селища да се представлява от човек от този район, а не някой поседен от "горе", верен на партийните далавери човек...

Много си "УМЕН"-точно сега ученика е в центъра.Когато това се промени-и всеки си разбере задълженията-тогава ще има промени на всички нива

Просто не мога да не ви отговоря. Как ще е ученика в центъра, вие сляп ли сте? Идете в което искате западно училище да видите какво значи обективно оценяване, обратна връзка, избор на предмети и концентрации, толерантност, уважение и тн. В БГ се натриса една програма без почти никакъв избор, учебниците се избират от преподавателя по финансова мотивация, да се купят колкото може повече от всичко и да се вземе процента. На учителя не се търсят никакви обективни критерии за резултатите на ученика, а за обратна връзка и обективно оценяване и дума не може да става. Да не говорим за физическото и вербално насилие в нашите училища. На запад тези издънки ти седят в досието до живот и не се толерират.

Докато има делегирани бюджети това няма как да стане, за съжаление.

Това е, това е, това е може би най-същественото! Да се разкъса обвързаността на парите с броя на учениците!

Абе какво образование, какви 5 лева? Да вдигат таксите и приема да стане без изпит, учебниците да се пишат от професори, купили дипломите си от Женския пазар , а в учебната програма да се включи дисциплината "История на ГЕРБ"!

Брех, открихме топлата вода, професоре! И кво прайм сега?! НИЩО, така, както е било 25 години!

Още ли преподават на децата като абсолютен факт теорията на относителната глупост на еврейна Айнщайн и теорията на еволюционната нерелигиозност на еврейна Дарвин? Че те учебниците са пълни с пропаганда и промиване на мозъците!

Защо в христоматията за 9-клас се учи ивангелието.Нали религията е забранена в светските училища.Карат се деца нехристияни да боядисват яйца.Ами аз например искам всички деца да празнуват байрям и да правят баклава.

Исмаилчо, объркал си посоките яко - с баклавата и байряма по-на юг.

Ами ще съдим МОН и ще видим кой на коя посока ще плаща.

Защото в България живеят християни , бе борсук! Като искаш , торбата, ляба и за Турция, ша ти е.. майката скапана, малко сте се гаврили с нас пет века, а сега ще искаш- КАПУТ СКАПАН!

И мюсюлмани живеят. Както и евреи.

Исмаилчо като не ти харесва отивай си в Турция!Тук сме християни,по-добре без вас даже!

Балканите се управляват най-малко 500г от мюсюлмани. Та за собственост по давност може много да се спори .И аз мога да ти кажа .Тук сме мюсюлмани заминавай до р. Волга.

Исмаиле,освен,че се учи Библията, в пети клас още се учат повечето от празниците на различните етноси- и на християни, и на мюсюлмани , и на евреи. Поне в моя град и в моето училище ние християните черпим всички за нашите празници, а за мюсюлманските се включваме с радост ако ни поканят. На децата им е много интересно да боядисват яйца. Мюсюлманчета са признавали, че за Великден майките им боядисват яйца да се радват децата. Всички знаятсмисъла на Великден, На Курбан байрям и напрежение между децата и родителите НЯМА.Честитим си взаимно и царува мир и уважение.

И мюсюлманите трябва да са информирани за религията на християните,виж че им харесала!Живеят в християнска държава,много преди диваците да я завладеят и стопират в развитието!Освен това не си прав,всички религии се изучават информативно,не може да си тапа и захлюпен!

За съжаление учебниците ни ги пише Сорос с неговите НПО-та и мозъчни тръстове, особено историята и българския език. Във всяко нещо вкарва Джереми, Лора, хелуин... Учебниците трябва да са едни за всички и да ги прави БАН с доктрина за родолюбие, българщина, обаче ЕС и САЩ желаят вурстове, глобално правителство, отмиране на държавите, да няма семейство...

Откъде ви събират вас слабоумните. Да не са закрили помощното?

Даскале, вий сте ясни - подбрани сте най-тъпите, долните и неграмотните, за да деградирате децата ни.

Законите и учебниците се пишат под диктовка на НПО-тата от американско-сороската хранилка.

"Танев бе категоричен, че отдавна познава проекта и го е обсъждал с много хора, включително с Милена Дамянова от ГЕРБ." Г-н министър не се консултирайте с неграмотни хора. Те могат само да мислят за простотии, но не и за образователната система. Мнението ми е, че е необходима цялостна концепция за образованието. Ако се работи само по средното образование, пътят към тоталното опростяване е посочен. По част от него вече усилено се върви. Не са криви новите професори, а старите павила за израстване. Не казвам, че новите са съвършенни. Прочетете внимателна ЗРАСРБ и ще видите колко противоречия има в него. Кой е виновен?

Нужна е концепция за образованието с визия за поне 50 години напред. Нужна е национална доктрина за младото поколение и визия за България поне с 20-30 години напред. Надпартийно!С национален консенсус. Преди време в интернет се бяха нароили работни групи по тези въпроси. Снесоха се идеи-златни ябълки, които след това бяха употребени от партиите за да привличат балъците. така златните ябълки бяха стъпкани от свинете.

Да се въведе БДС на учебниците.

Ти си на 7 години и почваш да учиш математика. Правилният начин за това е първо да научиш какво е това понятие "число". Ето едно определение за него. "Числото представлява абстрактно математическо понятие за означаване на количество, броене и измерване." Обаче понеже си на 7 години трябва да разбереш какво е това "абстрактно"и"количество". Що се отнася за "броенето" аз съм сигурен че вече на тази възраст това понятие си го разбрал от живота.

По-нагоре нещата стават още по-зле! Веднъж се зачетох в учебника по литература на дъщеря ми за 11 клас - отвратих се от начина по който сухо, схематично и бездушно се прави "описание" на едно литературно произведение! Ако съм на детето - никога няма да проявя интерес към самото произведение, описано по този начин!!! Добре че от малка е свикнала да чете книги, да се наслаждава на четенето и сама да си прави изводите от прочетеното, а не да попива клишираните изводи на "великите литературни корифеи"!

В интерес на истината с филологията и литературата като науки не се разбирам особено добре още от дете. :)) Това обаче не означава че не ги познавам, и понеже са субективни в по-голямата си част това ме кара да се чувствам несигурен. За това предпочитам такива неща като математика и физика например. И нещо много важно....хора разбиращи от всички науки са само единици и ги наричаме гении а другите могат да са такива само в едно нещо или няколко подобни. Това също трябва да се взима предвид в училище.

по един учебник (особено по истирия) по всички предмети издаван от МОН и толкоз. издателствата да се издържат от други книги. навсякъде да се учи едно и също, щото сега на едно място учат едни произведения по литература, на други места - съвсем различни и накрая на матурите става...

Гледах някакви теми по литература за 7-ми клас. Е съжалявам ама има неща, които можеш да възприемеш едва след като натрупаш житейски опит и не зависят от това дали си умен или тъп. За 30 години явно предмета литература не е мръднал и сантиметър - децата биват карани да пишат по теми за които нямат достатъчно житейски опит. И за да имат 6 трябва да пишат неща, които не разбират и не е редно да разбират.

"Буре с динамит" е цялата образователна система.Децата ни излизат все по неграмотни,и за това вина има Я.Т. от как се пръкна тя да защищава учителите ,правата им,работното им време,заплатите им те не са учители.Те са еднолични търговци на частни уроци с много права и никакви задължения.

Хубаво е да се изказвате само ако познавате добре системата. Голяма част от учителите не дават частни уроци, Янка Такева не ги защитава , а продава интересите им при всеки удобен случай, голяма част от родителите очакват освен да обучават и да компенсират възпитанието от първите 7 години на децата(предучилищен период да подчертая), обществото ни демонстрира надмощието на модели на поведение от типа чалгаджийка, новобогаташ и безскрупулен политик и т. н. Да не обвиняваме учителите затова , че ние не си изпълняваме отговорностите както трябва! И да подчертая - децата нямат вина за всичко това!

системата ни е отдавна морално остаряла.Още от времето на бай тошо,когато деца заминаващи в чужбина там бяха с един клас по -нагоре.Примерно ученик пети клас тук,там беше 6-ти.

Аха... разбрахме. В продължение на години училището е било експериментален полигон, лаборатория или "нещо" от този сорт, даскалите - лаборанти, а нашите деца - опитните мишки! И трябва да се радваме, че най-накрая някой викна "Царят е гол"! А какво правим с роботизираните машини за решаване на тестове, в които се опитвате да превърнете децата ни, изроди алчни и некадърни?! Сега тепърва ще ги учим да мислят, така ли?!

Средното образование, професоре, само на хартия претендира "да се превърне във висше" - всъщност, при тези учебници и методи на преподаване отдавна се е превърнало в начално. Българчетата са най-неграмотните в Европа - това е доказан факт. Масово нищо не знаят, не могат да се изразяват нито писмено, нито говоримо, от нищо не се интересуват, за нищо не мислят, освен за пубертетските си мании, каквито всяко поколение е имало, но никога не е било толкова обсебвано от тях. За да ни хвърлят прах в очите, медиите ни показват от време на време успехите на българчетата на международните олимпиади, но ние трябва да знаем, че тези деца са единици и че всички те заминават да учат и да живеят в чужбина.

най-лесния начин да откажеш някой от учене е да му проснеш един материал на полуразбираем език, ще ме го обясинш от тук от там колкото са ти часовете отделени за него и .....искаш бърза интерпретация .Ако не стане ,ученикът е нарочен за тъп мързелив и все в тоя дух.Така се постига и отвращение към всякакъв вид учене и по-лошото е че тези хора в последствие в живота имат понижено самочувствие и липса на желания за борба да се докажат че са добри

С въвеждането на "демократичните" "промени" в образованието единственото , което се постигна беше пълният срив в системата!!! Учебниците се "пишат" от "учени" , които НЯМАТ никакъв поглед върху системата за образование в средния курс!!!! Наложително е УЕДНАКВЯВАНЕ на учебниците в цялата страна !! Специално за средния курс трябва да са съобразени с изискванията на висшите училища, да подпомагат обучаемите !! Учебниците и помагалата към тях да са на ДОСТЪПЕН и РАЗБИРАЕМ език , а НЕ пълни с чуждици!! Авторските колективи да са от преподаватели в СРЕДНИЯ курс и от университетите!!! От 1 до 4 клас ДА НЕ СЕ ДОПУСКА преминаване в по-горен клас , ако материала НЕ Е УСВОЕН поне на нивото "добър"!!!! Иначи "тикаме" децата до задължителното "началното образование"!!!!

Напълно солидарна с написаното.

"...вкарването с обувалка на някакви формули по съвсем конкретни научни знания с тотално скъсване на технологията на мисленето." Каза технологът-политолог Танев. Това като по Илф и Петров "лекар-общественик".

Докато има монопол при издателите на учебници, така ще е.

не било тикви ами картуни НАРОДЪ го е казал: Докато умните се наумуват, лудите се налудуват! А според мене, е че докато няма ЛУСТРАЦИЯ и за всяко нещо едно име, и всяко нещо на мястото си - ТО НИЩО ДОБРО! НАРОДЕ, СПИШ ЛИ, КЪДЕ СИ ???? ХОРА, БДЕТЕ !

"..и колко статии има." И доцент, и доцент. Като Орхан Исмаилов. Той колко стати и студенти е имал?

Колко студенти си имал не е важно. Важно е колко студентки си имал.

Всеки идиот станал министър на МОН, като първа идиотия почва да изпълнява нечия поръчка за смяна на учебниците или правилата за научни степени.

Дори и по мое време, когато учех се натъквах на понятия които никой не ми обясняваха какво значат. Сега е претъпкано с такива неща. Всъщност това е основният проблем за неразбирането на учебната материя. Нека дам пример. В математиката се започва с определението за число. От тук нататък когато срещнеш думата число ще знаеш за какво става въпрос. Ако обаче никъде и никога никой не ти дал определение за число....каква математика ще учиш от тук нататък. Това се отнася за всички предмети. Не трябва ученици да бъдат оставяни сами да се досещат какво е и искал да каже автора. Та нали точно това е смисъла на училището. В противен случай всеки сам както може.

Ахъм, затова викат цифри на бая големи числа и прочие простотии, ама....

Дори и Пленята прави тази гпешка.