Българчетата – най-слаби в Европа по четене и математика

Българските ученици са показали най-слаби резултати по четене и математика в целия ЕС. Това показват сравнителни данни на Европейската комисия, която отново призова за реформи в сферата на образованието у нас.

Обратно в новината

Коментари - Българчетата – най-слаби в Европа по четене и математика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Недоумявам, как е възможно, от първи места в подобни класации преди години, сега да сме на последно място! Всичко свързано с образованието на децата ни е изцяло "захвърлено" на родителите и семейството, а ние като родители сами не бихме могли да водим тази битка. Докога ще запълваме дупките в образователната ни система със собствени сили и средства? Нима не плащаме достатъчно данъци...За какво всъщност отиват парите ни след като образованието и здравеопазването ни са на толкова ниско ниво...

Циганите вдигат % те.Нашите деца носят медали от световни първенства и конкурси!

От кого зависи образоваността на учениците? От учителя, разбира се...

"От кого зависи образоваността на учениците? От учителя, разбира се... " Ами ако учителят вземе да пише 20 двойки и остави да повтярят учениците, дали няма да го изгонят, защото най - малко родителите ще направят революция. В условията на демокрация накзанията са на втори план и учителят трябва да може да мотивира учениците да учат и да има стимули от всякакъв вид материални и морални. Но все пак всичко си зависи от учениците в крайна сметка, ако са научени , че най важното е да се научат да крадат и просят , тогава нещата стават много трудни.

Глупусти на търкалета. Сигурно са провеждали тестовете с циганчета, за да имат таквиа резлтати. Нашата образователна система даже претоварва децата със знания. Тук това, което се учи, там го учат (ако изобщо учат някои неща, които ние учим) 2-3 класаа по-късно. Примерно таблицата за умножение ако тук се учи във 2-ри клас, в други държави се учи в 4-ти клас.

Въпросът е не кога се учи, а дали се знае. Във всеки случай едни такива тестове не са сложни . И е хубаво да се пуснат online. Да се дадат средните резултати за всяка една европейска страна. Да се разбият тези резултати по възраст , пол , етническа принадлежност , ако това не бъде сметнато за дискриминационно. Накрая трябва да има и в един pdf файл например знанията , които трябва да има един грамотен ученк по различни дисциплини: четене, смятане. Едни такива тестове е хубаво да има за висшите училища. Като естествено всеки един университет си има уникални тестове. За да се ползуват pdf файлове с лекции , може би трябва да има някаква такса като студентите од ВУЗа имат привилегия да ги ползуват безплатно. И може би трябва да има един базов минимум , който трябва да се покрива от всеки ВУЗ. В тези тестове всеки един ученик или студент трябва да може да се включи online и да провери знанията. В това отношение някъде има задочно следване по интернет. Но и получаване на знания чрез интернет , ако те са ви необходими също е полезно. Хубаво е да може да се учат например чужди езици online и да се полагат изпити срещу някаква такса , ако ви е необходим сертификат.

Нали това беше целта... Прост народ..........

Хайде сега политиците ни да се изкажат по темата!Министрите по образованието -всички, през годините на прехода!Та нали в крайна сметка това е резултат от тяхната работа,подплатена инъче с доста тлъста заплата!...

Има истина в това, което се пише, но не мисля, че нашите деца говорят по-малко чужди езици например. Я идете във Франция и пробвайте колко от французите говорят друг език. Може да намерите да говори някой малко английски и нищо друго. Така е и в Англия и в почти всички други европейски страни. А това, че са неграмотни повечето деца е така. И тук проблемът е комплексен. Това е политика провеждана от всички правителства вече 20 години. Простите и неграмотните се манипулират и лъжат по-лесно, а са и по-зависими. От друга страна родителите нямат време и желание да дообразоват децата си и разчитат на училище, а там е мъглявина и тъмнина. Също не бива да подминаваме и факта, че образованието извън училище е скъпо начинание - езикови курсове, рисуване и т.н.т. А навремето, когато растяха моите деца, тези занимания бяха евтини и достъпни за всички. Целта е ясна и видимо дава резултат. Неграмотни и без специални умения - лесна плячка за политическата класа. Много може да се говори и пише по въпроса. Децата не четат книги, не учат стихотворения наизуст, не разказват уроци пред съучениците си, нямат никакви умения, освен чатенето в мрежата.

В добавка новия "проектозакон" предвижда да се намалят часовете по информатка, информационни технологии и математика за всички. С по-малко часове по математика, информатика и ИТ вероятно ще "подобрим" уменията на учениците в математиката и компютърната грамотност. За сметка на това часовете по физическо възпитание и спорт се увеличават и вече са повече от часовете по български език и литература. Явно това ще подобри и четенето. Пардоксалното е, че дадоха на учителите да предлагат промени, но отдолу беше написано "часовете не подлежат на корекция".

с патрони като барека, които в 10 реда текст правят по 30 грешки, няма как да е друго сред учениците

Абе спрете тия тъпи банери, как да Ви четем новините?

Толкоз за "ученолюбието" ни. През декември ще излязат и официалните резултати от PISA 2012. Предвид горната статия, повод за радост или гордост едва ли ще има. Затова пък фракцията на "глупости, нашите деца са най-умни" ще има база за размишление и търсене на слабости в методиката на изследването. За да няма отстъпление от изпитатаната практика на бълг. килийно образование: "разтуряйте седянката", а учениците да научат до края на годината поне 10 стихотворения наизуст.

за това си заслужава да се протестира. Продължават да отиват много пори за милиционерите. ДА СЕ НАМАЛИ БЮДЖЕТА НА МВР, да се направи там оптимизация, да се ПРЕСТРУКТОРИРА РАБОТАТА ТАКА ЧЕ да се вдигне нейната ЕФЕКТИВНОСТ. И тогава ще има повече пари за образованието.

На пълно те подкрепям. Не виждам и грам свършена работа от мвр. Освен че работят само за себе си.

Започвам да си мисля , че това е целенасочена кампания да ни изкарват най зле във всичко. И най лошото е , че постоянно ни развяват някакви доклади , писани от незнайно коя комисия, на които им се обръща голямо внимание. Истината най вероятно е друга.

това е европеиска тендензя от години! нали ако шефат ти ти каге, че си необрасован достатачно, сте приемесч всяка работа и са каквито и да е пари. но... ние сме балгари! бадете сдрави! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Ужас, то има ли вече някой показател по който да сме добре? Все сме най-зле в Европата. Че децата не им се учи, така е, че образованието е зле, така е. Но да не забравяме че почти половината от учениците в началните класове са с различен от българския майчин език, а и знаем колко "поемат" в училище.

Има една страна в света ,където има специална полиция, която издирва ученици които са се скрили за дз учат допълнително потавани,мазета,покривииизиставени къщи.Там объчението е превърнато в култ.Там се гледа не дали си с више, а кой преатижен университет си завършил.Докато при нас вишист работи работа за среднист ие подчинен на мама и тати синчето с основно образование с купени дипломи.Такиеа ни и управляват,затова ни плюват от всякъде.Много жалко че позволихме да ни превърнат на такива родоотстъпници,много жалко.Та тази страна за която писах е 13 по развитие в света.

Най-неграмотни сме по разбойничество, пиратство, лицемерие и колониализъм. Не можем да се мерим със световните лицемери, като Англия, Франция, Холандия, Белгия и пр. разбойници.

Не е като да не си прав/а, но в случая става дума за друго ;-)

Ясно! То като не можеш да четеш,как да разбереш задачата по математика.

Като не можеш да четеш повтаряш първи клас докато се научиш.

Victoria

За съжаление тук се вижда колко добре си е свършила работата пропагандата, а именно - с мита за нашия велик и несравним ум и златните медали по математика. Вместо да четете пропагандата, поговорете с няколко учители по математика. Положението е плачевно. Това че има някой и друг проблясък не отменя факта какво е масовото състояние. А то е - ПЛАЧЕВНО !

А бяхме едни от първите в света!!!Но прост народ се управлява по лесно ,дай им чалга и нещо като храна и готово...

пак глупости затова вземаме международни награди по математика *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Това са манипулации и глупости,но поне да не се публикува в Б-я!как тогава нашите специалисти-висшисти са толкова искани на Запад?! Само искат да ни смачкат самочувствието,колкото е останало!Никога западните страни не са ни уважавали и смятали за равни и сега е така!

Да :) Нашите "висшисти" на запад мият чинии, а "висшистките" ни ги взимат на "работа" на запад само докато навършат 30-35 години (защо ли?!) :))) И как няма да ги искат - по-дресируеми са от шимпанзе, а ядът по-малко. Колкото до "професорите" ни - те или ни "оправят" или псуват и ритат топка, или в най-добрият случай въртят "бизнес" с роби...

Висшистите, които са търсени на Запад, не са завършили висше в БГ, а в някой престижен чужд университет. Българинът има потенциал, но не може да го развие в скапаната ни страна.

Няма ли такава информация и за т.н. студенти? Да вземат да изнесат информация и за оценките на окупаторите в СУ и как са с изпитите! Така може да стане ясна и причината да лежат в СУ. Както са тръгнали с призивите си към подкрепящите ги, може да превърнат университета в МОЛ. Някой ще им потърси ли сметка за нанесени щети и разходи за ел. отопление, вода и други консумативи?

Това е толкова вярно, колкото е вярна и статистиката, че сме на последно място по чужди езици. И се прави с цел средностатистическият западняк да се има за голяма работа и да не писка по време на криза, защото, виждате ли, има и такива кофти страни кати източноевропейските. Виждала съм откровено изумление в очите на чужденци, че ние сме нормални хора и не ядем деца за закуска. Това е едно. Второ, от години се говори за санкциониране - по някакъв начин - на ромски семейства, които не си пращат децата на училище. Този процент също тежи. А инак че може да се желае още мнооого от образованието, може. Само си вижте постовете...

Как така хем сме най-слаби по четене и смятане, хем все сме или първи, или сред първите на олимпиади?!? Кои са по-силни от нас - французите, дето правят по 13 правописни грешки в три изречения и не могат да сметнат наум 10 % отстъпка ли? Или пък, може би, испанците, които ни питат колко часа назад трябва да си върнат часовниците като кацнат на литище София?!?

За олимпиадите се подготвят десетина ученика, които са показали, че имат знания и интерес към определен предмет. Тука ти говорят за средното ниво, което е проверявано чрез тестове сред хиляди ученици.

добре бе, ЖУРНАЛЧЕТА, къде отиват тогава най-много пари? НАПИШЕТЕ ГО ПОНЕ ВЕДНЪЖ БЕ, ЛАЙНАРИ!!!!!!!!!!!

И как, като сме на последно място /по четене и по математика?!?/ сме все със златни медали на световните олимпиади, в т.ч. и по математика? А, тези - отличниците на Европа /предполагам Германия, Австрия, Франция и северноевропейските държави/- как пък един медал не взеха от коя да е олимпиада. Дайте да не се заблуждаваме- след реформата на Даниел Вълчев началното и средното ни образование е супер. Казвам го най- отговорно като баща на 2 деца- на 24 и 13 години- разликата в образованието им е космическо. Сега трябва да се реформира и висшето образование, за да може България да заеме полагащото й се място в Европа- страна с традиционно много добро образование.

със златен медал е главата ти проста! родителите плащат за извънкласните занимания ве дебил!

Това си ти, който без частни уроци не си минал, и децата ти и внуците ще бъдат такива дебили, каквито си ги сътворил, възпитал и образовал. Извинявам се на останалите четящи блога - репликата ми е конкретно насочена към дебелашката дебилност на дебила "бг"

олеолеее германия по-зле от нас в образованието ли ве? айде да не говорим глупости, другарю. Обрешков как ли е успял преди реформата на асистентчето даниелчо, направо не мога да си представя! ЗНАЙ, ЧЕ ТОВА СА УСПЕХИ ВЪПРЕКИ НИЩЕТАТА В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА НИ СИСТЕМА!!!!!!!!!!!!! ТОВА ГИ ПРАВИ ОЩЕ ПО-ЦЕННИ, РАЗБИРА СЕ!!!!!!!!!!!!!!!

Кой ти каза, че западняците не печелят медали от олимпиади?? По българските новини не съобщават за германчета, спечелили медали, така както в Германия не съобщават за българчета със злата! Разбра ли?

На олимпиадите по математика традиционно медали печелят следните ЕВРОПЕЙСКИ нации- Унгария, Полша, Швейцария и България. Любимата ти Германия не печели медали не само по математика, но и по другите дисциплини- IT, физика, лингвистика, география, където България е много силна.

Незнам защо ти е смешно?!? Аз съм учил в СМГ и съм ходим на олимпиади, но проблемът е че средното ниво на образованието е ужасно ниско. Неможеш да сравняваш СМГ с гимназията в Симнитли, Рудозем, Злокучане и т.н. В развитите европейски държави няма такава огромна разлика между училищата, били те пълни с турцис/сърби или с авсстрийци (живея в Австгрия). В малките населени места, където децата са по-малко, дори нивото е по-добро. С две думи индивидуално сме ОК, но като цяло учителите са на ниско ниво и децата необразовани. Между другото за пропуските в четенето смятам че вина имат родителите, а не учителите, защото е нужна практика, а не висене пред телевизора. Карайте децата си да четат, било то и комикси. Трябва и да преразказват, защото гладкото четене не винаги означава че възприемат прочетеното.

по надулу прочетох че трябва да се търси отговорност от учителите заради неграмотността . знате ли какви родители познавам които казват че немогат да си позволят да купят учебници на децата си а в същото време 14 годишната им дъщеля ходи на маникюр на прическа празнува рожден ден в къщи без родителите си само с приятели и алкохол които се купува от мама и тате . как след всичко това да обвиняваме учителите за тъпите си деца ако някои знае или не е съгласен нека каже.

От написаното разбрах, че и Вие сте неграмотен/а.

Аз пък разбрах, че ти си от милиционерската школа:) Познах, нали?

Така ще е докато бъдещите учители стачкуват,а техните колеги на запад залягат над книгите и компютрити.

Така е НА БСП-комунисти им трябва неграмотен електорат, които да им вялва на измислиците и да им ръкопляска на заемите от 1 000 000 000л НА ДПС- турци електората и без това е неграмотен и го лъжат както си искат! ТОВА Е ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА - НЕГРАМОТЕН НАРОД ЛЕСНО УПРАВЛЕНИЕ!

Неграмотния електорат е предпочитан от всички партии. Всеки се занимава не с това което трябва, студентите стачкуват вместо да учат, учениците слушат чалга и нехаят и после учителите виновни. Това е новото поколение на България. НЕГРАМОТНО е бъдещето на България.

Е голяма работа че са слаби по математика. Тази наука не е за всеки.

Ами да!!! Голяма работа че са слаби по математика!!! Все пак БАНКИТЕ трябва да могат да ги лъжат с лихвени проценти и банкови такси! КОЛКОТО СА ПО НЕГРАМОТНИ ТОЛКОВА ПО-ГОЛЯМА ПЕЧАЛБА ЗА БАНКИТЕ!

секс наркотици алкохол всичко това учениците го имат всеки ден пишат за препили 14 годишни за наръгани с ножове обиват се вече помежду си момичета изчезват полицията ги издирва в болниците ги ликуват от алкохолно натравяне всичко това какво ви говори че учителите са некъдърни или че от нацията ни нищо качествено няма да остане кои допусна всичко това да се случи .за 7 милонна дъържава 56 вуза събира всички завършили средно образование това никъде по света го няма прием по документи и виж студент после безработен ами като от 1 до 4 че и по нататък не трябва да има изоставащи после измисления делегиран бюджет от които зависят учениците за заплатите пишат троиките до завършването после студент и ето още един безработен

Ако България е с население 7 000 000 аз съм трамвай! Дзън дзън дзън Данилов и станишем ми въртят ръчките, като на клипа! Я имаме реални 6 000 000 я не! Всички нормални българи са в Западна Европа!!! Не в РУСИЯ!!!

ГЛУПОСТИ !!!КОЙ ГИ ИЗМИСЛЯ?????

Станишев ще е много доволен от това. Ще има още простаци които да вярват на БСП

Защо ликвидирахте добрите практики на соц.образованието-точни, ясни, конкретни теми в учебниците, ред и дисциплина в училището, дейности за сплотяване-учебни практики, военно, бригади.Явно такива българи ви трябват-незнаещи и неможещи-маса лесна за контролиране!

Не виждам как военното обучение ще ми помогне да съм по грамотен. Много се радвам че не съм ходил в казарма. Да ме превърнат в тъпа заядлива чичка...

"По-грамотен" се пише с тире, познай сам къде си изпуснал запетайката. Неграмотник си.

Казармата си е казарма за 6 месеца нищо няма да ти стане! Ти гледа някой от Анадола да не дойде да те видя как ще се справиш! Ни пушка ни читанка можеш да ползваш!

АМЕРИКАНЦИТЕ, КОИТО ДИКТУВАТ ЖИВОТА НИ ИСКАТ НАРОДА НИ ДА Е ПРОСТ, БЕДЕН И БОЛЕН. ДРУГ Е ВЪПРОСЪТ, ЧЕ НА УЧИТЕЛИТЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПЛАЩА СПОРЕД ЗНАНИЯТА НА УЧЕНИЦИТЕ - ЗАТОВА ИНСПЕКТОРАТЪТ ПО ОБРАЗОВАНИЕ ТРЯБВА ДА ПРОВЕРЯВА СИСТЕМНО И ИЗНЕНАДВАЩО ЗНАНИЯТА НА УЧЕНИЦИТЕ И СЪЩИТЕ НА УЧИТЕЛИТЕ, ЧРЕЗ ОТКРИТИ УРОЦИ! СРАМОТА, ЧЕ БЪЛГАРЧЕТАТА НЕ МОГАТ ДА ЧЕТАТ И СМЯТАТ!

Простия народ гласува за бсп.Американците не искат да са комунисти на власт. Значи нямат никаква файда да е прост народа...

Кой как прецени, че сме на последно място, кой определи критериите докога ще слушаме какво ни диктуват и ние като овце да изпълняваме. В навечерието на Дяна на будителите се пробудете и вижте накъде вървим. Защото сме неграмотни вземат децата ни навсякъде в чужбина изтекоха ни мозъците навън и се оголихме, какво правим събудете се бе хора стига с тези глупости.

Логично днешните капиталисти-номенкратурщици, родени в една нощ с парите на Партията, са усвоили полиикономията на социализма. Обратно на казаното от класиците, нашите босове-мутри разграждат образованието на подрастващите, сриват системата на обучение, дават простор на идиотските идеи на ГЕРБ, саботират, провалят, разграждат. Усвоили се едно правило на пещерния капитализъм - на страната трябва евтина, покорна, необразована и лумпенизирана работна ръка. Млади хора без знания, култура, без езици, без бъдеще. Защото простият не може да прави леви революции, не може да бъде заплаха за криминалитета с власт. Неграмотният можеш да манипулираш, да смазваш, да гониш от страната. Затова България покрай останалото, се превръща в милионна циганска държава на скотове, а не хора. Този процес обзема и българите, традиционно образовани и умни. Доказателство - протестите, платени и неестественни. Преди да псувате, помислете реално.

Качеството на образованието е пропорционално на възнаграждението на и уважението към българския учител.

Каквато е квалификацията- такова е и възнаграждението. За повишаването му- атестация и защита на възнаграждението.

Публикувайте данните и критериите за обобщенията. Как се сравнява четене на толкова различни езици? Кой какво разбира под математика? Кой е правил анализа? Кой ви предостави информацията? Това е изключително важен въпрос за България. Затова е голяма безотговорност да се поднася тази антибългарска непроверена и неанализирана от фактическо и методологично естество новина.

Абсолютно точно. Наблюдавам и игрите от типа Стани богат. Тук въпросите са най-трудни, наградите най-ниски. Обаче упорито ни се насажда, че сме втора категория хора по всякакъв начин.

Вчера бях на среща с инспекторката ни по специалностите,които преподавам-биология и химия,човекът и природата...Общо казано часовете ще се намалят, материала се обединява като се сливат до 4 теми в една...какво да ви пиша ...учебниците пак ще се сменят за следващата учебна година,като тези които ползваме в момента са сменени преди 3 години, а искаме от родителите да си купуват учебните тетрадки и казваме,че образованието е безплатно... нямам думи!

Лили, как ще обясниш твоята неграмотност, която се набива в очи? Иначе - всичко казано е вярно.

Щом си толкова грамотен-коригирай!Ще чакам, за да прочета.

Какви сте вие, бе? - Западняци! Е как западняци могат да бъдат по напред от нас??

Това никога не е било както и никога паметника на Левски не е оскверняванл Ето докъде ни доведоха мафията и тройните коалиции Цинизъм и робство

....няма нищо чудно..то българчета няма отдавна - има само циганчета

Та образоването ни си има своята логика, но тя не е европейска. Има много учени у нас и те трябва да ядат нещо. И затова много университети. Съответно голям брой студенти. При това положение не може да се очаква задълбочени знания от кандидат студентите, Те трябва и да имат диплома за средно образование. Следователно тя трябва да се взема по - лесно. От друга страна има професии , които не изискват висше образование ,а средно или основно . И една минимална грамотност. И най - после гордостта на образователната ни система лауреатите на ученически олимпиади. Един лауереат на такава олимпиада е гордост за елитното училище и това е пропаганда в условията на едно соц. и пост соц. общество. Аналог на това е примерно високото спортно майсторство по даден спорт, който иначе не се практикува масово. Та един медал от ученическа олимпиада открива възможност за стипендия в елитен унивеситет и това е допълнителна мотивация.

Информацията е меко казано недостоверна т.е. опашата лъжа . Няма олимпиада по физика , математика или естествени науки , която да не е спечелена от Българчета . Факти, които могат да се проверят. Това етнически толерантно ли ви е ??? И всъщност за толеранс към кой точно етнос става дума ??? Аз съм Българин и си мислех , че списвам в Български сайт. Явно греша...

И понеже има една ШЕПА българи с медали от олимпиади и давай да мислим, че ВСИЧКИ българи могат да ги изкарат тия медали ?

Ей, медията!! Стига сте ляли помия, започва да дразни вече! Едно от малкото неща които НЕ МОЖАХА да унищожат до сега от социализма е сложността и качеството на материала които се преподава. Единия ми внук учеше тук до 5 клас и говореше как по математика си учат десетичните дроби. Преместиха се в Англия, и разправяше че в тамошния еквивалент на 6 клас, по математика им давали задачи от типа на "Колко е 100 - 1?", а на всичкото от горе дори и нямат "География" като предмет - за какво им е на англетата да знаят какво се намира извън Англията и САЩ? Така е в Западна Европа по принцип. За да може да си поддържат народа тъп, в училището получават ЕЛЕМЕНТАРНИ познания, докато тук в обикновенното училище се преподава това което се преподава по западните колежи - дроби, геометрия, органична/неорганична химия, основи на ЯДРЕНАТА физика в 12 клас. и какво ли не. От ФЕС недоволстват че това са остатъци от социализма които трябва да бъдат премахнати. От къде на къде на българския ученик ще му се преподава геометрия, докато на запад учат 100 - 1? Желанието на учениците и това колко успешни са в това да усвоят материала е вече друг въпрос. Системата обаче все още предоставя сложни познания за обикновените българчета, за това и се недоволства.

Като цяло съм абсолютно съгласен с Вас. Но това не променя факта, че голяма част от децата са неграмотни. Ако влезете в някой торент сайтове, където повечето от писанията са на ученици, определено ще се шокирате. Масово пишат на латиница с безброй правописни грешки. Положението наистина е страшно и определено трябва, да се мисли в тази област.

Добре си писал, че материалът е сложен, но далеч не е качествен, в смисъл, че не се усвоява адекватно. Ако накараш коя да е учителка по български да ти реши задача за матурата по математика, вярвай ми, няма да успее. Ако пък накараш кой да е учител по математика да ти направи матурата по български, резултатът ще е плачевен. Така че се "предава" един материал, който още по-бързо се забравя от учениците.

Единственното ефективно средство е да мислим логично, да си препрочетем учебниците, да ги коригираме за да са достъпни, интерактивни, интересни за децата и те сами да могат да работят по тях. Текстовете да са интересни не на нас, а на децата. Издателите мноооого добре знаят кое се търси, кое не... Непрекъснато да се усъвършенствуват и осъвременяват учебните материали... Най-вече - училищата от място за ИЗПИТВАНЕ ДА СЕ ПРЕВЪРНАТ В МЯСТО ЗА НАУЧАВАНЕ НА НЕЩО НОВО, ИНТЕРЕСНО... А дали е вярна статистиката, дали не. Дали ни внушава чувство за малоценност или не... Дали сме талантлива или не нация ... си е дрън дрън дрън...само наше его...все тая...

Не можем да очакваме умни деца от прости родители.

Пълни глупости.

Прав си, прав си!

Защо ли процентите на провалящите се ученици доста напомнят едни други проценти на новородените от един специфичен етнос? Та тия не ги пишете българчета, а ромчета, както си му е редът.

По европейските закони - имат бг лк - значи са българи. Ако искат да се пишат и марсианци.

Каво пък, за да пртестираш не необходим много акъл и някакво образование. Натам се е повлякъл прогреса на тъпото бългаско племе. Едни работят, други скандират и просто искат, защото им се иска. Логика- няма такова нещо. Но сме демократични- мекотели с пренции да са акули.

От това , което се твърди и от коментариите следва , че българското образование не дава добра грамотност - четене , смятане , компютърна грамотност, владеене на чужди езици. Та това е за средното ниво. Преди войната средното образование у нас е било на по - високо ниво от сегашното. И гимназиите са давали обща подготовка , която сега се дава в профилираните училища сега. Диплома за средно образование не се е взимала лесно. Масовото образование е било основното и началното. Та то е давало грамотност. Сегашното ни образование не дава добра грамотност, тоест няма добра основа, а не дава и висока култура. Специализирани училища подготвят ученицте за определен профил , способни да вземат медал на ученически олимпиади. Та европейското образование е специфично за всяка страна. Но когато се сравнява се счита , че децата трябва да са грамотни и ако някои имат познания по елементи на висша математика, това не значи , че имат по - добри познания по смятане, по които се провеждат тестовете. Когато обаче се сравнява висшето образование - например по инженерни науки , се отчита слаба подготовка по специални инженерни дисциплини. Това е така , защото у нас се набляга на теоретични дисциплини висша математика , физика , химия и прочие. А инженерните дисциплини са на едно по - старо ниво и по - слабо застъпени, отговарящо на подготовката на преподавателите. И на един ученик , завършил профилиране гимназия му е лесно да хване българска диплома по инженерна дисциплина, защото на практика той учи това , което в основни линии си знае от училище, но с тази диплома не е подготвен за пазара на труда и по - амбициозните се стремят да завършат в чужбина. Та тези слабости на обраованието ни си ги знаем и няма защо да се чудим , че едни специализирани тестове са ги хванали. Просто тестовете им са по - добри в практично отношение.

Напълно сте прав, но преди се даваше добра основа по фундаменталните дисциплини, което позволяваше последващото качествено усвояване и осмисляне на практическите неща и перспектива за развитие на специалиста.

Приятелю, както обикновено, пишеш глупости. Спи се!

Наученото трябва да се прилага някъде. За да се учи още по-добре, трябва и стаж. И като няма къде да се прилага наученото, като няма и стаж, накрая остава само теорията. Не всички могат да си позволят да учат в чужбина, не е въпрос само на амбиции. За някои и в България е трудно да учат, та камо ли в чужбина. Познавам много инженери, знаят това онова, но не е като да са завършили MIT и да имат стаж/практика в Силициевата долина.