Николай Денков се обяви против идеята да има само един учебник по предмет в училище

В страни, които са водещи в образованието, се дава възможност на преподавателите да намерят най-подходящите материали, не се одобряват учебници, каза просветният министър

Обратно в новината

Коментари - Николай Денков се обяви против идеята да има само един учебник по предмет в училище | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Всичко е за кинти

Денков трябва един учебник по предмет. Незнаещ какво става по училищата. То тетрадки за домашно всичко за пари и т.н

Що бе, Денков, колко ти плащат издателите на учебници?!?!?!?!

Както и увеличаване на учебните помагала за дистанционно обучение. Могат да се доставят по интернет с парола, а не да се купуват на CD-та. В този контекст, г-н Денков ще напише ли учебник или помагало по тънки течни филми на основа свой приноси, които в момента са много неясни за претенциите ''академик'' (и собено в храни, фармация и околна стеда (първото дори вече го и преподава?!).) На първо място е преподаването на студентите, а не прането на пари през фондации: То е за бизнесмени, не за учени-преподаватели. Г-н Денков има 2 години до следващия конкурс за ''академик''. Много е смущаващ ескпериментален дизайн изпълен от него и още по 5-12 съавтора. А при пенсия 300 лева в БГ, доживотна пенсия от 10 пъти повече предполага ясно откроени индивидуални приноси на ''пенсионера''. Ще чуе ли г-н Денков гласа на народа или предпочита организирания криминалитет в БАН за раздаване на звания академик, впредвид че там има хора с има-няма 20-тина работи.

Защото отговорността пада върху учителя, избрал учебника. Съдържанието може и да е едно и също, но изказът е различен.

е по един предмет-различни учебници...А въпросите на матурите...ами въпросът Е ЕДИН ЗА ВСИЧКИ... И никой не те пита по кой учебник си учил... Естествено, че учебникът трябва да е един...да е съответно ОДБРЕН от компетентните органи...по отношение на материала, на написването, на граматиката, на правописа... А дега -какво? Упражняват се разни лелки, пишат глупости, каквито им хрумне, тъпчат главите на децата с простотии...и искаме да са образовани... Не очаквах м-ърът на образованието да заеме такава позиция...жалко...

Престанах да чета след "свой приноси".

И този вън възможно най-скоро!

Както детето, така и родителите му трябва да имат избор и да предценят кое на тях и се струва удачно за обучението. А ако на вас не ви харесват учебниците на ''лелките'' каткто ги наричате: Напишете учебник, публикувайте го; и се пуска на обshтествено одобрение както е в момента. Има свобода на словото. Пишете!

Sамо чакам да видя и той от коя коруптивна схема е. Не беше финансиране по МОН, не беше финансиране от EU, + пари като Министър, + пари като член-кореспондент, + пари по фондация ...сега и 4 хиляди доживаотна песия за: ...''охарактеризиране на системи'''?!....(текст от докунментита му за кандидатшване за ''академик''. Поне 1 учебник да напише да четат студентите.

Гарван, гарвану око не вади. Ще секне бизнесът на писачите на учебници, на печатари, часпромите на преподавателите. Толкова "иновативно" стана обучението, че и рибният буквар да върнат, в главите на децата ще останат повече знания. -------------- Нека да са много, но да се регламентира задължително : - цената на учебник/помагало да не надвишава 5 лева, - мастилата, които се използват от печатниците да са серифицирани от ХЕИ за деца - да не излъчват отровни миризми, - общата тежест на учебници, учебни помагала и учебни пособия за 1 учебен ден да не надвишава 2 кг., или каквато е здравната норма за деца на съответната възраст. ------------ И още изпитателен срок на учебник, преди да се одобри за въвеждане в училище - минимум една година

Какво се чудите защо не искат един учебник.Толкова много хора пишат учебници,толкова хора изпълнямат заръките на този,който им плаща и винаги става въпрос за едни пари.Нищо,че всичко е за сметка на децата и че това,което получават е всичко друго,но не и образование.И този министър си е чиста проба продажник.

Не само, че е добре да има само един учебник, но е важно да има и една учебна тетрадка по предмет. Не като сега хиляда кирливи тетрадки, помагала и не знам какви измишльотини, които наистина създават предпоставки за индиректна корупция! Подкрепям!

Ти яени нямаш или не си имал ученици скоро, така че не се обаждай!

И най-тъпото е, че въвв всичките тези многобройни системи ученици е заложен принципът на усвояване чрез многократно повторение, а не чрез мислене. Един или много учебници - подходът тряба да се смени. Децата трябва да се учат да мислят. ----------- В СУ друга порода акадечици няма. Денков е от най-свестните, но явно не се занимава с уроците на внуци, за да види каква помия са учебниците и учебните помагала, колко тежи раницата на едно дете, какви бойни отровни миризми излъчват мастилата и колко часа на ден са приковани децата към бюрата за да попълнят всички тези хартишлъци.

Тука ми развиват теории ама как няколко учебника по един предмет . Ами погледнете каква е учебната програма на изброените държави ,умни сте езици знаете предполагам щом критикувате специалистите.

абе бяггайте от тук с вашите избори. избор трябвал да има. да си избере пола, после да си избере родителите(ако не му харесват неговите), после да си избере учебниците, а пък ако е мързелив да си избере и предметите(що да учи математика ако има талант по български) и т.н. колкото повече избор има, толкова повеч не знаят какво да изберат и накрая все едно - по-тъпи и по-тъпи(повече се отнася за родителите и по-малко за децата)

Не е в час човечецът или няма внуци или не учи с тяп. Принципът трябва да се смени - децата да се учат да мислят, да имат време да играят, да имат време за спорт, да имат време за занимания по интереси - музика, рисуване, танци, ... Сега са като прикованият Прометей. Всяко нещо повтарят до умопомрачение, попълват помагала, сборниици, работни тетрадки - до повръщане.

Е , не! Никъде не изсмукват толкова пари от бюджета за образование с толкова лош резултат. Отделно това, което се изсмуква от родителите. А учебните програми на първо място, учебниците, учебните помагала и технологията на обучение, които ги реализират са за пълна смяна.

Що минус? Не трябва да мислят ли?

Не се пише м-рът /Министърът ,демек/ ! Пише се м-чът ! /мърлячът/

Един въпрос: Ако се наложи детето да се премести в друго училище, какво правим тогава? П.С. Аман от администратори, които хабер си нямат от образователен процес и лакът им не е стъпвал в БЪЛГАРСКО училище.

Върви си с мир, човече. Видяхме до какво води "демокрацията" в образованието. От една от най-образованите нации се превърнахме в нация, на която децата едва четат. А дали разбират какво четат е друг въпрос. Министърът има други функции, а между тях няма функция да пълни джобовете на разни "творчески" и "научни" колективи, маскирани като писане на учебници. Поне официално няма. Та - върви си. Не ставаш.

Ама разбира се! Децата трябва да имат по 64356 помагала по всеки предмет, нали нашите фирми, дето ги печатат, трябва да печелят! Как сме били навремето с по 1 учебник по предмет, не знам. Че и по-грамотно поколение излязохме.

Има по 10 учебника по един предмет само по една единствена причина. ДА ПЕЧЕЛЯТ ИЗДАТЕЛСТВАТА!!! Не им пука за образованието. Видно е по нивото на грамотността на учениците и студентите. А съдържанието дори няма да коментирам . Тоя човечец отварял ли е изобщо учебник по някой предмет?

Разсмя ме. Учителите никой не ги пита. Издателствата се договярат с директорите. Всичко е проядено от корупция в родното образование. И спасението на давещите се е дело на самите давещи се.

до ''е, че'' Познавам много добри хора и учени, някой доста бритално ''екзекутирани'' (Включително чужденци) (ще напиша тук от БАН-аджи.) Затова това, коетü тиша гo пиша с надежда да го чете Денков. Първо, звание (научно) ''академик'' предполага на първо място силни индивиадуални научни приноси. (Парите по проекти знаеm kак ги раздават по света и у нас, така че това не е критерии. Там е главно политика.) Второ, никой не оспорва научните принови на Денков, но те са размити впредвид, че приносите му са главно в експеримента и неговия дизайн а там той работи и със съавтори. Приносите на съавтора му обаче (Данов) са безспорни, той е теоретик и теорията е не само негова, но и има огромно значени за химията. Де факто, той разви тематиката заедно със стария професор (Иванов, колкото и да не го харесват, той е там теоретук-дуайен.) Трето, в момента, сблъскването на двамата за конкурс за академик е по-скоро цел да елиминира на другия кандидат (Данов) впредвид, че там е само 1 място за академик, а в химията са 2. От тези 2 места едното заемa Хаджииванов (това гарантирам; той е много силен учен с индивидуални приноси.) Ако, Денков стане академик, това означава, че сuс спорни и размити приноси той елиминира стойностен учен като Данов. (Ако Денков не се сеща за пручините, ще му ги напиша и тях, но ако се замисли ще ги открие и сaм.) Денков много добре знае, че от сегашните кандидати само той и Хаджииванов са достойни за академици в химията. Но не е писано в правилника, че не може да се премества място от една секция в друга. Дайте мястото от химия на Данов в секция математика, а след 2 години, Денков e млад и ще се яви и със самостоятелен принос (учебник, помагало, монографика...) Данов има самостоятелни работи. Неговия принос е безспорен.

Да допълня, не получавам пари от Данов, и не ми е никакъв. Говорим за принципи в науката и приносите към нея и задкулисните коруптивни схеми на БАН, които трябва да се прекратят.

Да така е на запад, учителят избира учебника заедно с колегите си. Само че партиите в Бг са го извъртяли, като са сложили МОН да одобрява учебниците. МОН слага изискавания точно какво да съдържат и после проверява и одобрява. Така че драги, вие си мислите, че учите по различни учебници, но само картинките са различни. А между друго всичките учебници са писани от заслужили, наши хора.

Боклуци, в името на печалбите и далаверите с учебници ще продадат и децата и внуците си! А какви глупости пиве в повечето от тях - авторите им очевидно взимат пари от някакви НПОта и фондации за да променят историята и биологията на българите..направо са за линч!

Мисленето е следствие на разнообразието на източници на информация.

Дори имат индивидуален подход към всяко дете според способностите му. Учителите им раздават за домашно листовете със задачи, според възможностите на детето. Но това няма нищо общо с купищата хартишлъци, които натрисат на гърбовете на нашите деца, водещи до прегърбване, окьоравяване, обездвижване и затъпяване.

А ми, децата имат време за всичко това, както ние едно време, ама пусти телефони и таблети.....! Те не са виновни !

Всеки който иска един учебник е ментално увреден от комунистите.

Изглежда си "пасивен" на средна възраст, а?!

За заслужилите ''наши хора,'' обаче не важи само за БГ. В Германия, например, имаме следния много тежък казус, който аз искам да го свърша в съд-а, но все не успявам. Като откриватели на абсолутна новост с един немец, ние трябва да напишем учебник (за студентi.) Като иноватори никой няма право да ни използва откритието (авторството ни е защитено.) Тук обаче учебниците се пишат от ...4 души в областта ми за 80 милиона нация и се преиздават по 14 пъти. Авторите нямат и по 30 работи, но са ''универсалните им писачи на учебници.'' В БГ учебниците са по 30-тина лева, а тук са по 300 до 7000 евро (поредиците.) Кой печели от писане на учебници и къде?!

Да си чувал, че на един ученик се пада само по един учебник по предмет. Как тогава си го представяш с печалбата на издателствата. По-скоро това с единия учебник е възможност за политическа цензура като по соца - за това се пънат комундетата.

Искаме децата да се учат да мислят, а не да папагалят. Остави политиканстването. Олигавихте и българския и аритметиката

3 западни и руски... Да не би за всеки от тях да съм учила от няколко учебника... Тази мода тук с няколко учебника по един предмет се наложи заради интереса на издателите... Също и на НПО-тата, които имат задачата да" коригират" демократично историята ни, което се отразява и на другите предмети... Надявам се само да не коригират и географията... В крайна сметка какво се постигна-ПРЕВОД НА ПОД ИГОТО... Ако това е образование...здраве му кажи...

Тук говорим за начално, основно и средно образование предимно. Академическите среди много добре са описани от Тери Прачет.

Каква политическа цензура на учебниците по български и аритметика може да има?

Обединеното кралство не са водеща в образованието страна!

Издателства има стотици! Печелят няколко!

Какви глупости и пишеха и преди и сега в учебниците и като знам каква борба е кой да издава учебници... Цялата идея е да се даде на нашите хора да издават учебници за абсолютно всички. Да 12 години слуша трябва да се навакса. Само че ето ви уловката-кой аджеба ще гарантира че този един учебник е написан кадърно? Погледнете сегашните учебници-професори академици учители какви ли не още-и в абсолютно всеки учебник има глупости. Значи нали уж искаме демокрация уж искаме да се чува гласа на народа. Кой и кога организира обществено допитване или референдум по въпроса?

Значи казваш това че ще се избере само една фирма да прибира всичките пари не е за печалба:))) Добре моето момче ще му предам:))))

Също нямат само един учебник по един предмет. Общо взето всяко учебно заведение си избира По кой учебник да учи. Тя коя е водещата по образование в държава в света дето има само един-единствен учебник по всеки предмет?

Ако съвестно попълват всички помагала, сборници и учебни тетрадки, по всички предмети остават минути преди 17:00 в най-дория случай. Ако не го правят вече е друг случай. А цъкането на различните дигитални устройства се поощрява и защитава - от НПО, от МОН, - "правата на детето", "дигитално образование", "иновативно образование", бля, бля, че сега и с това "дистанционно" ... Цъкането било "дигитална култура"? В учебниците - туй клавиатура, онуй мишка, .... Алгоритмично мислене как ще формират?

Има учители, които могат, има и такова, които не могат. Желанието за работа е отделна тема. Аз например, по няколко от предметите не съм купувал учебник, когато бях гимназист. Но имах УЧИТЕЛИ. Учителят по математика, например, имаше свое виждане за преподаването на математиката. В първата година (т.нар. "подготвителен клас"), когато се предполагаше, че учим основно английски, а от останалите предмети имаме само основните, ние взехме всичкия материал по математика за гимназията (без да имаме учебници). Втората година надграждахме - решихме задачите от куп сборници, които се ползват за подготовка на кандидатстуденти. Третата година решихме всички задачи от кандидатсудентски изпити от 60-те години насам, които са се падали в сериозните университети ... + още много сборници. Четвъртата година взехме материалът, който по принцип се учи по "Математически анализ" - първа част и "Линейна алгебра и аналитична геометрия" в техническите университети и направихме повторение на всичко, което взехме предните три години. Петата година беше подготовка за кандидатстване - пак повторение, много нови задачи, почти всяка седмица идваше по някое "име" от сериозните университети, за да ни преподава по 2-3 часа. Звучи натоварващо, но само първата година е така. После свикваш и макар да решаваш много повече и много по-трудни задачи от един средностатистически ученик, го правиш за същото време като него - въпрос на тренировка е, стига да си достатъчно умен. Ако не си - отпадаш, от 26 души в класа, това се случи само с едно момиче, още първата година. Нашите не дадоха една стотинка за частни уроци. Съучениците ми - също. Всички влязохме където искахме ... П.П. Става дума за 90-те години.

Най голямата беда е че във всеки един комплект: учебник+сборник+помагало+работна тетрадка ++ ... има много-много-много абсолютно ненужни неща - като съдържание, като луксоцна тежка хартия, като вредни цветни мастила, като обем. Първо трябва да се огледат учебните планове,.

Кольо, Кольо, Какво предлагаш? Всяко дете да прочете всички учебници по всеки предмет и да реши кой иска? Ами, че тези , които са ги писали , не са ги чели, ами копи-пействали.