Коментари - Обмислят глобата за нелоялни търговски практики при храните да стане процент от оборота | dnes.dir.bg
назад

Обмислят глобата за нелоялни търговски практики при храните да стане процент от оборота

Над 540 нарушения при 578 проверки - такава е равносметката от акцията на Комисията за защита на потребителите в хранителните магазини

Обратно в новината
| Редактор : Радостина Димитрова

Коментари - Обмислят глобата за нелоялни търговски практики при храните да стане процент от оборота | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

да глобят парламентата, правителсвтото и президенството! те създадоха проблема? що търговците портиерите и чистачните да са виновни?

Колкото повече мърдаш по навътре ти влиза освен да събират данъци и глоби и после да ги крадат за нищо друго не стават

Селяните масово не плащат данъци. Ето това помислете. Не отчитат печалби. Няма само аз да внасям в държавата.

А работа на държавата е да обложи с данък тази разлика. И не стимулиращи глоби отново да се извърши рецидив а ПРЕВАНТИВНИ ГЛОБИ. Проблема не е в търговците а в държавната администрация.

Какви данъци си внесъл. P.S. близането с език не е данък!

То хубаво го обмисляте, ама кой ще го приеме като няма парламент

Доста точно

А Лукойл, кога?

Основният проблем са СТОТИЦИТЕ ХИЛЯДИ (буквално) държавни търтеи (пардон чиновници). Тези ужасно мързеливи и нищо правещи плужеци са назначавани по партийна, сексуална или шуро-баджанашка линия. Отличават се с безмерна наглост, тотална некадърност и колосална некомпетентност. Докато те са впити в оглозгания скелет не изнемощелият данъкоплатец, няма как да имаме дори подобие на нормална държава.

И защо само храните? Над мобилните оператори чадър ли има?

Постни лозови сармички с късметчета от по пет стотинки.Само сега 55.68ст килото с отстъпката от 25%.След края на промоцията важи реалната цена от 105 лева килото.Отстъпката важи само при съобщаването и на касата и попълването и на специален формуляр със секретен код за въвеждане.Бабите и децата са с предимство .Промоцията е до два броя на клиент Третия е на редовна цена.Търсете в магазините с розовите етикети и само на касите с бембени знаци

Няма какво да го обмислят, направо да действат

Поредните мошенницо, които уж току да направят нещо и видим ли мандатът им свършил и не стигнало времето. Виж времето за семейните финансови дела все им стига.

ми хайде процент от откраднатото след 1990 още по-добре

Какво значи нелоялна търговска практика??? Оставили са немските вериги да си правят картел и да изнасят капитала си навън без България да има никаква печалба! Като политиците ни са прости и продажни защо немците да не се възползват! Същото е и с водата,тока,телекомуникациите,застр.компании и т.н.!

не ги разбирам тия работи! законите ми дават да прибера няколко милиарда за харчлък и след това държавата ме глобява що съм ги бил откраднал? и как може така? за кво ми е е такава държава? като и потрябват пари гледа кой има и го обира?

Еми значи това вече не е глоба, просто данък. Нелоялен си, мамиш, еми 20% от спечеленото за държавата, ок, останалите 80% на това което не е твое пак си е за тебе... Измамник да си...

Министър Стоянов всичко ке се оправи ако клатите Лена на Киро под прав ъгъл

Тоя от снимката съм го виждал.Колебая се между Чуека- педерасткият квартал в централната част на Мадрид,Пазар "Георги Кирков" или арабският квартал в град Бордо. Ще добава и това,че идещите поредни турско-мангалски избори са последен шанс за рязаните евреи и турци в окупирана България да докарат абсурда и до почти неизбежно нахлуване на турската циганска армия от манафи в България.

Спряха ли ви кранчето гербаджииски измамници хахахаха.....

А кофтито е, че те направо си ни крадат. Днес на касата 2 бройки от един и същи продукт с 1 ст. разлика ...

Много обмислят А храните още скъпи и некачествени

Ами тъпата шутка Кунева "преговаря" с европеидите и еба майката на селското стопанство като подписа за по нисък размер на субсидиите, дейба мършата и дейба...

Духай тролче

Процент от оборота е порочна практика, която удря най-вече честните и нормални търговци. Направете го най-добре да е като рецидив... първо нарушение 1000 лева, второ 2000, трето 4 000 и т.н..... малкия ако е допуснал грешка да се поправи без да го унищожават, големия след всяка умишлена грешка да мисли .... чиста схема.

Този е пълен палячо и доста нагъл крадец! Все обмисля, анализира, обсъжда и все в бъдеще време. Междувременно се договаря с монополистите, прави схеми и краде. Огоста, Експото, ДКК, ВМЗ, ЕлБиБулгарикум, само далавери и силна воня на корупция. Затова Н.Стоянов и др.корупционер начело на енергетиката вече са подадени на OFAC. Честито!

Ама аре да спрат гълъба и околните му с глупостите и да тормозят веригите. Да преразгледат разпредлението на земеделските субсидии, защото ако произвеждате чушки из пазарджишко няма да плочуите нищо, ама ако сте посяли пшенца в Добруджа...тогава ще карате S класа...от там идват и големите разлики в цените на земеделската продукция..безспорен факт е че точно пък веригите в България са едни от най-добрите работодатели и данъкоплатци, що не се дървят така на Лукойл ?

Гласоподавателите трябва да обмислим как некадърните либерални утрепки да не помиришат власт през живота си. Тогава може и да има някаква промяна.

Просто таксата “спокойствие” ще се вдигне и всичко ще си е, както е било.

Моля обяснете ми термина нелоялни търговски практики.... Мислех че сме у пазарна икономика или пак комунизъм навява от съюзо...

Нелоялна търговска практика е например да обявят една стока, че е в промоция, пък като отидеш в магазина да няма налични количества от нея. Или... Стоката в промоция, да е наредена до такава подобна която не е в промоция и е по-скъпа. Например в промоция е прясно мляко от 3%, но на рафта няма налични бутилки от него, етикета за промоция седи, а на този рафт е наредено мляко 1,5% което е с по-скъпа цена от промотираната. Редовен номер в Билла и Лидл. Особено пък в лидл, дето опаковките им са еднакви, е доста трудно да различиш различните продукти. Има и много други примери. например при комбинираните промоции, където единия продукт обикновено липсва, но така и така си отишъл в магазина, обикновено си купуваш от по-скъпия.

Значи държавата разрешава срещу процент от оборота да се шиба народа....браво В Германия налагат солени глоби а и съответния магазин може да бъде затворен,а собственика да бъде лишен до живот да практикува търговия а може и в затвора да лежи..... Ние сме смешна територия

Те докато я сметнат тази глоба, народът гладен ще си умре.

Начин за контрол на надценката. Ами лесно е - обявявате всички правителства и парламенти след 1989 за нишожни и техните решения също, и се връща обратно готов и работещ закон.

тъпаците мислели. То това е единственната доказана форма на глоба която има значение.

След десетки години от унищожаването на селското стопантво се констатира, че няма какво да се продава и сега мислим за глоби. Не им вярваме.

Недей да кълвеш по клавиатурата, а хващай мотиката! Ако не знаеш какво е ще ти подаря една, само недей да я настъпвяш, но пък ако го направиш тогава ще разбереш защо не трябва.

Колко години ще го обмислят?

Ти когато обуеш цървулите на прадядо си и да тръгнеш по жълтите павета за да протестираш тогава ще се върнем в ония години!

Абе някои ако започнат поне да мислят пак е добре. Вече над 30 години всички я карат само по течението.

Цитат от публикацията: "Не е нормално между цена на вносител или производител и крайната цена да има такава огромна разлика". А незаконно ли е? Кой казва кое е нормално?

Не може една седмица бананите да струват 3.69, а на следващата 2.29. Просто ни мамят като маймунки на синджир с тия "промоции".

Глупости, никой не знае какво означава "нелоялна тъговска практика". За да има глоба, трябва да е тоно определено какво значи това. Иначе всякава глоба веднага пада в съда. И министъра това го знае , но се прави на загрижен.

Това че ти го оправят като у Чехия не се бой... В повечето случаи де каза е вина на работници.... Ама те успокоим ценете нема ти паднат....

И за да не ни водят за канарчета, бойкот трябва за всички търгаши, мамещи по такъв начин, иначе нека им залежава продукцията или ако искат да квичат защо са "на загуба" без тояга за тях, няма опрявия

"Обмисля се и начин за контрол на надценките." Предизборни простотии .... каква надценка слага всеки частен производител или търговец си е негово решение и няма закон, който да го задължи да продава на определени цени. Държавните дружества могат да имат нормирана печалба, но не и частните икономически субекти.

Никола Стоянов е патологичен случай на клептоман. Като шеф на “ВМЗ” от продажби на оръжие е получавал незаконно комисионни в размер на милиони. Като Министър на икономиката Нинова щеше да го разпори от прокурорски проверки, но Мунчо го спаси и назначи министър, за да може от всичко гепено от него да дава полагащото се на летящата ушанка. Мафия, та дрънка!

Директорът на „Билла“ взима 90 000 лв. на месец, в „Лидл“ и „Кауфланд“ по 70 бона В условията на галопираща инфлация и вече доказаната спекула при цената на млякото, кашкавала, сиренето, свинското, телешкото и агнешкото месо (40 лв. за килограм!), краставиците (7-8 лв. за кг.) и изобщо всички хранителни продукти и то не само тези от първа необходимост, висшите управляващи мениджъри на големите вериги супермаркети печелят милиони левове под формата на бонуси за „отличните финансови резултати”. Проучване на вестник „Уикенд“ установи, че управителите на най-оборотните вериги супермаркети у нас „Билла“, „Лидл“, „Кауфланд“, „Метро“ и „Т-маркет“ прибират 5-цифрени месечни заплати, а в края на всяка финансова година висшите мениджъри получават и солидни бонуси за добри резултати, които могат да достигнат и до над 1 млн. лв. на човек! Колосални възнаграждения прибират и висшите мениджъри на единствената българска голяма верига за хранителни магазини „Фантастико“, която, уви, е усвоила сенчестите и почти рекетьорски прийоми на чуждите търговски вериги в отношенията си с производители, доставчици и вносители на бързооборотни стоки. Завесата за грандиозните и незаконни далавери, които въртят мениджърите на петте най-големи чуждестранни вериги магазини първо беше официално повдигната от уволненият със скандал изпълнителен директор на държавната млекопреработвателна компания „Ел Би Булгарикум“ Николай Маринов. Дни след уволнението си, той разкри, че една от причините за неговото „обезглавяване“ е разписана от него заповед, с която цената на млякото и млечните продукти, произвеждани в държавното предприятие, се намалява с 30%.. Маринов разказа как неуспешно е опитал да намали цената много по-рано, но не му е било позволявано, тъй като това не устройвало големите чуждестранни вериги. От „Кауфланд“ например настоявали, че в техните магазини цената на млякото и сиренето трябвало да е идентична и дори по-евтина от тази във фирмените магазини на „Ел Би Булгарикум“ и съответно отказвали да зареждат от държавното предприятие. При опит на Николай Маринов да сезира Комисията за защита на потребителите и други институции, му било казано и то лично от служебния министър на икономиката Никола Стоянов, че не може да воюва с големите вериги от чужбина, тъй като над тях е опънат чадър от немското посолство. „Билла“, „Лидл“, „Метро“ и „Кауфланд“ са германски хранителни вериги, а „Т-маркет“ е литовска. През последните дни министърът на земеделието Явор Гечев се принуди да признае абдикацията на държавата пред спекулата на големите вериги супермаркети, притиснат от стотиците подавани сигнали от клиенти и производители на храни. „Структурата в българските магазини не прилича на която и да е друга, има аномалии по цялата система. Този път много от играчите на пазара прекалиха и не разбраха, че прекалиха. Не е нормално сиренето да се продава с надценка от 50% и отгоре в супермаркетите. Прясното мляко пък се изкупува за един лев, в малките фирми дори за по-малко. Обработва се, събира се от мандрите, има някаква добавена стойност, защото има опаковка, пастьоризация, транспорт. Доставя се до магазинната мрежа под два лева – на цени от 1,60 – 1, 80 лева. На щанда е 3,60 – 3,80 лв. Надценката при млякото е над 200%!“, обобщи кожодерските цени в България Явор Гечев, без обаче да даде ясен отговор защо държавата е допуснала населението й да бъде пладнешки обирано от печалбари. Явор Гечев не посмя да използва дори определението „спекула“ по отношение на супермаркетите и не даде задоволително обяснение как служебното правителство възнамерява да озапти галопиращата инфлация в сферата на бързообротните храни, формиращи около 40% от месечните разходи на всяко семейство в България. Десетки производители на български хранителни стоки отдавна алармират, че не те са в основата на силно и постоянно завишаваните през последните месеци цени, а големите търговски вериги, които извиват ръцете на партньорите си и ги товарят с огромни допълнителни такси. „За да рекламирам месото си в брошурата на „Лидл“, миналата година платих 600 000 лева допълнително! Това е задължително условие, за да те допуснат до щандовете – трябва да си платиш и за рекламата в брошурите им, които излизат всяка седмица в голям тираж. Прибират се също и такси за маркетинг и добро позициониране и така разходите ми набъбнаха до 750 000 лева. Забраниха ми и да продавам месото си под цената, определена от тях, която е завишена с над 20%. Накрая обаче проверяват мен за спекула, но никога търговските вериги!“, ожали се месар от Горна Оряховица, пожелал името му да остане неразкрито по обясними причини. По думите му, ако не плаща тези безумни такси, цената на месото му ще е поне с 3 лева по-ниска за килограм. Млекопроизводител пък разказва, че дори при промоциите, когато цените се намаляват, големите търговски вериги не губят, а масрафа се поема от производителя. „Ако имаш договор за доставка за повече от 2 години, си задължен веднъж на всеки три месеца да даваш отстъпка от 30% от продукцията си – убеждават те, че така рекламират продукта ти, но всъщност това е хитър трик на търговеца да принуди производителят да поеме разходите по отстъпките“, възмущава се мастит млекар. Той разкри, че наскоро най-голямата фирма за производство на айрани в България е била принудена да плаща с 10% повече за маркетинг и реклама, като срещу това й предложили да увеличи цената на айраните с 15%. „Въпреки, че търговските вериги с чужда собственост симулират реална конкуренция, в много случаи те действат единни като картел – винаги увеличават едновременно цената на хляба, кашкавала, яйцата, млечните продукти и месата“, категоричен е голям производител на тестени изделия. За да поддържат високи печалби, но същевременно и за да предлагат месо на сравнително ниски цени, чуждестранните вериги буквално издевателстват над българските месопроизводители. „Притискат ни за цена от под 10 лева за свинско, която е нереална. Същевременно големите вериги магазини внасят чрез фирми бушони замразено месо от Полша, Чехия и Ирландия. Всяка голяма верига магазини работи със собствени партньори от сивата сфера и чрез тях се укрива ДДС за десетки милиони левове ежемесечно, не годишно! Това се случва отдавна, но никога не се стига до нахлуване на ГДБОП и данъчни в офисите на чуждите вериги супермаркети дори при разследване на грандиозни ДДС схеми, като например тази с месото и захарта на Иван Танев – Универсалния отпреди десетилетие. Винаги го отнасят само вносителите, но не и поръчителите на вноса на месото, което влиза контрабандно. Тези номера се въртят и от „Фантастико“, които макар че са българска верига, преди 5-6 години изцяло копираха модела за работа на чуждите търговци”, разказва производител на колбаси от Плевенския регион. Че големите вериги магазини движат задкулисно контрабанда за милиони левове алармира още преди десетилетие ловешкият едър бизнесмен Гриша Ганчев. Настоящият бос на ЦСКА беше подсъдим по дело за укриване на ДДС от търговия със захар. В едно от редките си интервюта по темата, дадено пред Сашо Диков, Ганчев обяви, че контрабандата се движи не от българските производители, а от чуждестранните вериги супермаркети, които ежемесечно измислят нови разнородни хватки за контрабандна на бързооборотни стоки чрез създаване на фирми-бушони, вериги от фирми с краен липсващ търговец или бутафорни доставчици. От думите на Гриша Ганчев не последва нищо, а от тогава неговата бира „Леденика“ не се предлага на щандовете на чуждестранните вериги супермаркети. Продължава и порочната практика от производителите на хранителни продукти и пакетирани храни да се искат всевъзможни такси, които непрекъснато се вдигат. Публична тайна е, че за да стои стоката ти на рафтовете, трябва да платиш „входна такса”, както и да плащаш непрекъснато всевъзможни суми за участия в промоции, които са в размер на десетки хиляди левове, жалват се производители. Безобразната спекула и скрита контрабанда на големите вериги супермаркети вероятно ще им донесе рекордна печалба за 2023 г., която ще надвиши даже и благодатната за „Кауфланд“, „Билла“, „Лидл“, „Метро“ и „Т-маркет“ 2022 г. Не е за вярване, но общия оборот на веригите е 5 млрд. лв. за отминалите 365 дни. Подобни нива на печалба не са формирали даже енергийните дружества, при все, че миналата година инфлацията в енергетиката надмина 200%. Именно заради високите нива на печалба вследствие на очеизваждащата и незабелязана само от (не)компетентните държавни институции спекула в големите търговски вериги супермаркети, висшите им мениджърски екипи прибират буквално банкерски заплати. „Върнахме се при комунизма, когато бакалинът печелеше повече от учения – сега пак е същото!“, подмятат не без известна доза завист инак добре печелещи IT мениджъри по адрес на колегите си „магазинери“.

От КАРТЕЛИТЕ идват проблемите. КЗП; КЗК; НАП; "Икономическа полиция" към МВР... КОНТРОЛНИ органи/ комисии да искате...

Спекула, спекула и пак спекула... Няма как, няма никаква икономическа логика 10 яйца да струват колкото килограм свинско?- това не е пазарна икономика, а антиикономика